*INNE!*Kungen af Norje m. bilder
Heja Siv!
Tusen Tack Siv för att Du hjälper oss. Bättre fällvaktare skulle vi inte kunna få.
Marie-Helene
Nu låser jag denna tråd och hänvisar till den nya tråden om Kungen Sotis Svarten
/kattassen
Ha ha, kungen af Norje, det där var rätt bra. Vi väntar med spänning att något händer någongång.
# 1
Nu fattas bara omslagbilden i Svenska Damtidning, är man rikskändis så är man och kung dessutom ja då är inte paparazzi långt borta!
Jag kom hem nu, kastade mig över datorn, är han inne………neeeej!
Så bra att Siv vaktar fällan! Svarten går säkert in vilken dag som helst
. Vi får fortsätta hålla tummarna!
Sätter mitt märke så att jag får följa detta drama
Underbara människor är ni alla, som hjälpt till.

Å vad jag väntar på det där sms.et som säger att han är i fällan!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Envisa Svarten!<3
Ja han håller oss på streckbänken Svarten! Tänk om han visste att han blivit sådan kändis!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Egentligen skulle ni faktiskt kontakta lokalbaskan, som kanske vill göra ett litet reportage om er och Svarten…?! Får folk veta vilket hästjobb som ligger bakom det hela med Svarten (vars situation tyvärr är långt ifrån unik), så är det ju ett sätt att uppmärksamma allmänheten om kattens faktiska värde och status…För at inte tala om alltför många katters eländiga situation i dagens bistra Sverige.
#8 en bra ide´tycker jag, publicitet är bra, och folk får kanske upp ögonen att det inte bara är att lyfta in en hemlös katt, och placera i buren, dom har mer mellan öronen än många tvåbeningar, och vill kanske inte alls ge upp sin tillvaro, som dom känner igen, än för en okänd, dessutom har ju Svarten, mat att tillgå, och lite kel, samt kulor i behåll, och damer i byn, men nu tycker jag att han fått sin frihet, och ska in till en varm tillvaro, denne ärrade kämpe, all heder åt er som kämpar så
Maggan47
ja visst vore det bra, men bara man inte oroar killen……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är nog både på gott och ont med publicering.
Reportage kan väl vara bra men abolsut inte förrän kissen är inne i tryggheten. Det går ju att berätta om vilka insatser som gjorts i efterhans. . Nu ska det vara lugn och ro vid fällan så att han vågar gå i.
helt enig.
#12 Håller med dig där. I det här läget kan det nog bli motsatt effekt av en artikel eftersom han behöver lugn och ro för att gå in i fällan. Annars är massmedias roll oskattbar. T.ex när det gäller att lokalisera en bortsprungen katt, hitta hem åt hemlösa, samla in medel etc.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Självklart måste Svarten bli infångad först! Det skrev jag inte, utan förutsatte bara det - finns väl heller ingen som har tid med media nu, när "jakten" är i full gång.. ;)
Tänker mer det hela som en "solskenshistoria", för att uppmärksamma folk att det finns människor som verkligen kämpar för utsatta katter och att dessa katter faktiskt har ett väldigt stort värde. - Ja, något i den stilen.. =)
ja, det borde vara toppen…..

Nu får ni alla hjålpa till att tänka in Kungen.
Vi sitter färdigklädda, transportburen rustad, fjäskismat o vatten en liten mus att sällskapa med och en myntakudde att snusa på.
Snöskyffel och snökedjor i bagaget. Så vad väntar du på Svarte-Sotis.
Nalle

#17 Veterinären avbokad för idag. Men vi är välkomna på fredag igen
Komsi komsi Svarteman!
Liten uppdatering:
Kungen har varit inne i buren men inte tillräckligt långt in för att den ska slå till detta skedde för bara för en liten stund sedan.
Postitivt är att det inte hände något utan han trippade lugnt ut. Spännade att se hur länge han kan motstå makrillen i tomatsås, tonfisken och allt annat gott som finns i buren. Siv har bytt ut maten under dagen och maken har varit i affären och köpt kattmynta.
Siv säger att den katten har ett högt IQ, han är super smart.
Nalle jag tror faktiskt han sitter i fällan när som helst!
//M-H

#19 Oj och jag som skickade just pm till dig… med undran om ovanstående
Tankeöverföring…
men så spännande, vääääääääääntar å vääääääääääääntar…..
och jag har skickat ett till Dig med lite positiva vibbar isället , jag tror han går när som helst.
Han har näsan inställd på godsakerna nu!

Nu hyser vi hopp igen!!
Kanonbra att han iaf vågat sig in i fällan. Nu är han inte så försiktig hädanefter så då trampar han förhoppningsvis på plattan snart.
Håller andan nästan
Kom igen nu Svarten-Sotis-grabben! 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Vi är redo M-H. 
Nalle

En sak som jag lärde mig nu när jag för första gången var med om att fånga katter i snö var att det kan komma snö under plattan så katten kan trampa så mycket den vill på plattan utan att den slår igen. Det var vad som hände när katten som hade ägare var inne och vände i vår fälla. Efter det lade vi en tidning under fällan där plattan var. Men det har ni nog koll på.
Hoppas han går i fällan NU!

#27 Tror inte fällan står i snö utan på en veranda
Jag trycker iväg ett SMS direkt när Siv ringer. Han kan stanna i fällan under natten i deras förråd om han inte lever rövare… då får vi tänka om.
Fällan är väl placerad och står på samma ställe som maten tidigare serverades.
Men som sagt det här är en smart rackare!
#29 ja det är inga problem. Klart det kan bli rajtantajtan med en gång, men med en filt över, så lugnar han nog ner sig. Bara det är totlat rymningssäkert i fällan så han inte kaN BRYTA sig ut, för då är det kört.

Det är ändå bra att veta, man lär sig av sina misstag

#30 Tror att fällan i så fall skulle övernatta i ett förråd därtill vilket åtminstone inte får honom att dra iväg ute. Vilket iofs tarvar en viss försiktighet när man öppnar i morgon bitti
ja. då får man vara försiktig…..
man sitter där och väntar, fingrarna domnar, tårna var det länge sedan man kände och man blir mer och mer bedrövad. vänta, vad ser jag, nej, jo visst är han där. nehe inte hela vägen in, tar ett varv runt. Hjärtat pulserar, man har slutat frysa, ska han gå in, jo, nej, jo en liiiiten bit till. ne he, men vänta, nu smällde fällan. Hjärtat rusar i 200 och den underbara känslan när katten äntligen är infångad igen.
Så gå in på en gång gubben och håll dem inte på halster längre, det är bara värme, mat och kärlek som väntar dig. 
Ja den kissen han kan verkligen konsten att hålla oss på halster. Det blir ju rena rama rysaren av det här. Låter dock förhoppningfullt att han varit inne i fällan och nosat lite. Då lär han nog bli mera vågad vid nästa besök.
Fortsätter att hålla tummarna och tänka positiva tankar.

Ny dag. Ny tumhållning.
Svarta-Sotis GÅ IN NU.
Nalle
Här är också en som tänker på Svarten och håller tummarna. Undras hur vädret är i Norje, här i Malmö har det kommit en hel del snö i natt.
NU har vi en kunglighet i fällan!
Nalle är på väg till Norje.
FY FAN VA VI ÄR BRA!!!!!! HURRA HURRA
Jag återkommer strax ska bara ringa kattassen.
HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaaaaaa!!!!!!
HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Äntligen får kungen komma in och bli uppassad 
*Nalle Puh*
OJOJ vad bra att svarten äntligen är inne,Grattis till ett bra jobb
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Tusen Tack Siv med make!
Utan Er hade det blivit väldigt svårt. Det var inga problem han traskade rakt in i fällan inget misstänksam så det var nog bra att fällan inte gick igen igår.
Nu blir det en lång resa till Göteborg för Kungen af Norje och för Nalle och make, så det är där vi ska lägga allt vårt krut på att säga jätte tack!
Nalle har legat i jour i 5 dygn väldigt snyggt gjort!
Jag så förbannat glad för Svatens skull, äntligen ska han bli en katt med eget hem.
Men jag är lika förbannad på dem/de som struntade i honom för många år sedan.
Nu får Nalle, Kattassen och Hairballs fortsätta att uppdatera Er. Mitt uppdrag är slutfört.
Marie-Helene

Ändrade snabbt i rubriken!!! HURRA!!! 

Fantastiskt underbart! Och tack Maruska också!!
Jippie!!!!!!! 
Tack alla ni som sett till att Svarten ÄNTLIGEN får komma in i värmen!
Jag tar mig friheten att lägga ett PM jag fått av mison!
Alltså!! Jag är så jääääävla glad!! Så jag springer bara omkring och skriker härhemma!!! Satan i gatan!!! Lille lille Sotis!!!! Fy fan!! Ståpäls har jag också!! Stackars mina missar, dom tittar fundersamt på mig!!
Älskade lilla lilla Sotis/Svarten!! Som jag har tänkt på honom!! När jag åkte hem från Skåne, så kändes det som att jag lämnade en del av mitt hjärta kvar. Det kändes inte rätt. Jag kände mig så maktlös. Jag SÅG honom ju!! Men jag lyckades inte fånga honom!!!
Tiana, min nyfunne "vän", är nog minst lika glad, och jag är sååå tacksam för att hon följde med mig till Siv.
Och Siv och Stig!! Härliga härliga människor!! Tänk om världen bestod enbart av såna människor!! Önskar jag var där nu så jag kunde pussa på dom!!
Håller nu samtliga tummar och tår och tänder och allt jag kan hålla, tills jag hör att Sotis är i tryggt förvar hos Kattassen. Önskar också att han får fortsätta kallas för Sotis, för det har han ju lyssnat till när Siv har kallat på honom. Det såg jag själv.
Pussar pussar pussar på alla inblandade!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gm M-H
Men gud så bra! Hade varit ute och röjt snö och så fick jag se rubriken när jag kom in igen. Kände på mig att det skulle lyckas snart. Förutsättningarna var ju så goda.
Håller tummarna för att resan upp till Göteborg ska gå problemfritt. Toppen Nalle med make för att ni ställer upp så här fint för Svarten! Även jättebra jobbat av Siv med make och sedan Maruska förståss! Och kattassen som ställer upp med inkvartering och hjälper honom till veterinären. Misons tidigare insatser och sedan Hariball som väntar med husrum. Det är många som gett järnet för denna kisses väl och ve.

YES!!!!!!!!
men snälla snälla nån, jag blir så himla glad så jag sitter här med tårar i ögonen
, glädjetårar alltså, vilket team gäng ni är. Jag är full av beundran för er alla som har dragit erat strå till stacken för att hjälpa denna kille
.
Tack från djupet av mitt hjärta!!! Återigen har godheten segrat, jag blir så glad så glad för Svartens skull. JIPPI!!!!!!!!!!!!
PUSSAR O KRAMAR till alla berörda, FY FAN VA NI ÄR BRA och vilket toppen forum detta är. Det är bara så!!!!!
Utan Maruska så hade inte detta blivit gjort, du är värd kattguldet bruden!!!! Finns det nåt sånt eller vad heter det….Skit i det men så är det, utan ditt engagemang så hade det aldrig gått utan då hade han suttit där än med risk att bli skjuten….
Extra stor puss till dig
Maruska
#50 Ja det är fint med en riktigt bra oganisatör i sådana här lägen. Och det har vi nu sett prov på att Maruska verkligen är. Något som Hittekattsverige har stor nytta och glädje av och skulle behöva flera av. :)
Åh underbart av er alla!!!! Känner mig så småkass att jag itne kunnat hjälpa till för 5 öre här!!!!
TACK, TACK ALLA SOM HAR VARIT BEHJÄLPLIGA OCH FORTFARANDE ÄR DET!!!!! INGEN GLÖMD!!!!!
=========================================================================================
Grattis!! Både Sotis och alla inblandade. Jättebra jobbat. Är så glad för allas er skull.
Jippiiii så underbara nyheter att läsa nu när jag kikade in.
Stort tack till alla inblandade som gjorde det möjligt att fånga in Svarten/Sotis.
Blir otroligt spännande att höra fortsättningen om honom och alla turer hela vägen fram. Är såååå himla glad för att kissen nu kommer in i värmen och snart får njuta allt vad hemlivet har att erbjuda.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Grattis till alla inblandade, vilket glädjande besked 

FY FAN VAD NI ÄR BÄST!!!!!!
Pälsbollarna i Höganäs
HURRA OCH TACK ALLIHOPA FÖR ATT NI INTE GAV UPP!!! JÄTTEBRA JOBBAT!!!
Verkligen en glad nyhet, sitter med glädjetårar jag också!
Så skönt för fina Svarten/Sotis att få komma in i värmen, och så skönt för alla hans framtida små kattungar som nu slipper födas till hemlöshet och lidande!
Ska bli roligt att höra mer om honom framöver. Men nu: Lycklig resa till Göteborg!

JA!!!!!! Hurra!!! 
Så skönt att han äntligen får komma in. Ni har verkligen gjort ett hästjobb för den här katten, bra kämpat!
meddelande från Mison….
Vill puscha för Tiana också
.. Hon har ju faktiskt varit en väldigt viktig person här också. Hon var ju med mig hela dagen där i Norje, och har dessutom funnits stand-by på telefonen hela tiden…
Jag meddelade att hon erbjudit sin hjälp idag, men har inte fått nåt svar. Hon kunde inte skjutsa så långt, men väl åka över till Siv för hjälp och råd och stöd, och det är faktiskt jätte-jättebra!!Så hon får inte hamna i skymundan…
JAG vill i alla fall pussa på Tiana!! PUSS!!!!!

Äntligen
Tusen rosor till Mison
och Tiana
som redde ut saker och ting på plats…utan er hade detta aldrig gått!
Det är många länkar i denna kedja som till slut har gett utdelning…hoppas nu resten av länkarna fungerar som ett väloljat hjul så är Sotis snart i hamn…HURRA!

Ja, här dansas det omkring och njuter av fulla drag att Sotsvartisen (som jag kallat honom i tankarna) är inne. Ännu bättre kommer det att kännas när han är framme. 
Nalle med make, kör attan så försiktigt nu!!! Det är inte roligt ute på vägarna idag…
#61 Du har ju också varit en länk i kedjan för Svartens räddning! Jättebra! Det är det som är så himla bra när flera olika personer kan hjälpas åt på det här föredömliga viset.
Sotsvarten var ett bra namn! :)
det är underbart att höra, jätte grattis allihopa och framförallt sotis som slipper pulsa fram i snön.

Åååå så roligt att höra. Trodde det var kört idag p.ga snövädret. En ros till alla er inblandade, ingen nömnd ingen glömd. Och Nalle..kör försiktigt.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Vilken lycka, underbara nyheter!!! En stooor eloge till alla inblandade, härligt att det hela äntligen gick vägen… Hoppas nu att det kommer att gå fortsatt fint för grabben!

Underbart att Kungen är inne
, tvekade nog aldrig, med en så välorganiserad och envis Maruskaowille, Tiana och Mison som tillbringade en hel dag med en envis Kung, och visade Siv hur fällan skulle användas.
Rosor till er alla
Maruskaowille
, Mison,
Tiana,
Siv
Vilda-Hilda,
Kattassen
och sist men inte minst Hairballs
som öppnat sitt hem för Kung Sotis
, utan henne hade han inte haft något hem.
kan någon medddela Birgitta A på KKS detta?
Tack tiana! du har varit en mycket viktig länk men jag tror att du vet det eller hur?
Nalle är på plats i Norje. Siv och Stig är både ledsna och glada samtidigt nu när Sotis strax lämnar Norje för evigt.
Det kommer att bli några tuffa dagar för dom innan saknaden har lagt sig, dom känner enormt mycket för Sotis och har gjort så mycket för den missen.
Vi får inte glömma bort att hålla dem informerade om Sotis och hur det går jag har jätte lovat det!

Siv med make får ju inte heller glömmas bort…de som värnat om Sotis så länge och nu kan få känna att även de hjälpt honom till ett enklare och behagligare liv. Men de kommer att få tomt på sin veranda! Rosor till er också
Jag har gjort det och de även tar bort katten från deras hemsida. Sotis är inget ärende hos KKS längre!
jättebra…. Så än är han inte på väg till GBG?

Vi har varit många inblandade i ärendet, som alla dragit sitt strå till stacken. Kramar till alla!
Skickar också många kramar till Siv och Stig, som verkligen rått om "lilla" Sotis, baddat sår och plockat fästingar. Ni är verkligen guld värda!
Mängder av rosor till alla som bidragit till att kung Svarten/Sotis nu är infångad.
Vill särskilt rikta mitt tack till Siv med make. Utan er hjälp hade inte Svarten/Sotis nu kommit in. Stort tack till Er bägge!
Grattis alla som har hjälpt till och Grattis till Svarten som nu får komma in i värmen.
Håller helt med att det är superviktigt att Siv och Stig får uppdateringar och bilder på Sotissvarten om hur det går för honom.
Visst kommer saknaden bli väldigt stor men samtidigt har de givit honom en jättechans till ett bortskämt behagligt liv och det får de aldrig glömma.
För egen del tycker jag det är väldigt roligt att skicka uppdateringar på kissar som vi tagit hand om där det finns någon kontaktperson.
Super!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Kungen av Norje verkar ta sin nya inkvartering med nyfikenhet så härligt och tack för fina bilder på kissen.
Åh vilken stor och fin transportbur han får åka i!
Det var trevligt att få se den omtalade på bild så här innan avfärd. Det verkar ju som han tar det med ro trots allt. En riktig snygging är det frågan om!

härligt, andas ut på riktigt när han är hoss hairballs , men ågh så skönt att han äntligen e fångad!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Å snälla Lasse och Nalle, var rädda om er och kör försiktigt! Tass på er!
Mew2 & Wikki
vilken lycka, och jättetack till alla som gjort detta möjligt, ska bli kul att höra vidare öden om Sotissvarten
Maggan47

Duktig Svarten som till slut lät sig fångas. 
Såg precis på TV att det är skitväder över hela landet. Det blir många mil i dåligt väglag från Blekinge till Göteborg och sen hem igen.
Hoppas vilda-hilda inte är så vild bakom ratten utan tar det lugnt! 
En jättestor eloge till alla inblandade. 
Jag har fått ett SMS från Nalle enl. följande
Hälsa alla på hittis att Sotis gillar att åka bil och trivs alldeles förträffligt, knappt ett knyst från denne stilige herre som lovat Siv att han ska skicka vykort ofta.
gm M-H
JAAAAAAAAAAAA 

!!!!
Alla som har kämpat för Svartensotis, ni är underbara!!!
härligt att höra……

gubben kör. jag berättar sagor för Sotis. Nalle
va gulligt…. ta vara på er nu!!!!

Här sitter vi nu i väntans tider på finingen från Norje.
Kvällen har tillbringats på taken runtomkring för skottning. Det är ca 40 cm blöt snö på alla förrådstak och uterum nu så skyfflarna har fått jobba hårt ikväll.
Medan varven har jag också ordnat med ett vandrarhemsrum alldeles i närheten åt Nalle och make så de inte skall behöva åka tillbaka i detta väder i natt. Det blir nog sent innan de är i Göteborg. Jag har hämtat ut nyckeln och så redan så det är bara att åka dit och knoppa sedan.
Jag förbereder nu för lille gubben och vi får se var han kommer att tillbringa natten. Det beror helt på hur han verkar när han kommer. Mitt uterum står till hans förfogande om han är lugn och fin. Märker jag stress får det bli lilltoan. Men där är knappt plats för en bur och en låda så det vill jag helst slippa.
Uterummet är bra på det viset att det kanske är en miljö han är lite van vid. Ca 10 grader varmt med goa element som värmer och så blir det inte heller för stor skillnad mot därifrån han kom. Vi får se.
vad go du är som ordnat så fint för Vilda-Hilda med man och Svarten, tror uterummet blir kanon, ska han vara i buren, eller får han gå fritt
Maggan47
Varit bortrest, men vid hemkomsten såg jag att Svarten redan är på väg uppåt landet till GBG. Härligt, att killen får komma in i värmen till slut, Yohooooo!!!

#92 Vi får se hur han verkar i psyket. Att ha honom i buren hela natten känns tufft. Kan han gå fritt på 20 kvm vore det bäst. Genomresande stödisar har det fungerat bra så men jag vet ju inte hur pass skygg eller svårhanterbar han är ännu. Men det ger sig

Kattatassen han är lugn som en filbunke o gillar när man klappar honom lite på nosen. Vi är snart hos dig nu Liseberg passerat

# O kära nån… Då har det ju gått med "rea-plans"-fart!

HÄRLIGT!
Ska passa på och köpa lite Kungagodis när jag är i stan imorgon eftersom vi snart får besök av en rikskändis! 

Vad härligt att få läsa att Svarten är inne nu! Så vacker han är! Det verkar vara en trygg o stabil kille!
Tass alla!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#91 vilken bra o trafiksäker ide! :)) hoppas de har god frukost:)
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Maruska och alla som hjälpte till: Ni är bäst!

Nu är han här!!!
Allt väl, bilder kommer snart!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vad söt han är:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men sååå söt han va svarten där,
Myse missar

Dessa ärrade herrmisar, dom bara är mina favoriter
Svarten, vilken kisse!
Lyckliga hairballs!
Vilken fin katt! han är helt fantastisk vilken päls ser ni tassarna den missen går stadigt.
Jag säger som Dig annebeate, Lyckliga Hairballs!

Så lugn och avslappnad han ser ut att vara! Tror allt att han tycker det är skönt att få vara inne nu och slippa ovädret.
+10* och slippa blåst och snö är allt bra mycket bättre än att vara ute i kylan.
Så härligt för honom också att han inte behövde sitta i buren i natt.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tack för ert fantastiska lagarbete, envishet och stora hjärtan. Fantastiskt bra jobbat. Skulle bli en bra tidningsartikel detta.

Vad skönt att han är inne i värmen! Nu får han njuta av god mat och omvårdnad. Hoppas han är frisk och mår bra och är eller blir en snäll, tam pojke.

Vad han ser bekväm ut med tillvaron! Heja alla Ni men Heja Svarten mest! Du snygge kille! Du som fängslat hela Sveriges kattvärld! Lycka till!

Han ser precis ut som min Flea. Bortsett från att han saknar ett knöggligt öra då. Blir alldeles kär
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Det är ett kämpigt liv denna Svarten har varit med om alla dessa år, det kan vi nog bara föreställa oss alla kattvänner. Nu vill man ju bara att han skall få det bästa, resten av hans liv.
Men lille pågen, vad fin han är. Blir riktigt snyftig här.
Nog ser han ut att vara en riktig kung pâ bilderna
och ta det hela med ro och fattning sâ som en kung bör
Lik sig frân första fotot men ärren verkar "läkta". Sâ härligt att han äntligen är inne. Nu kan vi slappna av alla som suttit pâ spänn i mânader. Speciellt ni aktiva hjälpare, bra jobbat alla inblandade. Hade önskat att jag kunnat hjälpa till men jag har varit hos er i tankarna i alla fall.

Hur gammal är han?
Åh fina Sotissvarten. Så lugn och samlad han ser ut. Lite lätt förvånad bara. Helt underbart! Tänkte just som du #118, att ärren är läkta. Mindre slagsmål under vintertiden säkert. Älskade katt, bara det bästa, from now on!!!

Ååååh vilken snygging
!!!

Så vacker han är.
Och så lugn han ser ut efter allt han varit med om nu. Han är glad över att vara inne utan tvekan.

#104 Har ni redan börjat med att "droga" han till beroende av kattmyntan från Gunilla?! Är det en myntamus jag ser mellan Svarte Kung o lådan?! 

Svarten, Sotis, Svarte Kung, Svartsotis, Sotsvartis….kärt barn har många namn…och är man en kunglig rikskändis behöver man nog några extra
Grattis till den fina fångsten 

#123 Ja en liten myntaleksak följde med så den får följa honom vidare
Han känner sig nog lite vilsen men ligger ganska tryggt och viker in framtassarna. Kommer fram och buffar och vill gosa. Det som "stör" honom lite är naturligtvis att det dyker upp lite katter innanför fönstret som vill kolla… Det blir ju lite morr då. Men det är ju vägg och dörr emellan så ingen träff på riktigt.
Men han är som sagt ärrad och har en stadig tjurnacke. Ingen liten kisse heller, misstänker en vikt på sisådär 6 kg. Krafigt muskulös också. Några fler bilder fick jag ta ikväll också.
Här ett möte mellan en "laserkatt" och Sotis

Ååååh, så fin han är!!!
#126&127 Wow underbart!! Ja ett ordentligt ärr där under höger öra, men läkt (el hur?). Otroligt lugn o samlad katt ändå. Buffar o gosar - blir alldeles varm om hjärtat. Natti alla, till vilda-hilda med make också!! En körbragd i detta väder: här (masthugget) är helt snödränkt.
Inte hängt med hela vägen här i tråden (och absolut inga synpunkter alls
), men visst var det så att till vetten för kastrering imorgon fredag. Lycka till Sotissvarten! Det blir BRAAA!! 

#129 Jodå vi skall allt försöka få honom till "kul-knipsar´n" i morgon. Får väl locka med lite skinka så han snällt går in i buren

Tänkte bara höra om det var "sörjt" för kastreringskostnaden i morgon? Jag lägger ut men har svårt att står för fiolen. Det är så många trådar att gå igenom och jag minns inte vad som var sagt.
Någon som vet??
Jag har för mig jag har läst att det skulle sägas till när svarten va inne,Sen vad det väl någon som skulle stå för detta?
Myse missar
#130 Vad bra allt har gått med transport och landningen hos Kattassen! Han är ju underbart snygg denne kisse. 6kg - det är ingen liten herre ni fått på besök!
Hur var väglaget för Nalle & maken? Har suttit och hållt tummen hårt för dem. Det är ju inget höjdarväder för långköringar.
Fortsätter nu att hålla tummen - att allt går bra imorgon med veterinärbesöket.
Trodde allt sånt vad klart
Myse missar

Då är även Nalles & makens länk i kedjan avklarad, eloger till er också…som har stått redo för detta äventyr och väntat
Kattassens länk påbörjad och verkar välsmord så här långt
Det ser helt klart lovande ut! Är tanken att han ska till hairballs direkt efter kastreringen?
#131 Maruskaowille har sagt att hon ska stå för allt.
Kontakta maruska imorgon på telefon,Bra att ha detta klart
Myse missar
#130 säkert inga problem.
#131 Kattassen du har pm. Men nu lägger jag mig på riktigt. Nospussar till Sotissvarten och alla laserkatterna! 

Vilket härligt slut på en väldigt lång historia. Bor själv i Göteborg och det var skönt att läsa att det inte blir någon hemfärd med bil inatt utan att de sover över. Inget roligt väder.
Alla kissar härhemma skickar blöta nospussar till SotisSvarten och säger att han är deras idol. Han är ju kändis ju!
Och min nyaste lilla stödiskatt som varit utomhus i två år hälsar: Visst är det ändå lite mysigt att komma in!

#133 #138
Nej vädret blev tråkigt med underkylt regn i går kväll. Det var läskigt halt på småvägarna här i området.
Men som tur var så hade det varit "sommarväglag" från Laholm till Göteborg så E6-an var helt ok. Därför gick det fort och lätt att köra hit.
Sotis har övernattat här nu i vårt uterum. Inget lådbesök ännu och "peppar peppar" ingen olycka heller än så länge.
#135 Nu skall jag ringa till veterinären och försöka få honom dit. Därefter skall han direkt till Hairballs.
Den ekonomiska biten har vi nu koll på.
Tack Nalle och Lasse för ert jobb med transporten hit - det var dessutom mycket trevligt att få stifta bekantskap med er IRL! 

Sotis är nu hos veterinären. Han uppförde sig exemplariskt och lät sig klämmas och kännas på. Vi vägde honom och han är mycket riktigt en stor gosse: 6.3 kg
I eftermiddag kommer jag att hämta och köra vidare till Hairballs. Sedan har jag avslutat min lilla länk i denna kedja.
Jag återkommer med veterinärrapporten.
6,3 kg WOW vilken katt!
Inget chip? Ålder förstår jag är en gissning men det kanske fanns någon idé
Lyckliga Hairballs!!!!
Jag säger detsamma vilken katt!!! Han är både ståtlig och exemplarisk. Undrar också hur gammal han kan vara.
Än en gång Hairballs, lyckliga dig som får rå om en sådan toppenkatt!!
The big cat! Är man kung så är man… pondus har den missen, även om kronan hamnade lite på sne där ett tag! :)
*Nalle Puh*
# 142
Siv tror att han runt 5 år, när dom flyttade in i området så fanns en ung katt som hon är nästan säker på är Sotis. Siv och Stig har inte matat honom hela den här tiden utan bara det sista året när han började intressera sig för de okastrerade honorna i närheten.
Ni förstår vilken katt det här är, både psykiskt och fysiskt 6,3 kg muskler det är säkert därför han klarat av sitt liv på egen hand så länge.
Han är som Malins Musse i kolonin, där har vi också en katt av samma kaliber.
Ett tufft liv har Sotis haft, ja lyckliga Hairballs vem skulle inte vilja ha en sån här "man" som sängvärmare……
Har inte varit med från början men jag blir så glad när jag läser den här tråden och måste därför också få tjoa av mig lite. Vill även lite snyftigt upphöja alla inblandade i sotisens räddningsaktion till skyarna. Kan bara än en gång konstatera att den här viktiga sajten är fullproppad med vardagshjältar, både när det gäller planering och själva verkställandet. Skickar de varmaste hälsningar till er alla i den här förnämliga kedjan, ingen nämnd och absolut ingen glömd.
Purr från Eva & kissorna
Vilken härlig bjässe…… OCh nu utan ammunition!!!!!
# 146
Det var lite kul!! visst är det så, den grabben har gjort sitt på skjutbanorna.

Så där ja! Nu är den sista etappen i projekt "Kungen av Norje - rädda Svarten" avslutad
Lyckligt installerad hos Hailball i separat kupé med fönsterutsikt. Gosig säng att ligga på och massor av härliga människor att gosa med - stora som små.
Veterinärbesöket gick utmärkt och Sotis var i god kondition trots ålder och leverne. Kastreringen gick bra och han fick i protokollet en fin kommentar längst ner: Trevlig katt!
Och det är han verkligen - en sån gospelle och mysfarbror. Jag är övertygad om att han kommer att bli nöjd med sitt liv som älskad huskatt framöver.
Lägger här in en fin bild jag tog där man ser hur avslappnad och lugn han var. Narkosen satt kanske i lite men jag kan säga att han var en aktiv sångfågel i bilen… Vi sjöng duett hela vägen
Nu får Hailballs kanske skapa en ny tråd där vi får följa Sotis/Svarten i hans nya hem och jag vill också be att få framföra ett hjärtligt tack till Maruskaowille som drog igång detta projekt på allvar. Det hade inte gått i hamn om inte hon hade drivit på oss alla.
Sedan har många andra varit med och hjälpt till Tiana, Mison, Vilda-Hilda och alla påhejare. Samt naturligtvis Siv och make som gjorde det allra viktigaste - ordnade med infångningen! Stor kram till er alla!!

Va härligt att höra Kattatassen. Vi har precis landat här hemma efter ett härligt dygn.
Tack för nattlogi o frukost förresten. Vi Lämnade en Sotis och fick 2 sotisflickor i retur som nu är avlevererade i Skåne.
Hairballs. Pussa Sotis på nosen från oss. Han VAR EN KUNG och glöm nu inte vykort till Norje.
Bild på två underbara flickor som gosat i knät en bra bit av vägen.
Nalle o Lasse
Jag skriver inte så mycket härinne men läser desto mer. Har följt trådarna om denne herre och blev så glad när jag läste att han nu är inne och i tryggt förvar! Massor av rosor till alla er som hjälpt till att få in honom!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
så gulligt!!!!!! och som jag sa förut, vi får inte glömma Ankie heller, som väckte den sovande tråden om denne kille….

Så sant Gunilla.
Hejja Anki en människa med ett mycket stort hjärta och lika blödig som jag??
En dag skall jag sätta mig och läsa Sotis trådar från Början.
Sommartid är ju inte precis Datatid så jag har missat en massa här på I.F.
Nalle

Helt underbara nyheter…!!! En långdragen historia som fått sluta så lyckligt…en hel drös med kattguld vill jag överlämna till alla inblandade som hjälpt den här snyggingen..!
jag blir så rörd när jag ser bilden på Svarten för han är så lik Kalle med ögat ifrån Bollnäs…..Han gick det inte att rädda så detta betyder extra mycket för mig….
Jag är så glad att det gick att rädda denna kille så ni kan inte förstå och visst vilda-hilda jag är mycket blödig……

Jag med Anki. Du kan inte bara ana hur många tårar fällts vid läsning i dessa inlägg.
STOOR kram till dig.
Nalle
Instämmer så hjärtligt. Utan Ankie och hennes enträgna vädjanden hade ingen av oss ens vetat om Svartensotis. Svartensotis påminner om min egen tidigare hemlösing som kunde räddas, och flera andra, räddade eller ÄNNU inte räddade. Goda tankar till Kalle med ögat från Bollnäs, som var för illa däran, men fick känna kärlek. Så klart att det betyder extra mycket för dig Ankie. Och STOOR kram från mig också.
Jag vill Tacka alla som hjälpt till, hejat på men fram för allt Anki.
Hade Du berättat för oss alla om Kungen af Norje ja då hade den missen inte haft så höga odds!
och extra TACK till
Siv o Stig
Mison o Tiana
Nalle o Lasse
Kattassen
Veterinären
och sist men inte minst Hairballs
Ett järngäng allihop!
Men som vi alla vet det finns kvar ute 999.999 hemlösingar det får vi aldrig glömma bort.
Så nu tar vi nya tag NÄSTA misse!
//M-H
#157 håller med nu tar vi nya tag nästa misse…..

Härligt slut på en väldigt lång historia!
Otroligt vad gemensamma ansträngningar och OMTANKE om djuren kan åstadkomma.
Suveränt gjort alla inblandade!
Det här är erat bidrag till Helheten!

#148 Ohhhh, tror jag är kär
. Hur gammal tror ni att denna snygging till kattkille är?

#160 Veterinären trodde han var äldre än 5 år, men det kan också stämma som Sivs teorier att han är ca 4-5 år. Ett hårt uteliv kan åldra kroppen lite fortare.
Ja Svartens ärende blev en riktiga rysare som efter många nagelbitande trådar fick sitt lyckliga slut. Detta tacka vare en lång kedja av väl sammanlänkande insatser från flera olika medlemmar på skilda håll i landet. Det visar vilka bra saker som kan åstadkommas när man strävar mot samma mål. Nu får vi fortsätta i samma goda anda tycker jag. :)
Än en gång tack till alla inblandade! 2011 fick en riktigt bra start pga att detta fall!

Har nu tagit några bilder och lagt i en ny tråd. Vet inte hur man länkar men det kanske någon av medarbetarna kan göra?

Tråden har blivit lång, Svarten har kommit in och fått ett varmt hem att bo i. Jag föreslår att vi avslutar denna tråden nu och så får hairballs fortsätta att rapportera i den nya tråden.
Länken finns i #164