En katt till med halv svans !!!
Jag skrev i en annan tråd om en katt vi tagit in som bara hade en halv svans och svansen var mycket konstig. Nu ringer en man från ung samma ställe och säger att dom tagit hand om en katt med en halv svans. En till alltså !
Dom har katten i badrummet för dom har hundar och tänker släppa ut den om vi inte kan ta den. Vi har inget stödhem ledigt men vi måste ju hjälpa katten
Finns det någon i närheten av Norrköping som kan ta katten ett tag medans vi letar hem.
Pia
9Liv
snälla, har någon någon plats åt denna?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Åhh..stackars lite misse…blir nervös i tanke på om katten släpps ut i kylan igen…! Som jag skrev i den andra tråden är jag endast "tillåten" från resten av familjen att ställa upp med mellanlandning en eller ett par veckor..
putt!!!
Ok, hoppas det går då!!!!!
Vi har hittat ett stödhem åt kissen och nu är den på väg till mig för vidare transport till stödhemmet . Ska bli så intressant att se om svansen ser likadan ut som på den röda katten

Åhhh vad skönt att det ordnat sig med stödhem!!
det vanliga är väl yttre skada. kan ju vara förfrysning… om katten tex får ett sår på svansen i denna kyla som varit, så finns ju risken att det blir så stora frostskador att svansens skadade part faller bort. Vår Dante hade ju också halv svans. OCh det var ju en kattkille som var kattunge sommaren 09 och vi räddade Dante och Divina våren -10
Nu har vi hämtat kissen. En jättefin hankatt och hans svans var visserligen halv men fin och inga sår. Nu ligger han i en fin korg i sitt stödhem och matas med fisk, Stödmatte skulle sova hos honom i natt. Vi får se i morgon om någon hör av sig att dom saknar sin katt för den var fin och tjock.
Konstigt bara med två katter med halv svans i samma område.
ja , man kan börja undra……
Kan de vara släkt? Jag har ju en grupp här med svansar av varierande längd, krogighet och x-antal knickar. Den mest orginella är en halv svans som är dubbelvikt.
Blev lite rädd att det var nâgon som kanske skadade dem men sâ verkar det ju inte vara i alla fall.
ja suss gott lille mysige kisse…
Jag funderade också på om de är släkt och att den ena fått någon hudåkomma på sin svans. Vi får se om några ägare hör av sig.

Kanske Manx i släkten.
Har haft 2 katter här hemma en med stump o en med Spetstssvans. = krok på ryggen. Pappa var Manx-katt, mamma Huskatt.
Hoppas att det är så så att ingen klippt av svansen vilket var min första tanke.
Nalle
just det….. därav min arga smiley

O. Hemska tanke.
Nalle
Konstiga svansar är väldigt vanligt om kattens föräldrar är nära släkt med varandra.
Har också hört det att svansknick och korta svansar kan vara ett tecken på inavel. Har det själv på våran Isolde. Hon har kort svans med knick. Othello har en knick. Veterinären trodde det var inavel. Som tur är lider de inte av sina svansar på något sätt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kisse är planerad att komma o mellanlanda hos mej här idag och kommer att vistas här ett par veckor ca, tills det ordnat sig med något annat för honom.
Han kommer säkert att tycka att det luktar allt för mycket katt här,
men värme får han, och naturligtvis massor med kel, -om han önskar det, välkommen misse!
Hur har det gått ? Vad har han sagt om sitt nya rum den lille Tuffisen. Han heter Mille det glömde jag att säga
Tack än en gång för din snabba hjälp Sidentass
Pia
Åh snälla Siden, då puttar vi för ett stödhem nu!! Tusen tack för att du ställer upp!!!!
#18 Så bra Siden att du ställer upp för kissen ifråga!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
nu får vi putta för PiaApps kissar som är utspridda i Sverige… Vi har bebisar och så får vi inte glömma Pussi!!!!! och denna!!!

#19 Visseligen är man fattig..men inte hade du behövt ta med dej såå mycket mat heller..o tack också för det andra bidraget som fanns i påsen;-) Mycket generöst måste jag säga..ni har ju så mycket utgifter ändå….Tack!!!
Vi tror att misse blivit illa behandlad av någon..han vill gosa..men vet inte riktigt hur han ska bete sig..han känner sig hotad när man kommer in till honom, så nu kommer jag att göra så att jag alltid har med mej något "gott" när jag kommer in..jag får ju gå in ganska snabbt så att han inte smiter ut till till de andra katterna, och det kan förstås upplevas som lite hotfullt för Mille också..han är så fin, men jag är rädd för att han varit ute för någon som hatar katter över allt annat, skulle inte förvånad mig om han fått svansen avhuggen av någon *d**^*L därute..
Skickat pm Sidentass