Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 10430 ggr
[crisse1]
0

*Låst*Hjälp till sjuk katt

En katt som förmodligen har neurologiska skador går ute och börjar se skabbig ut. Damen som matar några katter på ett område här i Malmö ringde mig ikväll och vi kom till att prata om katterna som finns där och hon berättar då om denna katt som är ett par år gammal och har gått där sen hon eller han var liten. Hon förklarar att katten stampar när den går och hon tror inte att han kan hoppa.Katten är så kelen att den inte har tid att äta när hon kommer för den skall bara stryka sig mot benen på henne men det kan ju ändå vara en skyggis.

Jag tog för några år sen in en kattunge från samma område som var en blå brittisk korthår med svåra neurologiska skador och jag funderar nu på om denna katten kan vara en släkting till den andra katten för denna är blå med lite vitt på nosen.

Jag förstod då att kattungen jag tog var en utkastad katt som var i ett bedrövligt skick så den hade nog gått ute ett tag eller hade fått bo i en transportbox eller liknande. kanske någon som föder upp brittisk blandraskatter och släpper ut dom som inte är helt friska.

Jag undrar om här finns någon som känner att dom kan hjälpa denna katt. Någon som har råd till att ta den till en veterinär för undersökning och om det går behålla den eller skaffa ett hem till den.

Se ny tråd om Gosan

kattarina
0

Men stackars misse den behöver ju akut hjälp.Finns det nån här inne som kan hjälpa missen?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

kattarina
0

Putt För hjälp till denna misse

Myse missar

Hawknestgrove
0

Kan någon hjälpa Crisse med denna kisse???Finns i Malmö vad jag förstår?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[crisse1]
0

Ja katten finns i Malmö. Jag skall försöka ta mig dit på lördag men eftersom hon matar när det har blivit mörkt är det kanske inte så mycket jag kan se. Jag tar kameran med mig och försöker ta ett kort i mörkret.

Jag vet det finns många katter i Skåne som behöver hjälp men jag vet oxå att på detta område är där många katter som har blivit utslängda under åren och där har även varit avskjutningar. En av mina egna katter kommer därifrån och jag har nog tagit in uppemot 20 katter från detta ställe. Där har blivit kattungar upphittade i en kartong men damen som tog in dom kunde inte rädda dom eftersom dom var högst en vecka gamla. Katter har blivit ihjälbitna av hundar och barnen är inte snälla vid katterna, en tam kattunge jag tog där brukade barnen stena så fort dom såg den.

Hawknestgrove
0

Man blir alldeles mållös, hur kan folk, Ok kan någon hjälpa till här med denna lilla kattunge? Crisse, nu har jag långhåriga kattungar på Tradera åt dig igen!!! Så det fylls på på ditt HAgakonto så smått!

Sherwood
0

Usch, man undrar varför det finns så mycket elände nere i Skåne och katter som far väldigt illa. Har alltid funderat på vart katterna tar vägen ju längre uppåt man kommer, för det kan väl inte vara dom hårda vintrarna som tar kål på katterna. I och med att det blir så mycket förvildade katter, så minskar deras chanser att få ett permanent hem och dylikt.

[crisse1]
0

Det är ingen kattunge det handlar om Gunilla den är ett par år gammal.

[crisse1]
0

Tack för du tänker på mig vid din auktioner.

Nu i mars skall jag med mina grannars hjälp försöka fånga 3 ungkatter och deras mamma här på gården som sen skall kastreras och släppas ut igen. Jag får passa på nu för Haga har halva priset i mars och sen dröjer det 1 år till nästa gång. Så pengarna kommer väl till pass då.

Hawknestgrove
0

förlåt. ja jag ser dem jämt som kattungar….. Ok finns det någon som skulle kunna ta in denna lilla tvååring då?

Ankie
0

men ojoj hoppas någon kan hjälpa…

Hawknestgrove
0

ja crisses kattungar på Tradera är de långhåriga!!!!Flört

annebeate
0

Putt för denne behövande 2-åring, som behöver komma in och få hjälp med det snaraste . Så hemskt när man själv sitter inne i värmen och hör hur det viner där ute. Så kallt i Malmö i dag pga den iskalla vinden.

Om bara någon kan ta in den så kan vi säkert lägga ihop till veterinärkostnaderna.

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

putt för denna kisse….

[crisse1]
0

Jag har lyckats lösa problemet med den här katten. Jag har ringt säkert 30 samtal idag och jag fick napp på ett ställe. En kille vars hund dog för 1 år sedan har erbjudit katten en plats hos honom till mitten av maj då jag själv tar över katten för då har jag förhoppningsvis läkt från operationen. Killen har en inhängnad rastgård för hund i sin trädgård så nu lägger han nät över som tak så att katten kan få gå ut om den vill, buren har anslutning till dörren från altanen. Jag skall dit på lördag som planerat och då kommer killen oxå och förhoppningsvis även katten för den har inte varit där på 2 dagar men mataren tror att katten inte tycker om när det blåser för den är liten till växten och har svårt att hålla balansen i blåsten.

Sherwood
0

Vad bra, för då finns det lite hopp för den lille katten så den slipper frysa.

MariannE11
0

vad skönt att höra… duktigt jobbat crisse…

buster65
0

puttar för denne lille kisse och hoppas det blir bra med det nya tillfälliga hemmet

Stackars liten som har svårt att hålla balansen i blåsten ……

Bra jobbat crisse1!

[crisse1]
0

Katten har haft sår på bringan och vi tror att den har varit instängd någonstans och skadat sig när den har tagit sig ut. Mataren säger att det har läkt bra men killen som skall vara stödhem tar den till veterinären för att kolla dom skadorna och det andra väntar vi med till jag kan ta den till Haga. Killen kommer att kolla under tiden han har katten om den har något problem som kan tyda på neurologiska skador. Jag hoppas att detta skall gå bra annars hör jag av mig här igen om det blir kris och något annat hem behöver letas upp.

Tack för era puttar. Flört

Hawknestgrove
0

Så underbart att höra. Ok, då slår jag ett slag för Mariannes och Essuts långhåriga stickade kattungar, som är öronmärkta för Crisses HAgakonto. Nettot på Tradera för dessa kissar går oavkortat in på HAga märkt Crisses Katter.

Granadina
0

âh lille misse. Hoppas verkligen att allt gâr bra.

[crisse1]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemma igen ledsen och besviken efter att ha varit och tittat på katten. Katten fick ingen hjälp för när killen såg hur hon kliade sig hela tiden och vilket skick hon är i så blev han rädd för att han inte skulle klara det.

Hennes päls börjar bli tunn av allt kliande och hon har en stor kaka av gammalt snor på näsan som ni kan se på bilden, det ser även ut som hon har ringorm på ena baktassen.med andra ord så är hon väldigt skabbig. Katten går väldigt lustigt, om det är som hon är kelen för det ser ut som hon mjölktrampar när hon går. Det är en väldigt kelen katt men mataren menar på att hon är född på området eftersom hon har varit där sen hon var kattkälling. Det är en liten katt med kort svans och man skulle inte kunna tro att hon är ett par år.

Jag har ingen lösning för denna katten men skall åka dit på måndag med Stronghold för att försöka hjälpa henne att bli av med klådan.

[crisse1]
0

En bild där man ser hur liten hon är.

[crisse1]
0

En bild där man ser hur kelen hon är.

martdat
0

stackars lilla tös,. Hon ser sårig ut i öronen,,, säkert att hon e född ute? hon verkar lite fööör kelen för det, elr har hon matats o kelats med hela tiden??

om hon tas till haga för genomgång innan hon åker till stödhemmet så kanske han vågar?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[eskils]
0

Vilken jättesöt liten katt! Det skulle nog inte vara så svårt att finna ett hem till henne om hon bara blir frisk först.

Så snällt av dig att ge henne Stronghold!

[crisse1]
0

Jag tycker oxå att hon är lite för kelen för att vara född ute. Mataren tror kanske det om denna lilla kanske har varit där på samma gång som andra katter, hon säger att den brukar komma i sällskap med en svart/vit katt som hon har fått för sig att det är den lillas mamma.

Jag har försökt att ringa killen nu ikväll men han svarar inte.

Problemet är att det inte finns någon som kan ta henne tills hon blir frisk. Det enda jag kan göra för henne nu är att försöka hjälpa henne bli av med ohyran. Jag skall ringa Haga vet. på måndag och höra vad jag kan ge henne utan att riskera att hon blir sämre.

Roslyn
0

Puttar för stödhem. Hon ser verkligen inte frisk ut lilla gumman.Rynkar på näsan

Mvh Anette

Sagolika
0

Stackars liten! Men hon är inte så dålig att hon behöver somna in då? Låter inte så bra med neurologiska skador Rynkar på näsan

kattarina
0

Men tror ni missen är så sjuk?

Myse missar

Granadina
0

Om hon kom till veterinär sâ kan de i alla fall säga hur det ligger till med henne. Snorigheten har jag sett förr och behöver inte vara ett problem med behandling. Hade ett par hemlösingar som sâg ut sâ men behandling blev de friska snabbt med en dos doxiciclina(heter sâ i Spanien i alla fall). Om vet säger att det inte är svâr behandlat sâ kanske det tilltänkta stödhemmet ändrar sig? Hur som helst kan hon ju inte gâ sâ där. Dâ är det nog bättre att hon fâr somna in. Utan behandling sâ kommer det nog bara be sämre med allt, speciellt om hon har klâda ocksâ. När de är sâ täppta kan de fâ problem att äta och tappar hon vikt nu i kylan dessutom sâ ger jag henne inte stora möjligheter.

kattarina
0

Men finns det ingen som kan hjälpa missen?

Myse missar

[crisse1]
0

Vi hämtar katten på måndag och lämnar henne till Haga och sen får dom bestämma vad som skall hända henne. Jag har inga pengar att betala för henne då jag på 2 veckor har betalt 1.300 hos vetten för dom 2 dumpade katterna på handelsträdgården som jag tog hem. Även om det skulle lösa sig med kostnaderna för henne så finns det inget hem så då är vi tvungna att släppa ut henne igen på fredag och hoppas att det har hjälpt henne lite med det dom kan göra för henne på 1 vecka hos vetten.

En dag nu i vinter hade katten kommit till mataren och varit alldeles våt även svansen var dyngsur så mataren hade gått upp efter ett badlakan och torkat henne efter det blev hon snuvig.

Det är otroligt jobbigt med alla dessa katter som behöver hjälp och är det då en sjuk katt så är det ännu värre. Man skulle varit miljonär och haft en stor bondgård men man hade bara kunnat hjälpa en bråkdel ändå.

annebeate
0

Jag har det största förtroende för Hagaveterinären  och det beror på egen erfarenhet. Finns det någon liten chans  för denna lilla katt så måste vi hjälpa henne, hon förtjänar detta. Vi får göra en insamling.

Jag kommer att lämna ett bidrag och hoppas många med mig gör detsamma.

Granadina
0

Vadâ lâta veterinären bestämma? Har ni inte râd kan ni ju inte ens ta dit henne? Jag hade gärna hjälpt men jag är själv i behov av hjälp. Bor inte Sverige sâ jag kan inte ens ställa upp som stödhem. Vet precis hur det är. Har haft sjuka och skadade katter i närmare ett âr nu. För att inte tala om alla jag begravt. Väldigt psykiskt pâfrestande.

Trâkigt att det tilltänkta stödhememt backade ur. De kan inte ens tänka sig en tid tills det dyker upp nâgot alternativ?

[crisse1]
0

Jag har ingen godkänd insamling här längre så det går inte men tack iallafall Annebeate.

Sagolika
0

Men hon behöver ju komma in också och det är ju inte så lätt att hitta nånstans. Hoppas någon kan ta in henne.

annebeate
0

Crisse, kan du inte öppna ett konto för katten hos Hagaveterinären och meddela vad du kallar kontot?

[crisse1]
0

Jo till Hagaveterinären kan man åka och och lämna katter som behöver hjälp och sen försöker dom hjälpa till på alla sätt, det skulle funnits fler sådana veterinärer. Det kostar inget för att katten får vara där en vecka man betalar bara för behandlingen men detta gäller nog bara dessa katter som kommer utifrån eller till oss som jobbar med dessa katter jag vet inte vilket.

[crisse1]
0

Jag kan prata med Haga på måndag och höra om jag kan öppna ett nytt konto så jag återkommer om det.

Granadina
0

Ahh ok, men det lâter ju toppen emd sâdan veterinären :-)

annebeate
0

#40  Hagaveterinären månar så om hemlösa katter så det bör inte vara något problem att öppna ett konto hos dem.

[crisse1]
0

Har du något namnförslag till flickan Annebeate så kan kontot heta så.

kattarina
0

Eftersom hon är så kelen så passar ju gosan till henneGlad

Myse missar

annebeate
0

Hon är ju så gosig  så förslaget Gosan kan jag ställa upp på.

[crisse1]
0

Ja men då blir det så. Namnet passar henne.

MariannE11
0

vore bra att hon får komma till veterinär för att få en bedömning av sitt tillstånd… ser så väldigt trevlig ut….får kissen en diagnos så kan killen då få bedöma på ett helt annat sätt om han kan åta sej kissen…lättare att bestämma sej när man vet vad som är fel…

stor ros till dej crisse…ger gärna en slant till gosan…är det ett allmänt konto o så skriver man gosan för att öronmärka dom eller är det ett eget kontonummer som gäller?….

[crisse1]
0

Det kommer att bli ett Haga konto men jag vill avvakta tills hon har blivit veterinärundersökt så jag vet vilket som är viktigast att behandla då jag tror att hon har många "sjukdomar". Det vi kan se är stoppet i näsan, klådan och pälsavfall, eventuell ringorm och så är hon kladdig i baken om det kan vara flytningar. Hon behöver även kastreras men det kan jag göra senare för det viktigaste är att hon blir frisk.

Mataren försöker redan imorgon bitti att få in henne i en transportbur så får hon sitta där tills vi kan hämta henne. Hon måste in så fort som möjligt då hon inte äter nu längre men jag tror det beror på att hon inte kan lukta maten.

Gosan följer alltid mataren till porten och igår när jag var där kom det 2 damer gående förbi och katten gick fram till dom för hon skulle kela med deras ben men dom blev rädda för henne bara för att hon ser så skabbig ut. Dom stampade i marken och försökte skrämma bort katten. Hon ville ju bara kela för hon kelade med mina kryckor efter det.

Granadina
0

Lilla Gosan, det gör sâ ont att katter(djur) ska behöva râka sâ illa utRynkar på näsan Jag hoppas verkligen att hon kommer bli bra. Detta att hon inte äter kan verkligen ha att göra med att hon är sâ täppt även om jag tycker det är yttert obehagligt när de inte vill äta.

Hawknestgrove
0

MEn Crisse, jag har ju öronmärkta pengar som kommer till dig på Hagaveterinären med jämna mellanrum! Inte så mycket, men det blir vad det blir av de långhåriga katterna på Tradera!!!!Jag skriver Crisses katter på insättningen! det måste synas! Likväl som jag skriver Hittekatter Hornbach på det som är ägnat dem!!! NU börjar jag bli orolig här. Öronmärkta pengar till kliniken ska ju gå till just det kontot….Vargtassen och Crisse, var snäll och kolla detta!!!!

[crisse1]
0

Det är lugnt Gunilla, pengarna går till det namnet du skriver. När det gäller Gosan kommer hon att få ett nytt konto så det är lättare att hålla isär det från mina skulder så vill du hjälpa Gosan så blir det under hennes namn så fort kontot är ordnat och jag vet hur det går med katten. Det är nog bara Vargtassen och jag som har konto där förutom föreningarna och vi använder oss av deras PG nummer eftersom det inte används till annat.

Hawknestgrove
0

OK pust……

Hawknestgrove
0

Nu har jag i alla fall i rubriken på den som det inte är bud på, skrivit att det är till dig. JAg gör väl så i så fall, att jag inväntar besked från dig och skriver Gosan på meddelandet på dem som är inne.

[crisse1]
0

Okej det blir bra. Tack så mycket för hjälpen.

kattarina
0

Hoppas gosan blir frisk och får ett hem som alla andra missar önskar sig. Sånt där varmt och skönt hem som alla missar önskar sig.Glad

Myse missar

annebeate
0

Lilla Gosan, hoppas alla som kan bidrar när kontot är öppnat hos Haga. Hon behöver verkligen komma in så fort som möjligt. Hoppas det lyckas i morgon bitti. Nu får bara ingen vara stygg mot henne innan dess. Kan hon möjligen komma in redan i kväll?

Stort tack Crisse för din omtanke om henne.

Jourhemmet
0

Men lilla katt. Bodde jag inte så långt bort och inte hade kattungar hemma så skulle hon få komma hit.

buster65
0

Men stackars, stackars liten Gosan. Hur eländigt ska det behöva vara. Snälla Crisse ta henne till vet så fort du bara kan och stort Tack för det du gör.

Hjärtat blöder ju för denna lilla fina katt :(

Bidrag kommer när kontot är öppnat!

Hawknestgrove
0

det borde väl gå att öronmärka redan nu? MAn betalar in till Hagakliniken och skriver i meddelanderutan Till crisses Gosan?

[crisse1]
0

Vi måste vänta tills imorgon om nu mataren lyckas få in henne i en transportbur men där finns 2 chanser dels på morgonen och dels på eftermiddagen för hon matar 2 gånger om dagen. När vi hämtar henne sen så åker hon direkt till Haga utan mellanlandning någonstans. Lyckas inte mataren imorgon så dröjer det någon dag innan nästa tillfälle kommer. Hon ringer mig på morgonen och talar om hur det har gått och sen får jag kontakta den som skall köra. Jag hoppas på det bästa för jag går bara och tänker på Gosan, hon behöver så väl få vård.

Hawknestgrove
0

Ja synd att du inte kan ta in den lilla hos dig….

[crisse1]
0

Ibland skall allt komma på samma gång. Jag har 2 vuxna extrakatter och sen har jag lovat vara kattvakt ett par veckor i mars till en katt. Det är lite bråk här mellan katterna så jag kan inte ta in en vuxen katt till även om jag hade velat.

Hawknestgrove
0

Gråter

buster65
0

Min mamma Nisse02 som var medlem här tidigare ska försöka lägga ut lite nya auktioner på Tradera till förmån för de katter som behöver mest hjälp,

nu är det ju Gosan i första hand som behöver hjälp samt en liten stackare som har skadat öga som destiny matar och där barnen är så elaka mot de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

så himla gulligt…… ja och som sagt, mina långhåriga kissar på Tradera är öronmärkta till Crisses katters konto och just nu till denna lilla stackare. Det är snälla Marianne och Essut som stickar de fina kattungarna, både kort -

och långhåriga

Sherwood
0

Verkar Gosan vara så tam som det beskrivs, så borde det inte vara en omöjlighet att få in henne till veterinären direkt. Det är riktigt att vetten får göra en bedömning och ett ungefärligt kostnadsförslag som dom brukar göra är viktigt. Gosan verkar ju vara en väldigt fin kisse, så då gör vi vad vi kan för att hon skall bli bra.

Hawknestgrove
0

Putt även för lilla Gosan……

[crisse1]
0

Gosan var inte där imorse men vi hoppas att hon kommer under dagen. Mataren kommer att gå ner och kolla med jämna mellanrum. Vi kör dit i eftermiddag då hon oxå är van att få mat men det skulle inte förvåna mig om hon inte kommer idag nu när jag har ordnat allt. Det har hänt att hon har varit borta ett par dagar och sen kommit igen så låt nu inte detta bli en sådan dag.

Haga är beredda på att ta emot henne men har dåligt med plats så jag vet inte om hon kan sitta där hela veckan men dom har en isoleringsbur i en annan del av byggnaden så jag föreslog att hon kunde vara där. Det är en jättestor bur men där är ingen värme men hon går ju ute nu så det spelar ingen roll.

Kontot är ordnat och det heter Gosan.

[crisse1]
0

YES YES YES

Gosan är infångad och sitter nu i en transportbur på matarens balkong. Gosan är i sämre skick idag så jag hoppas verkligen att det inte är för sent för henne. Jag väntar nu på att bli hämtad så att vi kan köra och hämta katten men jag följer inte med till Haga sen eftersom tjejen som kör bor utanför Malmö och kör förbi Haga på vägen hem.

emjon
0

Vad fint av dig Crisse att du engagerar dig för lilla Gosan. Jag hoppas också att det inte är försent för henne nu när hjälp äntligen har kommit.

Vi håller tummar och tassar för att allt går bra med lilla Gosan.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Åh kära lilla vännen!!! Hoppas att det kan gå bra för henne och att hon kan få komma in någonstans…

kattarina
0

ÅHHH jag håller tummarna för gosan att hon blir bra.Sänder styrke kramar till er som har fångat missen och till dig som ska med henne till vetrinären.

Myse missar

Granadina
0

âhh lilla Gosan. Ännu en rysare pâ trâden. Vi hâller alla tummer är i Spanien. Vilken tur att hon ändâ är tam. Annars kanske ni inte ens fâtt fatt i henne.

[crisse1]
0

Nu är Gosan på väg till Haga. Det lutar allt mer åt att hon är en tam katt från början för hon satt lugnt i buren men jamade lite som även mina egna gör när dom blir instängda i en bur. Mataren har lyckats få bort det gamla snoret som satt för näsan men hon ser tärd ut. Hon är väldigt liten, skulle gissa att hon väger 2 kg.

Jag skall ringa Haga om en stund och ge dom uppgifter vi har om katten och sen får dom ringa till mig när dom har undersökt henne. Jag hör av mig när jag vet något mer.

tervmatte
0

Jag håller tummarna för Gosan

Ser inte buren lite "öppen" ut? Jag tänker på springan längst med sidorna, mellan under och övre burdel. Ska det kanske vara så? Tänkte bara så att hon inte rymmer mitt i stan.

[crisse1]
0

Ingen fara hon är framme på Haga och blir undersökt vid 3-4 tiden. Det dom kan se nu är att hon är väldigt snuvig.

Hawknestgrove
0

Ok, då får vi hoppas det blir bra……

Granadina
0

Av snuva kan ju allmäntillstândet bli väldigt pâverkat. Hade jag inte bott där jag bor hade hon varit välkommen hit. Jag har t o m 2 karantänrum beroende pâ smittorisken. Ingen som har vägarna förbi Spanien?

Hawknestgrove
0

Så himla synd…..Putt för en plats för lilla söta Gosan nu!!!!

Ankie
0

undrar så hur det har gått om de har hunnit med att titta på sötnosen

MariannE11
0

håller tummarna så mycket jag kan för gosan…. ska försöka öka stickningstakten o skicka bra vibbar…

annebeate
0

tänker också på lilla Gosan och håller tummarna……

[crisse1]
0

Nu har dom ringt från Haga. Gosan har en kraftig infektion som vi redan visste men hon har oxå en öppen livmoderinflammation. Dom har tagit många prover på henne men lever och njur provet var inte klart när jag pratade med dom. Om proverna är bra så kommer dom att operera henne imorgon förmiddag. Proverna och undersökningen idag kostade runt 1.500 gissade klinikföreståndaren på så nu får jag se om jag kan undvara något till mig själv. Jag har inbokade läkarbesök som jag tänker avboka så får dom pengarna gå till Gosan.

Hon gick att hålla i men dom sövde henne när dom skulle ta proverna. Hon är naturligtvis rädd som alla andra katter men detta säger nog mig att hon inte är född ute.

buster65
0

Söta lilla Gosan så jobbigt hon har det. Tack snälla Crisse för omsorgen om henne. Tänker så mycket både på dig och Gosan, hoppas allt ordnar sig till det bästa

Vi håller här alla tassar och tummar vi har för att lilla Gosan ska klara sig och bli frisk

Jag ska sätta in ett litet bidrag till att börja med, men är inte säker på vilket konto det gäller?

Hawknestgrove
0

buster, kontakta Crisse via Pm så får du det rätt från Henne. Jag sätter ju in på Hagas crissekonto, men komemr öronmärka nästa till crisses katter Gosan

annebeate
0

Lilla söta Gosan hoppas nu proverna är så pass att man kan operera henne i morgon. Tänk att hon gått ute såGråter

När det gäller veterinärkostnaderna får vi hjälpas åt att samla in medel. Är kontot klart hos Haga?

buster65
0

#85 Ok Gunilla, tack för info.

Crisse jag har skickat PM till dig.

emjon
0

Lilla Gosan vilken tur att hon nu är omhändertagen och hoppas hoppas att hennes prover blir bra så hon kan opereras.

Håller tummar och tassar för henne så allt bara kan bli bättre.

Jo enligt vad Crisse skrivit så är det klart med konto till Gosan och om vi hjälps åt skall vi klara detta många bäckar små ………blir till slut en å.

MariannE11
0

bra att hon fått sin veterinärkoll nu…. ska kolla över min ekonomi i morron o ett litet bidrag kommer iaf oavsett hur tragiskt det är…många bäckar små….

kram på dej crisse som lyssnar på kissan…håller tummarna att de resterande proverna är OK iaf…..

[crisse1]
0

Haga skulle ringa ikväll igen om proverna inte var bra och det har dom inte gjort så förmodligen blir hon opererad imorgon förmiddag. Jag kom på ikväll att jag glömde säga ifrån om hennes konstiga men söta sätt att gå, hon går som en dressyrhäst alltså drar upp knäna och sen går hon lite med tårna inåt. Jag vet inte om dom kan kolla neurologiska skador och detta är inte något jag kommer att lägga en förmögenhet på men jag kan ändå be dom känna på hennes ben.

MariannE11
0

håller tummarna för gosan…. en början till ett bättre liv…. o det tack vare dej crisse…Kyss

persikahallon
0

vad ont hon måste haft lilla gumman… heja dig crisse som tagit tag i saken!

[crisse1]
0

Ja hon mådde nog inte alls bra. Mataren berättade ikväll att Gosan har alltid kommit i sällskap med andra katter och ätit men den sista veckan har hon kommit ensam och inte ätit något utan hon har bara pockat på uppmärksamhet hela tiden, hon har bara kelat och sprungit ivägen så mataren tror nu att Gosan har bett om hjälp även om hon inte har förstått det. Om hon nu hade slutat att äta så är det inget bra tecken men hon kan oxå ha ätit på andra ställen då där är fler som matar. Jag tror inte hon hade klarat så många dagar till utan infektionen hade nog blivit för mycket för henne. Igår eftermiddag när mataren var nere hos henne och sen skulle gå upp så följde Gosan henne som vanligt men mataren fick en konstig känsla och vände sig om och då hade Gosan gått enda fram till dörren och stod och tittade efter henne och hon fick då den känslan att hon ville ha hjälp så hon hade inte kunnat sova inatt för hon såg Gosans ögon hela tiden. Nu har hon fått hjälp och jag håller tummarna att det inte är försent.

kattarina
0

GråterGråterSnälla gosan bli frisk nu,Tänker på dig lilla gumman. Va stark så klarar du detta. Sänder en massa styrke kramar till dig.

Myse missar

[crisse1]
0

Om någon har funderat på att skaffa en katt till men inte vågar ta Gosan för att hon inte är frisk så skulle ni kanske kunna ta min röd/vita hankatt Putte så tar jag Gosan själv. Hör av er isåfall. Gosan kan stanna på Haga till fredag men sen vet jag inte, det enda jag vet är att jag kan inte ta en katt till.

annebeate
0

Blir så rörd att läsa om lilla Gosan. Jag förstår att mataren inte kunde sova i natt. Nu känns det så bra att hon finns hos Haga och blir omhändertagen på bästa sätt. Nu hoppas vi på det bästa och tänker på Gosan under morgondagen så operationen går bra.

Ett bidrag, litet eller stort,  till veterinärkostnaderna betyder så mycket.

soso
0

Hur var det nu med konto? Är det till Haga och skriva Gosan?

[crisse1]
0

Det stämmer Soso

[crisse1]
0

Haga har precis ringt för att uppdatera mig om Gosan. Hon är i väldigt dåligt skick men hon verkade piggare idag och hon hade ätit lite. Proverna är inte bra så nu görs inget mer än att medicinera henne. Hon har ingen ohyra utan klådan kommer förmodligen från sjukdomen. Dom har tagit ultraljud och såg då att livmodern inte är förstorad så antibiotikan skall hjälpa på inflammationen och när dom tycker att hon är bra nog så blir hon kastrerad och då kommer dom att känna på hennes ben om där är något konstigt. Det tar nog tid att få Gosan helt frisk men så småningom hoppas jag att allt blir okej.

kattarina
0

Lilla gosan. Får gosan bara komma in i värmen och någon pysslar om henne så ska hon säkert bli frisk. Håller tummarna för dig lilla gosan. Sänder många många kramar till dig.

Myse missar

Granadina
0

Man vill ju bara ta katten och krama om henne. Jag tror pâ Gosan, nu är hon i goda händer och hon är en fighter. Kom igen Gosan!!

kattarina
0

101 Ja hon är en sån gose misse.Ja ryser i kroppen när jag går in här.

Myse missar

MariannE11
0

tack för rapporten crisse….

jag är sjuk o mina hjärnceller funkar inte riktigt ordentligt…är det de dåliga proverna som gör att dom avvaktar tills hon piggat på sej o blir starkare?…

har just försökt slåss med min bank….inte konstigt att jag ska ge den sparken o byta…. har inte riktigt fått koll på ekonomin än o just nu tvivlar jag på att jag kan sätta över pengar…så jag kollar över min egen bokföring o kollar vad den säger innan jag summerar o ser vad det kan bli…

något mer jag inte greppar…. är dom snälla å låter henne vara där gratis eller kostar hennes inkvartering något?….

puss på både dej o gosan…

[crisse1]
0

Ja dom avvaktar operationen tills proverna är bra men då gäller det att dom blir bra innan fredag så dom kan operera henne då. Dom tar inte betalt för att Gosan är där bara för behandling och prover. Haga har stäng på helgerna och då kommer problemet var skall hon ta vägen. När nöden inte har någon lag så spisar fan flugor så jag får ta henne på min balkong över helgen om hon har blivit opererad och sen får jag släppa ut henne på måndagen om hon inte skall tillbaka till Haga.

Puss på dig själv Marianne

Hawknestgrove
0

NEj detta får inte ske!!! Lilla sjuka flickan får inte släppas ut på måndag! Då dör hon ju!!!! Snälla någon, som är i närheten, kan ingen ta pUtte i så fall så lilla Gosan får stanna inne!!!!!

emjon
0

Håller med för det vore katastrof för lilla Gosan om hon skall behöva ut igen hon har väl lidit nog.

Hade jag bara haft minsta möjlighet så hade jag hjälp till men det går inte. Jag får hoppas på att någon annan kan ställa upp för Crisse och Gosan nu.

Hawknestgrove
0

Putt för Gosan och Putte nu!!!! I dag är det tisdag. det kan kanske fungera hos någon?????

[eskils]
0

Kan inte killen du skrev om i #15 ta din friska katt Putte i några veckor åtminstone, så kan du ha Gosan hos dig och försöka hitta en mer långsiktig lösning?

Hawknestgrove
0

ja tänkte på det jag med……

MariannE11
0

har du lyckats få tag på killen?…

Hawknestgrove
0

Putt för lilla söta Gosan……en plats!!!!

annebeate
0

Hjälp lilla Gosan, som  just nu kämpar för fullt för att bli frisk.

Absolut inte ut i kylan igen, så snälla någon som kan ta emot henne eller ta Crisses Putte.

[crisse1]
0

Jag har pratat med killen ikväll och jag fick reda på att han ändå bara kunde ha henne i 2 veckor men vill inte ta henne nu när hon är sjuk.

Putte kan jag inte placera hos honom i 2 veckor, det får räcka med flyttandet för den här pojken han måste komma till ett permanent hem där han kan få lugn och ro.

Jag skall skicka mail till 2 av kattföreningarna här i Malmö och höra om dom kan hjälpa Gosan, den ena föreningen är skyldiga mig en tjänst men det kommer dom väl inte ihåg nu.

Jag har även tjejen som hjälper ägaren till KKS katthem i Hässleholm, hon letar hem till Gosan. Det är hon som har kört mig och hämta dom 2 dumpade katterna på handelsträdgården och även körde mig igår för att hämta Gosan och sen lämnade henne på Haga.

Jag jobbar för högtryck för att försöka lösa detta för naturligtvis vill jag inte släppa ut henne men jag har inget att välja på.

MariannE11
0

håller tummarna att någon av dina lösningar kan genomföras.. annars hålle jag tummarna stenhårt att nånn kan hjälpa denna lilla tjej..

har satt in min slant nu hos hagaveterinären… så den borde synas senast i morron….

kram…

[crisse1]
0

Uppdatering om Gosan.

Jag har precis pratat med Haga. Gosan var pigg igår och åt och drack. Dom hade henne ute så hon fick gå runt så dom kunde kolla benen och hon har samma fel på bakbenen som frambenen. Hon är jättekelen och dom gosar med henne så detta är alltså ingen katt som är född ute.

Idag är hon sämre, dom har tvångsmatat henne för hon har inte ätit i natt och veterinären undersöker henne nu och dom skall vätska upp henne så får vi hoppas att hon klarar denna dagen och mår bättre imorgon. Jag skall prata med dom om hon kan stanna över helgen men då får jag betala för det men det är det bästa för henne. Jag har sagt att dom skall göra allt dom kan för henne nu när hon äntligen har fått komma in.

Hjälp mig att hålla tummarna för lilla Gosan.

emjon
0

Klart att vi håller alla tummar och tassar vi har för att Gosan skall klara detta. Uppvätskning är bra för det brukar göra stor skillnad..

Roslyn
0

Hejar på lilla Gosan!

Kom igen lilla katttjejen.

Mvh Anette

Hawknestgrove
0

MEn inte inte släppa ut! Det går ju inte…Då plågas  hon ju ihjäl….Söta goa vännen. hoppas någon vågar öppna sitt hem åt henne!!!!

persikahallon
0

jag tror inte haga går med på att släppa ut en katt med livmoderinflammation, det vore mycket mer humant att isf låta henne somna lugnt och stilla. hoppas verkligen att hon stabiliserar sig så att de kan operera snart.

Hawknestgrove
0

tack Persikohallon, precis vad jag också tyvärr tänker om ingen lösning går att få. MEn jag vågade inte skriva det, för ibland så tolkas ju såna saker så fel. Valet står ju i så fall mellan två onda ting och då måste man välja det minst onda, och jag klandrar INTE crisse om det skulle bli tvunget att det blir så. Nu får vi innerligt hoppas, att någon i trakten kan ta in den lilla…….

kattarina
0

Men ojoj hoppas nån kan ta in stackars gosan så hon kan bli frisk.

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja putt för Gosan och Pelle i så fall!!!

[crisse1]
0

Jag har skickat ett mail till Rädda katten men har inte fått svar ännu.

Jag har pratat med min granne som har flickan från handelsträdgården och hon skall ringa sina kompisar ikväll om där är någon som kan ha Putte eller Max tillfälligt så jag kan ha Gosan här. Jag hoppas att allt skall lösa sig till det bästa. Jag tänker bara på detta och får inget gjort här hemma inte ens gå och handla och jag har inget toapapper Skäms.

Jag skall ringa Haga igen om några timmar och jag hoppas då att jag får bättre besked.

kattarina
0

Men detta får ju lösa sig så är det bara

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja all heder åt dig crisse, för detta. Hur det än löser sig, för jag vet att du kämpar tills ögona blöder.Men gå ut och handla mojtapapper nu! KRam  till dig och så får vi putta för ett hem åt någon av dessa nu. Är det bara jag, som tycker det verkar helt åt pipans långa aftonblad med alla små stackare nu? Rena lavinen…..Gråter

MariannE11
0

håller tummarna för kissarna o gosan speciellt…stor styrkekram till dej crisse..

ingen som kan peta in henne i en vrå iaf?….

nisse02
0

stackars lilla Gosan, hoppas att allt ordnar sig till det bästa, det är hon värd den lilla fina kissemissen …… Tack Crisse för att du kämpar så för denna lilla …

Sagolika
0

Men hur illa är det med hennes ben då? För om det är plågsamt för henne och inget som kommer att gå över, är det ju bättre att hon får somna in nu. Eller menar veterinären att det med benen är inget hon har ont av?

[crisse1]
0

Jag vet när jag hade Gismo att veterinären trodde han hade suttit instängd i en bur hela tiden och allt tydde på det för han hade kattbajs och grus ända ner i skinnet, han hade inte fått träna sina muskler. Jag fick hjälp av en tjej som har 3 katter härifrån att bada honom och vattnet blev alldeles brunt.

Gismo var värre i benen än Gosan är och det tyder inte på att dom har ont av det bara att dom går konstigt. Hade vetten sett att hon har ont i benen hade han låtit henne somna in. När jag var där i lördags för att titta på henne så sprang hon efter oss när vi gick och det besvärade henne inte.

Gismo och Gosan kommer från samma ställe ett område som heter Almhög där jag vet att KKS har tagit någon katt.

MariannE11
0

litar på att du o veterinären har koll på läget….

Hawknestgrove
0

ja oavsett, så går det ju inte att släppa ut en sån liten. För då lider hon bara. Så snälla någon i trakterna, en vrå åt lilla snälla gosiga Gosan?

[crisse1]
0

Jag har pratat med Haga nu. Hon har fått lite lugnande medel och ligger nu med dropp. Livmoderinflammationen behöver man inte operera utan det skall försvinna med antibiotika. Hon har testat positivt för coronavirus men där är inga tydliga tecken på FIP. Jag skall ringa dit imorgon bitti igen.

Issa
0

Crisse, hur har dom testat för corona? En katt med en infektion i kroppen visar ju höga titrar den med och säger inte att det skulle vara corona.

[crisse1]
0

Jag vet inte Issa det var bara vad dom sa nu när jag ringde. Hon har lite högt levervärde men det är inte katasrof och hon får antibiotika mot infektionerna.

Hawknestgrove
0

Ok, då dröjer det innan hon kan kastreras, med andra ord… lilla hjärtat….och kan följaktligen absolut itne släppas ut på måndag… Så snälla, hjälp om ni kan!

Josefa
0

Att hon har coronavirus i blodet visar att hon har utsatts för viruset. Det är relativt vanligt bland katter, och innebär inte att hon kommer att bli sjuk i FIP. Tror att ca 1% av alla katter som bär på coronavirus blir sjuka.

[crisse1]
0

Du kan vara lugn nu Gunilla, jag har ordnat det. Hon kommer inte att släppas ut eller sitta på min kalla balkong utan hon kommer att vara inne i värmen.

nisse02
0

Härliga nyheter Crisse. Bra jobbat. Toppen!

vad man blir glad för lilla Gosans skull, hoppas verkligen att hon blir frisk och får njuta av ett liv i värme och kärlek.

Jag ska snart lägga ut lite auktioner på Tradera till förmån för Gosan bl a.

Tack Crisse. Kram till Dig!

emjon
0

Åh vad fint att du lyckas ordna det för Gosan hon är verkligen en kisse som berör in i hjärteroten.

kattarina
0

Men vad glad jag blir för gosans skull. Kram på dig lille vännen.

Myse missar

Granadina
0

âh det var goda nyheter Crisse! Vad glad jag blirGlad

MariannE11
0

åh vad underbart… kanonbra jobbat.. o jag hoppas vi får rapporter om hur det går för henne….

[crisse1]
0

Det är klart ni får rapporter om henne. Detta är en tillfällig lösning men det är det bästa jag kan göra nu, hon kommer ialla fall in i värmen.

Hawknestgrove
0

Ok, då får vi inte sluta att leta efter hem åt den lilla, elelr åt Pelle! Crisse har fått en andningspaus, det är allt, så putt för dessa små kissar!!!!

MariannE11
0

andningspaus låter bra….huvudsaken att gosan inte behöver ut på en gång…

Hawknestgrove
0

nej, lilla tösen. Hon ska  i allaf all minst kastreras, men det vore ju underligt om det inte gick att hitta ett hem åt en sån kelgris….

Granadina
0

Jag frâgar runt sâ mycket jag bara kan.

[crisse1]
0

Ja man kan nog kalla henne för kelgris. Idag när dom skulle sätta dropp på henne så var dom 2 stycken, Gosan passade på att kela,kela,kela.

Hawknestgrove
0

ok putt för Pelle och Gosan

Camillhe
0

Crisse, har du testat att be Djurens vänner här i Malmö om ekonomiskt stöd åt Gosan? De hjälpte mig med alla vetkostnader i somras när jag hade tre hittekatter på gården.

[crisse1]
0

Tack för tipset Camillhe, jag skall ta kontakt med dom. Har du ett telefonnummer ?

[crisse1]
0

Gosan är lite piggare nu på morgonen men hon äter fortfarande inte själv. När jag var på Haga sist såg jag att dom hade dom små burkarna med Gourmet mat så jag bad dom idag att ge henne det för det är inte många katter som tycker om a/d mat. Jag hoppas att hon smakar på det för det luktar väldigt gott. Dom skall ta nya prover nu på morgonen så jag skall ringa igen i eftermiddag.

MariannE11
0

håller tummarna att hon gillar den maten bättre…håller tummarna att proverna visar på en massa förbättring…

Camillhe
0

Telefonnummer hittar du nog på eniro eller deras hemsida.

[crisse1]
0

Gosans chanser att tillfriskna ser minimala ut ja till och med nästan omöjliga. Jag har pratat med Haga nu och proverna som är tagna idag visar stora tecken på att det är fip och i såfall den torra formen. Dom kommer att ge henne b vitaminer och något annat aptitökande idag och dropp imorgon och sen hämtar jag henne på eftermiddagen imorgon.

Vi skall prova med en stark dos cortison och hon skall fortsätta med sin antibiotika. Jag vill eftersom dom inte är 100% säkra låta henne få känna hur det är att vara inomhus. Hon har inte ont hon men hon har fortfarande infektionen att dras med.

Jag skall göra iordning mitt badrum så får hon vara där tills jag kan se om jag får henne att äta. Jag får ladda upp med en massa godsaker nu.

Dom hade inte lämnat ut henne i vanliga fall men eftersom jag nu vet vad det handlar om och dom vet min vana vid katter så låter dom mig ta hem henne över helgen.

Hawknestgrove
0

Gulle dig…….Vi får hoppas på det bästa…..

MariannE11
0

låter inget vidare men DU crisse ger henne en chans… mer än många skulle göra.. bra att du har så bra kontakt med veterinär o vet vad du ger dej in på..hoppas på mirakel som alltid… o vet att du vet när det inte är värt att kämpa längre för henne… stor kram…

nisse02
0

Tack snälla Crisse att du ger lilla Gosan en chans att få känna värme och kärlek och omtänksamhet och god omvårdnad. Även om hon inte kan bli frisk så får hon det allra bästa nu …

stor kram till Dig Crisse och vi hoppas ju alla på det bästa för Gosan

Sagolika
0

Detta är väldigt tragiskt, men Gosan har åtminstone fått komma in i värmen ett tag. Hon har fått mat, medicin & omvårdnad. Veterinären har konstaterat att hennes chanser att tillfriskna ser minimala, ja nästan omöjliga ut.

Låt henne då få somna in! Det är mest humant mot henne & då slipper hon lida mer. Tyvärr kan man inte rädda alla, hur gärna man än vill. Det saknas pengar, det saknas ett gott hem till henne och viktigast av allt: man har redan konstaterat att chansen att rädda henne är i stort sett obefintlig. Då är det dags att låta henne gå.

Du är en ängel som har hjälpt henne crisse 1, men det är bättre att hon får somna in. Du har gjort vad du har kunnat för henne.

[crisse1]
0

Jag tänker som så att eftersom hon inte äter så får inte kroppen någon chans att återhämta sig och bekämpa infektionen så det jag skall göra under helgen är att mata henne var 10 minut och ge henne vätskeersättnig. Jag griper efter halmstrå nu men jag vill ändå göra ett försök. Att jag måste vara vaken om nätterna det kan jag ta för den här katten har gripit tag i mig och jag vet inte varför för jag har bara sett henne 2 gånger men vi får kämpa tillsammans i helgen.

[crisse1]
0

Hade veterinären sett det som alldeles omöjligt hade dom låtit henne somna in för dom låter inte en katt lida.

MariannE11
0

om inte annat så känner gosan din värme crisse… hon får ett par bra dagar i din vård… o sen får skaparkatten bestämma på måndag åt vilket håll det går…det är DU som pratat med vetrinären o fått höra vad de säger… litar helt o fullt på dej….kram

[crisse1]
0

Hon kelar och pussas på Haga så det är inte så att hon bara ligger ner orkeslös då hade där inte varit något att välja på.

Jag vet en annan katt som det ansågs helt omöjligt för men hon lever och mår bra idag om än tandlös.

Hawknestgrove
0

Nä, har de velat gett dig en chans över helgen, låt oss faktiskt säga, att det är inte helg än, vi vet ju ännu mer i morgon, då litar jag i alla fall på att de tänker rätt. ÄVen om jag förstår dig Sagolika hur du tänker. Kanhända att jag hade gjort som du i samma situation, det är så svårt att säga, när man inte är där själv.

Ankie
0

absolut crisse1 jag tycker du gör helt rätt i som ger henne en chans..jag skulle ha gjort detsamma…

Sagolika
0

Ja, jag kan ändå förstå att du vill göra allt du kan för henne crisse. Det är en underbar liten katt. Jättevacker & vilken blick!

Här är en länk som jag tyckte var lite intressant.

http://www.dr-addie.com/Swedish/treatmentswedish.htm

Här står också lite

http://www.katter.nu/katter/fip.htm

Hawknestgrove
0

ja i och med att HAga släpper hem henne på helgen. För det kostar ju inte något extra att hon får  helgen som extra chans.MEn som sagt, det är inte helg förrän i morogn och mycket kan hända tills dess….

[crisse1]
0

Där var ett prov dom tog idag som jag inte vet vad det heter men hos en helt frisk katt skall värdet ligga på ca.8 hos en sjuk katt som fip ligger värdet i regel långt under 4 och Gosan har 3,9. Hennes leverprover är inte bra precis som en fip katt men även infektioner ger dåliga levervärden. Veterinären menar att cortisonet kan kanske hjälpa henne och det kommer proverna isåfall att visa. Den viktigaste uppgiften för mig är att få henne att äta och dricka för det är en stor del i hennes tillfrisknande.

emjon
0

Jag skulle gjort precis som du Crisse och ge Gosan den chansen då veterinären ger sitt samtycke. Kärleksfull omvårdnad i hemmiljö kan betyda väldigt mycket för en katt som Gosan och hon behöverr nog väldigt mycke närhet.

Har ju själv haft en kisse som veterinären dömde ut som noll chans att överleva och katthemmet gav mig chansen att ta hem den. Det var tufft de första dygnen men sedan vände det och den kissen blev 15,5 år.

Om Gosan får vara nära dig så kan det räcka med att du får i henne maten. Håller tummar och tassar för er att det skall gå bra.

[crisse1]
0

Damen som har matat Gosan kommer oxå att sätta in pengar på kontot.

Tyvärr så tar det några dagar innan Haga kan se om pengar har kommit in men jag skall säga ifrån imorgon om jag kan få uppgifter på det och även uppgifter på kostnaden för Gosan. Dom kan kanske göra färdigt det till måndag.

Jag vill tacka dom som har hjälpt till med Gosans vetkostnader.

MariannE11
0

jag satte in en slant o det står crisse/gosan tror jag… hoppas dom syns o förståss ändå mer.. puss på gosannosen från mej…

håller tummarna att du kan få i henne vatten o mat så hon orkar stå emot sin sjukdomsbild….

[crisse1]
0

Tack för ert stöd det värmer.

Jag bad Haga ge henne en sista chans med en intensiv eller det kanske heter aggresiv behandling för vi har inget att förlora. Jag har själv bett om b-vitaminbehandling och dropp i morgon bitti för att jag skall ha större chans att få henne att äta. Veterinären sa då att vi skulle prova med en stark dos av cortison. Enligt veterinären kan det ta upp till en månad om det är fip innan hon blir sjuk av det och måste somna in, i nuläget är det infektionen som hon är dålig av och att hon förmodligen inte hade ätit eller druckit veckan innan vi hämtade henne. Svarar hon inte på denna behandling så finns där inget att göra då har vi försökt allt och jag kan känna mig lugn att vi har iallafall gjort vad vi kunnat. Vi vet att hon inte har ont någonstans så hon lider inte om där är någon som tror det.

[crisse1]
0

Jag vet nu varför den här lilla har gripit tag i mig som hon har gjort.

Hon har egentligen inte haft en dag av värdighet trots att det är en tam katt. Vi är nästan helt säkra på att hon blev utkastad som kattunge och dom skygga katterna på Almhög har tagit hand om henne och visat var maten fanns. Jag skulle kunna tänka mig att hon kommer från samma ställe som Gismo gjorde och att hon oxå har fått växa upp i en bur där hon bara har legat ner för då utvecklas inte musklerna i benen dom behöver springa och hoppa.

Hon hade nog råkat bli instängd någonstans där hon hade grävt sig ut för mataren berättade att hon var alldeles jordig med skrapsår på bringan så mataren hade försökt att få henne ren. Sen kom det som blev det avgörande för Gosan. Hon kom till mataren alldeles genomvåt även svansen var helt våt ända in på skinnet och detta var mitt i vintern. Hon kan inte ha blivit så våt av snö så hon måste ha legat i vatten en stund annars kan hon inte bli så våt och där finns inga ställen jag kan tänka mig med mycket vatten där. Efter detta kom snuvan och allt annat för hon har varit väldigt fin i pälsen och i bra hull innan denna händelse.

Många tycker kanske jag är egoistisk och inte låter henne somna in då får ni tycka det men jag ger henne en sista chans.

Josefa
0

Varför tror veterinären att det är Fip? Jag kommer i första hand att tänka på fettlever, om hon har dåliga levervärden och veterinären säger att hon inte ätit på en vecka innan hon plockades in.

nisse02
0

Åh stackars stackars lilla Gosan….. tårar rinner nedför min kind ….

Jag tycker du absolut gör rätt som tar hem henne och ger henne kärlek och den bästa omvårdnad, det är hon verkligen värd

Kram till dig Crisse

[crisse1]
0

Josefa

Dom prover som är dåliga på Gosan är oxå dåliga på en fip katt men kan oxå bero på hennes infektioner. Mataren har inte sett henne äta eller dricka veckan före jag hämtade henne utan hon bara kelade när hon var nere med mat.

Sagolika
0

Eftersom hon inte lider och har ont, så är det inte fel att av dig att ge henne en sista chans. Det förtjänar hon efter allt hon varit med om. Det vore underbart om hon blir frisk. Det är skönt att hon är inne i värmen nu och blir ompysslad.

annebeate
0

Man rörs till tårar när du så målande beskriver hennes öde. Lilla Gosan, underbart av dig Crisse att ta hem henne. Du gör alldeles rätt.  Man ska inte ge upp utan att först ha kämpat. Jag minns  så väl när du ringde mig på arbetet och berättade att du och Hagaveterinären ansåg att lilla hamnkatten Mimmi  inte skulle somna in trots det såg hopplöst ut utan att  ge henne en sista chans och kämpa för henne. I dag är hon en harmonisk katt som verkligen trivs med livet.

Gosan behöver bli riktigt älskad. Jag tänkte på vad du skrev om Gourmet mat. Du kan väl i morgon höra med veterinären vilken mat som skulle passa henne och köpa detta. Meddela mig sedan via PM så för jag över en extra slant till Haga. Du kan så länge ta av de andra inkomna pengarna som jag överfört.

[crisse1]
0

Annebeate

Jag skrev lite längre upp i tråden om Dim-Dim även om jag inte nämnde hennes namn. Vilken annan veterinär hade avlivar Dim-Dim för hennes autoimmuna sjukdom och hennes forl men jag tyckte hon hade kämpat så länge i hamnen att hon skulle få en sista chans vilket lyckades. Jag tänkte på Dim-Dim när det gäller Gosan. Min granne hade en hundvalp som blev avlivad för den hade en autoimmun sjukdom och dom sa att det fanns inget att göra, hon blev ledsen när jag berättade om Dim-Dim att hon klarade av det och det hade kanske funnits en chans för hennes valp om hon hade gått till rätt veterinär.

Det ordnar sig med maten, jag skall gå och köpa grillad kyckling, Gourmet- mousse som jag kan blanda med vätskeersättning och jag har rostbiff hemma så här skall det festas om jag kan få det i henne. Tack ändå. Jag får nog ge henne vad jag vill förutom fet mat huvudsaken är att jag får henne att äta.

Jag har foto på alla dom katter jag har varit i kontakt med och här är fotot på Dim-Dim ett par dagar innan vi fångade henne vilket jag aldrig glömmer.

annebeate
0

Jag minns också när jag var nere i hamnen när du försökte fånga in Dim-Dim. Som hennes päls då såg ut. Idag så skinande blank och ingen tunga som sticker ut. Hon är visserligen tandlös men det hindrar inte henne från att också äta torrfoder. Hon inger hopp när det gäller andra drabbade katter.

Crisse, det låter riktigt gott det du ska servera. Glad

Det är bara att PM:a om det är något du vill dryfta.

[crisse1]
0

Okej Annebeate. Tack

[sarasvati]
0

Blir riktigt varm av vad du skriver crisse1. Gosan får kärlek och omsorg. Det är viktigast just nu. En så underbar stackars liten utsatt katt. Du gör alldeles rätt.

[crisse1]
0

Jag har gjort en tråd om dom andra utsatta katterna från Almhög som jag har haft kontakt med.Det är nog Gosan som påminner mig om dom andra katterna.

Minnesbilder från Almhög.

Granadina
0

Jag hade gjort samma sak Crisse. Att ge upp utan alla kort pâ bordet hade jag gjort om katten led men dâ hon just nu inte lider sâ skulle jag ocksâ kämpa och har sâ ocksâ gjort. Lilla Gosan, vilken katt <3 Hâller alla tummar, det är dags nu att nâgon klarar sig. Har varit alldeles förmânga förluster den senaste tiden.

[crisse1]
0

Jag har hämtat Gosan nu. Hon sjöng för oss hela vägen hem. Just nu är hon på mitt badrum men jag hör att hon krafsar på dörren, hon vet att här är andra katter. Hon har fått cortison i sprutform på Haga och jag har fått 2 penicilin sprutor med mig hem så det är allt hon behöver över helgen.

Jag skulle ta ett foto för att visa er men hon skall bara kela och så har hon inte tid för hon skall undersöka badrummet. Ni får hålla till godo med denna. Hon är alldeles gul om tassarna för hon hade kissat i buren och där var ingen tidning eller handduk men jag har försökt att torka av henne vad jag kan.

lillmymlan
0

Lilla gumman…

Tack Crisse! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

nisse02
0

Lilla söta Gosan, man blir alldeles varm i hjärtat.

Underbart att hon har kommit hem till dig Crisse.

Tack snälla du …..

emjon
0

Vad fint att Gosan nu är hemma hos dig och jag säger som nisse02 det värmer i hjärtat.

Blir intressant att få följa hur det går för er under helgen och här hålls tummar och tassar att det blir bra.

Hawknestgrove
0

så himla snällt av dig. OCh nu får vi putta upp för hem åt Gosan, eller  och någon annan av de katter som Crisse har, så de kan få ett hem!

Sherwood
0

Det skall mycket till innan man slutar att hoppas, men av din senaste bilden verkar ju Gosan ha lite livsglädje kvar. Försök att få i hnne lite vatten och mat, det är jätteviktigt. Jag har varit med en gång när katten matvägrade till slut, eftersom det var något med njurarna och rokommendera avlivning men jag  lät den vara hemma ända in i det sista, då denna fick somna in i min famn. Ge inte upp hoppet, för det är det sista man överger.

Hawknestgrove
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ja, visserligen är den sorglig, men den säger så mycket

MariannE11
0

känns varmt i hjärtat här med för kampen som pågår….snälla gosan lyssna på tant crisse o ta lite åt gången…vi är många som dansar segerdansen på måndag om du blir piggare o starkare…

[crisse1]
0

Det har visat sig sen vi kom hem att den här lilla tjejen har mycket livsglädje kvar. Hon har hittat sin favoritplats i badrummet och det är vid elementet i värmen, där myser hon. Hon har varit ute i lägenheten och hälsat på 2 av mina katter och man såg hur glad hon blev när hon upptäckte dom, med svansen i vädret sprang hon dom till mötes. Går jag runt så springer hon precis intill mina fötter och prata om att hon springer fort.

Hon har fått mat 3 gånger sen vi kom hem, jag blandar convalesentpulver med vatten som jag sen blandar med a/d mat och drar upp det i en spruta. Hon trilskas när jag skall ha det i henne men bara hon har fått lite i munnen så smaskar hon på bra. Jag har fått i henne 15 ml varje gång utan problem.

Imorgon skall jag ta ut henne i köket när mina katter får mat och se om hon äter med dom för mataren talade om att var där andra katter så åt hon tillsammans med dom men var hon ensam ville hon inte äta.

Hon har inte gett upp och jag ger inte upp i första taget, detta skall vi klara tillsammans och inte bara i helgen, jag hoppas att hennes snuva kan ge med sig så hon kan lukta maten och börja äta själv.

Camillhe
0

Är inte fip väldigt smittsamt om hon har det?

[crisse1]
0

Nej Camillhe, fip smittar inte.

Granadina
0

Jag har själv haft en matvägrande katt och läste en jätte bra artikel om det pâ siames i fokus

http://siames.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=dd31b628-414a-4577-b5af-7386ab9b577e

Vad gäller fip sâ smittar inte det utan det är coronaviruset som kan mutera till fip…hur smittasamt det ár i sin tur vet jag faktiskt inteObestämd

Hawknestgrove
0

vad bra om hon kanske börjar röra på sig och jobar upp sin muskulatur. nåja, vi måste putta upp för nya hem åt lilla tösen och den andra också!

[crisse1]
0

Tack Granadina, jag skall gå in och titta på det sen.

Coronavirus smittar i regel genom katternas gemensamma toalett. Mellan 70-80% av alla katter är bärare av coronavirus därför var jag inte rädd för att ta hem Gosan. Alla mina katter + en massa omplacerade katter kommer utifrån och jag är helt säker på att mina katter har corona varför skulle dom ha klarat sig utan.

MariannE11
0

härligt att läsa… tror gosan gillar att få nya kompisar… o visst är det roligare att äta tillsammans….Skrattande

[crisse1]
0

Jag önskar att ni hade kunnat se Gosan när hon springer runt här mestadels efter mig. Hon har lite svårt att gå på parkettgolvet eftersom jag inte har kunnat köpa nya mattor där, dom blev förstörda när min hund blev sjuk. Bakbenen har hon svårt att hålla ihop så hon liknar Bambi på hal is men gulligt är det.

Nu när hon fick mat så trilskades hon inte så nu verkar det som hon börjar vänja sig vid att sprutan innehåller mat och inget annat, hon åt 20 ml nu så jag är nöjd.

Jag fick sätta henne i köksvasken och bada av fötterna, rumpan och magen för när vi åkte hem så hade hon kissat en stor pöl i buren och där var varken tidningar eller handduk så hon glattade runt i kisset. Hon tvättar sig själv och det är ett bra tecken.

Det var allt för nu.

nisse02
0

Godnatt nu Crisse och underbara Gosan, det låter så härligt och kärleksfullt så tack igen Crisse för det du gör för denna underbara lilla katt

Vi ser fram emot nya rapporter ……. :)

Hoppas ni får sova lite också båda två …

[crisse1]
0

Godnatt själv. Det skall nog ordna sig med sömnen, jag sover aldrig mer än 4-5 timmar ändå.

MariannE11
0

får tårar i ögonen av att läsa om gosan…lite nattsömn hoppas jag gjort ännu mer till idag…Glad

Misan
0

Jag håller tummarna för att hon blir frisk men oavsett om det inte skulle gå så får hon i alla fall ett värdigt slut med mycket kärlek och omvårdnad och det betyder allt.

Skickar all styrka till er bägge så att ni orkar ta er igenom detta tillsammans.

[crisse1]
0

Nattsömn vet jag inte precis. Hon höll ett fruktansvärt väsen på badrummet när jag hade gått och lagt mig. Felet på hennes ben hindrar henne inte från att hoppa iallafall, det lät som hon välte badrummet. När klockan var 2,30 fick jag gå upp och öppna dörren till henne och då hade hon så brått att komma ut därifrån. Hon har varit ute hela natten och jag försökte stänga in henne nu på morgonen när hon hade fått mat men då ställde hon sig att skrika så nu har jag gett upp det, hon får gå här med mina katter.

Där är inget fel på henne förutom snuvan, hon är jättepigg och jagar mig när jag förflyttar mig mellan rummen, och imorse var hon mest ivägen men när hon hade fått mat så lungnade hon sig. Hon har börjat att dricka själv det såg jag för första gången igår kväll och hon har varit och druckit nu på morgonen.

Jag väckte henne med kameran men hon stannar där även om jag går ut härifrån. Hon känner sig nog trygg nu.

Gullimat
0

Ser riktigt ledsen ut, stackars miseGråter 

Konstigt att Haga skickar hem en sjuk katt i en transportbur full av kiss utan varken tidning eller filtSkrikandesFörvånad

Misan
0

vad underbart att höra att hon mår så mycket bättre, äter hon något mellan gångerna du matar henne?

#206 tror nog hon kissade i buren på vägen hem Flört

Misan
0

dubbel

[crisse1]
0

Nej hon äter inget i mellan. Hon var framme vid maten i morse men hon är så stopp i näsan så jag tror inte hon kan lukta något.

gulliver
0

#209 Nezeril näsdroppar för spädbarn går att använda till täppta kattnosar.

[crisse1]
0

Tack då skall jag prova det. Skall gå till apoteket med det samma.

nisse02
0

Lilla Gosan att hon har så mycket energi trots att hon är sjukFörvånad

Hon har ju en härlig sovplats med en ljuvlig bädd, som ser ut att vara en Bumbisbädd, men det kanske finns fler som syr sådana fina bäddar Obestämd

Hoppas hon kan bli hjälpt av näsdropparna.

annebeate
0

Så bra Crisse att Gosan är så pigg och nu börjat dricka själv. Det är positiva tecken. Glad Hoppas Nezerilen hjälper så hon kan börja känna doften av mat och börja äta själv.

Jag tycker inte Gosan ser ledsen ut på bilden. Så ser ofta mina katter ut när jag ska ha dem på bild. Vilken härlig bädd hon har.Glad

När det gäller kisset i transporburen kan det väl ha skett på färden hem till Crisse. Mina katter kissar ofta när vi är på väg till veterinären.

Underbart av dig Crisse att ge Gosan denna chans. Hon måste stortrivas hos dig med tanke på så pigg hon är.Glad

Gullimat
0

Tycker Haga kunde lagt en filt i buren till en sjuk katt, menar jag.

[crisse1]
0

Putte gick precis ut genom dörren.

Låter roligt men Putte har fått ett nytt hem där det inte finns andra katter eller barn och det blir nog det bästa för honom.

annebeate
0

Så bra för Putte!Glad

MariannE11
0

hurra för putte..

hoppas det är lugnare i natt så ni får sova….

Hawknestgrove
0

men så underbart att få höra!!!!!! Alltsmmans, om både pPutte och Gosan

[crisse1]
0

Äntligen ger min envishet och Gosans vilja att klara sig resultat. När jag steg upp så kom mina katter springande ut i köket och så även Gosan. Som vanligt fick dom 2 fat med blötmat och vem var inte först dit, jo Gosan. Hon gick fram och luktade på maten vilket jag tror hon kan nu eftersom jag gör rent hennes näsa varje dag och sen satte hon igång att äta. Eftersom jag ger portionspåsar så kunde jag se att hon åt ca,50 gr och därefter gick hon och drack vatten. Min katter gick därifrån dom ville inte äta när Gosan var där men det är upp till dom det finns alltid torrfoder. Jag vågade inte lämna köksbordet eftersom hon alltid springer efter mig så jag satt som en stenstod. Glad? det är inte rätta ordet, överlycklig stämmer nog bättre.

persikahallon
0

åh kom igen gosan!! vad glad jag blir, och vad glad hon måste vara! Kyss

MariannE11
0

det låter mycket lovande…..bra jobbat crisse….vilken toppenhelg hon har….

nisse02
0

åh, så mycket goda nyheter Glad

härligt att läsa om Gosan och hennes förbättring Kyss 

…. bra jobbat Crisse!

[crisse1]
0

Vi får ta en dag i taget. Dom ville avliva henne i torsdags för hennes dåliga prover och för att hon inte åt själv. Ena dagen sa veterinären att hon kanske kunde klara sig 1 månad och i fredags när jag hämtade henne så sa han att om hon började äta själv och proverna blir lite bättre så får hon gå på cortison livet ut och då får hon göra det isåfall. Jag vet att det kan vända på fel håll när som helst men då har hon iallafall fått känna på hur det är att vara innekatt. Hon måste äta upp sig rejält för hon gick ner mycket i vikt på Haga, hon är inte större än en 5 månaders kattunge trots att hon är 2 år och hon har inget hull så det är en jätteliten katt.

Om hon blir bättre så skall jag kosta på henne en röntgen av hennes ben och se om det finns något att göra. Det är hennes bakben som är värst, frambenen har hon kontroll på.

Nu ligger hon och sover på sin Bumbisdyna som har blivit favoritplatsen och jag hör att hon snörvlar inte så mycket nu som hon har gjort innan.

Hawknestgrove
0

ja och lider hon inte av sina bakben, så kan hon ju bli en underbar innekatt….

MariannE11
0

jag har inte rikigt fattat vad som är fel med benen?….

låter iaf som hon får den bästa möjliga helgen som kan avgöra hennes öde i morron….det ger ju iaf större förhoppningar….

Hawknestgrove
0

ja det kan ju faktiskt vara så, att de blir bättre om musklerna tränas upp och det kan de ju bara göra om de används….Sen kan det vara en neurologisk skada, som inte går att bota och då får man ju kanske vänta och se hur det  blir och hur kissens framtida liv kan bli. För utekatt är ju i så fall uteslutet

Granadina
0

Det jag tycker är lite speciellt är ju att hon inte verkar beté sig som en sjuk katt. Att de inte vill äta pâ djurskukhus är ju inget konstigt alls. Med täppt nos sâ är det ännu mindre konstigt. Jag tror pâ Gosan, det har jag gjort hela tiden.

Go Crisse! Vilken tur för Gosan att du finns för henneKyss

MariannE11
0

jag är så himla nyfiken…. hur har det gått med gosan idag?… hoppas hoppas hoppas…..

Hawknestgrove
0

ja fick iväg en slant i dag tack vare långhåriga kattungar…..

[crisse1]
0

Nu skall jag stilla din nyfikenhet Mariann.

Jag pratade med chefsveterinären på Haga i morse och berättade att hon hade börjat äta lite själv och att hon även drack lite vatten. Han skulle skicka ett recept på cortison och Gosan skall inte har mer antibiotika fast hon är snuvig för den gör oxå att hon tappar aptiten.

Eftersom min granne skall till Haga på onsdag med sin hund så bestämde vi att jag skall följa med henne och hämta receptet och då tar jag Gosan med mig så undersöker han henne igen. Hon är fortfarande väldigt uttorkad så jag skall be honom ge lite vätska under huden på henne.

Annars är hon fortfarande lika pigg och på morgonen springer hon med mina katter ut i köket för att få mat men i morse smakade hon bara lite på det så jag fick mata henne i middags och det är pest tycker Gosan. Jag brukar sitta på golvet när jag matar henne för hon slingrar sig som en ål och när hon hade ätit färdigt så satt jag och gosade med henne och hon brukar lägga sig på rygg för att jag skall klia henne på magen och då kände jag en knuta på sidan, knutan satt inte fast så jag trodde det var en tova i pälsen så jag drog bort den men när jag tittade vad jag hade mellan fingrarna så var det en fästing vars storlek jag aldrig har sett varken på katter eller hundar. ca. 1 cm lång och 1/2 cm bred, jag blev så paff att jag bara släppte den på golvet och där började den krypa runt, snacka om panik.

Jag pratade med Haga även på eftermiddagen och då fick jag reda på att där har kommit in 800:- till Gosan fram till i fredags som både hon och jag tackar så hemskt mycket för. Dom skall räkna ut vad det har kostat och det får jag besked på när jag kommer dit på onsdag.

Tack Gunilla för slantarna som kommer väl till pass nu.

MariannE11
0

oooh vad glad jag blir över en rapport…. låter ju inte alltför illa ändå…o det du rapporterar om gör att det känns som hon vrkligen fått en nystart..

uff,…fästingar gillar jag inte… östgötakatterna hade lite på sej när de kom o det var ju inte riiiiiiiiktigt läge att ta bort dom på eget bevåg….

bra med pengar… men jag hade hoppats på betydligt mer än det… såg förresten när jag nu minns att jag har två konton tror jag till haga…. har ingen aning om var jag satte in mina….Skäms….

[crisse1]
0

Marianne jag tror du bara har ett kontonummer till Haga för det är samma som alla vi använder och om du skrev Gosan så kommer pengarna rätt.

Hawknestgrove
0

och de långhåriga kattungarna och alla andra också förresten är det Essut och Marianne som gör. Så tack, tack Ni två duktiga stickerskor som gör dessa små vackra skapelser!

annebeate
0

Så härligt att läsa om lilla Gosan!Glad

Hoppas nu alla som kan lämnar ett bidrag till veterinärkostnaderna. Vi måste kunna  här på forumet samla in en rejäl slant till veterinärkostnaderna för denna tappra lilla kattflicka. Hon förtjänar så ett liv som en lycklig liten kisse.

MariannE11
0

har en liten blivande armé av kissar….Skrattande myntakissar alltså….Foten i munnen

Sherwood
0

Var det Hagaveterinärerna och namnet Gosan på den?

Hawknestgrove
0

ja märk crisses katter och GOSAN

emjon
0

En slant kommer från mig också.

MariannE11
0

putt för gosan…

nisse02
0

hoppas pengarna kommit rätt Obestämd …. jag har bara skrivit Gosan på kontot  Gråter

Granadina
0

Lilla Gosan. Blev lite orolig när det inte uppdaterades pâ en dagGladHoppas det lossnar med ätandet och att hon börjar äta bra pâ egen hand. Nu när du kämpar sâ, Crisse, fâr det bara inte gâ ât fel hâll. Heja Gosan hejaKyss

Hawknestgrove
0

hur mår vår lilla fröken i dag?

[crisse1]
0

Jodå Gosan mår bra förutom snuvan.

Jag har några problem som jag tänkte dryfta med er, kanske ni har några tips att ge mig.

Gosan börjar bli rädd för mig men jag kan förstå varför. Jag måste tvinga henne att äta ett par gånger om dagen och jag måste göra rent hennes nos flera gånger om dagen då hon blir alldeles kladdig och det stoppar så att hon får ännu svårare att andas.

Igår morse åt hon bara lite själv så på middagen fick jag tvinga i henne mat men sen på eftermiddagen åt hon som 2 av mina katter och på kvällen fick jag tvångsmata igen. Imorse satt hon och åt i 10 minuter, det tar tid för henne för hon har svårt att andas när hon äter men hon åt nog 50 gr blötmat, torrfoder äter hon inte alls.

Jag har upptäckt att hon inte går och kissar utan hon håller sig hela tiden men när jag matar henne eller skall göra rent nosen så ålar hon sig och jag får hålla ett rejält tag för att jag skall kunna göra det jag skall, nu har det hänt 2 dagar att hon har kissat på mig och jag vet inte om hon gör det för att hon är rädd. Hon kissade i transportburen på väg hem från Haga och då kan jag tänka mig att hon var rädd. När hon hade ätit i morse och det hade gått någon timme så gick mina katter och vilade sig och så även Gosan men hon låg på golvet i hallen och jag tyckte synd om henne och skulle flytta in henne till sin dyna. Jag vet att hon inte har varit uppe och kissat inatt för hon kan inte själv ta sig upp till dynan igen. Jag tog in henne på badrummet och satte henne i den lilla lådan och gjorde som när man skall lära kattungar att kissa och då fungerade det.

Jag skall ta upp dessa problem med veterinären imorgon men kanske någon har en ide om vad jag skall göra för nu kommer det ett moment till, jag skall ha i henne tabletter varje dag och skulle då vilja lösa dom andra problemen först.

Hawknestgrove
0

stackare liten….. ja vi får hoppas att det slutar när hon kan äta helt själv. Synd att du inte kan vara två olika personer.En som är snäll och en som måste vara lite stygg

kattarina
0

Mimmi har nyss vart förskyld hon hadde svårt att äta några dagar men jag fick mosa all blöt mat.

Myse missar

persikahallon
0

undrar om hon håller sig för att det gör ont att kissa? det är en helt amatörmässig fundering, men kanske kan hon ha en urinvägsinflammation. kan vara värt att fråga vet iallafall. Glad hoppas att det blir bättre snart så att du slipper göra mer "styggt". det är så jobbigt när man inte kan förklara att man bara vill hjälpa. testa att kompensera med så mycket gos du hinner.

emjon
0

När du skall till veterinären på onsdag för att hämta recept vore det inte bra att även få på Vetrimoxin pasta för hennes snuva.

En av mina kissar var snuvig och infekterad och jag fick recept på Vetrimoxin som jag blandade i räkost och hon blev snabbt bättre.

Hawknestgrove
0

ja och vetrimoxin som pasta brukar vara smakligt!

Jourhemmet
0

Den verkar vara toppen den medicinen. Jag har själv använt den vid flera tillfällen och katterna älskar den och blir friska. Jag behöver bara ta rätt dos på fingret så slickar dom i sig det.

Hawknestgrove
0

ja den luktar lite tran, liksom…..

[eskils]
0

Lilla Gosan, ska absolut hålla tummarna för henne hos doktorn imorgon!!

Så skönt att hon blev av med den otäcka fästingen, det finns väl inte fler? (Konstigt att djursjukhuset inte upptäckte den.)

En till amatörmässig fundering: undrar om inte kissproblemen kan hänga ihop med livmoderinflammationen hon hade nyligen?

Hoppas hon blir frisk snart från snuva och allt!

[crisse1]
0

Veterinären vill inte ge henne mer antibiotika för han menar att katterna tappar aptiten då. Jag tar en chans idag, jag har inte matat henne utan hon får äta när hon blir hungrig och än så länge har hon inte ätit sen i morse vad jag vet. Jag kommer att tvångsmaat henne senare ikväll om hon inte äter innan dess.

Problemet är inte att hon inte kan äta problemet är att hon inte luktar maten. Jag gosar alltid med henne när jag har matat henne och jag brukar kamma henne då oxå vilket hon älskar, hon vänder upp magen så jag skall kamma där oxå.

Där är många små problem med Gosan men det är problem som jag hoppas skall lösa sig, värre är det med hennes ben för dom kommer aldrig att bli bättre vad jag kan förstå. Jag skall höra imorgon vad kostnaderna var förra veckan och om där har kommit in fler pengar så får jag avgöra då om jag skall låta dom röntga hennes ben.

Ju mer jag ser Gosan gå ju mer ser jag likheten med Gismo och undrar om dessa 2 är släkt med varandra.

Hawknestgrove
0

en sak är ju att om hon förblir innekatt och inte har ONT av sina ben, så då gör det ju inte något. Vi får hoppas att aptiten kommer…och du kanske får tipset om vetrimoxin i morogn också. hon går på cortison nu va? Det befrämjar ju aptiten

Misan
0

äter hon torrisar? jag hade problem med en kattunge som inte ville äta för att han var ensam (han fick kompis sedan) och han åt endast när jag satt brevid eller kastade torrisar en efter en så att han fick jaga efter dem. Nu vet jag ju att det inte är där det felar men eftersom hon inte känner lukten så kanske det kan vara värt ett försök för att hon ska hitta maten. Tänker på att hon som matade henne endast såg henne äta tillsammans med andra katter.

Det är toppen allt du gör för henne.

[crisse1]
0

En sak vet jag nu och det är att Gosan kommer jag aldrig att hitta ett permanent hem åt så då återstår bara att hon får stanna här trots att jag redan har fullt.

MariannE11
0

håller tummarna att gosan kan både äta o kissa själv… hoppas på att det går bra i morron…

[crisse1]
0

Ha ha ha det är nästan så jag kissar på mig av skratt. Det hjälpte att skriva här för nu har Gosan löst problemen själv. Ikväll är hon piggare än jag någon gång har sett henne. Det fungerade med att inte mata henne under dagen för nu har hon varit och ätit som en häst och sen tog hon en runda in i vardagsrummet där jag satt och tittade på tv och försökte klättra upp i soffan. Jag såg att hon gick mycket bättre med bakbenen även om det inte är bra men hon gick rakt med dom. Hon gick runt i rummet och gick bort till mitt vitrinskåp och kissade på parketten. Nu när jag kom in i sovrummet så har hon tagit sig upp och lagt sig på sin Bumbisbädd vilket hon inte har klarat innan utan hon har lagt sig under hyllan istället.

Så ett gott råd till alla er kattägare, skriv om problemen här så löser katten det själv hi hi hi.

MariannE11
0

vilken lurig tjej… till det bättre….Flört.. vad glad jag blir… jo då… KAN SJÄLV….kanske blev svettigt att bli iakttagen vid matskålen…

har hon använt kattlåda över huvudtaget?…. en av de mammor jag hade fattade inte vitsen med kattlåda förrän efter ca 3 veckor…o hon var ändå frisk….o hon kunde hålla sej jättelänge o sen var det världens pöl under sängen….. men även hon lärde sej till sist…

bara hon inte lider av sina ben så kan hon klara sej länge ändå….

kanske gosan varit inne o läst själv?…Obestämd

[crisse1]
0

Eller så kunde hon läsa mina tankar, vem vet. Nu ligger hon och sover gott efter att ha tvättat sig i minst 1 timme så jag har en känsla av att tjejen mår riktigt bra ikväll. Tänk hon har sluppit att bli tvångsmatad och jag har inte rört hennes nos idag utan hon har fått vara ifred, kanske det som gör det Förvånad.

Imorgon skall jag passa på att väga henne på Haga och se hur mycket hon har gått upp dessa dagarna för det är jag säker på att hon har gjort.

MariannE11
0

tummar i parti o minut här…

vem skulle inte må bra hos dej crisse….

[crisse1]
0

Finns det någon här som bor i närheten av Malmö som kan vara kattvakt till Gosan 1 eller 2 veckor i mitten av april ?

Camillhe
0

Innebär det att ha henne hemma hos sig så kan jag inte, men behöver du hjälp att mata henne och rensa lådor hemma hos dig, kanske jag kan hjälpa till.

[crisse1]
0

Tack det är snällt av dig men jag behöver hitta någon som hon kan vara hemma hos.

MariannE11
0

tummar för gosan idag…

[crisse1]
0

Den här tråden börjar bli lite lång, jag gör en ny.

Gosan (hjälp till sjuk katt)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer