En knöl bakom framtassen,hon är 1år.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
upptäckte i dag att hon har en rätt stor knöl på sidan bakom framtassen,har inte känt den tidigare ringde vet i dag då telefontiderna är på morgonen ska ringa direckt till dom i morrn.Hon åkte på dask för ett par dagar sen av en rätt stor hankatt för första gången i sitt liv och blev liv rädd och vågar knappt gå ut längre och så har hon varit lite lugnare och försiktigare på nått sätt de märks på hennes gång stil,vi trodde att hennes beteende hände ihopp med att hon åkte på dask men nu börgar vi tror att de har nånting med knölen å göra,ja ja jag är orolig med all rätt,vad kan ni tror här är de non som varit med om samma sak ,finns de en möjlighet att de bara är en fett knöl, canser va min första tanke men hon e ju bara ett år.
Tack på förhand ! en orolig kattmatte.
om hon har vart i slagsmål är det säkert ett kattbett hon fått.Kolla upp hos veterinär om det behöver dräneras.
Om det inte är en skada efter slagsmålet som nu är full med var och måste tömmas. Hon kan ju fått in något skit.
//Pia
Tack för era svar !
jag ska ringa i morgon på morgonen, telefontiden va mellan halv 8 och halv 9 men jag hoppas de inte är nå farligt hon e ju bara 1 år. Jag återkommer när vi varit hos vet och fått ett svar på vad de kan va .
Kolla om det finns en "knöl" på den andra tassen, jag fick för mej att det är den övre trampdynan du känt. 

Hoppas att du får en tid hos vet,har själv varit med om att ett par av mina katter råkat ut för likande i samband med slagsmål, då har man fått dränera det hela under sövning hos vetten, efter det har dom fått gå på antibiotika ett par veckor, sen har det blivit bra igen!
Håller tummarna!
Har också precis känt en knöl på en av mina katter precis ovanför svanskotan. Har provat och klämt hårt på den och katten reagerar inte. Tänker som du,måste kolla upp det och hoppas på att det ska vara en fettknuta . Tänker också på om det är någon fästing som man inte sett förut men då borde man väl sett kroppen på den?
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
ömmar den? och det är inte den lilla trampdynan? oroa dig inte i onödan nu för cancer. trloligen är det bara en liten mekanisk skada som är lätt att åtgärda. Sov nu lugnt och ring i morgon bitti och få en tid. ingen fara, simma lugnt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är antagligen en varböld hon har fått efter slagmålet. Eftersom hon går lite annorlunda så ömmar den. Den behöver öppnas och rengöras och behandlas med antibiotika.
kan trösta dig med att det är den baggis……
#4#
Det var oxå min tanke.
Lå!ter ju logiskt med en varböld efter slagsmålet !
Debattia
Hej va roligt att så många svara
Tack för de!!
jo jag har pratat med vet nu på förmiddan och förklara situationen för dom och vi har en tid där i dag. i morshe när jag kände på knölen så va den rät stor och då pep hon till lite grann så hon har ont där men nu konstit nog så har knölen lagt sig litegrann och hon är jätte hänging trött seg raka motsattsen mot va hon brukar vara.Skulle de kunna va så pass att var bölden har sprukigt upp på insidan av huden och sprider sig i kroppen på henne ?? eller har den bara lagt sig av sig själv ,ja jag vet inte iaf. Jag återkommer när vi kommit hem från vet igen.
Ps. här är våran lilla sjukling på bilden <3
ja piper hon så gör det ont. Men oroa dig inte, om det är en skada, så kommer lilla flickan få antibiotika, så kommer hon att bli helt bra. Biverkan av det kan bli att kisse blir lös i magen. OCh så får hon självklart hållas inne under medicinperioden.
Visst blir de hängiga av varbölder, feber får de oxå. Veterinären öppnar säkert "bobban" och spolar, katten sover då. Oftast sätter de in en PC kur.
Jag va lite dum när jag trodde det va den lille trampdynan du kände, men det har hänt här förut att de varit den som upptäckts.
inte dumt alls, det är många som inte vet om att det finns en liten sån där…. den syns ju inte lika bra som på en vovve
Hur gick det hos veterinären ?
Debattia
ja nyfiken jag med……

och jag undrar också..
heeej !! jo de gick bara bra där dom halv sövde henne med nått lugnande sen raka dom på sidan över knölen så har dom stuckit med nål och kom fram till att de inte är canser och de är inte en var böld utan nån slacks bula hon har slagit i på nåting så de är som en lår kaka blåmärke som svält upp så vi skulle hålla koll på bullan så den sakta men säkert försvinner hon fick smärtlindrande resept medecin från apoteket som hon får ett par droppar varge kväll .sen när hon endå va drågad där så Id märkte vi hennes öra till skk ifall nånting händer henne.men hon verkar må bättre inte lika sugen på att gå ut hon e nog lite rädd för den stora kissen här på gården.ps hennes medecin heter Metacam.
//sophie
Ett par droppar MetaCam? Det går väl åt ett antal droppar per kilo katt och doseras med den lilla spruta som följer med…
Men det är bra för den medicinen är både smärtlindrande och mot inflammation, så då mår hon säkert snart bättre!
Kanonbra att ni passade på att fixa ID-märkning samtidigt!!! Kom bara ihåg att posta ID-uppgifterna till registret också!
Kastrerad hoppas jag att hon redan är så att hankatten inte ställde till mer…? *ler*
Kram Mew2
så skönt att det inte var mer. Håller med Mew2 hoppas hon är kastrerad…
Hjälp de är illa nu bullan har blivit värre och så har hon slickat upp ett jätte stort varigt sår precis på bullan vi har ingen tratt hemma =( hon vägrar sluta slicka på där, VAD SKA JAG GÄÖRA TILLS I MORRN ? och inte nog med de hon har börgat dra sig undan från oss alla här hemma hon liger på klästolen i sovrummet och bara slickar sitt sår inte roligt å se. att inte veterinären skicka med oss en sån tratt när vi åkte hem sisst..
Oj gör enrund krage av plast elelr papp så länge….Inte lätt…. Och se till att du får en tid med detsamma i morogn. det där är nåt de borde få backing på om de har skött det slarvigt.
Gör en tratt av en papptallrik.
just det eller en rund krage. vad som helst till i morogn….
Vi har varit på vet nu ,inga glada miner ,mitt hjärta brister av att se henne så här illa.nu fick hon iaf antibiåtika =(
ja, märkligt att hon inte fick det med en gång. Fick hon fåntratt nu? Nu ska hon nog bli bra, ska du se.
Hoppas hon mår bättre nu???
Debattia
hehe ja fåntratt har hon fortfarande och hon harbara en sårskorpa nu men vi låter tratten stta på ett tag till så hon inte river upp såret igen men vi tar av tratten lite dåoch då de funkar ett tag sen är hon där och slickar på såret d¨å åker den på ingen tratten.=) men guuuud så tunkt de va första dagarna fy bubblan inga mer skadade katter nu..nu e de sommar och alla katter ska leka på landet i sommar =)
vad bra. låt den sitta på du. OCh har du kissarna försäkrade? Det kan vara guld värt särsklit om de ska busa ute i sommar…