Jag söker en kattunge...
jag söker en ny familjemedlem till Taamira som verkligen tog detta hårt då Tezzi fick somna in.Vi är helt förskrossade men Taamira är ingen ensamkatt.
Jag söker en kattunge och en hona
gärna svart skölpaddsunge.Vill ha en kattunge inget annat.
Jag håller till i skåne en bit från Helsingborg.
Änglakatterna
inget svar, måste väl finnas kattungar i Skåne som behöver 1 hem
Maggan47

Jag antar att det hela har börjat i denna tråden:
Skall vi låsa den tråden? Vi bör inte ha två trådar med samma ärende på gång samtidigt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jo det är samma tråd men den tråden skapas inte av mig…det va bare en underbart snäll människa som ville hjälpa.
här står det klart och tydligt vad jag är ute efter…=)
Änglakatterna

Då har jag låst den andra tråden och så fortsätter vi här istället.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Här finns det en brunspräcklig som behöver hjälp….
sheserazade har du fler fotto på båda så jag kan se mer,eller du ha en sida du kan hänvisa till?
Änglakatterna
Aningen synd när färgen ska vara det viktigaste.
Hej! Såg att du undrade om katten i Kalmar.Hon finns i stödhem i Kalmar och är en jättemysig katt hon är en kattunge på runt 5 månader.Hon går bra ihop med stödhemmets två andra katter. Hennes två syskon finns i Teckomatorp som ligger nära Lund,kävlinge. Kattungarna finns på Kattkommando syds hemsida med fler bilder.www.kks.nu Under Maritas katter. Skrållan heter tjejen i Kalmar och de andra två Flora och Mercedes.Om du vill veta mer så är mitt nr 0733182044

Freja och Flicka så vackra paddor
.

#14 Åh vilken sötnos
.

Ts har ju redan fått massor av förslag i andra tråden med foton. Personligen skulle jag INTE sälja en katt till en person som vill ha specifikt utseende eller färg.
tezzitaamira: Jättebra att du vill ta in en hittekatt, jag skulle föreslå att du tittar runt på forumet och ser om du hittar en kattunge som är i riktig nöd och behöver ett hem akut. Och jag tycker inte du ska begränsa dig till en specifik färg eller teckning.
TezziTaamira har alldeles nyss förlorat en katt som hon kämpat oerhört för. Är kanske naturligt att vilja ha något liknande, för hjärtat trängtar …, och så behöver den andra en kompis. Är bara så riktigt glad att du söker bland behövande kattungar TezziTaamira. Du har hittat rätt här. Så många fina paddor (har en själv, hitteälskling -bara tur :-). All lycka till!
Det finns så oerhört många katter som behöver ett hem, så att ha lite tankar om vilken färg och ålder man vill ha tycker jag inte är fel eller underligt (de finns ju tyvärr i överflöd - alla färger och åldrar). Det som är viktigt är att hon faktiskt ger ett hem till en hemlös katt!
http://brisingasmycket.se
jag behöver inte höra att det viktigaste är färgen.Heerigud männsikor,kan ni ha hjärta och förstå jag har nyss förlorat en familjemedlem!!Tycker faktisk ni borde skämmas,för jag ber om hjälp om att hitta en ny,och taamira mår fruktansvaärt och husse och matte med,men vi vet att vi måste ha en ny,ganska tidigt för taaira skull.JAg vill inte höra med att det viktigaste är färgen!!det viktigaste är att jag öppnar ett hem,jag hjälper en katt!Inte hoppar ni väl på någon som säger att de vill ha en raskatt??!!inte heller hoppar ni på någon som säger att de vill ha en hane??!!Så sluta och tänk på att jag mår redan tillräckligt dåligt så jag behöver inte mer!Ni borde verkligen skämmas så som ni skriver….!
Tack alla ni som har hjälpt mig iallfall…ni är några få som förstår mig och det är ni som är guld värda.JAg ska bara torka tårarna och gåfrån datan ett tag för jag är fortansvärt besviken på hur vissa är.
freja gilla jag och skrållan.
jag har hittar skrånnan på hemsidan,men vad mer kan jag läsa om freja??vart hon finns,personlighet,vaccineras?m.m
Änglakatterna
Tycker du gör bra som öppnar ditt hem för en hemlös och att du sedan har ett hjärta som klappar lite extra för en padda förstår jag. Mitt hjärta klappar extra för helsvarta missar och skulle jag förlora någon av dem skulle jag säkerligen först titta runt på svarta igen om jag vill ha en till.
Men bara för att man har en första önskan är det inte alltid att det blir en sån på slutet så jag tycker vi ska vara tacksamma för alla de som vill öppna sitt hem för en hemlös.
//Pia
Jo, men du skriver att du måste skaffa en katt för den kvarvarande kattens skull. Och att det måste vara en kattunge, eftersom din katt är ganska dominant. Då borde du väl i första hand leta efter en katt med det rätta tempramentet. Mig veterligt så brukar paddor vara ganska så egensinniga.
Håller med Camillhe, vill inte heller lämna iväg kattungar till folk som bara går efter utseendet. Att man har favoritfärger är ju inget konstigt, men det är inte det som ska styra valet av katt. Speciellt om det redan finns en katt i hushållet.
Josefa…men då kan jag medela både dig och camillhe…att jag tänker absolut inte heller välja en katt som kommer från er….så då behöver ni inte lägga energi på att besöka denna tråd…så då gör du båda en tjänst.
ni borde skämmas att fråga sätta….för inte F*n blir jag frågastt om jag hade valt en kattunge om det hade varit en raskatt?så inte frågasätter jag en eventuellt kattägare..varför ska du välja det??så kan du inte tänka? så kan du inte tycka??…det är MITT VAL!
jag skrev här för någon kanske ha en kise som jag letar efter…jag skrev aboslut inte här för att bli frågasätt om mina önskningar…
Änglakatterna
Så även om katten skulle få ett kanonhem så lämnar ni den inte för att de nya ägarna har ett önskemål om utseendet?
Ja då kan ni säkerligen sitta där med alla era katter som möjligen skulle kunnat ha kommit till helt underbara hem.
//Pia
tack pia!!!tusen tack!!!
Änglakatterna

Alla har vi våra olika önskningar och det måste vi respektera!
Huvudsaken att en hittekatt får ett eget hem!
Bra att du öppnar ditt hem för en hittekatt och kram i sorgen efter din kisse, vet hur det känns då jag avlivade en kisse i höstas och har nu en ny katt som jag skaffade för att Pysen skulle få en kompis.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Det finns en liten kattkoloni utanför Ronneby med 2 sköldpaddsfärgade ungar ca 6 månader.
Kanske för gammalt, men transport kan iaf ordnas.
Jag kan ju gå in i tråden och läsa även om du inte är intresserad av att ta en katt från mig, eller jag för den delen inte är intresserad av att lämna en katt till dig. Inte efter att jag fått reda på vem du är. Du lät ju kommunjägarn skjuta kattungarna som sprang runt ditt hem, hellre än att du plockade in dem tillfälligt. Och tyckte dessutom att det var ett bra val. "Så slipper de iaf lida där ute". De hade väl fel färg?
alltså är du sjuk i huvudet!! för det första ta reda på fakta innan du öppnar din trut! jag har inte haft några kattungar i mitt hem so sedan blev skjutna.
ni som vill veta vad denna korkade människa säger så handalar de absolut inte så som den sjuka människa säger!Ursäka mina utryck men hittar inte mycket bättre ord för denna människa.!
jag flytta till bjuv för två år sen.ganska snabbt så såg man antal hemlösakatter som några tanter mata.Sen fick en av mammorna ungar.Alla dessa ungar fånga jag in sj och det fick ett hem.DEt va på ta om att tantorna som matat dem hade kontaktat en jägare men jag hann hitta ett mcyket bra hem till alla sammans.
Sen blev det sommar och problemet va fortfarande kvar.JAg va i kotakt med tasse bo och även någon i mamlö som ville hjälpa.De kunde inte ta in katterna med erbjöd att hjälpa med mat och ppiller.I och med det ej va jag som börjat mata,så vidarebefodra jag detta till tanten som börjat mata då katerna hade förtroende för henne.Hon kunde klappa dem och så.Va hon besluta vet jag inte.
I sommra så fick en hona som va kvar ungar.Jag tror det va tre….kommer ej ihåg mer.Denna mamma va jätte argessiv och gjorde utfall när man kom nära.Det va omöjligt att ta de små.
När jag va ute och gick med Tezzi i koppel så hörde jag ett mjaunades och Tezzi gick dit.Då hade mamman dumpat katterna och då kom jag i kontakt med josefa som kalla sig hejsan på katturumet kattforum.se.
Hon skulle ta imot katterna o jag skulle fånga in dem.Förklara läget att jag bor i en etta med två katter och dessutom va tezzi sjuk och kunde inte ta in dem här,då jag ej kan stänga in dem.Visst på toa men där hade jag tezzis låda och jag kunde inte ändra något då tezzi hade svåra magproblem och blev stressad lätt.JOSEFA hoppa av i sista minuten och under denna tid hade tanten kontaktat jägaren och katterna va fångade.så hur skulle jag gjort annorlunda!!att du kallar dig kattvän fattar jag inte,För jag hade väl aldrig tagit mig tid att skriva och hjälpa dessa katter.så tar du reda på fakta lilla vän,för det kan verkligen inte vara mycket i ditt huvud som står rätt till när du skriver som du gör.
fy fan för dig…fy fan va jag tycker synd om dig!Du är väldigt tragisk…och här har jag skrivit öppet om just dett "ärendet" som josefa drar upp….de flesta på forumet där vet vem jag e…det vet hur jag har kämpat med hemlösakatter…det vet hur jag har kämpat med Tezzi….
tror verkligen jag tar bort mig från hittekatter…för det är inte klokt att vissa kan beetes ig hur som helst…
sparka på någon som ligger ner redan…gör det….!
Änglakatterna
ni som har ansvar för trådar….ni kan låsa denna.
jag är inte intresserad av massa påhopp eller något.jag kommer ta bort mig här ifrån…fy fan vilka vidriga människor som finns…fy fan säger jag bara.
Änglakatterna
Varför blir du så upprörd? För att jag har rätt? Vem som helst som vill kan gå in och läsa om vad du skrivit om de skjutna katterna i Sv katters disskussinsforum.
Dessutom så har jag för mig att det inte är tillåter att avslöja olika personers nick på det viset som du gjort nu. Undrar just vem av oss som är mest tragisk här.
men snälla ta sånt här tjafs på pm…. usch tjafsa inte, blir så tråkigt…..
#29 ta du å kontakta de som du blev intresserad av att köpa katt ifrån, låt inte detta nu göra så att det går ut över katterna som du blev intresserad av.
Lycka till i ditt katt köp och jag beklagar sorgen över din katt!
Riktigt så skrev jag inte. Att folk har önskefärg på katten är väl OK, men personligheten ska stämma i första hand. Så om någon absolut vill ha den röda eller svarta katten eller vilken färg de nu vill ha, så är det inte självklart att jag lämnar iväg den till hemmet bara för att det är ett bra hem. Katten ska först och främst kunna trivas där också. Och ägarna med katten också för den delen.
som jag skriver…ni kan låsa denna tråd…jag är inte intresserad av påhopp eller något.JAg tänker inte tjavsa så jag enbart ville ha hjälp att hitta ett hem.Sen blir det påhopp och personagrepp och dra upp saker som inte hörde hit.
jag ska bara finna ur hur jag ska ta bort mig hrä ifrån,vill inte vara med om sånt här då jag verkligen trode de fanns seriösa och hjärtliga personer.Ni kan tacka josefa för detta.
så det är jag som har startat tråden och det är jag som säger den ska låsas.
Man sparkar inte på en person som ligger ner,var har ni ert hjärta någonstanns.JAg har verkligen tappat förtroende för folk…
tack för mig.!
Änglakatterna
Tezzi, jag förstår helt och hållet precis som Puma din önskan om en speciell katt. HAr själv en liten svartsklödpaddsdam och skulle jag behöva ersätta henne, så vill jag ju i så fall ha en svartsköldpadda. Dessutom har jag märkt,att de är lite svårplacerade, dels för att de är flickor och dels för att inte alla gillar just den färgsättningen. Hoppas du hittar en liten flicka i tråden här i alla fall!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Helt otroligt att folk får bete sig hur som helst här inne,Ska inte lägga mig i men det är en aning taskigt
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Håller med Ankie det här tjafset är ingen bra reklam för Forumet och ingen bra början på året.
Jag förstår både vad Josefa och TezziTaami menar och känner men det får inte bli sådana hårda ord som här. Det är ju katterna det gäller.
Jag förstår precis Josefa ,när vår röda katt dog så skulle jag absolut ha en röd och kom efter mycket letande hem med en brunspräcklig vars sätt jag föll pladask för.
Men kan nu en liten mörk sköldpadda få ett hem så är det väl jättebra.
Nu kan vi väl skippa det här tjafset och fortsätta vårt arbete för att ge hemlösingar ett hem.
Det här förstår inte jag alls, vad är det att tjafsa om? Det är som att man ibland glömmer att människor är olika och att de får tycka och känna som de vill.
Många här motiverar ju sitt val av ras exempelvis p.g.a. att de ser ut och har de tempramentet de vill ha.
Nu ska hon kolla efter katt, och just på internet hjäper det ju henne att första hand säga vilken färg och teckning hon föredrar, eftersom det är enklare att se det på bilder?
För mig är och var det självklart att hon inte föredrog teckningen framför tempramentet helt? Hon ska väll antagligen träffa katterna och då känner hon väl efter om de har en personlighet som passar henne och hennes katt.
Om man stöter sig av hennes inlägg, ja då tror jag man letar efter det värsta i folk.
~ Ysmn
Kikade lite på vad som fanns på KKS.
En underbart söt familj, med flera paddor (se bara Malwa och Jasmine - helt underbara!):
http://www.kks.nu/katter/marita/Ignaberga_83309/shandy_bebbar.html
Här har du lilla Mimsan:
http://www.kks.nu/katter/marita/Katterian/Mamsen_71610/mamsen_bebbar.html
…eller Senza:
http://www.kks.nu/katter/marita/Katterian/Stattena_25310/shiver.html
http://brisingasmycket.se
För det första: Sköldpaddor har lika bra temeprament som andra färger. Jag har två som är till och med snällare än de övriga.
För det andra: Det är trådskaparen som väljer vilken sorts katt h*n vill ha och ingen annan.
För det tredje: Den som inte vill att h*n ska ha en katt från denne bör över huvudtaget inte skriva i den här tråden. Det är helt ointressant om någon inte vill att TS ska ha katt från någon viss person. Tråden handlar om katter TS kan få tag på
Låser den här tråden på TS begäran.
Går även in som moderator och säger några väl valda ord: Det är rent beklämmande hur vissa av våra medlemmar väljer att uttrycka sig i den här tråden. På den här sajten visar vi varandra respekt och har ett trevligt bemötande även om vi har delade åsikter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"