Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 750 ggr
anebit
0

Solskenshistoria, Hund gör Heimlich - metoden

Läste i aftonbladet: Matte satte en äppelbit i halsen, fick ingen luft alls. Böjde sig över en stol för att göra Heimlich-metoden på sig själv - utan resultat. Började då slå sig själv i bröstet vilket fick 2-åriga Golden retrivern Toby att reagera. Han hoppade upp och tryckte tassarna mot hennes axlar så att hon föll baklänges. När hon låg på rygg började han hoppa upp och ner på hennes bröstkorg. Till slut lossnade äppelbiten och hon kunde andas igen. Så fort hon tog några andetag slutade han hoppa och började slicka henne i ansiktet. På lasarettesa sa dom att det var i sista minuten hon fick luft…

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Åhhhh…jag blir mållös..vilken gripande historia…djuren känner o vet så mycket mer än vad vi förstår..otroligt detta helt enkelt..

Sidentass

Lena
0

Det var ingen dålig insats av en vovve! Där överträffade han nog många människor i sin företagsamhet!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Sanslöst!! Vilken solskenshistoria!! Ja nog finns djuren där för oss när det behövs det har jag fått bevis om många gånger. Det här var dock något alldeles extra!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Efvis
0

Fantastiskt!!

Jag blir faktiskt alldeles mållös av denna fyrbenta hjältes insats.

Hälsningar Efvis

Erika91
0

Helt fantaskiskt!
Det finns inte andra ord! :)
Vad glad jag blir nu av att läsa detta :D