Katter i Helsingborg förlorar snart sitt hem!
En kattfamilj på 2 ungar födda i april och mamma 3 år.Pappans ålder okänt.
De finns på en terminal i Helsingborg som ska tömmas och rivas/stängas.
Där har de fått mat dagligen men nu kommer de att stå utan mat och skydd…!!!Någon som kan hjälpa denna familj??
Finns bilder på www.kks.nu under Birgitta Axelssons katter.
Deär tama och kelna allihopa vad jag förstått.
men snälla nån, finns någon som kan hjälpa de….???
Oj det låter alarmerande! Helsingborg har många hemlösa katter liksom resten av södra Sverige.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja det kan man lugnt säga.Har fixat permanenta hem/stödhem till 8 katter i Teckomatorp, 3 i Billesholm och snart 2 till i Billesholm förhoppningsvis. Men många kvar dock.

Mamma,Pappa och två bebbar behöver akut ett hem. Hoppas,hoppas
putt
kan inte göra annat än putta jag med
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 Jättebra jobbat! Tröstlöst dock att det alltid dyker upp nya hjälpsökande katter hela tiden. Det tar aldrig slut.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
putt för denna lilla kattfamilj……. utan mat och skydd

Ett akuthem behövs med det snaraste.
Puttar upp för ännu stackars katter!!!!
ja känns som man hade behövt vara en bläckfisk och ha 20 hus minst.
putt
Hur går det här`?
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Putt för den lilla kattfamiljen. När skulle terminalen rivas/stängas?
Puttar upp för kissarna. fråga Katterna om dom har hittat hem till dom som jag och linull hämtade och körde till ett stödhem,annars kanske hon i stödhemmet kan ställa upp och hjälpa till…
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Puttar upp för kissarna. fråga Katterna om dom har hittat hem till dom som jag och linull hämtade och körde till ett stödhem,annars kanske hon i stödhemmet kan ställa upp och hjälpa till…
Debattia
puttar
Puttar för missarna
Myse missar
vet inte riktigt hur det gått.Såg bara om dem på kks hemsida så tänkte jag la ut det här.
Debattia förstår inte vad du menar? Är du mer insatt i detta ärendet kanske?
BA ringde mig igår. Det är ganska akut. Mataren får skäll för att han matar. Mamma katt är dräktig. Jag kan tyvärr inte ta in någon därifrån.
Stackars katter
Myse missar
Damen i Helsingborg som hjälper KKS kallar sig för" katterna" här inne. Jag hjälpte KKS i somrast med ett stödhem som jag haft innan. Sist jag frågade katterna om de som vi hade placerat i stödhemmet fick jag till svar att dom var utplacerade någonstans och då tänkte jag att kanske det stödhemmet kan ta emot fler katter..
Debattia
Aha, är det Katterna som matar dem. Jag fick för mig att det var någon som arbetade där som matade dem.
Jag matar inga katter. Men ja dem kattungarna och mamman från ödåkra är inte kvar hos det stödhemmet som dem placerades hos. Står på kks hemsida att fyra av kattungarna är tingade och två blev flyttade till ett nytt stödhem i Malmö och mamman rymde och verkar inte vara funnen igen :(.
Putt
Såg nu på kks hemsida att kattfamiljen i Helsingborg har ett stödhem som väntar så fort de är infångade så tråden kan nu låsas. = )
Det är en glädjande nyhet, för man bli glad så fort något löser sig.
Glädjande!!!
Hur har det gått här?
Det är fixat stödhem men vet inte om de fångat in dem än.Men de har snart det varmt och skönt = )
Hoppas de blir infångde snart. Speciellt om mammakatt är dräktig.
Hoppas det gått som det var tänkt så dom är inomhus nu…
Debattia