Akut! Söker råd - två okastrerade honkatter!
Har en väninna som har två honkatter på 7 och 8 år som kissat ner hela hennes hem, sängar, mattor, golv, trösklar etc etc. Har bett henne att prova med kastrering men hon tror inte det hjälper för veterinären hon talat med säger att det nog inte hjälper??Har de väl börjat kissa inne så kommer de fortsätta enligt denna veterinär…Önskar inga påhopp då det ej är mina katter, hade det varit mina så hade jag kastrerat i första hand….(har själv en kastrerad hankatt och har tidigare haft honkatter, skulle aldrig drömma om att ha dem okasterade)kan själv inte ta dessa katter då jag redan har hemmet fullt av katt, hundar och marsvin och inte har ekonomi för fler djur :(Hon sa idag att hon fått nog och ill inte ha dem kvar och kommer antagligen ta den enkla vägen… Behöver tips om vad man kan göra, jag skrev här för ett tag sen också men nu är det tydligen bråttom :( Snälla hjälp mig å kom med tips å råd om vad man kan göra för att finna hem åt dessa (förutom kisseriet) underbara vackra keliga sociala kattflickor!
mvh Anna
ANM: Jag har ändrat på rubriken samt satt inlägget under annan kategori. Hittekatter iFokus är ingen omplaceringssajt för katter som har en ägare. Hänvisar istället till www.djurannonser.ifokus.se Dessutom är inte avlivningshot tillåtet. Låter dock inlägget vara kvar då du samtidigt söker efter goda råd och hjälp hur du ska hantera situtionen å din väns räkning. // Lena - sajtvärd
KAstrering hjälper!!!! OChtyvärr, hur sorgligt det än är, så kommer någon Medarbetare att låsa detta…. Avlivninghot är inte tillåtet här, även om det är som du försöker hjälpa…. HAr hon gjort något själv? Hållit rent och fixat? dessutom, så har den vet hon har en väldit dum inställning. Tror nog att skon klämmer någon annan stans, plånboken på henne ochså skyller hon på veten,
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

säg till henne att byta veterinär, det finns ju en anledning att de kissar inne, man får söka den, kanske de har urinvägsinfektion, kanske de är missnöjda med lådan, de är dessutom okastrerade o då kan de löppissa med, men som sagt , be henne byta vet, den vetten borde inte jobba med katter,,, att finna hem är ju anonser o anonser o åter anonser, men om de har uV tex så måsste de ju ändå ha behandling ,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#3 vad säger väninnan då? elr är det att hon helt enkelt inte vill,,,, apselut inte arg på dig, bara undrar .
ja hon verkar ju inte bry sig alls… jisses, två okastrerade honkatter, skulle själv aldrig stå ut.JAg förstår dig så väl. Och tycker du har ett hjärta av guld som vill rädda dessa…Va tusan ska hon med katt till alls? Stackars dig och stackars katter……
Hon verkar inte vilja lägga pengar på nån kastrering :( pratade med henne idag och berättade om era synpunkter men hon verkar inte vilja ta det till sig tyvärr.
Vet inte om det finns så mkt mer att göra, känner att jag har nog med mitt och blir irriterad och ledsen för att hon inte tar ansvar för de djur hon en gång valt att ta hand om…
Hon gnäller och klagar och tycker synd om sig själv men vill ändå inte göra det som är rätt känns det som.
Önskar så att katterna fick ett annat hem och ett bättre liv men det verkar omöjligt då hon inte ens vill eller tycker det är någon ide att annonsera…hon vill ju slippa "problemet" NU liksom…
Och skulle det finnas någon som vill ta hand om dem så måste den vara beredd på att lägga ner pengar på att kastrera och ev utreda uvi osv.
Vet inte om något katthem kan ta emot dem de har väl fullt upp med andra behövande stackars katter??
Tyvärr omöjligt för mig att ta katterna som sagt då jag knappt har råd att försörja de djur och barn jag har själv.
Snälla hjärtat, du kan inte hjälpa något. Jag blir tårögd när jag läser hur väl du vill och då ska du veta, att jag är inte den som grinar för ofta. Hur lessen jag än är. JAg kan inte göra mer än att hjälpa dig att putta upp detta, och är väl medveten om, att vissa männniskor helt plötsligt ser bara problem och något som de ska ta bort. Som det vore nån j***a inflammerad blindtarm….. Så snälla, snälla, i vilken landsända befinner du eller katterna sig? det är något som i alla fall måste komma fram, för annars så är det helt omöjligt att kunna hjälpa….
Katterna finns i västra Göteborg de är mkt tillgivna å "ömhetstörstande" samt är väldigt småväxta speciellt den ena röda katten, som ser ut som en kattunge..
De förtjänar verklgen ett kärleksfullt hem med mycket uppmärksamhet någon som uppskattar deras tillgivenhet och tycker om att ha en spinnande katt i sitt knä…..de skulle kunna göra någon väldigt lycklig speciellt en människa som är ensam och saknar sällskap…
(Finns några bilder i mitt fotoalbum)
jag vet, att det inte är ditt ansvar, men har du hört med alla ansvarsfulla katthem i Göteborg? Djurskyddet, Göteborgs Katthjälp och Djurens Samariotttjänst? . men om du vill sätta in en annons på Blocket, så kan jag hjälpa till med det om det kan vara värt något? 70 kr, då har du möjlighet att lägga in mer än en bild. jag har ett lite pytteannonskonto, som finansierar sig med Traderas auktioner, som du kunde få del av om du behöver…..
Har inte kontaktat dessa katthem ännu, ska säga till henne att göra detta själv först (jag ingen hemtelefon och har inte ens råd att tanka på mobilen heller för tillfället)..snällt att erbjuda annonshjälp kanske jag kan återkomma till då jag har pengar :) Tänkte sagt till min väninna att jag kunde annonsera men kan ju inte ringa in annonsen själv…men tycker ju att hon åtminstone kan göra sig det besväret själv egentligen…
Ja, i så fall… För då får du ju betala via ditt bankkort, för kontantkort kan man inte betala med.
Nu har hon bestämt sig nästa vecka får de somna in
Kanske skönt för de att slippa livet de har nu men ändå känns det för jävligt…
fy så hemskt! Önskar att jag kunde hjälpa till på ngt sätt, men jag bor långt bort och har inte heller ekonomi till 2 mer katter att kastrera med mera, hade inte kunnat behålla iaf. Men stackars små tjejjer! Hoppas människan aldrig skaffar katt el annat djur mer :(
Klart att 2 okastrerade honkatter börjar kissa i sängen…
Men katthem ska vara för hemlösa katter och inte för katter med ägare.
Stackars katter som fick en idiot som ägare. Livet är inte rättvisst ibland!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Till TS: Beklagar att din väninna var så ful att hon lastade över det här problemet på dig när hon själv valde att sitta med armarna i kors. Tyvärr är hon inte ensam om det här beteendet. Här är en artikel som handlar om fenomenet: Vem ska omplacera.
Det här fallet är ett exempel på hur fel det blir när katter får fel ägare. Det är inte ett dugg konstigt att dessa två okastrerade honkatter kissar på fel ställen. Det är så det fungerar när man har okastrerade honkatter. Såväl fertrila hon- som hankatter kissar inne. Blir både arg och upprörd över veterinären som menade att det inte hjälper att kastrera. Tyvärr finns det veterinärer som inte kan det här med katter särskilt väl.
Här är länkar till två artiklar om vad man kan göra åt problemet. (I det här fallet är kastrering lösningen på alltsammans).
till artikeln: När katten inte är rumsren
till artikeln: Katter som bajsar eller kissar utanför lådan
Den här ägaren vill dessutom inte lägga två strån i kors för att lösa problemet. Tycker att andra ska ta hela lasset medan hon inte gör något överhuduvd taget. Varken praktiskt eller ekonomiskt. Men även en avlivning kostar pengar. Kunde hon inte lagt dessa pengar på att ge katterna ett fortsatt liv istället?
Synd att vi inte har det som i Nederländerna och Tyskland. Där hade det varit förbjudet att avliva friska katter på det sätt som din väninna nu tänker göra.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag hade flippat ur fullkomligt om det varit en väninna till mig, och hon hade fått en lång harrang om hur hemsk hon är som inte ens vill försöka rätta till situationen eller omplacera! Djurplågeri i mina ögon!
Eftersom hon inte lyssnar på argument om katternas väl, kanske en knäpp på näsan om hur du ser på henne som person om hon gör detta hjälper? Ibland funkar hårda ord bättre än vädjan, det har jag märkt i mitt jobb på zooaffär. Får ofta höra fraser som "katten är nog sjuki huvudet", och då svarar jag bestämt att nej, det är den verkligen inte, men den har inget annat sätt att kommunicera till dig att något är fel medan du som intelligent människa borde förstå bättre. Olika hårt sagt till olika personer, poängen ska inte studsa utan sjunka in. Och alltid med goda råd efter (vilket du redan har gett!).
Hoppas det löser sig för de stackars katterna.
Vänliga hälsningar
Cindy
Ja stackars dig hon skjälper alltså sitt dåliga samvete på dig. Du kan inte rå för det. En sån hade jag i alla fall inte fortsatt att umgås med.
Funkar absolut att få slut på kissande katter med kastrering. Fattar inte vad veterinären pratade om.
Jag hade själv två hanar som pinkade precis överallt. Säng, mattor, om en kasse stog på golvet, hoppade till och med upp på köksbordet och pinkade på posten och mobiltelefon. Efter att dom blev kastrerade hände EN olycka aldrig mer.
Då ägaren till katterna inte vill kastrera låter det lite för mig som att hon använder kissandet som ursäkt för att bli av med katterna. Att hon helt enkelt har tröttnat på att vara kattägare. Om hon kastrerar och dom slutar kissa så har hon ju inget att skylla på sen. Hårda ord men är så det känns.
#18 Frågan är om det är med sanningen överenstämmande att veterinären verkligen sagt på det viset? Kan ju också vara något som kattägaren hittat på bara för att göra sitt handlade mer legitimt.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#19 Ja det är en möjlighet. Allt för att slippa vara kattägare mer :(
Hade man älskat sin/sina katter och verkligen velat ha dom så hade man testat ALLT för att lösa ett problem. Även sånt man kanske inte tror funkar hade man testat. Man hade gripit efter minsta halmstrå.
ja arma djur….. som det verkar, så kommer de i alla fall slippa helvetet hos en sån ägare. Ofattbart. Ha haft katter i så många år, okastrerade och helt plötsligt, så pang bom då ska de bort, som om de vore nån skamlig sjukdom…..
Lite OT men snälla förmedla inga "problem"katter till GBGS djurskyddsförening… katterna betalar med livet.
JA, tyvärr så pliktar ju dessa kissar med sitt liv i alla fall. Om de blir kastrerade av föreningen, så har de i alla fall en chans. För den chansen vill ju inte den nuvarande ägaren ge dem….Om någon hade haft plats så hade de haft en chans…

Finns många människor som inte borde ha nå djur alls!
Näää, mjukisdjur i soffan är det enda dom ska ha!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag försöker prata med dom flesta jag känner… Flickorna måste ju fasiken kastreras! Sen vet vi inte om "ägaren" sköter lådorna heller….
Hej igen har inte hunnit gå in å läsa alla svar förrän nu…Håller med om det mesta ni alla skriver och tycker likadant..
Jag känner att jag inte orkar argumentera mer om kastrering med henne och har själv fullt upp med mitt eget liv och mina barn och djur…man kommer till en gräns då man ger upp tyvärr.
Anledningen att jag skrev detta inlägg här är att jag vet att det finns riktiga djurvänner på denna sajt .
Sanna Kattälskare som ser till katternas bästa, och jag hade en förhoppning att det fanns någon som hade hjärta och plats för kissarna.
Samtidigt har jag full förståelse för att hemlösa katter kommer i absolut första hand samt att de flesta liksom jag själv har fullt upp med sitt och kanske varken har har ekonomi eller andra resurser att bidra med.
Men det var ett försök iaf, hellre än Blocket å annat där man inte känner sig trygg med att katterna hamnar rätt, tror inte heller att det finns många om ens någon som kunnat tänka sig att ta sig en an katterna tyvärr…
Tack alla ändå för alla tips och råd!
#26 Det är näst intill en omöjlig uppgift att rädda katter när ägaren själv inte gör ett styft för att hjälpa sina egna katter. Tyvärr har vi sett allt för många exempel på den här typen av ärenden. Ibland känns det nästan som dessa kattägare njuter av situationen hur andra jobbar häcken av sig för att lösa situation åt dem, medans de själva sitter på häcken med armarna i kors och utan minsta dåligt samvete låter sina katter bli avlivade.
Vad man kan göra är ett ge tips pch goda råd. Försöka få ägaren att själv ta sitt ansvar. Ibland lyckas det ibland inte.
Det blir dock fel om den här typen av äreden ska fylla hela Hittekatter iFokus, vilket det höll på att göra innan vi skärpte till regelsystemet. Hittekatter iFokus är inte den enda kattsajten i Sverige, de finns hundratals. Däremot är vi den enda sajt som koncentrerar oss på hemlösa katter. Det vill vi värna om.
Blocket behöver inte alls vara fel plats att annonsera ut katter på. Bara man är noga med annonsens utformning samt ställer bra frågor till köparna. Sajten www.katter.nu är Nordens största kattsajt. Där har du betydligt större chans att hitta presumtiva kattägare än här på Hittekatter iFokus. Även om vi är kattälskare av stora mått har de felsta av oss redan huset fullt av kissar.
Tack ska göra ett sista försök och tipsa henne om blocket och katter.nu tycker att det minsta hon kan göra är väl att själv sätta ut en eller ett par annonser innan hon tar ett slutgiltigt beslut.
Jag la upp en annons på djurannonser i fokus nyss men som sagt rinner tiden iväg, men något måste jag göra även om det inte är mkt att komma med.
/Anna
#28 Det är det som gör mig så arg - det här att hon satt tidsfrist och låter andra jobba men inte gör något själv. Det är oförskämt både mot katterna och mot dig. Du har verkligen gjort vad du kunnat.
Ja det gör mig frusterad och arg också och det ska jag tala om för henne imorgon fast jag egentligen är en feg konflikträdd person :)
Försökte skriva en annons på katter.nu men det funkar inte :(
#30 Har för mig att man ska mail in sin annons med bilder till en speciell adress.
men snälla hjärtanase, missarna då som inte bett om att ha fått komma till livet, ja du… inte vill hon lägga ut några pengar på kastrering heller, har de varit kastrerade så kanske det har gått lättare att hitta hem. Kan ju bli svårt när de kissar inne i nuläget. Men alltså jag fattar inte hur hon resonerar….
www.livlinan.be, där kan du om du vill själv lägga in uppgifter om dessa katter
ja ditt hjärta är stort och jag förstår hur hemskt det är. Hur kan man…….
Jag blir bara så arg 
arg är bara förnamnet…..
Önska jag kunde hjälpa till…. :( kastrering kan fås för 100 kr men det är jue inte förrän 19 september… och var ska katterna… Ohhhh :(
det är honkatter, usagi…..
ok men tydligen så sa den danska veterinären att hon kastrerar även honkatter, är ej så insatt men hon gjorde det på mina två. Dom fick två stygn. Det var allt dom fick. :) Nu detta året ska vi försöka få bondgårdar att kastrera sina katter. Problemet är att dom verkligen vägrar att hålla dom inne i ett rent utrymme några dagar. Gamla människor är så svåra….
Oj vilken levande ängel…..Tänk om kissarna kunde få resa ner til skåne och få bli kastrerade….
precis Gunilla, jag ska höra med henne om hon kommer igen detta året. Då tänkte jag öppna en tråd här inne på forumet. :)
Att avliva kostar nästan lika mkt som att kastrera. Så det låter mer som att hon tröttnat på sina kissar och att inget hjälper ändå
Att veterinärer säger att det inte går att göra något åt kissandet är inget ovanligt. Många veterinärer har inte den kunskapen. Har hört veterinärer säga att man ska ta tag i nackskinnet och fya när dem gör fel oxå. Så inget förvånar mig längre.
#41 Det är verkligen bedrövligt! Många vettar behöver gå kurs och lära sig mera om katter.
ja fy 17. Jag vet….. MEn den där !(/&%"¤%?*&=# typen verkar bara ha för ögonen att nu ska katterna bort. fy faderen. Ok, bättre en tillvaro i katthimlen än i ett helvete på jorden. För de stackarna verkar inte ha något annat val.
är det någon som vet om det finns någon klinik i Gbgsområdet som är lite billigare(kastrering av honkatt)än tex. Blå stjärnan?
OH ja!!!!! Blå Stjärnan är ju något som man bara tar till en julafton, typ! De är ju svindyra!!!!Smådjurskliniken? coh håll dig vid datorn nu, för du kommer att få tips!
ok tack
tror att pengafrågan är ganska avgörande nämligen…hon vill helst inte lägga en krona verkar det som men som sagt avlivning kostar ju det med….

Blir så innivassen upprörd av detta resonemang…och vad rä det för stolle till vet som kan uttrycka sig såsom han har gjort..det övergår mitt förstånd helt enkelt..
Klart att två fertila honor förorenar inne..i perioder löp-kissar dom ju också för att locka till sig hanar..!
Åhh..om jag kunde hjälpa…men..jag har ju fullt med min kattseptett här…och som andra också skriver, är heller inte avlivning gratis…:-((
När vi bodde i Göteborg gick vi alltid till Kattkliniken. Veterinären där kastrerar med titthålsmetoden och är inte särskilt dyr. Men det finns många veterinärer i Göteborgsområdet. Det bästa är att ringa runt och fråga om priser.

Om man håller sig ifrån Blå Stjärnan och Smådjursakuten (de första är suveräna medicinskt, kassa socialt och ruggigt dyra - de senare upplever jag som medicinskt tveksamma, socialt suveräna och lika ruggigt dyra) så är de flesta bra mycket billigare. Husdjurshälsan i Högsbo upplever jag som seriösa, bra och mycket mindre kostsamma än Blå. Det finns nån klinik på Hisingen som jag vet hade kastraktionskampanj rätt nyligen och kanske nu också. Då betalar man kastraktion men får katten kastrerad och chippad och vaccinerad har jag för mig…
Katterna lever alltså fortfarande?

Det är http://www.goteborgsdjurklinik.se/ jag far efer men det verkar inte vara någon kampanj just nu. Kastraktion av honkatt kostar tydligen 1050kr
Hör med Göteborgs Djurskyddsförening de kan ge bidrag till kastrering ibland.
Tack! ska vidarebefodra era tips och ja katterna lever än så länge…Jag vet ju att hon har pengar men vill nog hellre spendera de på annat än katterna tyvärr, så kan man hitta ett hyfsat billigt alternativ så kanske kanske det kan få henne på andra tankar :)
Du är så gulllig… OCh för all del, Jag kan hålla med, har man bara ett alternativ och det är blå stjärnan, då förtstår jag på sätt och viss att man drar sig. MEn du har fått bra tisp nu, och flera kan du ju få om du kollar runt på Eniro och söker på veterinärer. Partille har också en djurklinik, som är bra och moderata i preserna.

Djurkliniken i Partille är hyfsat billiga, medicinskt tveksamma, mindre sociala men helt ok för en kastrering. Gbg katthjälp tror jag anlitar dem. Jag vaccinerar alla mina där och senast betalade jag 750 kronor för 4 katter. Nu senast igår var vi på en halvtimmas poliklinikbesök för genomgång av en gammal katt inkl. vaccination det gick på 645:-. Helt ok alltså.
Kolla vad de tar!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja det lönar sig att ringa runt. Ofta så är det rabatt om man komer med två på en gång. Veten behöver ju inte göra rent opsalen mellan de båda så väldigt, då de kommer från samma hem.

Dessutom kostar även avlivning en hel del kulor. Jag vill minnas att min Tamlin gjorde sin sista resa för drygt 700kr (det var så mycket just då men jag minns det som att det stod 590kr på kvittot för det = 737kr inkl moms). Det finns kastraktioner för ca 1000kr och då blir det faktiskt bara ett tillägg på 263kr/katt… Inte mycket för att få fortsätta sitt liv.
Nä precis detta ska jag säga till henne…om hon lägger en femhundring extra istället för att avliva så kan de få leva vidare, det är ju två barn i familjen också å dottern (19år) är helt förkrossad….jag mejlade henne igår och gav tips om att ta ett snack med sin mamma och att söka runt efter billiga kliniker.Tack igen alla!
ja och sen kan hon räkna med, att det blir ännu dyrare om hon ska ha kliniken att ta hand om de små stackars liken

Jag har använt mig av City hund & kattklinik samt Djurkliniken Kållered till alla mina djur dom sista 10 åren.
Gemensam hemsida för båda: http://www.djurklinikerna.se/
Kan rekommendera dom varmt då mina djur alltid fått god omvårdnad hos dessa kliniker till ett mycket humanare pris än Blå Stjärnan. Har för mig att dom tar typ 600 för hanar och 800 för honor. Är inte riktigt säker då jag även vaccinerade och ID märkte mina samtidigt och det är några år sen minstingen kastrerades. Ett alltihop paket kostade ca 1000 kr.
Jag vill särskilt ge ett stort plus till Kållereds klinik då jag vet att iaf en av veterinärena emotsätter sig avlivning av friska djur.
men tassa varsamt…. En sån människa kan ju få för sig, att Ok då släpper jag väl ut f*nskapen då……Det är ju gratis….
Nej det vet jag att hon aldrig skulle göra men jag undrar hur hon tänker när det gäller kostnaden för avlivning kontra kastrering…kanske är hon så övertygad om att kastrering inte hjälper att hon inte vill chansa…förstår verkligen inte något alls trots att jag känt henne i 35 år…Det jag vet är att hon och jag har olika syn och tankar när det kommer till djur iaf.
Med tanke på att vi varit vänner så länge är det en extra jobbig sits jag är förbannad men…det är som sagt inte lätt detta.
ja hårt, men jag hade i alla fall sagt att en sån person inte ingår i min vänkrets längre….
Hur har det gått?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, det undrar jag också…
Fanns det möjlighet att de kunde bli omhändertagna i Skåne, eller har jag fattat det om fel bakfot?
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
ja det ä r ju länge sen, så de stackarna är nog änglakatter nu…
Hemskt…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Har inte skrivit här på länge då det inte hänt något nytt förrän nu.
Hon har till sist bestämt sig för att behålla den ena katten eftersom hon tror att det är den andra som kissar inne.
Jag har sagt till henne så många gånger att kolla upp om katten har uvi åtminstone men…inte ens det.nu orkar jag inte mer, läste på facebook att det var dags imorgon men klarar inte av att ens tala med henne…hon tycker så synd om sig själv nu för att hennes "underbara" katt som hon "älskar" ska somna in, och jag klarar helt enkelt inte av att prata med henne :(
Fruktansvärt att skilja katterna åt dessutom efter snart nio år tillsammans.
ja du, prat med väggen kan ibland ge bättre resultat.Hur kan man bara vara så ennkelspårig? Hon vill alltså inte kastrera dem?
Vill bara tillägga att om jag bara kunde skulle jag själv tagit henne till vet åtminstone…men jag är ensam med tre barn två hundar en katt å två marsvin och lever på sjukersättning.
Själv fick jag be min syster om hjälp för att ge min ena hund tandvård för ett antal tusen kr…(han är från spanien och fick dra ut 29(!)tänder)..
Nej uppenbarligen vill hon inte lägga ner pengar på kastrering tyvärr
fy tusan. och så tycker hon synd om sig själv…. hur rutten kan man bli…
Usch vad trisst det är med sådant här! Inte lätt när man inte når fram heller. I sådana här lägen önskar jag att det var som i Nederländerna förbjudet att avliva friska sällskapsdjur.
#68 Undrar, vad är syftet med denna information? - här och nu?
Med andra ord. Vad ska hittekatterifokus kunna göra. Vem är det som tycker synd om sig själv?
Ja det borde verkligen vara förbjudet!Inte klokt egentligen att vi inte har en sån lag, det kanske hade hindrat vissa olämpliga djurägare att skaffa djur..åtminstone få människor att tänka till lite mer noga innan
Ville bara informera med tanke på att jag startade den här tråden och många engagerat så tänkte jag att det finns visst intresse att få veta hur det gått…även om det inte gick som man önskat.
hoppas hon inte sakffar sig mera djur.
Och om du syftar på mig och menar att jag tycker synd om mig själv så nej det gör jag verkligen inte…varför skulle jag???men däremot är jag lite ledsen och besviken, inget konstigt i det eller??
Förstår att du är ledsen och förbannat!

stackars katter, ,,