Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 5895 ggr
pia-app
0

Nässjö Hjälp katten som är kvar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gör en egen tråd till kattkillen som är kvar i Nässjö. Ni kan läsa om honom i tråden hittekatter i Nässjö.

Skulle bli så lycklig om någon kunde ta vid och ta sig en tur och kanske få in honom och ge honom ett stödhem , Känns inte alls bra att han är kvar där. Nog borde det finnas någon härinne som precis som vi kan åka några timmar för att komma dit. Vägbeskrivning kan ni få av mig.

Ändrade så det syns att katten finns i Nässjö redan i rubriken.

brutt medarbetare

brutt
0

Pia du har så rätt och förstår hur det måste kännas att den går ensam kvar.Det verkar ju väldigt osäkert om den har en ägare eller inte.

Är ni helt säkra på att det är en kille?

pia-app
0

Nej det är ju bara vad dom sa och han var inte i den positionen så att jag kunde se om det var en hane. Ni kanske kan ta en tur dit ?

brutt
0

Det blir till att fråga bilföraren först när jag får tag i honom hade redan åkt om jag haft bil.

brutt
0

Finns det någon närmre Nässjö som kan kolla upp katten. Har den en ägare eller är den hemlös är det en hane eller är det trots allt en hona?

Borde nog lappas upp i omgivningen med bilder på katten och en förfrågan om den har en ägare samt en signal till polisen med frågan om någon saknar en sådan katt.

pia-app
0

Vet ju inte om det är en hane eller hona. Vet inte heller om det är en hemlösing eller om någon äger den. Den som åker kan få telenr till bonden som förestär gården så kanske han kan bidra med något. Han sa ju att det är någon som har en katt som är borta på sommaren och kommer tillbaka på hösten. Vet inte om det är mammakatt eller den här som är kvar.

brutt
0

5. Nej Pia det förstår jag att du omöjligt kan veta ännu när allt var tvunget att ske snabbt.Tänk om katten är en hona och har små ungar gömda någonstans som ingen ännu sett eller om ungarna skulle finnas hemma hos en eventuell ägare.Jag tror att här får man vara försiktig och gå systematiskt till väga.

Mer information behövs därför om katten om det vore möjligt att forska på plats för någon som bor närmre i försts hand.

Vi har semesterperioder nu vi har några  kolonikatter här med som vi måste fortsätta se till men oftare när några personer rest bort på semester just nu.

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kopiera in bilden av katten som är kvar.

Jag handlar först och frågar sedan…

Bättre att någon kan ta katten därifrån och sedan kan man söka en ev ägare.

Kan ju vara en hona också.

Ps. Ni har jobbat jättebra allihopa!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
0

7. Läser och förstår att du tycker det är jätteviktigt att katten kommer därifrån men då måste man veta att inga små ungar finns någonstans om det visar sej vara en hona.. Är det en hane blir det så mycket enklare.

Alexej
0

Fast tar man katten i ett håv kan man vända katten väldigt bra för att kolla spenarna-och kön.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kaliber
0

Som jag sa i den ursprungliga tråden så kan jag ställa upp som jourhem till den här katten om det blir aktuellt. Men jag bor i Knivsta utanför Stockholm och kan tyvär inte göra någon insats där han/hon finns nu. Men ska katten flyttas så långt så bör ägarfrågan vara utredd först, så det behövs nog ett "akuthem" på närmare håll.

pia-app
0

Katten tror jag alla gånger går att få in i en bur eller ev kan man ta fällan med. Är nog ganska säker på att det är en hane. Var inget intresserad av den svarta kattungen som var där samtidigt och hade inget kurrande för sig som mammakatt hade. Desstom såg den inte ut kring magen så som en hona ser ut som har fått ungar.

Jag håller nog med Alexej om att handla först. Det är ju bara att meddela polisen efteråt att man har katten. Hade jag haft någonstans att göra av den så hade jag nog försökt. Men den försvann när alla barnen kom. Men dom är ju borta därifrån nu.

Vad gäller tiden så åkte vi halv fem och var hemma vid elva och då hade vi dessutom stannat till vid Valla så även om det tar lite längre för att fånga in den här så tar det ju inte hela dagen. Tror dock att tiden vid sju var bra när det var lugnt och tyst och dom var hungriga.

Men det är det här jag pratar om att vi måste hjälpas åt . Nog kan väl någon preics som vi åka dit och försöka.

Onslow
0

Vi såg katten bakifrån när han hade lyft svans - och vi tyckte vi såg kulor. Dessutom försökte han med honan hela tiden! Vi kan ha fel, though.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

brutt
0

12.Var den här katten ofta där eller kom den bara ibland och i så fall vid vilken tidpunkt sågs den mest till?

Onslow
0

#13 Jag såg honom två gånger, första gången sent på kvällen på måndagen och andra gången på fredagen tror jag, då mitt på dagen.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

brutt
0

10. Jättebra och klokt resonerat tycker jag-

pia-app
0

Bra Onslow då vet vi det, då är det bara att åka dit och försöka få tag i killkatten.

Behövs det hjälp i Norrköping med några katter för att någon ska kunna åka så kan vi ju hjälpa till med det. Känns bara lite tufft att vara dom som ska ner dit igen och det verkar ju inte vara några på närmre håll. Vi måste ju dessutom till vet med dom vi har här .

Kanske Maruska och ev Lillmymlan kan ?

Känner bara så dåligt samvete att vi lämnade katten där. Men som sagt nr till bonden har vi och eftersom katten ser så speciell ut så vet han säkert något. Om någon vill ringa och kolla så kan jag skicka pm med numret.

brutt
0

14.Hur länge var du där på lägret Onslow frågar för att få ett begrepp om hur ofta katten kan tänkas finnas vid kursgården.

Har fått kontakt med honom som kör bilen nu och han är inte alls främmande för att åka ned till Nässjö men inte redan i kväll han har en katt i stödhem som har en inbokad veterinärtid tidigt i morgon bitti 08;45-Vi kan åka till Nässjö därefter i morgon säger han

Vi börjar  med att vi ringer polisen nu härifrån och frågar om någon sådan katt som på bildenär saknad av någon alltså efterlyst

Onslow
0

#17 Från i måndags till idag.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

pia-app
0

Jag skickar ett pm med nr till bonden han är den som vet mest om de katter som går där så där får du bäst upplysningar.

Jag tror att det är den katten som dom pratade om som försvinner under sommaren och sen kommer tillbaka under hösten.

brutt
0

18- Tack då vet vi att katten setts vid kursgården två gånger under den veckan av dej och en gång av pia i morse.

16. har du numret till bonden så var snäll och maila det till Nils hult.

Vi har ringt Jönköpingspolisen de har inte fått in en anmälan med den beskrivningen. katten har ju ett väldigt typiskt utseende med sina blå ögon liusbeiga kropp osv-

pia-app
0

Jag skickade pm till dig är det ok ? Har du fått det ?

Issa
0

Ser ut att vara någon slag halvbirma av något slag.

Alexej
0

Kanske kommer det en ny barngrupp snart. Om ägaren är den som åkte bort under sommaren ska de inte ha en katt öht. Men då borde de anmälas för att de inte skaffa katt direkt igen.

Men bonden där borde veta. Aldrig sett en katt med en sån teckning, som Issa skrev mycket birma med.

brutt
0

21. Japp har fått det och vi har diskuterat som så att först och främst ska ägarförhållandet utredas genom efterforskning på plats och genom att sätta upp lappar.där- Vi har också ringt till bonden och frågat vad han vet om katten och han trodde det var någons katt i en av sommarstugorna däromkring. Vi kan inte bara åka och ta en katt för att den setts utomhus. Det är ju inte förbjudet för katter att vara ute.

Alexej
0

Finns det sommarstugor omkring kan det klart vara en ägd katt. Synd att ingen nu kan sätta halsband på katten:(

UlrikaD
0

Har aldrig sett en katt med det utseendet förut, väldigt speciell.

Ser inte ut som den "typiska" bondkatten som folk låter springa vind för våg.

brutt
0

Ja jag tror att är det en raskatt så har den en ägare är kanske id märkt eller chippad men men det visar sej så småningom inom de närmaste dagarna. Vi åker så fort vi har lapparna med eftrlysning av eventuella kattägare klara till Sjöbo kursgård Nässjö och inväntar eventuell raskatt eller BYB samt eventuell ägare.

brutt
0

26. Har heller aldrig sett en liknande katt trodde någon klätt på honom som en dräkt med vitbeige päls på kroppen .Minsann mycket speciell utseendemässigt men  så fin med sin mustasch i alla fall.

Alexej
0

Läste nu alla trådar lite nogare. Om katten här har försökt sig på kattmamman är han iaf inte kastrerad. Och ansvariga kattägare kastrera sina utekatter annars finns risken att man få en kastrerad katt tillbaka…

bymaruska
0

Jag tycker det är A och O att först och främst ägarfrågan ska lösas när det gäller katten som går kvar.

Jag utgår ifrån att 9liv redan kontaktat Polisen i Nässjö och och ägaren till lägergården och meddelat att dom tagit hand om katten med ungar som är i Norrköping nu, så att ev "någon" ägare kan komma till tals.

Nu vet vi alla att det var ett nödläge att plocka in mamma katt med ungar då risken var stor att en av ungarna flyttade med till Stockholm alldeles för liten. Hade inte det varit aktuellt så hade ägarfrågan varit löst innan 9liv hämtade katten.

Som jag fått det förklarat för mig så kommer den här kattmamman varje sommar till lägret med ett par kullar som sedan "bara" försvinner….. I mina ögon är det en riktigt dålig kattägare som gör så mot sin katt men tyvärr inte förbjudet. 

Det kommer en ny lägergrupp i morgon.

Jag kan åka till Nässjö och hämta katten om den saknar ägare!

M-H

[stubbe]
0

30 jo det är förbjudet då de inte ger vare sig katten eller ungar någon tillsyn. Så gör inga normalt funtade ägare. Det är djurplågeri.. Med hanen eller om det är en hona är det väl bra om det fanns ett stödhem under tiden ägarfrågan löses,. Först verkligen ta reda på kön och om den är okastrerad och har id. Hade det varit min katt och den exempelvis var på rymmen så hade jag blivit glad om någon tog sig an den under tiden som ägarfrågan utreds. Vad för person tar och släpper ut en okastrerad katt bland sommarstugor kan man också undra över, om det nu är fallet?? Tar ägaren ansvar för kullar? Nej. Hjälp katten och förhindra andra kullar medan tid finns istället. Och sedan kan man ju hoppas att en ägare hör av sig med en bra förklaring :-)

Kaliber
0

Alltså raskatt kan det väl aldrig vara. Den ser ju helskum ut, jag skulle säga huskatt helt klart. Men oavsett hur den ser ut så förtjänar den ett bra hem och en ansvarsfull ägare, precis som alla katter. Tycker ni är helt underbara som vill åka dit och utreda kattens situation. I bästa fall finns en ägare som kan bli bra med lite information om kastrering, vaccinering samt id-märkning och registrering. Men med tanke på att det nämns att det finns sommarstugor i området så kan det ju vara en sommarkatt som någon tröttnat på. Tror jag läst något om den där teckningen, men minns inte nu. Tror de föds på ett sätt och sedan förändras färgen…? Är det Onslow som äger rättigheterna till bilden så kanske hon kan lägga upp bild på ex kattforum.se och fråga om färgen. Ovanligt utseende i alla fall, så en ev ägare bör känna igen sin katt om lappar sätts upp. Jag hejar på er som jobbar med detta och önskar lycka till, ni är guld värda allihopa!

brutt
0

32.Guld värd  är du också som erbjudit dej att vara stödhem till katten om och  när ägarfrågan  är klarlagd.

Vi tar en sak i taget försöker att undvika att handla fel främst mot katten och sedan även mot ev.ägare.

lillmymlan
0

#16. Den här veckan och lördag är helt körd för mig. Jag är kattvakt på annat håll och har mina egna + Musse i kolonin och även jag har kattungar som behöver tillsyn och en skygg mamma katt.

Hoppas att det ordnar sig och att missen kommer in, eller har en ägare som man kanske kan tala förstånd med i Nässjö, ibland kan under ske! Flört

Lycka till brutt och NilsHult och hoppas att ni hittar någon som kan ni kan få besked av vem katten ev kan tillhöra, eller att ni kan ta med den in i trygghet! Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

pia-app
0

Bonden har fått alla våra telefonnummer och eftersom han sa att han skulle gå till ägaren och säga till så är det bara för dom att ringa. Jag hoppas dock att det tar lite tid för vad gör jag om dom insisterar på att få tillbaka mamman och ungarna direkt,eller mamman i alla fall. Det är ju deras katt men eftersom den är okastrerad och dom borde ha sett att den var dräktig och sen inte bryr sig och det här verkar upprepas så kan jag ju tänka mig vad som händer med ungarna som man inte är intresserade av . Möjligen behåller man den grå för att den är så söt och sen blir hon också utsläppt okastrerad. Hörde något om att det var likadant med kattungar förra året och att någon farbror kom och tog dom sen.

Jag kommer ju att försöka diskutera med ägaren om att vi har katten tills ungarna är tillräckligt stora och sen kastrerar vi den och kommer med den.

Blir det tjafs och ev polisnamälan för att jag tagit katten så får jag väl ta det,antar att det är boter och det kommer att ta tid så att kattungarna hinner bli tillräckligt stora. Ibland får man vara lite olydig tycker jag om det hjälper katterna. Men jag säger inte att andra ska göra det,jag går efter mitt hjärta.

bymaruska
0

# 35

Jag tycker Du är modig som är lite olydig….. och det var faktiskt ett nödläge. Jag tror faktiskt inte Du kommer att få någon kontakt någon ägaren, det är en skit ägare.

Det som kan förbrylla mig är att detta har upprepat sig år efter år på lägergården. Mammakatt och ett gäng ungar som kommit och gått, konstigt att ingen reagerart tidigare.

Nu får vi bara hoppas på att Ni får ett negativet besked från vet ang. kattmammans ev dräkrighet. Och att de två kattungarna är friska o krya. Hoppas på att Ni hittar en BRA kattägare till den missen som är kvar.

M-H

brutt
0

Om ägaren hade varit angelägen att få tillbaks kattmamman och ungar så skulle den säkert redan ha ringt när telefonnummer finns.Det kan inte ses som skäligt att lämna en kattmamma med ungar utomhus på det sättet som de här hittades.

Den lilla grå hade ju skiljts från sin mamma om du ni inte hade funnits och agerat i söndags för att den måste få vara med sin mamma.Alla katterna finns ju i livet och det borde man istället vara glad över som ägare.

Alexej
0

En katt'ägare måste ha tillsyn till katten två gånger om dagen enligt djurskyddslagen. Är katten inte id-märkt kan en ev ägare inte kräva att få tillbaka en katt. Hota bara med en anmälan då ändrar folk sig ganska snabbt angående ägarskap.

Kaliber
0

Blir lite ledsen över att alla pratar om den blå/vita kattungen som så söt. Jag tycker att den svarta är hur fin som helst! Någon gång vill jag ha en alldeles kolsvart hittekatt.

pia-app
0

Jag gillar alla katter oavsett hur dom ser ut men jag vet att dom som kanske inte har det intresse jag har för katter dom faller för den lilla grå som dessutom är liten,lite stapplig när den går. Det var ju det som höll på att göra att hon höll på att bli tagen från mamman.

Du kan vara lugn att jag pysslar om båda två lika mycket och jag tränar den svarta på att det är trevligt att sitta i knät och bli klappad. Han har ju inte blivit lika mycket kelad med då han är tuffare och sägar ifrån.

Jag har själv en hel hög svartvita katter som blivit kvar när dom "Söta och speciella "katterna fått hem. Dom är världens finaste katter.

brutt
0

39. Den svarta är ju underbart söt i mina ögon iaf.

Nu är Nils Hult hemma igen efter veterinärbesöket med katten Nova så nu kan vi i princip åka till Nässjö bara vi får lapparna utskrivna.

Kaliber
0

#40 Jag menade inte att du eller någon härinne skulle ogilla den svarta, men hemskt att folket där inte brydde sig om den svarta men ville ta hand om den blå/vita och att det liksom är allmänt känt att svarta blir utkastade.

Helt övertygad om att kattfamiljen får bästa tänkbara omsorg hos er.

#41 Jättebra, lycka till i detektivarbetet!

Sherwood
0

Av allt detta att döma tror jag nog att mammakatt med ungar finns det ingen ägare och var jättebra att dessa kom därifrån, så nu återstår bara att se om hankatten har en ägare och det är bara att efterlysa så man vet att det är grönt. Tur att vi har sådana eldsjälar som pia-app.

[sarasvati]
0

#39 Kaliber, har skickat pm ;-) [annat ärende]

Alla, superbra jobbat med vackra Nässjökatterna. Hoppas den kvarvarande missen kommer därifrån också. Tummar o tassar!

brutt
0

Katten fanns inte på platsen i em kväll vi har gått runt och letat men han visade sej inte.Letade under bodar och hus lockade med mat men ingen katt i sikte, Så vad kunde vi göra Jo vi kunde prata med personalen på kursgården och överräcka kattmat till några dagar som de ska ha att locka fram katten med och ringa när de ser den samtidigt som de ska försöka kolla om det är en hona eller hane.

I dag hade nya ungdomar kommit dit och ny personal. Jag pratade med en manlig personal och gav honom lapparna med bild på katten och telefonnummren att ringa.De nya hade precis kommit när vi kom dit så de hade ännu inte heller sett några katter.

Den manliga personalen sa att det alltid var massor av katter där och han trodde någon dumpade dem dit ut. Förra året var det små birmaliknade kattungar med blå ögon som sprang ut och in i huset där maten serveras. Någon hade då sagt att det var raskattungar till honom och han tyckte de hade liknat på katten på bilden som jag nu visade honom men den katten hade han inte sett då.Han berättade att sedan hade kattungarna plötsligt försvunnit.Vi lappade upp där runt men det är mitt i vildmarken och privat område just där vid Sjöbo.

Sedan åkte vi runt och la lapparna med bilden av katten och efterlysning av ägaren i alla brevlådor vi såg även på anslagstavlor och andra sidan sjön. Nu har någon ringt på Nils Hults mobilnummer från andra sidan sjön klockan 20:47 men han hade missat det när vi åt på en mack längst vägen.Vi ringer upp numret i morgon bittin för sent att ringa så här dags.Ja då fär vi se vad den som ringt har att meddela och det var inte bonden, Trött nu det var en lång biltur blev nästan 50 mil fram och åter med letandet i området och sedan lapputdelningen på andra sidan sjön.

[sarasvati]
0

Kram brutt!! Vad kan man säga mer i läget. All lycka till i forts. Kyss

Alexej
0

Underbart jobbat, allihopa!!

kattassen
0

#45 Tack för att ni åkte så långt och letade!

Synd att det inte gav något resultat direkt, men förhoppningsvis kanske det kan leda till något positivt efter all annonsering ni gjort.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

maggan47
0

undrar över personalen på lägergården, ingen som reagerat på kattungarna som sprungit in och ut, byts personalen varje sommar, många frågor ställer man sig, underbara ni som bryr er

Maggan47

Alexej
0

Hörde att DV Nässjö blev uppringt av ledaren för att katterna skulle skjutas??

kattassen
0

#49 Jag misstänker att det är KFKU/KFKM Scouterna som äger kursgården. Förmodligen (vilket är mycket vanligt) hyr de ut gården till olika andra organisationer och föreningar under sommarloven. Då kommer det dit folk (ledare och ungdomar) som inte direkt känner till gården.

Men visst - det är säkert så att många återkommer år efter år och kanske har man sett katter där innan, men ofta (som icke kattvan människa) ser man inte ett problem i det.

pia-app
0

Känner bara att det var jättebra att vi fick undan mamman och ungarna när det nu kom nya barn till kursgården som hade hållt på med katterna. Vet att Onslow skrev att mamma inte ville veta av den lilla grå. Det har ju handlat om stress av alla som plockat med hennes bäbis. Nu är ungen nästan hela tiden hos mamma och får dia så mycket den vill. Storebror är mamma dock ganska trött på för det är en riktig buse som bara sak anfalla mamma så hon har fullt upp med att uppfostra honom.

Kattungarna förra året hade säker katten som vi letar efter som pappa då den liknar en birma. Hoppas att den som ringt kanske är ägare till den katten och förstår att hon måste kastrera den.

lillmymlan
0

Håller tummarna att en ägare hittas till pappa katt Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

brutt
0

Jag har ringt upp till det telefonnummer varifrån samtal hade inkommit i går kväll nu.

Det var en trevlig man som svarade att det var hans mamma som hade ringt.

De var inte ägare till katten men trodde de visste var katten kunde komma ifrån.

Det skulle finnas en person eller familj där på andra sidan sjön som höll på med lite sånt där med olika korsningar vet nu efter att vi åkte runt sjön vilken gård det måste vara för den hade ett namn.

Mannen sa att de också sett katten och att den gick runt och verkade vara lite skygg.

Verkar inte så seriöst precis och gården låg långt ifrån stället där katten uppehållit sej.

Här får vi hjälpas åt och tänka vidare hur att göra.

Kan inte sitta vid datorn mer just nu blir hämtad om en halvtimme för en sedan tidigareinplanerad kort resa  åter framåt kvällen.

Kaliber
0

Underbart brutt, vilken insats ni gjort!

Kanske det går att få kontakt med den här gården som avlar "rasliknande" huskatter och informera om kattstatus för att komma åt problemet?

[stubbe]
0

52 ja så kan det vara, att ungarna från förra året har katten som pappa. Men det kan också vara en mamma.. Ingen som säkert vet än. Jag tycker när ägarfrågan är så osäker att man kan försöka hjälpa den under tak och kolla upp chip om den har det. Den kan vara bortsprungen men också dumpad.,Tas katten in får man reda på kön och om den är kastrerad och om den har id. En s.k win win situation ;-)

brutt
0

Har ju nu namn adress och telefonnummer till den eller de som höll på med olika raskorsningar och som nåon har uppmärksammat mej på genom telefonsamtal som ev. ägare till den Birmaliknande katten.

Ingen mer har ringt från området i dag. Eftersom jag har namnet på eventuelle ägaren så är jag helt säker på att den eller de fick en affisch med bild och efterlysning av ägaren till katten i sin brevlåda i går och dessutom har kunnat se och läsa efterlysningen på olika anslagstavlor i den lilla byn men inte ännu hört av sej.Ingen från sjöbo gården heller.Vi väntar på fler telefonsamtal från området.

Ingen av oss vet ju så mycket om katten än .Är det en förrymd avelshanne så kanske han gick hem när honan med ungar försvann från området eller letade efter en ny katthona att göra med ungar.Kan väl lika gärna och kanske troligen vara en BYB som går okastrerad och gör alla katthonor med små ungar gud förbjude men om den går hem eller inte vet vi ju inte heller.Kan eventuellt även vara en hona och i så fall risken med att den har små ungar någonstans.Inte lätt när man inte ens sett katten mer än på bilden att dra slutsatser.Tänker att vi kan vänta med att ringa till den ev.ägaren lite grann eftersom den ,de ändå har sett efterlysningen och invänta om personal på Sjöbo kursgård ser katten och kan bedömma om det är en hane eller hona.Det bästa vore säkert om någon kunde fånga in katten och kolla kön id chips osv. men jag kan inte göra det nu då måate man veta att katten befinner sej vid kursgården. eller ha flera dagar på sej i området inte lätt när det är så långt dit.

Alexej
0

Kanske är det den familjen som skulle åka på semester och komma tillbaka till hösten?

Jag har lite den känsla att katterna skjuts på hösten. Först är det söta klappdjur för barnen som kommer till lägret under sommaren och sedan försvinner de plötsligt. Läs #50.

kattassen
0

#50 / 58

Det var väl så att någon ledare ringde ett katthem i Nässjö (gissningsvis DV eftersom de finns där) och fick rådet att avliva kattungarna. Då kan man ju inse vilken inställning det katthemmet hade…

Alexej
0

DV säger tvärtom. Att de blev uppringda pga katterna skulle skjutas.

kattassen
0

#60 Förvånad

Kaliber
0

Vilka katter var det som skulle skjutas? Kan det finnas fler katter där är kattmamman med ungarna som finns hos Pia nu?

kattassen
0

#60 Jag citerar här ett inlägg i den ursprungliga tråden där onslow skriver i Hemlösa katter inlägg #15

Vi har kollat med närmsta katthemmet, men de säger att det är humanast att avliva dem på plats, och det vill vi ju inte! Vi som kämpat så för att de ska få överleva… Katthemmet ville inte ta in katterna av någon anledning jag inte vet. Jag kommer dock kämpa för katterna så gott jag kan, och att de får leva!

Detta tolkar jag som att det är en uppmaning från DV.

Alexej
0

Ja, men ordförande i DV Nässjö säger att hon blev uppringt av en ledare för att katterna skulle skjutas. Men hon jobbade då och kunde inte komma och hämta katterna akut.

pia-app
0

Vad jag förstår så var det så att Onslow fått hjälp att kolla med katthemmet om de kunde ta katterna och då fått svaret att det var bäst att ta bort dom. Sen verkar det ju inte som att det hände något mer där som tur var.

Kontakten med bonden tog vi dagen innan vi åkte dit och då sa han att han visste vem ägaren var och att han skulle säga till dom att hämta katten.. Men han sa också att det brukade vara så här på somrarna med en massa katter där på kursgården. Någonstans ifrån kom också uppgiften om att katten försvinner på sommeren och kommer tillbaka på hösten.

Jag blev då orolig för låter man sina katter vara okastrerade och dessutom borde man ha sett att katten var dräktig så är ju risken mycket stor att katten och särskilt kattungarna ses som ett besvär och tas bort. Dom har ju inte heller ringt fast bonden har våra telefonnummer.

Ledaren för kursgården sa ju också att det var likadant förra året.

kattassen
0

Misstänker mycket starkt att dialogen mellan ledarna / DV och barnen inte var riktigt överensstämmande. Mycket möjligt att någon ledare ringt och undrat samt framfört tanken att kattungarna borde avlivats kanske, DV har inte haft möjligheten att ordna med detta och man har till barnen sagt att katthemmet inte hade plats över, eller något sådant. Troligt att snacket mellan ledarna och DV inte var det samma som till barnen…Obestämd

Alexej
0

Ja, för Dv blev förbannat när jag anklagade de. Men jag litar inte på nån DV så jag vet inte….

Onslow
0

Det kan ju vara så att de aldrig ringde för att de ville behålla en av katterna… Bara funderar lite här.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Alexej
0

De ringde men jag vet ju inte vad som stämmer eller inte. Men jag kan tänka mig att katterna skjuts där när alla gäster har åkt hem på hösten.

bymaruska
0

Nu lägger jag mig i lite här!!

Jag har själv pratat med en av lägerledar tjejerna i lördags för mig en vettig tjej. Hon nämnde att det närliggande katthemmet inte kunde hjälpa till dom hade inte resurser. Som jag förstod så var det innan Onslow bad om hjälp här på forumet eller i samband.

Förra året så var problemet på samma sätt en katthona med 3 ungar. Lägerledarna tog då upp detta med ansvarig för lägergården då de kände att katterna störde deras verksamhet "barnen fick för mycket fokus på katterna". Då kom det som hon uttrycke sig en otäck man och hämtade katterna.

Jag tycker det är synd att Onslows tråd ska genomsyras av kommentarer om katthemmet DV, de ville inte eller kunde inte hjälpa till. Jag tycker inte det spelar någon roll för katterna är omhändertagna av en kattföreningen 20 mil bort. Skit i DV vad dom sagt gjort och inte gjort, det får stå för dem. Förstör inte den här tråden också!!

M-H

bymaruska
0

Glömde!

Jag är inget emot att diskutera katthem deras sätt att arbeta osv jag tycker det är jätte viktigt. Diskutera katthem kan vi göra i en annan tråd inte förstöra en fin tråd med ett Habby End slut nästan, saknas lite info om katt nr 2 sedan är det förhoppningsvis avslut!!

M-H

pia-app
0

Jag tror också att katterna tas bort framåt hösten och därför känns det så bra att vi fick undan mamman och ungarna men det finns kvar ett dåligt samvete för pappan. Så det vore kanske bäst att ringa till dom som man tror äger den birmaliknande kattnen så får vi kanske lite klarhet vad gäller den katten.

Jag håller med maruska om att vi kan prata katthem i en annan tråd nu är det kattpappan det gäller.

kattassen
0

Nej vi behöver inte diskutera DV här i tråden. Tråden gäller ju den katt som nu är kvar!

Däremot kan det vilja sig illa om det visar sig att några andra på gården får för sig att ringa DV och att de vid detta tillfälle har tid att hämta katten. Vilket öde drabbar honom då?

Fokus nu är väl ändå att lokalisera gossen och försöka finna ägarna med hjälp av ortsbefolkningen. Lägerfolket är ju inte därifrån vanligtvis.

brutt
0

Vi tog några kort i området men eftersom Sjöbo kursgård är privat område lägger vi inte ut de från själva kursgården.Men så här gjorde vi la affischer på katten i alla brevlådor och satte upp på alla anslagstavlor som på bilden tex i det område någon som ringde oss tror att katten kommer ifrån rakt över sjön som en katt kan ha gått runt till Sjöbo kursgård eventuellt.

brutt
0

Det är ingen som har ringt ännu och sagt att katten är deras.

Ingen har ringt från kursgården ännu heller.

Tror  ingen kan missa efterlysningen av ägare till katten  i området

Alexej
0

Jag tycker det är synd att Onslows tråd ska genomsyras av kommentarer om katthemmet DV, de ville inte eller kunde inte hjälpa till.

Förstör inte den här tråden också!! Obestämd

Vad är det för ett konstigt inlägg?? DV är inblandat genom att de ringde till katthemmet oavsett vad du tycker eller inte tycker…och DV säger att de fick informationen att katterna ska skjutas.

Skjuts katterna av där på hösten är det ännu viktigare att alla katter hämtas därifrån!

bymaruska
0

Alexej!

Vill Du ska veta att jag står främst i barrikaderna när det gäller djurhem som inte är jysta! katthem som avlivar i stället för att göra allt och lite till för djuret är för mig inget djurhem utan något som jag inte vill skriva i klartext.

Varför jag ville att tråden inte skull få fokus på DV är för att jag känner en så stor respekt för Onslow som bara är 13 år och gjort så mycket för katterna på lägergården.

Jag diskuterar gärna knasiga katthem det är jag bäst på…..

Ibland kan jag känna att en del trådar far ut och kommer från ämnet och då lätt blir förstörda då många är oeniga.

Marie-Helene

pia-app
0

Nu har vi varit hos veterinären med mammakatt och ungarna och det var som jag hade misstänkt att de är från 2 kullar. Killen är ca 10 veckor och honan ca 6 veckor. Så då är frågan varför bara den här honan har setts med ungarna och gett båda di. Är birmakatten en hona kanske så att ena ungen var hennes och så skötte honorna katterna ihop. Vore nog bra om man ringde till dom som ev äger birmakatten och frågar vilket kön den har.

Honan var också i början av en ny dräktighet (2-3 veckor)men vi kan ju inte kastrera henne nu och ta bort dom ungarna då lilla tjejen är så snuttig och behöver mamma ett tag till. Vi får alltså vänta med det.

Annars var katterna i bra form även om lilltjejen är mager.  Skönt i alla fall att vi hann dit så inte en liten 6 veckors kattunge skulle tas från mamma.

FInns det ingen på närmre håll som kan kolla upp birmakatten(menar då någon härinne,inte Djurens vänner) och ev ge den ett tillfälligt hem. Eller så kanske mysteriet löser sig om ägaren svarar i telefon och vi får veta hur det är med den katten.

pia-app
0

Birmakatten verkar ju inte riskera någon skjutning då man sa att man förra året sett birmaliknande kattungar men den fixar ju till ungar varje år om den får gå omkring i området okastrerad.

Alexej
0

#77 Men nånstans har ordet avskjutningen kommit upp. Tror nog att några där vet mer.

Vart tog förra årets kattungarna vägen?

Kaliber
0

#78 Jättefina nyheter!

Men mystiskt det där att kattungarna kommer från två olika kullar…

pia-app
0

Alexej

Jag tror (vet inte) att det är katter som bor där någonstans okastrerade och som får sina ungar lite här och där. Sen är det nog så att här hosten kom så kom dom dit och tog bort kattungarna. Antingen sköt dom katterna eller så om de nu såg ut som små birmor så kanske dom fick leva (krassa verkligheten) och fich hem. Birmakatten har ju figurerat både förra sommaren och den här. Därför är jag jätteglad att vi fick undan de här katterna och det hade ju inte visats sig några fler där under lägerveckan i alla fall.

Men jag skulle vilja veta mer om "birmakatten" och om ingen vil ha den så måste vi kunna leta rätt på ett stödhem åt den.

bymaruska
0

I den första tråden om Nässjö katter i inlägg nr 64 så nämns det att "brimakatten" inte kan vara pappa pga av teckningen på kattungarna.

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4e16af0dd4ebea5bcd001097-hittekatter-nassjobradskande-arende#discussions-2

Verkar vara någon som har koll på sånt! kanske en ledtråd iallafall

M-H

pia-app
0

Nej jag tror inte att birmakatten är inblandad med dom här ,men då den inte är renrasig så vet jag inte hur mycket dess gener slår igenom jämfört med om den andra katten är en vanlig svartvit katt.Det kanske kan bli så här då men förra året var den ju tydligen inblandad i alla fall. Dom här katterna verkar ha lite långhårigt i sig,(kan väl vara från en birma)det är inte bara det där babyluddet utan lite mer.

brutt
0

60. Den personal som vi pratade med och som även var där förra sommaren vid kursgården berättade för oss om de små Birmaliknande kattungarna som sprang in och ut i matstugan berättade  som sagt att plötsligt var de bara borta.Han verkade inte veta vad som hänt med dem.

78. Ingen har ju ännu ringt och frågat er om kattmamman eller ungarna heller så man får intrycket av att de inte vill ha dem iaf.Vi får bestämma vem som ska ringa här för det är samma ställe som hänvisas till angående alla de här katterna vi nu vet om.Ingen har ringt mer med ytterligare upplysningar om "Birman."eller att den nu har kommit till sitt evenuella hem och tex. varit försvunnen.Får intrycket av att det här kan handla om många fler katter bara.

83 Bra iakttagelse kan Birman då vara mamma till en svart kattunge?

Gullimat
0

I det inlägget som #83 Maruskaowille hänvisar till, står att han kan inte vara pappa till den svarta, men kanske till den lilla, hade inte den lilla blå ögon, kan kanske vara mamma till den lilla om det är en hona, efterson Onslow skriver tidigt i tråden att Mammakatten inte riktigt vill veta av den

Kaliber
0

Det kan säkert vara den där blåögda hanen som är pappa, har sett mängder av Blocketkattungar med birma- och ragdollmamma och ungarna ser ut som precis vanliga huskatter -svart verkar vara vanligt oavsett hur mamman ser ut.

Många oseriösa huskattuppfödare tror nog att ungarna ska se ut som raskatter för att mamman eller pappan är det, men åker på en nit så att säga och försöker sälja kattungarna svindyrt i alla fall.

pia-app
0

Den lilla har inte blå ögon längre som när dom är riktigt små. Mammakatt tar väldigt väl hand om henne och lillkissen diar för fullt. Att hon inte ville veta av henne förut var säkert för att hon var stressad över alla barna som bar omkring på hennes unge. Hon beter sig precis som en ordentligt kattmamma och kurrar och småjamar när vi haft dom för mycket i knät

Gullimat
0

En konstig sak till, en enda unge från 2 olika kullar, det måste vara ovanligt, eller har det funnits fler ungar???

bymaruska
0

Nu har gjort kollat upp lite.

Katten med teckningen kan vara pappa till båda ungarna! För att det ska bli maskat eller colorpoint tecknade ungar måste båda föräldrarna ha det anlaget vilket kallas recessiv. Ni ser vilka tjusiga namn jag fått lära mig…….

Med andra ord "birma" katten kan vara pappa. Att det är just birma i katteen talar de vita tassarna för. Det har inte de övriga raserna som är maskade.

M-H

pia-app
0

Kan ju ha funnits fler ungar men några fler syntes inte till på hela veckan och ingen mer vuxen katt heller än den sk kattpappan.

bymaruska
0

# 89

Den maskade katten kan vara en hona och mamma till en av ungarna som Pia nämt.

brutt
0

89. Håller med det är konstigt med bara en unge på 6 veckor och bara en på 10 veckor från olika kullar men bara en mamma man undrar verkligen var de andra ungarna blivit av eller är också.

90 Vi tackar för kollen.

pia-app
0

Finns det inte vissa som låter sin katt behålla en unge och tar bort dom andra `

brutt
0

Jo det var mycket vanligt förr i tiden en unge fick vara kvar för att undvika riskerna för mamman om man tog bort alla direkt precis!

Tror att det kanske handlar om äldre människor i den här byn med ca 219 innevånare och en del olika gårdar.

Vi kände oss iaf lite som i filmen #den sista färden"där men ack så vacker omgivning runt hela sjön väldigt lantligt.

KajsaN
0

#90 Maskanlaget är, precis som du skriver, recessivt men vitfläcksanlaget är dominant. Alltså kan inte denna hane (som har vita tecken) få en solid (enfärgad) unge med denna hona (som också har vita tecken).

#89 "En-unges-kullar" kan bero på inavel. Och inavel är inte helt ovanligt på gårdar där man låter fertila katter springa fritt och para sig med varandra.

Är det någon som vet om lägret var ett scoutläger? I så fall finns en del kritik att rikta mot ledarna… (jag är dotter till scout och dotterdotter till scoutledare så lite vet jag om rörelsen)

Sist men definitivt inte minst. HURRA för såna som Onslow!!! Och för Pia-app, Brutt m fl som visar ett sånt stort engagemang!

Nilshult
0

Jag ställde en fråga på Burma i fokus och visade även bilden i en tråd jag skapade. Det blev ingen anstormning av svar och helst hade det varit bra om även Birma i fokus funnits eftersom vi misstänker att det är Birma i katten på bilden på vårt anslag. Men jag tänkte att raskattuppfödare har en allmän kunskap om raskatter

Frågan löd med hänvisning till bilden:

Hej!

Jag undrar var det är för ras på katten som bilden visar. Är det någon som kan säga om det är en äkta raskatt eller om det är en "hybrid" i sådana fall vad är det för inblandningar?

Mvh Nilshult

Svar från Alexis78:

Jag tycker det ser ut som hybrid, men en spontan känsla är att det är birma i den? Det är ju omöjligt att veta säkert.

Slutsats:

Åtminstone en från Burma i fokus tror som vi att det är Birma i katten och det verkar ju stämma.

pia-app
0

Jo det är en scoutgård men den hyrs tydligen ut till olika föreningar för läger. Det här var en förening från stockholm,inte scouter , som hade ett läger.

pia-app
0

Finns det ingen i närheten som kan åka dit och kolla upp katten. Eller ska någon ringa till dom vi tror äger katten för att kolla upp det hela eller blir det bara mer trassligt  ? Känns som allt spekulerande här inte hjälper katten. Det vi behöver veta just nu är om katten har en ägare,om det är en hane eller hona och om ev ägare kan tänka sig att kastrera katten eller överlåta den till någon.

[crisse1]
0

När jag hjälpte till med katterna i Vittskövle så fanns denna hona där men det fanns inga grannar i närheten som hade birmakatter, detta var mitt ute på landet och flickan hade gått där sen hon var kattunge och hennes ungar var svart/vita. Det är kanske så att det föds katter som liknar birma.

bymaruska
0

Nilshult!

Den information jag fått så katten hybrid. Att den har Birma i sig förklarar de vita tassarna det har Birmakatten.

Det kan vara så att katten som är kvar är en hona och en av ungarna tillhör henne, det kan även vara så att det är pappan.

För att den maskade katten ska få ungar med samma teckningsinslag så krävs det att den andra parten har de generna.

Jag tycker absolut att ägare ska kontaktas har ni namn o nummer så är det bara att köra på. Sitta här och spekulera hjälper inte katten.

brutt
0

99.Kan du ringa upp dem Pia eller kanske Micke nummret har du i pm eller om Maruska kanske kan? Våra namn och telefonnummer har ju redan alla däromkring men bara en som ringt och då berättat om de som "håller på med korsningar och lite sånt där" dit numret går.

Man kan bara fråga om de fått affischen med efterlysning av ägare till den här katten vet de om någon saknar den och hona eller hane vet de det Känns inte meningsfullt att vänta på fler telefonsamtal. Vad som ska göras beror ju på svaren som fås från dem.

Kan ingen eller känner ingen för att ringa så ringer jag dit i morgon fm.

pia-app
0

Bonden har som sagt våra telefonnummer. Jag skulle helst vilja avstå från att ringa då jag för tillfället vill att mammakatt och ungar ska få så lång tid som möjligt tillsammans innan ev diskussioner med ev ägare  ska tas om katten ska tillbaka eller ej.Jag tänker inte lämna tillbaka den okastrerad.

Min tanke är att den som ringer inte på något sätt talar om oss utan bara om attman undrar om birmakatten,om den har en ägare eller ej. Det går väl att få till en historia om att man varit i området och sett katten,blivit förtjust i den och undrar om den har någon ägare annars vill man ta hand om den. Då får man ju en del info ,behöver överhuvudtaget inte dra in mammakatt och ungar och kan sen bestämma utifrån det vi får veta vad man ska göra i nästa steg.

bymaruska
0

Jag kan ringa och dra till med en typ sådan historia. Tycker också att man inte överhuvudtaget pratar om kattmamman och ungarna. Det är inget som vi vet något om.

Pia om Du PM ar mig telefon till ev ägare så ringer jag.

//M-H

brutt
0

102. Precis bonden har ju era nummer och ingen har hört av sej det verkar alltså som om inget intresse för kattmamman med ungar finns.

Om jag ska ringa frågar jag bara efter information om den Birmaliknande katten som de fått affisch om i sin brevlåda bla. naturligtvis-

pia-app
0

Vore väl bra om du kan ringa Maruska ,jag vet ju dina talanger sen samtal med ett visst katthem. Kan inte du pm:a numret Brutt,jag hittar det inte nu i röran,håller på att ge kattungarna o mamma kvällsmat och medicin. Kan du fixa så du ringer från hemligt nr så är det väl alltid bra.

brutt
0

104. Du får gärna kontakta dem men fråga då bara om de sett efterlysningen av ev ägare på affischerna och vad de vet om katten hane eller hona tam eller förvildad var den bor.Onödigt att de ska tro att någon i byn pekat ut dem så du behöver inte nämna det telefonsamtal vi fick från byn det behöver ju inte bli osams.

brutt
0

104 Har skickat pm med den information och tel nummer som jag har fått till dej nu.

Issa
0

Faktum är att det kan vara siamesblandning med i katten. Kolla på denna bild som är nästan 40 år gammal på en hona jag hade som jag vet säkert var siames i (gamla typen). Hon hade typiskt siamesfärgad kropp och blå ögon, vit bläs och vita tassar.

brutt
0

Ja det kan det säkert. vi vet ju inget om hur den här katten har fått sitt speciella utseende.

bymaruska
0

Jag ringer o ringer men tyvärr inget svar ännu! för kännedom.

//M-H

brutt
0

111.Tack för info! Det är ju visserligen på landet och man kan vara ute och arbeta.

brutt
0

111. pm at dej kolla meddelande.

bymaruska
0

Jag kan inte ringa mer idag!! Min hund har sprungit bort och har varit borta i 5 timmar. Jag åker till Valdemarsvik och letar nu.

//M-H

brutt
0

Förstår hoppas hunden snabbt kommer tilrätta, så jobbig situation för dej.

Jag kan försöka ringa under em kvällen i dag istället nu när det blev så olyckligt som det blev.

brutt
0

Nu har vi fått kontakt med ägaren till  Birmakatten. Det var alltså en katt som har ägare i alla fall.Fick svar på det telefonnummer vi fått efter affischeringen i området genom telefonsamtalet i förrgår från området och där någon trodde den visste var Birman kom ifrån.

Det var en hane enligt ägaren.

pia-app
0

Fick reda på att hankatten var avlivad av ägaren. Känner mig som en skurk att vi inte försökte fånga den i söndags men inte trodde jag att den skulle avlivas. Ledsen att vi inte kunde rädda alla men 3 hann vi i alla fall få bort därifrån.

Gullimat
0

Det är ju inte ert fel, varför skulle den avlivas, såg frisk utSkrikandes

brutt
0

Det är inte vårat fel heller om det nu skulle vara så att den verkligen är avlivad.Något skäl har inte angetts till varför den hade avlivats.

Det enda vi vet är att katten inte fanns i området när vi kom dit och att vi själva till slut fick ringa upp ägarna till katten trots att ägarefterlysning inte kunnat undgås att ses.Kanske togs katten bort innan nästa grupp ungdomar kom vi vet inte har bara fått detta tragiska svar.

Kaliber
0

Ush så tragiskt slut efter alla era ansträngningar.

pia-app
0

Jag vet att det inte är vårt fel men det är ju alltid så särskilt när man tröffade den att man känner lite skuld känslomässigt att man inte kunde rädda den.

Onslow
0

Är ni säkra på att de talar sanning då?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

pia-app
0

Nej det är vi inte,vi ska försöka kolla det under dagen.

brutt
0

När jag direkt frågade om de fått lappen med ägarefterlysning sa kvinnan som svarade.Ja det har vi det är våran katt och den har vi avlivat.

Det var lite grann som att få ett hårt slag i ansiktet på en gång.

Hon uttryckte att det här är landet och vi kan inte låsa in våra katter de går fria.

Förstår dej Onslow att du blir ledsen som sett katten flera gånger och dej också Pia som själv såg den.

Jag har ju aldrig ens sett den mer än på bilden men blev ledsn och lite chockad ändå.

pia-app
0

Då kanske det är så¨att vi helt enkelt får gå på det hon sa. Skulle katten leva så är det ju bara positivt.

kattassen
0

#124 Sånt vittnar bara om hur dålig status katten har ute på landetGråter Hundarna håller man säkert på ett annat sätt och avlivas inte hej vilt när det passar bonden…

brutt
0

Precis Gråter

Det finns ingen lag om att katter ska vara kastrerade och det finns ingen lag om ID märkning och katter får vistas utonhus.Det sista är naturligtvis bra tycker jag men inte i vilken bemärkelse som helst särskilt inte om det föds ungar lite överallt som tex.riskerar att skiljas från sin mamma alldeles för tidigt.

Men Birmakatten hade ägare

jollycox
0

Undrar varför dom inte ringde när dom såg lapparna.. Obestämd

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

brutt
0

Det har jag också starkt undrat över om man är ägare till katten och vill ha den tillbaks så ringer man väl.Särskilt när allt liksom blir serverat var katten setts och telefonnummer på lappen om så bara för att säga det är min katt jag tar hand om den

Jag vet inte om de trodde det var något med anmälan eller så för kvinnan sa Det är inte så att vi missköter våra katter på något sätt!

kattassen
0

#129 Misstänker att hon trodde att ni skulle "sätta dit" henne för att katten sprang vind för våg och snabbade sig då att "avsluta ärendet".

Bättre förekomma än förekommas tänkte hon kanske?

Lena
0

#130 Låter ju som en trolig förklaring.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

#126 där har du fel. En hund på landet, i alla fall en jakthund avlivas fortare än kvickt om den inte gör det den ska på rätt sätt.den brukar få tre år på sig. Och det är få hundar där jag bor, som INTE är jakthundar. Åsikten är, att man kan inte gå och föda på hundar som inte gör det de ska. OCh ofta är dessa hundar inte särskilt lämpade som sällskapshundar. De är vana att löpa fritt, har sällan fostran men ska  kunna det de är avsedda för. vi ser ju vår Zitha. Gudasnäll, en underbar älghund, men att ha i hus och rum? nä….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

#132 Nej så kanske det ärRynkar på näsan vilket ännu mer visar hur lite respekt man visar för levande ting.

Hawknestgrove
0

Ja, jakthundar är ju ett kapitel för sig. De ÄR inga sällskapshundar hos de flesta, så även hos oss. JAg vill inte ha in hund i huset, det hårar och de skitar ner. JAg är pedant.. MEn man får tyvärr se jakthundar som ett viktigt redskap. Ofta. MEn normalt sett, så har vi klarat oss utan älghund och ändå fått älg. Se skillnaden på sambon och katterna…. Pappas gullefjun allihopa….Vem pratar barnspråk med katterna? Inte jag. Men den råbarkade före detta enstöringen som ingen nånsin kunde tro älskade katter. Ni skulle höra hur det låter……Men Zitha, hon får sk**a ner i bilen hur mycket som helst(sambons bil, min har hundförbud) för när de är på jakt, då är de superkompisar…

Hawknestgrove
0

Ursäkta OT.

Gullimat
0

Då kanske han ändå lever, hoppas det. Var det deras Mamma med bebbar också kanske.

Kaliber
0

Tycker också det låter som att ägaren ville komma undan.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.