Vill du ha hjälp med ditt kattproblem?
Hej på er !
På min blogg www.kattfamiljen.se tävlar jag i samarbete med Kattbeteende rådgivaren Helena Johansson ut en Problemkonsultation med hembesök i Stockholms län.
Helena som driver www.kattkontakt.se hjälper katter och kattägare med deras kattproblem som tex kan vara icke rumsrenhet, aggressivitet, stress, stereotypa beteenden m.m
Helena har bland annat utbildat sig i England och har en Advanced Award i Feline Behaviour and Cat/Owner Relationship efter en 10 månaders engelsk universitetsutbildning. Den hölls av en av världens främsta experter på kattens beteende, Peter Neville, som gav henne högsta betyg.
Har du kattproblem, bor i Stockholms län och vill ha hjälp så tveka inte att delta.
För att vara med och tävla maila mig på heidi@kattfamiljen.se och berätta lite kort om kattens problem, kattens ålder, ras, kön och om den är kastrerad eller inte. Helena kommer sedan välja ut en vinnare.
Tävlingen avslutas den 5e juni.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
puttar upp för flera
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Antar att detta endast gäller tama katter och att hon inte jobbat med skyggisar?
# 2
Detta gäller även skyggisar. Helena har bland annat hjälpt akutgruppen och har vana av skygga katter.
# 3 Vad bra för det hör inte till vanligheterna.
# 4
Okej har inte haft kontakt med andra Kattbeteende rådgivare men va tråkigt om det är så, är det många Kattbeteende rådgivare alltså som inte vet hur skyggisar fungerar?
Är man kattbeteende rådgivare borde man ju kunna jobba även med skyggisar eftersom det är ju också en del i beteendet.
#4 Har riktigt dålig erfarenhet av sådana där beteenderådgivare.
Vi adopterade ut en en katt till en person och kissen verkade inte trivas alls och började kissa runt. Hon tog kontakt med en sån där rådgivare som genast sa till henne att hon skulle avliva katten "för sånt där får man aldrig någon ordning på". Vi hann få tillbaka kissen innan den blev avlivad och kissen fick ett annat hem och fungerade hur fint som helst. Det var inget fel på katten utan hemmet. Nu slutade detta lyckligt men det var i sista minuten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
6.Usch så hemskt där höll katten på att få sitta emellan med livet.
#7 Ja, och hon som hade katten skulle först inte släppa ifrån sig katten bara för att hon hade fått ett sådant svar "för då skulle minsann någon annan få besvär med katten". Vi fick träla länge innan hon släppte katten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns säkert både bra och dåliga kattbeteenderådgivare.
Men är det bara denna Kattbeteende rådgivaren som var så dålig eller har du träffat flera som varit så? Eftersom du sa att det inte tillhör vanligheterna att de vet tex hur skyggisar funkar.
Det är ju verkligen skandal hur denna Kattbeteenderådgivaren du nämner beter sig. Det är ju just kissproblem m.m som hör till deras jobb att lösa. Det är ju helt självklart att i de flesta fallen så går det att lösa. Den beteende rådgivaren som säger så skall vekligen inte jobba med katter ! Uppenbarligen hade personen ingen kunskap eftersom den inte ens kunde komma på förslag till lösningar. Hade Hon/han ens någon utbildning eller erfarenhet på något sätt? Låter ju inte så.
Tur att kissen blev räddad i alla fall
Det tror jag också, precis som med läkare, veterinärer osv.
#10 Håller verkligen med dej där. Jag undrar också om människan hade någon utbildning. Ett skräckexempel var det iallafall på hur man inte ska gå till väga.
Det verkar inte så eller så var hon/han bara otroligt olämplig för jobbet och inte djurvän.. Verkligen skräckexempel.
Du skulle inte kunna PM:a mig namnet/företaget så jag vet och inte rekommenderar den personen för någon?
För som sagt alla Kattbateende rådgivare är inte dåliga, tex Helena bryr sig verkligen om katterna och vill hjälpa dom 
Puttar upp 
Vi har nu en vinnare som får en Problemkonsultation med hembesök av Kattbeteenderådgivaren Helena Johansson 
Läs mer HÄR!