Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1341 ggr
Jourhemmet
0

Ersättning till nyfödda?

Har fått hem en kattmamma och hennes två ungar som föddes i natt. Problemet är att kattmamman är jättstressad och lägger sig inte hos ungarna. Dessa katter skulle ha kommit på måndag men kom tidigare än beräknat och jag har ingen ersättning hemma, vad göra?

kattarina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror du inte att hon gör det om du låter henne vara ensam i badrummet?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Jourhemmet
0

Hon är ensam i ett litet rum redan.

Josefa
0

Honungsvatten till bebisarna. Nyfödda bebisar klarar sig ett dygn utan att dia. Låt dem ligga i ett mörkt, tyst rum så lugnar mamman förhoppningsvis ner sig.

Jourhemmet
0

Är det verkligen så att dom klarar sig i ett dygn? Försöker ringa apoteket och ev har jag en som kan åka och köpa.

Josefa
0

Jo, jag har läst någonstans, fast kommer inte ihåg var, att de har en reserv så de klarar sig. Och det bör stämma eftersom jag fått hem nyfödda ungar som legat övergivna och skrikit en längre tid innan upphittaren plockat in dem.

Issa
0

Det absolut bästa är ju att få igång mamman så de kan dia. Om det går så försök få in mamman och ungar i en transportbur och stäng. Så fort en unge börjar dia på mamman brukar det lösa sig men rädda mammor eller förstagångsföderskor kan ibland inte fatta hur de ska göra. Går det för lång tid kanske inte mjölken kommer igång på mamman.

Jourhemmet
0

Mamman var hysterisk i bilen på väg hit så dom fick ta ut ungarna ur buren så att hon inte skadade dom. Så där vågar jag inte stänga in dom. Jag har en som ska åka in till apoteket nu, får hoppas att dom inte har slut.

Issa
0

#7 Du måste begränsa utrymmet där honan och ungarna finns annars tar hon inte dom tills sig och att handmata flera ungar varannan timme dygnet runt är ett hästjobb, jag lovar för jag vet.

Jourhemmet
0

Jag vet jag med eftersom jag har nappat VÄLDIGT många katter. Jag har haft över 140 jourkatter nu så jag tror jag vet vad jag gör Flört

Issa
0

#9 Ja, du vet du vilket slit det är. Inte mycket sova blir det precis. Önskar dej lycka till att det löser sig snabbt nu bara honan stressar ner. Hoppas du får tag i ersättning annars får du koka Anderssons välling.

Josefa
0

Tycker du ska försöka få in henne i transportburen tillsammans med ungarna, som någon annan skrev. Hon var antagligen stressad i buren innan för att den rörde på sig

Jourhemmet
0

Hon satt i buren i en timme innan dom åkte med henne så jag tror inte att det funkar dessvärre. Ersättningen är här om fem minuter Skrattande

kattarina
0

Lycka till nu med dom små.Glad

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Jourhemmet
0

Tack. Nu har dom ätit och det blev en himla fart på krälandet.

Issa
0

#14 Tack och lov för det! Prova bygg en mörk trygghörna för honan och ungarna. Täck gärna över med en filt som tak så det blir lite mörkt. Få se om hon kan acceptera det. En droppe välling på ryggen på kattungarna brukar stimulera mamman att börja tvätta dom.

lillmymlan
0

Hur går det?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

pia-app
0

Kom ihåg att massera magen så att dom kissar och bajsar om nu inte mamma vill ta sig an dom. Men det vet du säkert.

Issa
0

Hoppas honan tagit dom till sig nu. Underlättar ju.

Jourhemmet
0

Gav bebbarna mat två gånger innan jag gick och la mig och när jag gick upp ett par timmar senare så låg båda sötnosarna och snuttade för fullt på mamsen Skrattande

Hawknestgrove
0

men vad skönt att hon  tog över sitt  så du slipper!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Issa
0

Dagens glädjeämne! Vad roligt att det funkade till slut!Skrattande