Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 4330 ggr
bymaruska
0

Träff i Örebro lördag den 29 Januari?

Hallo alla här på Hittis.

Nästa helg den 29-30 januari är det en stor internationell kattuställning i Örebro, Conventum Arena.

Malin "lillmymlan" och jag planerar att besöka mässan på lördag. Vi har förstått att flera medlemmar här på Hittis  kommer att besöka mässan.

Därför vill vi undersöka intresset för en spontan Hittis träff i Örebro lördag efter mässans stängning.

Finns det intresse så skulle vi kunna fixa med något enklare att äta eller bara en fika på någon närliggande restaurang eller kafé.

Skulle även Du tycka det var roligt att träffas i all enkelhet så meddela det här så vi kan planera för det.

Träffsugna tjejerna från Norrköping

Malin "Lillmymlan"

Marie "Maruska"

kattarina
0

Synd att detta ligger en bit ifrån mig i varberg,Hadde vart kul annars

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

vilda-hilda
0

Vi är ju ändå där och mew2 och Wikkibloggens matte . Så klart vi hänger med ut och äter en bit och Mison skall ju hämta sin fälla så hon kanske oxå hänger på.

Kul TjejjerGlad

Cozzmos
0

Risken finns att ni får dras med mig med! Flört

kattassen
0

Hade varit jättekul, men dessvärre blir det lite för tajt nästa helg. Ha det så trevligt - ni som ses!!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

bymaruska
0

#2 och 3 Jätte kul!

//M-H

Lena
0

Jag hade gärna kommit om det varit lite närmare samt passat i almenackan. Låter både kul och trevligt!

Örebro är dessutom min gamla studieort! Skulle ha blivit rena rama nostalgitrippen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

-Hade hemskt gärna velat komma, Örebro är ju som bekant min hemstad..men eftersom jag lovat min far att åka till  honom, för att göra honom sällskap till en födelsedagsfest veckan därpå så måste jag stå för vad jag lovat…har inte råd med två utflykter i samma månad, annars hade det varit hur trevligt som helst att sammanstråla omkring en kattuställning:-)

maggan47
0

ingen från Stockholm som vill åka, bor i Upplands Väsby, och är gärna med och delar bensinpeng

Maggan47Skrattande

Issa
0

Maggan 47, tips, lägg ut ett inlägg i gästboken på Nerikes Kattklubb och fråga. Du kan även fråga här i Fokus på Perser i Fokus, Norsk Skogkatt i Fokus m.fl.

maggan47
0

tack för tipset, ska jag göra

Maggan47Kyss

Lena
0

Hoppas ni blir många som kan delta! :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bymaruska
0

Hallo alla Hittisar häng på!

//Marie-Helene o Malin

MewTwo
0

Mjau som man jamar - vore  jättekul att se er alla!

Jag och Wikkis matte Miriam står vid Örebro Katthems bord både lördag och söndag så kom förbi och ta en lott i vårt ihoptiggda lotteri! =^:^=

Och det finns även chans att Klosterkatternas mattar dyker upp!

Kram Mew2

Cozzmos
0

Wow Kul!!

vilda-hilda
0

O putt.

Skulle vara kul att träffa många Katthjältar i Örebro.

Nalle

lillmymlan
0

putt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

maggan47
0

och jag kan meddela att MISON lovat att hämta oss stockholmare som inte tar oss dit, och i nuläget, kommer jag och Mison på lördag, ev Emjon och Marianne också, ska bli jättekul att ses, min Timjan kom ju också från Örebro katthem, så jag har starka band med dom

Maggan47Kyss

Hawknestgrove
0

men va kul…. referat sen vill vi ha!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

bymaruska
0

Gud va kul!

//M-H

lillmymlan
0

putt

*Nalle Puh*

Simson
0

Vad roligt med träff! Blir så avundsjuk!

En idé jag slängde ur mig till Nalle efter att ha varit på utställning i Sundsvall i helgen är att göra små rosetter med texten "Min favorit" på som man kunde ge barn o/eller sälja. För att få igång publiken/barnen att titta på alla katter o att få dem till Nalles bord eller katthems bord. Det är ju som publik/barn svårt att inte få klappa katterna också! Skäms

Lite sent inpå nu men som sagt en idé att fundera på? Jag saknade en rosett att köpa för att ge till min favorit på utställningen.

Wikki har ju en logga som en läsare gjort. Att göra den med silverband nedtill för att symbolisera hittekattsbandet vore fint.

Är jag ute o cyklar igen?

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lillmymlan
0

Jag har aldrig varit på utställning i hela mitt liv, så det är spännande. Dumskallen jag trodde att man kanske kunde klappa Skäms, men det får man inte har jag fått veta… men titta kan man ju göra i alla fall Glad

Så roligt det ska bli, det ser jag fram emot! Inga fler som ska komma? Glad

*Nalle Puh*

Cozzmos
0

VA??

Får man inte klappa??

Det gör vi i smyg Malin! ;-)

lillmymlan
0

Nä… man får ju inte det Skäms tror att det är för sjukdomar och sånt elände…

*Nalle Puh*

[Sephrenia]
0

Ha så kul, bor i närheten men har tyvärr inte det inplanerat i min kalender så klantig jag är..

Issa
0

Det är för smittrisken man inte får gå från den kissen till den andra och klappa. Om ni kollar sedan när en kisse har varit fram för bedömning så torkas domarnbordet med decifineringsvätska mellan varje katt.

Sidentass
0

Önskar er en toppen dag i min gamla hemstad! I och med att jag är förhindrad..så har jag planerat in sommarutställningen den 4 juni i stället! Glad Ny träff då kanske;-)

vilda-hilda
0

ni ska ialla fall få klappa sören för han skall vara med oss och säljka i morron. nalle

lillmymlan
0

Ställer mig först i kön för att klappa Sören Kyss

Så roligt att få träffa dig också Nalle Kyss

*Nalle Puh*

bymaruska
0

O jag ställer mig efter Malin i kön för klapp på Sören!

Jätte kul att ses.

//M-H

Issa
0

Dom ska tydligen ha lite liveutsändningar från utställningen på Nerikes Kattklubbs hemsida. Vi får kolla om vi ser något då.

lillmymlan
0

Var var den där liveutsändningen? Vi letade heeeeeeeeela dagen efter den Tungan ute vi tänkte stå där och vinka till er som tittade Flört

*Nalle Puh*

lillmymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var så roligt att träffa alla som var där Kyss och gissa bara vem som stal mitt hjärta lite grann… eller ganska mycket faktiskt…

En svartvit såklart

Sören Fernström från KOMPIS Kyss

Ja, dom andra brudarna hade redan snott det ju… men det var verkligen härligt att få träffa er alla IRL!

Ingen nämd ingen glömd!

Tack för en toppendag!

KRAM

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Mison Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Marie-Helen, Maggan, Emjon

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Christer och Mirijam från Wikkis blogg

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Emjon, Marianne och Mison

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Glad

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Inger (blå skjorta) som skriver Wikkibloggen brevid Maggan

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Kan också meddela att Sören har fått pokal och ska tävla mot annat fluff i eftermiddag!

HURRA för våra fina husisar och grattispuss till Sören!

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

sickan fina bilder!!!!!kul att se er!!!!

Issa
0

Webb-TV pågår även idag och nu på e.m. kl. 15:00 (eller som igår då panelen blev en timme försenad) så ska Sören upp emot veteranen Jaffa. Kolla på Nerikes Kattsklubbs första sida så står det till höger vart man går in.

Hur gick det med de två fripassagerarna som kom med som skulle till Kattstallet i Stockholm? Stor matrona till mamma med sin unge.

Hawknestgrove
0

Tror att underbara Mison fixade det också…. i vanlig ordning…..

Issa
0

#43 Precis. De skulle övernatta hos någon och inlämnas idag till Kattstallet p.g.a. att Kattstallet stängde kl. 19:00.

Hawknestgrove
0

.

kattassen
0

Nu får vi hålla koll. Sändningen i full gång!

http://www.nerk.se/

kattassen
0

HAHA!

Här kommer vinnaren!!!

Skärmdump direkt från utställningen 3 minuter sedan:

kattassen
0

En till på Sören:

Tizzla
0

Nämen…vad roligtGlad Grattis Sören!

Hawknestgrove
0

fattar nada… vanna en goe Sören?

MariannE11
0

jag är lite extra korkad jag med…vann charmtrollet alltihop eller vad vann han?…stort grattis i vilket fall…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Vad roligt Stort Grattis till Sören som är en av de coolaste kissar jag träffat han förtjänar verkligen detta pris.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

ja jättegrattis!!!!!!

Hawknestgrove
0

en underbar bild, tagen av Mison…

Issa
0

På Wikkis blogg finns en bild till. Grattis till Sören Fernström!

maggan47
0

#44, hos mig dom övernattat, bott i min toalett i natt, skönsjungande bägge två, när mamma tröttnat, tog sonen vid, och Sigrid, min kisse, satt utanför och sjöng med, krafsade på dörren och ville in, och blå vita killen krafsade på burdörren, och ville ut, kl 8 i morse var det final, då kom underbara Soso, och hämtade dom, körde dom till kattstallet i Åkeshov, och direkt till karantän med dom, pratat med Soso och fått veta att dom fått burarna bredvid varandra, med ingång, så dom kan träffas

mammakatt bruntigré, stor tjej,

maggan47
0

sonen, blåvit vacker kille

Issa
0

#56, #57 Vi önskar dom all lycka på vägen, sötisarna!

maggan47
0

och så Sigrid, min egen, men matte, släpp ut dom, kan väl få leka lite, har ju bara gamkäringarna här, och leka är det minsta dom gör, snällaaaaa, satt utanför dörren hela natten, och sjöng med i kören, av sympati, sa honSkrikandes kom till mig då och då, men en kan vi väl behålla

maggan47
0

dagen däremot har mina tillbringat sovande, själv har jag varit barnvakt till Tea, som var med i gårObestämdoch hade superkul, bara pratar om att ställa ut  lilla 8 månaders gamla fd hemlösingSkrattande

Issa
0

#60 Kul ni kom iväg. Är jättekul att bara gå runt och titta och träffa folk.

bymaruska
0

Jag vill också tacka för en trevlig dag med alla hittis människor, det var så roligt att få ett ansikte.

Så jätte kul med Sören, tänk man måste inte alltid ha en stamtavla i generationer tillbaka, välfrisserad och självklart bedårande, det funkar faktiskt att komma från ingenstans och få en fin utmärkelse.

Sånt gillar jag!

//M-H

Gullimat
0

Ett trevligt kort på Mison, en spilevinkFlört ser det ut som

kattassen
0

#50 #51 Jag hängde med så gott det gick på den virtuella utsändningen. Tror det gällde Best in Show i olika klasser. Sören vann över en sköldpadda i huskattsklassen.

Men nalle får väl berätta mer när hon kommer in i tråden.

Snabbade mig att klicka ett par skärmdumpar på vinnaren med sin matte men det blir svårt att fånga rörliga bilderFlört

vilda-hilda
0

Halloj Tjejjerna o Krister.

Men va´ kul det var att få se er alla. Vi landade hemma vid 01.15 inatt så idag har jag sovit till 12.

Lille pristagaren kommer att sova som en stock hela dagen.

Miriam tog nog ett par hundra bilder av honom så rätt som det är så dimper det nog ner ett underbart foto i inkorgen.

Och Marianne jag är lika ställd som du då det gäller utställningar. Sören har ju bara varit med på en klubbutställning innan och det här är ju bara på skoj och för att göra  reklam för att hittekatter är minst lika fina som fluffbollarna. Sören fick en fantastisk bedömning av domaren och tänk han tyckte att han hade låång svans. Hmm Konstigt.

Så här går det till ( ungefär tror jag) 4 Kategorier finns. Inom den finns Hanar, honor, kastrater och kullar alla skall ha varsin BIS utmärkelse. Dessutom huskatter då. Så Totalt var det 31 som fick utmärkelsen BIS.

På Nerikes kattklubbs hemsida finns en grupp som heter utställning för dummisar. Den skulle jag ha läst innan jag ställde ut. Visste ju inte ens att jag skulle hämta bedömningen och Rosetten i Sekreteriatet.

Kramisar till er alla tror att det var tack vare era tummar som detta gick bra och igen sååå kul att få se er alla katthjältar. Sören skickar en nospuss till er allihop Kyss

och jag en stoooooor kram Nalle

Lena
0

Jättekul att få lite rapport från Örebro samt att få se bilder på vinnaren och er besökare. Det var ju himla kul att det gick så bra för Sören!

vilda-hilda
0

Ja du Lena. den enda som inte var riktigt glad var Sören för han blev helt blöt i pälsen när jag fich hämta honom på scenen.

Väntar på gulliga kort från Wikkibloggens  Miriam så skall ni få se bedömningen han fick av domaren oxå.

Vår lille hittekatt.

Stolta Nalle

maggan47
0

klart det var en hittekattsom vann, och att det var Sören, var självklart, så fin kisse, och så avslappnad, jättekul att träffa alla

Maggan47

MariannE11
0

sören är underbar….värdig vinnare…

vill tacka dej nalle för det underbara halsbandet jag köpte… många beundrade det idag på jobbet….

var jättekul att träffa er alla….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mona22
0

Såg också Sören vinna och vilken stolt matte det var Skrattande