Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 4470 ggr
Hawknestgrove
0

Hur lång tid för päls att växa ut?

Grönöga, som rakades helt i vintras har fortfarande lika kort päls. är i övrigt i fin kontition, förutom att hon är foderkänslig.Fläckis har fått tillbka sin päls lite grann. Ska det ta så lång tid? Ok kissen ser ju egentligen bara för söt ut….Som ett litet lejon….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

soso
0

B-vitamin kanske får fart på pälsen.

Hawknestgrove
0

ja, jästex… ska ta och läga ner några tabletter i Strauss brevlåda. hon är alltså fin i pälsen på ben och mage, men ryggen vill liksom inte komma. hon ser för söt ut….

Strauss
0

Ingen päls på ryggen ännu…. börjar nästan misströsta!! Men hårsäckarna kan ju inte förstöras av en rakning, så den MÅSTE ju komma tillbaka där med..

Hawknestgrove
0

tänkte, att det kanske kan vara  så att något blivit förstört under perioden som hon gick med sin toviga päls. hon ser för söt ut, kan jag tala om! som ett litet lejon och så kelig. Magen har fått lång päls!

kattassen
0

#4 Ja det är väl inte omöjligt att det kunnat bli lite skador när tovorna gått såpass djupt in i huden. Här har vi ju rakat Ludde två gånger på två år och det har varit fullt utväxt på sisdär 5-6 månader.

Men har hon inte ont av det eller att det ser konstigt ut i huden är det väl inte så stort problem. Det ser ju festligt ut med lejonFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja hon är för söt….känner mig skyldig, det var ju jag som rakadeSkäms……hos veten…. i februari……men å andra sidan, jag rakade Fläckis också….Man får bli assistent hos vår vet, nämligen….

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här syns det på vår Ludde att rakningen fick gå ända ner i huden på en del ställen där tovorna satt långt in. Vettens rakning var inte så tjusig precis… Du gjorde nog ett snyggare jobb

kattassen
0

3,5 månader senare såg han ut så här:

Hawknestgrove
0

HM   vet f*n

kattassen
0

#9 Det ser väl helt ok ut. Är bilden färsk? Jag menar är det inte längre än så på ett halvår?

Hawknestgrove
0

den är ganska ny…… och jag rakade hos vet i januari. kan intyga att det ser likadant ut nu, dvs förra veckan, då jag var hemma hos Strauss och fikade. Vi bor ju bara några kilometer från varandra. Men rund och go och glad och bara sååååååå kelig. det är den kissen, som inte tål spannmål alls. så där är det orijen från xooplus som gäller….HAHA Strauss, du hittade mina grejer i brevlådan? Vem är mest envis?????och så fick jag en mysig kattbädd från zooplus tack vare din order!!!Skrattande