Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 2082 ggr
Roslyn
0

Kattmördare i Göteborg/Rudalen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mycket som talar för  att katter ska varainnekatter/kontrollerad utgång. Detta måste ju vara tama katter som låtit sig fångats.Gråter

friluftsområde

Sofie Rehndell hittade tre döda katter i Ruddalen på en månad – en saknade huvud. ”Jag tror att det är någon som hatar katter”.

Tweet

// //  

Det är ett år sedan Sofie Rehndell första gången hittade en död katt i Ruddalens friluftsområde. Den hade blivit strypt med buntband i plast. Den senaste månaden har hon hittat flera döda katter i samma område.

En av katterna saknade huvud, en annan hade blivit nedgrävd och en tredje hade fått magen uppfläkt. Sofie är övertygad om att de inte kan ha dött av sig själva.
– Nu har jag hittat så många i samma område. Det är osannolikt att de skulle självdö. Det måste vara en människa som har gjort det här. Jag tror att det är någon som hatar katter och inte vill att de ska finnas i området, säger hon.

För att få reda på om det är fler än hon som hittat dödade katter i området har hon satt upp lappar med sitt telefonnummer och uppmaningen att höra av sig.
– Vi vet inte hur många katter som blivit utsatta. De som hört av sig kan ju ha sett samma katter som jag. Samtidigt kan det ju finnas många djur som aldrig hittats. Det kan ju vara väldigt många fler, säger hon.

Sofie Rehndell bor tio minuter från Ruddalen och rastar ofta hunden i området. Hon har själv två katter, en av dem var tidigare utekatt.
– Men efter det här skulle jag aldrig våga släppa ut den, säger hon.

Tweet

Dela // //

Hawknestgrove
0

varanr på detta sätt flera. Har både delat det på Twitter och facebook

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Ja den tiden är tyvärr förbi när katter kunde gå utomhus utan fara. Förutom en allt intensivare trafik blir människor bara allt mer galna. Man kan undra vartåt vi är påväg? :(

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Mår illa bara av att läsa om det här fruktansvärda Fy vilka idioter det finns !

Sidentass
0

Inte ens svordomar är starka nog för att uttycka avskyn mot detta..!!

Gråter

Hawknestgrove
0

ja och det värsta är att de perversa typerna gillar publicitet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sherwood
0

Det har funnits ett par sådana idioter förut och dom har man fått fast, eftersom  den människan är en sjuklig sadist som njuter av att göra djur illa. Den här sortens människa slutar inte, förrän den har åkt fast. Dom som bor där i närheten hoppas jag är uppmärksamma, för han oppererar hela tiden på samma ställe. Människan behöver vård och spärras in på lång tid.

Debattia
0

Det kan kanske också vara några som tränar sina kamphundar och använder sig av katter. Avskyvärt är det i alla fall.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!