Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 14932 ggr
bymaruska
0

Svartens sista dagar som hemlös!

Efter månader av diskussioner här på hittekatter så är lösningen nära för Svarten.

Han är lokaliserad och är stationär som tur är. Vi tror det kommer att gå smidigt att fånga in honom den 30/12.

Stödhem är klart Hairballs bara väntar på att han ska komma.

Det ända som saknas nu är logi för Svarten under ca en vecka från sent torsdag kväll den 30/12.

Planerad vet tid måndag den 3/1.

LOGI SÖKES I NORRKÖPING/LINKÖPING FÖR SVARTEN.

Det är ett måste med logi annars går det i stöpet vi har ingenstans att göra av Svarten när vi kommer tillbaka till Norrköping.

Malin "Lillmymlan" och jag åker till Norje och tillbaka till Norrköping.

Malin och jag kör Svarten till Hairballs efter kasteringen.

HJÄLPS OSS NU MED LOGI!!! SNÄLLA SNÄLLA

Svarten - gamla tråden

bymaruska
0

#234 tidigare tråd.

Men vad ska vi gör då ingen vill ju hämta Svarten och köra honom till veterinär, fixa med logi i några dagar mellan vet och Hairballs.

Har Du sett ett enda vettigt förslag??

Det är klart en jätte jobbig resa för Svarten och för oss också, det är ca 35 mil mellan Norje och Norrköping plus att vi ska åka tillbaka 35 mil.

Mellan Norje och stödhemmet är det ca 25 mil.

Det är inte lätt att rädda en katt när avståndet är så långt.

kattassen
0

Såg att det fanns några kattpensionat i Norrköping. Går det att lyssna med dem och höra om det fanns någon tillfällig lösning över några dagar? Vet att de kräver vaccinerade katter men det kanske finns någon genväg.Obestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

bymaruska
0

Jag har funderat på det också, tror inte det funkar…. jag är ju inte direkt poppis på FIAHEMMET!!

Det känns inte som det finns några genvägar för Svarten men jag hoppas på ett mirakel!!

[sarasvati]
0

#1 Visste inte att Lillmymlan var den Malin du snackat ihop dig med för gemensam resa, helt enkelt. Trodde Lillmymlan var villig att hämta Svarten i Norje för transport till Gbg, och kattassen - som i sin tur kunde köra katten till vet, fixa tillfällig logi samt transportera till hariballs. Totalt galet tydligen. Så nej, då har jag inte sett ett enda vettigt förslag. Sorry!

Hoppas på logi i Norrköpingstrakten då! Heja!

kattassen
0

#3 Såg något som heter Lenas kattpensionat och Kattens trivsellogi på katter.nu

bymaruska
0

Men Hallo!

Nu börjar det klarna, Malin och jag åker till Norje hämtar Svarten och kör till GTB där tar kattassen över med logi och vet och sedan med transport till Hairballs.

Kan detta funka???? Kattassen

kattassen
0

#6 Ja en idé men jag kan inte ta emot förrän söndag, för vi kommer inte att vara tillgängliga över nyår. Kan ni hämta honom på söndag?

bymaruska
0

# & Vi rättar oss efter Dig! söndag funkar för mig och jag hoppas för Malin med. Segt att åka över 100 mil själv.

Nu kör vi så här, och det är den bästa lösningen för Svarten med minst mil i bil.

kattassen
0

#8 Ni kan inte åka ner på lördag eftermiddag och övernatta i Sölvesborg för att sedan på söndag köra Norje-Gbg-Norrköping?

kattassen
0

Mellan mig och Hairball är det 2,8 mil vilket man kör på en halvtimme så det är nog enklast att han åker via mig. Jag kollar även om Djurkliniken i Partille har öppet på måndag så han kan komma in där. Annars får vi ta någon annan vet.

hairballs
0

Härligt att det verkar klarna!

Jag har rum och bädd färdigt tills Svarten kommer, de andra jourisarna går ju fritt här nu så han får ta över min lilla flickas rum som de andra katterna haft innan. Där kan han få rumstera om tills smittorisk och hormoner är ur kroppen och borta.

Det fungerar ännu bättre för oss om han kommer efter nyår för då ska Pussi hunnit kollas också. Vill poängtera att kattföreningen 9liv INTE har gjort något fel och har mitt förtroende. (förlåt för trådhackning.)

kattassen
0

#11 Ja om detta fungerar är min plan att köra Svarten till dig efter kastrering och vet-besök på måndageftermiddag. Men innan dess är det mycket som skall gå i låsFlört

annebeate
0

Kanske dum fundering men nyårsraketerna kommer väl inte göra att Svarten kan sticka iväg före söndag?

bymaruska
0

Vi ska planera imorgon, det är några mil och allt beror ju också på väglaget. En övernattning måste vi ha över 100 mil på en dag blir nog tufft.

Så visst skulle det vara kanon om någon erbjöd sig att resa med Svarten mellan Norje o GTB det är faktiskt allt som krävs. Tiana kan plocka in Svarten både söndag och måndag nästa vecka. Och hon är nästan på platsi Norje.

Nu har vi några dagar att planera och det kanske dyker upp ett mirakel.

Skönt är iallafall att vi har allt klart Tusen Tack Hairballs och Kattassen som gör detta möjligt.

//M-H

Hawknestgrove
0

oj… men det vore ju väldans bra om kisse kom in så fort som möjligt? För det är väl himla dumt om ni åker på vinst och förlust<

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

#14 Det låter bra. Det som varit ännu bättre är ju givetvis om ni sluppit denna 100-milaresa och att någon annan söderut kunde kört Blekinge-Göteborg t/r istället.

Från söndag och framåt är jag tillgänglig för lille Svarten som mellanlandning med vet.besök.

Nu löser vi detta!!Skrattande

emjon
0

Underbart av er som jobbar stenhårt för Svarten och nu känns det mer hoppfullt. Hoppas också att någon kan nappa på Kattasens förslag så det inte behöver bli den långa bilresan.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

bymaruska
0

Det är 110 mil, men vi är inte lata vi Östgötar.

Jag ska dra i lite trådar under veckan när det gäller transporten.

Till Lillmymlan! jag lovar inga mer galna projekt tack för att du stöttar och hejar på ändå……

kattassen
0

#18 Haha nä här hoppar inga halta löss det hör jag!Flört Underbart initiativ av Östgötarna så här långt.

Lena
0

Östgötar är av ett speciellt segt släkte! ;)

SamanthaJones erbjöd sig ju att köra i den gamla tråden. PM.a henne. Också en Östgöte. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Vill inte vara negativ men det är redan 3? tråd bara med planering för att hämta en katt. Låter helt vansinnigt:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

#21 Jo men har du sett någon konkret lösning ännu? Det här verkar vara ett särskilt svårlöst fall eftersom det inte verkar finnas någon enda hjälpande hand på nära håll. Då blir det många turer i trådarna.

Sedan har det blivit vargavinter och vägarna är inte roliga längre. Därför bör man tänka sig för innan man drar i väg + att vi är mitt i alla helgdagar då folk i allmänhet har mer runt omkring sig än vanligt. Det är mycket att ta hänsyn till.

Men visst - det är tråkigt att inget hänt förrän nu i de senaste 1 1/2 trådarnaRynkar på näsan

bymaruska
0

Det är helt vansinnigt jag håller med dig till 100%. En hemlös katt som varit känd sedan den 26 juni 2010. Nu 6 månader senare får äntligen katten en lösning.

Sorgligt är det med "3 trådar planering" för en hemlösa katt med alla förutsättningar till ett bra liv inte har direkt någon hög prio hos kattsamaritena i sydsverige.

Galet är det men förhoppningsvis nu ett avslut iallafall.

Tizzla
0

En tanke…skulle någon av damerna på plats kunna ordna med kastreringen och ha honom inne ett par dagar tills transporten kan gå?

Då behöver ingen riskera att han inte är på plats när det är dags för avfärd och transporten kan gå direkt till Hairballs, istället för att han ska mellanlanda på för honom helt okända platser med okända människor.

ChanelBM
0

Inget dumt förslag Tizzla. Vore ju det bästa för kissen om han slapp massa resor o mellanlandningar. Eller direkt till veterinär o sen till nya hemmet.

Håller tummar för att det löser sig o hejar på alla som ställer upp/kan ställa upp.

emjon
0

Tycker också att Tizzlas förslag är bra eller som du säger ChanelBM för visst skulle det vara bättre om Svarten slipper flacka runt.

Hoppas på en smidig lösning men då måste det vara någon på närmare håll som ställer upp för kissen.

kattassen
0

Jag ser att det finns två veterinärer på denna sajt om man googlar lite:

Någon som har erfarenhet av endera:

http://www.rejta.se/sok/Veterin%C3%A4rer+-+Leg.%3A+Privatpraktiserande/S%C3%B6lvesborg/

ChanelBM
0

Åker man till GBG så är Kattkliniken på Vaasaplatsen att rekommendera. Glimåker är en av Sveriges kattveterinärer o tar bara emot katter, även skyggisar. Tar dessutom humant betalt när det gäller hittisar/

kattassen
0

Kan säga följande:

Jag har bokat en preliminär tid hos min veterinär här i Partille på måndag den 3/1. Jag gjorde så ifall att han kommer. Den tiden är lätt att boka av om något annat scenario blir aktuellt. Då blir han undersökt, kastrerad, vaccinerad och öronmärkt. Ca. 1000-lappen om inget oförutsett inträffar. Efter det kör jag honom till Hairballs.

Men fortfarande kvarstår Norje-Göteborg!! Någon????Flört

kattassen
0

#28 Blir jag inblandad blir det Partille för att slippa extra transporter. De funkar också bra.

pia-app
0

Men nu börjas det ju med nya tankar igen och då blir det ju så rörigt . Kattassen har ju erbjudit logi,veterinär och skjuts till Hairballs. Det som behövs är skjuts från Norje till Göteborg,nog måste det finnas någon på närmre håll än Norrköping som kan hjälpa till med det.

Finns det någon som har någon bekant i närheten som kan hjälpa till.

kattarina
0

Finns det flera här inne från göteborg?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

kattassen
0

#32 Hurså?

kattarina
0

Ja vad det inte transporthjälp ni söker?

Myse missar

kattassen
0

#34 Jo men de kan ju lika gärna bo i Skåne som i Göteborg. Det är transporten mellan Blekinge och Göteborg som är nöten som skall knäckas.Flört

Alexej
0

Finns det ingen i Blekinge som kan ta katten? Har ni kollat med katthem Kompis osv? Skulle hairbolls tar honom permanent eller ska han ändå förmedlas sedan igen?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattarina
0

Vad jag har förstått ska han väl inte vara där  permanent

Myse missar

bymaruska
0

Det enda som saknas är transport mellan Norje och GTB i övrigt är allt löst!!

Transporten behöver ske söndagen den 2 Januari.

Damerna kan inte hjälpa till med katrering eller transport till vet.

//M-H

kattarina
0

38 Är det gbg du menar?Göteborg?

Myse missar

[eskils]
0

Det kanske finns någon envis smålänning här som kan köra denna vända Blekinge-Göteborg med Svarten? Jag har inte bil eller körkort själv, men antar att transporten måste gå genom Småland…

kattassen
0

#38 Ja hon menar Göteborg

#40 Nej färden går enklast: Sölvesborg-Kristianstad-Hässleholm-Laholm-Halmstad-Göteborg

Bra väg mestadels - Småland är inte inblandat alls.

kattarina
0

Och om ingen kan ställa upp,Vad ska ni göra då?

Myse missar

ChanelBM
0

Är övertygad om att nån julfirare i småland eller så skall hem till GBG eller nån nyårsfirare skall upp te gbg

kattarina
0

Jo kanske men dom kanske inte sitter här och tittar,Kan man inte söka transport på facebook?

Myse missar

kattarina
0

Det är ju en bit att köra,Kanske lättare att få hjälp om man kan dela på färdvägen,Ja att kanske söka nån som kan möta upp halv vägs

Myse missar

Hawknestgrove
0

Ingen som kan  hjälpa till på nära håll?

kattassen
0

Det behövs körhjälp för att Maruskawille skall slippa köra från Norrköping-Blekinge-Västkusten-Göteborg-Norrköping (in alles 110 mil ca!!)

Om någon kan hjälpa till med körning Blekinge/Skåne- Gbg t/r så sparas ca 40-45 mil !!

Kanske någon kan dela på körningen också och hämta på halva vägen ex. i Halmstad eller så???

Hawknestgrove
0

snälla, putt!!! plus att det måste finnas en garanti att katten är INNE när den ska hämtas!

kattarina
0

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att pma mig så kan man lösa detta,Jag har sagt så många gånger att jag kan lösa

transport,Men när ni söker nya transport möjligheter så förstår jag inte varför när man har erbjudit sig innan,Jag har förstått att min

hjälp inte behövs eftersom ni inte frågar mig eller pmar när jag har sagt att ni kan göra det om hjälp behövs,

Jag kan bara önska er lycka till med allt,Kan inte mer än erbjuda min hjälp som jag har gjort flera gånger,Kan inget mer göra

Myse missar

Hawknestgrove
0

men kattarina, varför pmar du i så fall inte själv? Är du villig att åka ner på söndag till Norje och hämta katten?

Gronstedt
0

#49: Om du kan transportera katten från Norje till Göteborg på söndag så är det ju bara för dig att tala om hur du tänker göra det. Varför ska någon PM:a dig innan du har talat om hur din lösning ser ut? Bättre att lämna ditt förslag i öppet forum så övriga berörda kan se om det verkar kunna fungera.

kattarina
0

Det skrevs att maruska bestämmer vem hon vill samarbeta med, Så kanske hon inte vill att just jag hjälper till eftersom hon inte har

svarat mig innan när jag erbjudit hjälp, Jag ska inte vara tjatig eller så men jag har nämnt innan att skicka bara ett pm så lämnar jag ut

mitt nummer så kan man pratas vid på telefonen, När det vad så akut så hade man kunnat lösa det på telefon, Just därför har jag inte pmat henne,Är det någon som erbjuder átt hjälpa till och det är akut så varför inte ta kontakt med den personen själv?

Myse missar

Camillhe
0

Svara bara på frågan. Kan du transportera Svarten mellan Norje och Gbg?

kattarina
0

51 Men snälla du jag har nämt det innan att jag kan lösa transport,Även nämt att hämta katten en bit härifrån,Det borde finnas kvar att jag har erbjudit den hjälpen,

Myse missar

Gronstedt
0

#52: Därför att du inte talar om vad du kan göra och hur du kan göra det. Kom med ett konkret förslag som alla andra berörda kan förhålla sig till. Så svara nu, kan du transportera Svarten mellan Norje och Göteborg och i så fall hur och när? Om ditt förslag passar för övriga berörda så ska du se att de kommer att kontakta dig.

Lena
0

Har skrivit en rad och frågat om Transport på Hittekatters FaceBook sida. Är det någon som kan skriva och fråga inne på Svenska Katters sida och på Djurtransport iFokus?

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattarina
0

53 Jag kan kolla upp med han som har erbjudit sig att köra svarten, Om han kan köra ner till norje att hämta svarten,Sisst det va på tal

att han skulle köra så undra han varför man inte tar sånt här på telefonen för?

Myse missar

Gronstedt
0

#57: Man tar det inte på telefon därför att det inte finns något konkret förslag att diskutera. Lägg fram ditt förslag först, så kan det diskuteras sedan. Innan du ens talat om ifall din bekant kan och vill köra, och i så fall när, finns det ju över huvud taget ingenting att prata om.

kattarina
0

Om jag ska kunna transportera själv har jag nämt flera gånger att det blir tåg. Men hjälper han mig att transportera så blir det bil detta har jag nämt för er flera gånger,

Myse missar

Denna kommentar har tagits bort.
[eskils]
0

kattarina, om du ska transportera Svarten på tåg måste du först ta noga reda på om man får ha med sig husdjur och om det finns lediga biljetter. Har du gjort det?

Det är tydligen en buss och två tåg på sträckan mellan Norje och Göteborg.

kattassen
0

#60, #61 #63 Inlägg som berör personliga frågor tas bort!

Håll er till ämnet - nu rör det enbart transportfrågan.

Ankie
0

# Anette, ta inte illa upp. Jag vet att du menar väl

Puma77
0

I dagens läge skulle jag avråda att åka med tåg då det strular så himla mycket med tåg som fruser fast m.m just nu. Nej bil är att föredra.

Hade jag haft bil och körkort hade jag för länge sedan varit nere och hämtat katten så den kunde transporteras vidare till Gbg men tyvärr så :(

//Pia

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

anebit
0

Jag har lagt ut det på Facebook!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

lillmymlan
0

Nä, tågen kan man inte lita på vad man har förstått via radion i alla fall? Så det är nog bil som gäller…

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

kattarina
0

Men snälla nån haka inte upp er på tåg,Jag skulle ju fråga om han kunde köra den sträckan,Han har bil det sa ja ju,

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja, men kan och vill han köra på söndag?

kattarina
0

Jag ska inte behöva gå in på personliga saker här,Så ja kommer att skriva här när jag får svar från han

Myse missar

Puma77
0

#73 Vaddå personliga saker? Det enda som man vill veta är ja eller nej och tills vi får ett svar måste det väl fortsätta spekuleras om möjligheter ifall det skiter sig.

//Pia

kattarina
0

74 Han bor inte här hos mig, Så jag har skickat ett sms så hör han av sig när han får tid, Jag kan inte svara för han

Myse missar

kattarina
0

Han undrar när detta skulle vara aktuellt på söndag?

Myse missar

kattarina
0

Han vill veta det idag när detta ska bli på söndag

Myse missar

vilda-hilda
0

Ok tjejjer.

Gubben o jag åker upp med Svarten den 2/1 men då måste han oxå vara infångad.

Vi kan låna en stor transportbur så att han får det komfortabelt.

Men snälla se till att han verkligen är infångad då.

Pm.a mig var vi plockar upp den omskrivna herren och var du bor Kattatassen.

Nalle

Josefa
0

Heja Vilda-Hilda. Här var det raka svar.

kattassen
0

#78 Du har PM

Hawknestgrove
0

ja suveränt!!!!! Det finns alltså många som kan och vill åka, och det enda det hänger på är att han är infångad.

vilda-hilda
0

Precis Gunilla.

Har varit lite för mycket fram och tillbaka nu.

Jag Pm.ar Marie-Helene och Tiana.

[sarasvati]
0

Underbara vilda-hilda - med "gubbe"! Hoppas detta går i lås nu.

Hawknestgrove
0

Jättebra. För Tiana finns ju på väldigt nära håll i förhållande till katten och har ju väldigt gärna velat hjälpa till efter jul.

bymaruska
0

Transporten från Norje till Kattassen gör Mison måndag den 3/1.

Jag vill tacka alla som erbjudit sin hjälp några mirakel finns det trots allt….

Allt är planerat och klart!

Så jag tycker att vi gör en paus här nu och väntar med spänning på fortsättningen på måndag och säger lycka till Svarten och till ditt nya liv som katt med eget hem.

Kram alla och tack ännu en gång

Marie-Helene

kattarina
0

Men va roligt ska han stanna hos sitt stödhem

Myse missar

bymaruska
0

Nej så är inte sagt med utan hem kommar aldrig Svarten bli PUNKT

Lena
0

#85 Så bra då att det verkar lösa sig här till sist!

Josefa
0

Åh Mison, har hon redan återhämtat sig från förra strapatsen. Hon är otrolig!!

Luecca
0

Va bra att det löser sig!! Hundra rosor till dig maruskaow som tog tag i det här!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Sherwood
0

Toppen att Mison än en gång ställer upp på en körning, med Sveriges mest omtalade katt.

annebeate
0

Mison är fantastisk som gång på gång ställer upp.

Jag tycker dock att det är helt orimligt ifall Mison ska starta körningen hemifrån- Sölvesborg-Göteborg- hem. m a o 115 mil och ligga ute på vägarna i 14 timmar dessutom med sådant trafikfarligt väglag. Vi borde kunna ordna detta på annat sätt. Själv är jag beredd fast jag egentligen  ligger utanför rutten att transportera Svarten en bit upp men då måste någon köra honom från Sölvesborg till Örkelljunga och därefter någon hämta upp i Halmstad. Någon från Göteborgstrakten borde kunna köra ner och hämta honom där. Där finns kanske andra förslag som kan diskuteras.

kattassen
0

#92 Det är inte så det är planerat.

Det här är en bra och fungerande plan, annars hade vi inte gått med på detta.

hairballs
0

Jag tycker alla som engagerat sig i Svarten är otroliga, som inte gett upp fastän tiden gått. Ni borde allihop ha ett fång av dagens ros.

annebeate
0

#93 det var för väl. Hoppas det nu fungerar med infångningen av Svarten.

bymaruska
0

Stopp Stopp!

Mison kör och fångar katten ev med tianas hjälp! mison är i redan i Örkelljunga åker därifrån till Norje och hämtar Svarten om någon sedan vill underlätta för mison och köra Örkelljunga GTB så är väl det en god idé, men den bollen ligger hos mison.

Jag står för misons rese ersättning och det har vi redan gjort klart!

//M-H

vilda-hilda
0

Vi ligger i beredskap om något hänger upp sig så glöm detta nu.

Ala vet att Soso är en tranportgudinna för hemlösa katter.

Tiana har fått mitt Tel nr på Pm och jag hoppas att hon hör av sig om det skulle kärva till sig.SVARTEN SKALL KOMMA HEM. Trots allt tidigare strul( Har tyvärr inte hängt med här innan)

Nalle

Camillhe
0

Jag bidrar gärna med en slant, pma kontonummer.

Kristine
0

Håller tummarna nu att allt går som det ska.

Glad

Lena
0

Läste just att det hade ordnat sig med stödhem för Lill-kissen i närområdet. Han har fått ett stödhem nu.

kattassen
0

#103 Därför tog jag bort de inlägg som rörde det ärendet för att inte stöka till i trådenFlört

Hawknestgrove
0

ja som sagt, jag jublar inte förrän kisse är infångad……Så länge den kommer och går som den vill, så tror jag inte på nåt.

Senalena
0

Jag bor nära men har pga ständig tidsbrist inte tiden till att vakta fällor som det först var aktuellt med, men om det krisar med transporten så kan jag i nödfall köra Sölvesborg-Kristianstad-Hässleholm på söndag eller måndag förmiddag då jag jobbar resten av dagarna. Hade från början tänkt hjälpa KKS med Svartens transport men om jag förstått rätt så är tanken att det ska gå utanför KKS och då det finns andra som engagerat sig så har jag känt att jag inte behövt bry mig. Men vill ändå göra klart att jag kan köra första sträckan ifall det krisar.

Hawknestgrove
0

transporten är ju inte problemet, utan att kisse finnns på plats för transport….

kattassen
0

Jag kan meddela att det hela kommer att "gå af stapeln" på måndag. Mison ställer upp med körningen och även med infångningen. Hon har hela måndagen till sitt förfogande, med fälla och allt i bagaget och kommer att vänta ut honom… Jag har sagt att jag tar emot Svarten när han kommer om så sena kvällen. Hans veterinärtid är ombokad till tisdag morgon så

NU Jäklar !Flört Skall detta funka!

Hawknestgrove
0

jo….. jag vet…. men jag är ju den som aldrig ropar hej…. KAn inte tanten och farbrorn ta in katten ens på dass tills mison kommer? Mison vet jag är duktig, men man kan vara hur duktig som helst, finns det ingen kisse som dyker upp, så…..

Senalena
0

Har tyvärr svårt förstå varför människor som matar ofta har sådana problem - det är väl bara att ta in katten/katterna dagen innan och hålla dem inne. Måste ju finnas något rum. Eller mata i större bur utomhus en tid så katten vänjer sig vid buren. Och vad det gäller Sölvesborg så har vi vid denna årstiden ofta burar vi kan förvara katter i över natten (fast de är för tillfället upptagna av nyfångade nykastrerade katter). Sist lånade jag en hundbur modell större för att förvara sjuka halvskygga kattungar som behövde medicineras och det funkar bra när det är kort tid det rör sig om. Tyvärr har jag pga ständig tidsbrist tvingats välja vilka katter jag ska hjälpa och de katter där mataren inte kan göra ett enda dugg har jag därför svårt för att hjälpa eftersom jag helt enkelt inte hinner hålla på med infångande.

Lena
0

#109 Vi får försöka tänka positiva tankar nu. Ibland kan det ha en förgörande kraft.

Hawknestgrove
0

ja, jag är också orolig för just det… Speciellt nu när det blir nyår och allt med fulla elaka folk…..

Lena
0

#110 Håller med om att det är en tråkig inställning när mataren bara matar och inte kan tänka sig göra något annat för katten ifråga. Många gånger beror det säkert på okunskap och/eller att man inte tänker sig för. Men i fall som detta när en räddningsaktion pågår tycker man väl de kunde hjälpa till på ett lite mera handfast sätt.

bymaruska
0

Till Er oroliga!!

Har pratat med tant 1 o 2 idag på em. Svarten var just då hos tant 2 och åt för andra gången idag. 

Han ville kela och mysa men han vill inte komma upp i famnen:(

Både tant 1 o 2 är informerade om att ingen mat efter kl 13.00 söndag, det ska vara en hungrig Svarten på måndag morgon.

Han försvinner inte, han har gått där så länge och ingen mer än jag vet vart han finns….. så kidnappad blir han inte!!

//M-H

Lena
0

#114 Låter ju som att läget är under kontroll i alla fall. Vi får hoppas att inte Norje är världens värsta festarställe över nyår. Svarten verkar ju vara platsen trogen.

bymaruska
0

Det går inte, båda kvinnorna är över 75 år och jag kan inte börja tjata om att dom ska ändra sina rutiner så här på sluttampen.

Det är knappt 4 dygn kvar och att ändra några rutiner känns inte så lyckat jag tror Svarten känner sig trygg med det som alltid har varit.

Men visst är det någon som kan åka Norje plocka in honom och fixa med logi fram till måndag så find kör!!

kattassen
0

Just nu känner jag att vi behöver inte några negativa spekulationer. Allas farhågor som presenteras här ovan är väl kända och genomgångna hos inblandade parter och som maruskaowille skriver så är det inte läge att ändra på något nu in i det sista. Den plan som nu råder kommer att arbetas utifrån.

Han kommer dit på måndag och räddningspatrullen också. De väntar dessutom på honom hela dagen om så skulle erfordras.

Så om ni vill komma med något nu så är det positiva vibbar som gäller!!Skrattande

destiny
0

Svarten är på plats på måndag och vår Charlotte är det ikväll. Skrattande Så det så! Flört

Lena
0

#116 Menade mera i allmänhet utifrån vad #110 skrev. Det är ju tyvärr allt för vanligt förkommande när det gäller matare. Vi har läst om liknande situationer många gånger förut. Dock inte mera att orda om det i denna tråd. Cool

Som ni skriver och även jag skriver (i #111) är det positiva vibbar som behövs nu. Flört

[sarasvati]
0

Inte konstigt att det blir frågor när föga stämmer … För att bara ta det nu mest relevanta:

1. Svarten har försökt infångas under längre tid, av anmälare plus tidigare matare, som misslyckats. Stämmer inte enl senare uppgifter?, kks har iaf inte kunnat lämna kontaktuppgifter trots förfrågan. Så bra då, att inga misslyckanden skett iaf, och kändes betryggande inför framtida försök till infångande, framförallt med anledning av detta:

2. Svarten är handtam - har tidigare låsts in i garage i två dygn trots panik (#151 förra tråden); Svartens infångande "kommer att bli lätt, tant 2 löser det bara hon vet att ngn hämtar honom" (#215 förra tråden). Trodde på det, och har därför inte delat flera andras oro inför infångandet. Men det gäller ju inte längre. Tanterna är hjälplösa.

Så vad om 1:an stämmer, trots allt - att flera misslyckade försök redan gjorts. Då vore det värdefullt med saklig information kring detta. Vilka försök? Vilka typer av misslyckanden? Så att de inte upprepas. Bättre (t o m ;-) än positiva vibbar och fromma förhoppningar. Kan kks verkligen inte ställa upp med den informationen, åtminstone? Än är ju lite tid kvar.

Man ja, hoppas innerligt att Mison har ngn mirakelmetod för att få Svarten att knalla in i en fångstbur på måndag. Så klart!

kattarina
0

Herre gud säger jag bara,Jag hoppas innerligt att svarten kommer till sitt väntande stödhem

Myse missar

annebeate
0

Naturligtvis måste vi nu tänka positiva tankar för Svarten måste in nu.

Vi måste samtidigt vara realistiska.#120  Enligt vad Birgitta A på KKS har mailat mig så har matarna misslyckats med att få i honom i de fällor de haft. Det som särskilt oroar mig är nyårsraketerna. Hade önskat att han var infångad då eller åtminstone inomhus. Det finns  alltid en risk att han pga "oljudet" tex gömmer sig några dagar eller ger sig i väg om än tillfälligt.

maggan47
0

puttar upp denna tråd, med hopp om information som skrevs av#120

hoppas såklart Svarten ger med sig nu, och vill in

Maggan47

kattarina
0

Ja smäller de där missen är så blir han ju rädd stackarn,

Myse missar

bymaruska
0

Nu blir jag lite små förbannad!!!!

Jag vet det varit många turer i alla trådar och mycket spekulationer osv.

1. Tanterna som matar och som jag har kontakt med har aldrig varit inblandade med eller av KKS varken som matare eller för infångning.

2. Ja Svarten har varit inlåst i ett av tanternas garage i två dygn för 3 år sedan jag vet inte hur infångningen gick till, men jag kan tänka mig att dom lurade in katten på något sätt.

3. Det kommer att gå bra att fånga in Svarten. Allt som sagts innan om Svarten stämmer inte på en enda punkt. Det är bara en massa skit prat.

4. Svarten är ingen skygg katt, han är handtam han går att klappa, plocka fästingar, ta hand om sår osv men han vill inte bli upplyft och han vill inte vara inne.

5. KKS information behövs inte för när det gäller Svarten har dom haft 0 koll.

6. Tanterna är inte hjälplösa men gamla, och jag har inte mage att be dem att lura in Svarten för de här få dagarna, jag vill helt enkelt varken göra dom eller Svarten oroliga.

7. Hade jag fått en enda indikation på att Svartens dagar var räknade pga sjukdom eller att han for fruktansvärt illa, då han inte varit kvar.

8. Men han mår bra och har varit på sin gata i minst 4 år utan att någon gjort någonting.

9. Så HALLO vad spelar det för roll några dagar mer eller mindre.

Men som jag sagt tidigare är någon orolig så åk och hämta honom. Att sätta ut en annons i tidningen skulle alla som känt för Svarten kunnat gjort för flera månader sedan, det var hur enkelt som helst och kostade bara 1200 kr…..

Men det var ingen som gjorde????? men NU när alla vet att det finns en lösning då kommer kritiken om vad som sagt och gjorts inte gjorts och att det inte går tillräckligt fort osv

**Inlägget redigerat för att försöka upprätthålla en saklig ton i tråden / Kattassen **

Lena
0

Synd att det ska bli så laddat jämt och ständigt här på sajten. Nu när hjälpen står inom räckhåll får vi istället försöka lugna ned oss och ta ett djupt andetag.

Onödigt att vi lägger energi på att bråka och bli osams. Nu är det istället viktigt att vi stödjer Maruska & Co som tagit tag i ärendet och gör sitt yttersta för att hitta en lösning.

Jag föreslår nu att tråden får vila över natten.

bymaruska
0

# 126

Jag kommer inte läsa eller redogöra här mer först på måndag.

Tack för mig på några dagar.

//M-H

annebeate
0

Det verkar som samtliga i tråden behöver lugna ner sig.

Inlägget redigerat för att försöka upprätthålla en saklig ton i tråden / Kattassen.

Camillhe
0

Förlåt att jag frågar, det här är absolut inte kritik mot någon. Men är ni hundra på att KKS' Svarten och damernas Sotarn/Svarten är samma katt?

Sherwood
0

Maruskaowill har tidigare deklarerat att hon är helt hundra på att det är den katten.

Alexej
0

Jag gillar inte munkavlar. Så jag skriver vad jag tänker. En katt kan ana sig till förändringar och en katt som redan har lyckas undvika infångningsförsöker är smart. Så att en tjej åker massvis av mil för att fånga in en katt är väldigt optimistiskt. Det hade behövt en fälla och folk på plats som kan vakta en fälla och sedan ringer efter transporthjälp. Jag fick in en hane igår efter en vecka försök med fällan. Han åt hellre fågelmat än att gå in i en fälla fast han blev matad på plats sedan några veckor. Nu har jag en stinkande rovdjursbur istället för ett badrum men han är inne.

Jag tycker synd om Mison men önskar så klart att allt kommer att bli bra!!!

pia-app
0

#129 Det är väl viktigt att man ringer polisen och talar om att man omhändertagit en katt så att ev ägare kan höra av sig även om man är nästan 100% säker på att katten inte har någon ägare. Vi gör alltid så för att dels ha ryggen fri och att en ev förtvivlad ägare ska kunna få sin katt tillbaka. Svarta katter är alltid lurigt.

/Hoppas nu att allt fungerar för er som ska fånga,håller verkligen tummarna och ser fram emot rapport nästa vecka.

Pia

9Liv

pia-app
0

Nu har jag tittat på kortet som finns på Svarten och det borde inte vara svårt att känna igen honom då han är rejält ärrig framför och runt öronen.

Senalena
0

Ang "3. Det kommer att gå bra att fånga in Svarten. Allt som sagts innnan stämmer inte på en enda punkt. Det är bara en massa skit prat."

Det handlar inte om skitprat utan om hur några andra personer än "dina" tanter har uppfattat honom. Mina katter anses skygga och arga av vissa av mina grannar, de har berättat hur vår ena katt morrar och fräser åt dem och han är definitivt inte sådan mot oss eller andra grannar. Trodde först de pratade om en annan katt.

Ang "4. Svarten är ingen skygg katt…"

Nej, tydligen inte mot de han känner.

Ang "5. KKS information behövs inte då de haft 0 koll".

Jag ser inte det som att KKS haft 0 koll bara för att det utgåtts från den information som andra mataren uppgett. Tror inte den mataren ljuger utan det är nog mer att det är den matarens sanning vilken kan skilja sig då katten uppför sig olika beroende på hur väl den känner matarna. Som vanligt är så vill de ha bort honom för att han spöar upp deras katter vilket ger dem dyra veterinärräkningar och så ansågs det att han smittat deras katter med skabb. Och så tröttnade de tyvärr på att släppa ut sina egna katter ur fällorna, tråkigt att de inte ville göra mer.

För att inte bara säga emot och gnälla så vill jag också säga att jag tycker det var ett mycket bra initiativ att annonsera, hade själv inte tänkt så långt (och har heller inte pengar till det) så jag är glad för att det gjordes och jag håller tummarna för att infångandet ska gå bra!

johnnys girl
0

Heja Maruska och alla andra som  är inblandade. Håller tummarna  hårt för  er och för Svarten.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Gullimat
0

Håller tummarna på måndag för ert enorma arbete, Maruskaowille, Mison, Tiana, tanterna, Kattassen och Svarten, som snart är i hamn hos Hairballs.

Hawknestgrove
0

ja jag önskar naturligtvis Mison och alla inblandade all lycka som finns, för det kommer de att behöva….. MEn av erfarenhet, så är jag inte optimistisk. Tyvärr. Katten hade behövt låsas in inom det snaraste. ÄR helt enig i Alexejs tankegångar här. Vad som hade behövts var ett kort härbärge för lille kissen på plats….

kattassen
0

Jag har redigerat ett par inlägg där jag anser att den sakliga och trevliga tonen blivit naggad i kanten.

Att det finns åsikter av olika karaktär i detta ärende är naturligt och många frågor finns naturligtvis kvar. Som det brukar bli i liknande fall kommer vi givetvis inte att få svar på allt. Många påståenden och sk. informationer under hösten har visat sig vara mindre riktiga och det hela har egentligen inte blivit belyst ordentligt förrän annonsen kom ut och matarna hörde av sig. Allt innan dess bör vi se som osäker och obekräftad information.

Nu till fortsättningen - De som nu gör ett allvarligt menat försök med Svartens infångning bör få en chans att ro iland detta. Därför tycker jag att vi vilar oss från vidare spekulationer tills vi har något konkret att fästa oss på.

Jag vädjar till lugn. För gärna sakliga diskussioner men utan tråkiga undertoner och insinuationer.Glad

hairballs
0

Jag är övertygad om att Svarten kommer snart, håller just nu på att städa och möblera om i rummet som han ska få vara hans ett tag.

Senalena
0

Tar åt mig lite, med tanke på vad jag tidigare skrev ang första mataren, då du skriver att all information innan annonsen bör ses som obekräftad och osäker. Känns nästan som om jag ljuger men antar att det inte var menat så.

Jag är alltså inte den som haft direktkontakt med matare som försökt fånga in Svarten men däremot har mataren tidigare pratat in meddelande om hjälp och då bl.a. sagt "Det springer en lös hankatt okastrerad i Norje utanför Sölvesborg. Vi börjar bli desperata, verkar som den har lite skabb. Den har smittat ner katterna i villaområdet. Den har spöat upp min egen katt som kosta 1000-lapp hos veterinären".

Men hoppas att allt ska gå bra på måndag oavsett bakgrund!

kattarina
0

Det verkar som det kommer fram mer och mer nu

Myse missar

[sarasvati]
0

#125 Förstår dig! är själv småförbannad, på situationen! - men filade noga, strök och skrev om i inlägg 120, just för att undvika "tråkiga undertoner och insinuationer" - utan att lyckas så väl tydligen. Flört Ber om ursäkt för det, men vissa frågor behöver/de ställas.

För det är precis andra-/tredjehandsinformationer som ställt till det. KKS har inte kunnat förmedla direktkontakt med tidigare matare/ infångarförsökare, ens för att tydligt lokalisera Svarten. Ingen av de nämnda hörde heller av sig då jätteannonsen var insatt i den lokala tidningen. Av #140 framgår att det finns en anmälare. Det är allt. (Betyder inte #140 har "ljugit", utan att sitter inne med osäker och obekräftad information. Som sagt.)

Så ja, håller mig till #125 punkterna 5 och 8 då.

Med gott hopp om att fånga in Svarten på måndag! All lycka!

#139 Låter bra! Glad

kattarina
0

Tänker på svarten idag,Hoppas han inte blir allt för skrämd för smällarna inatt

Myse missar

annebeate
0

I morgon ska det hända…… Svarten skall lämna sitt liv som en hemlös liten utekatt. Det måste lyckas så alla ni som följt Svarten här på forumet  tänk på honom och håll tummarna.

lillmymlan
0

Här hålls det tummar som bara den för att svarten går i fällan och hänger med Mison mot kattassen i morgon! (tvingar även en del av missarna att hålla tassarna också)

Lycka till Mison! Kyss

*Nalle Puh*

Lena
0

Jepp nu får vi hålla tummarn så de knakar och hoppas att allt går som det ska med Svarten och hans infångning.

Josefa
0

Lycka till imorgon.

Ankie
0

lycka till imorrnKyssGlad

Gullimat
0

Lycka till i morgon MisonKyss SvartenKyss med allt.

[eskils]
0

Lycka till imorgon Mison & Svarten. KyssKyss Trevlig resa!

[sarasvati]
0

All lycka Mison & Svarten! KyssGlad

emjon
0

Tum och tasshållning från oss ocksåKyssGlad

bymaruska
0

Det kommer att bli en måndag med stor spänning, jag är jätte nervös.

Svarten är på plats trots nyårsraketer, han har fått mat av tant 1 idag och det är ju skönt att veta.  

Mison är på plats i Örkelkjunga så nu är det verkligen skarpt läge.

Jag kommar att ha telefon kontakt med mison hela dagen och kommer att hålla Er alla uppdaterade.

HÅLL TUMMARNA FÖR SVARTEN!

kattarina
0

OJOJ Jag håller tummar och tår för att detta ska fungera,

Myse missar

Gullimat
0

Förstår att du är nervös, så mycket arbete du lagt ner på allas vår, (känns det som) Svarten.

Senalena
0

Här hålls tummar och tassar för att Svarten ska gå i fällan! Annars finns det kanske nödlösning att ta till. Hörde att en av tanterna kontaktat KKS och erbjudit sig att själv fånga in honom för att underlätta och för att inte riskera att någon får köra lång väg helt i onödan, men såklart bäst om han kommer in imorgon redan.

vilda-hilda
0

Håller också tummar o Tassar här nere.Skrattande

Skulle det strula så vet du vart du når mig om ni behöver annan transportdag Marie-Helene.

Kommer att hänga här på Hittis i morron.

Nalle

kattassen
0

Mison är på väg mot Norje - nu gäller det!!

anebit
0

Väntar med spänning på uppdatering!   Tungan ute

bymaruska
0

#157 Tack, det är kanon.

Mison och Tiana är på plats, ingen Svarten i sikte ännu. Fälla riggad så nu får vi bara vänta. Hoppar till vid varenada SMS.

//M-H

kattarina
0

OJOJ va spännande,

Myse missar

annebeate
0

Så nervöst, Svarten var är du?

Sherwood
0

Håller tummar och tassar uppe. Brukar Svarten dyka upp en eller ett par gånger för att få mat på ett visst ställe, så ska han ju förr eller senare visa sig.

kattarina
0

Jo men nu är det främmande människor där kanske han anar något?

Myse missar

Lena
0

Oj så spännande det här är!

bymaruska
0

Han håller sig undan den lilla rackarm, tjejerna är på span runda runt området just nu.

Jag tror det kommer bli sen em, till tant 1 kommer han oftas senare på dagen.

Håll tummar!

Lena
0

#166 Fortsätter att hålla tummarna och hoppas på det bästa. Katter brukar ju hålla på sina rutiner så det är nog troligt att han komma samma tid som han brukar.

annebeate
0

Det troliga är att han kommer vid sina normala tider. Det gäller att han inte märker att något är på gång. Katter har en otrolig förmåga att känna av saker och ting, har upplevt det många gånger  här hemma. Hoppas nu också att Mison och Tiana kan komma in i värmen emellanåt och även få i sig något varmt. Mison och Tiana känner väl riktigt på plats att vi är så många som tänker på dem och håller tummarna allt vad vi orkar för att de ska lyckas.

kattarina
0

Katter är inte dumma dom är smarta,Håller tummarna

Myse missar

bymaruska
0

Nu har dom kontakt med Svarten HÅLL HÅRT FÖR NU ÄR DET NÄRA!!!!!!

Sehvrin
0

Vi håller tummar och tassar här hemma!

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

kattarina
0

OJOJ Jag håller tummarna

Myse missar

Gullimat
0

Håller hårt här

Lena
0

#170 Gud så bra! Håller tummarna ännu hårdare nu!

Vargtassen
0

Håller tummarna

kattarina
0

Vid varje inlägg så hoppas jag på att nu är svarten infångad vilken rysning varje gång

Myse missar

hairballs
0

Jag har ont i tummarna, så hårt har jag hållt dem. Det är meningen att jag ska arbeta på en b-uppsats just nu men nervositeten över Svarten gör det omöjligt att koncentrera sig. Försöker överföra lite positivitet till Svarten så han förstår att Tiana och Mison är hans änglar idag.

bymaruska
0

Han smet rackarns katt, men dom ger inte upp. Han är iallafall i gått skick, stor o fin och kung i Norje………

Tjejerna håller ut och ska försöka överlista honom. Han är smart den killen.

kattarina
0

Kanske han kommer nu om ett par timmar igen,Blir katter skrämda så kan dom hålla sig borta

Myse missar

Lena
0

#178 Så synd att Svarten smet sin kos! Det verkar dock inte som det går någon nöd på kissen i fråga! Tur det i alla fall! Hade varit värre om han varit mager och sjuk.

Vi får hoppas på bättre lycka senare under dagen. Hoppas det inte är för kallt där nere så att våra hjältar inte fryser för mycket.

anebit
0

En  sån rysartråd!

Så synd att han smet den lille rackarn.

Gullimat
0

Vadå smetObestämd

Sherwood
0

Ja vadå, såg han kattfällan och sen sprang till skogs?

kattarina
0

Det är inte alls säkert han kommer tillbaka när dom är kvar,Han kommer kanske i kväll igen

Myse missar

Ankie
0

men ojojoj jag blir så nervös…..

bymaruska
0

#182 - 183

Han blev vaksam och gick helt enkelt inte in i fällan, luffade iväg inte skrämd. Det luktar gått i fällan så vi får hoppas på att han blir sugen på det som ligger.

Det här en smart kille……

Gullimat
0

Tur han inte blev skrämd, då kommer han säkert tillbaka

kattarina
0

Aha okej,Är det någon hos tant 2?Ja han kanske traskar dit

Myse missar

Gullimat
0

Kattarina varför är du så negativObestämd

kattarina
0

Nej det är jag väl inte,Jag bara menar att han kanske traskar till tant 2 nu,Sen trodde jag han blev skrämd

Myse missar

Lena
0

Ja nu gäller det att försöka bidra med positiv energi. Det finns faktiskt vetenskapligt bevisat att den samlade tankens kraft har effekt. Både ur positiv och negativ synvinkel.

Josefa
0

Kan inte tanten som plockar fästingar på honom fösa in honom i fällan? tjejerna ska nog inte visa upp sig för mycket.

bymaruska
0

Det är så dom försöker just nu!!

maggan47
0

vilken spänning, håller tummarna hårt för infångandeSkrattande

Maggan47

tessa
0

Oj oj oj vilken spänning!!! Kom igen nu Svarten…. ;)

Låter vettigt att kanske någon av tanterna hjälper till (om det är möjligt), eftersom Svarten är van vid dem. Så gjorde vi när "min" kattfamilj fångades in. Kattungarna var livrädda för mig, men den gamle mannen var de vana vid i och med att han hade matat dem - så det hela gick rätt smärtfritt… till slut =)

Håller alla tummar och tår som jag har!

Hawknestgrove
0

fått sms från Mison. spaningen avbruten för idag. Fällan står kvar riggad.

Lena
0

#195 Tror också att den modellen kan vara mest framgångsrik.

Nu är i alla fall fällan på plats och Svarten har visat sig i terrängen. Känns ju förhoppningsfullt endå.

Tiana
0

Ja, det blev ju så att vi åkte ner på vinst och förlust. Tyvärr smet ju kissen undan som skrivits ovan, men vi fick i alla fall träffa en tjusig, smått ärrad Svarten, som lystrar till namnet Sotis Skrattande

Tyvärr verkade han ha fått mat av den ena mataren, så han var inte hungrig just då, men kom fram för lite gos när matare 2 ropade på honom. Nära var det, men katter är ju snabba rackare när det kommer till kritan! (ta inte detta ordagrant, matarna försökte få in honom vid gosestunden, men det gick inte)

Och angående skpekultionerna här i tråden så är det en salig soppa som vi håller på och försöker reda ut. Den som från början har velat ha bort Svarten/Sotis är inte de som matar, utan andra som bor där. Dessutom verkar det finnas okastrerade honor i området och vi vet ju hur dessa karlar blir då Flört.

Vi har sprungit gatlopp mellan "tant 1" och "tant 2" för att lokalisera och försöka få in Herrn, som helt enkelt inte var på det humöret idag. Fälla är ute nu, riggad, och förhoppningsvis är han snart inne i den och smaskar på godsakerna.

Så nu håller vi tummar för att det kommer ett samtal som säger att svarten/sotis sitter i fällan…

kattassen
0

#198 Tack snälla ni för er stora insats idag och fina uppdatering. Jag har följt er via sms och telefon och vet hur det har kämpats. Nu får vi hålla en tumme för att han går i fällan i kväll/natt.

Veterinärtiden är framflyttad och står kvar. Dessbättre är denna veterinär van vi hemlösa katter och vet att det inte går att "ställa klockan" när man har med infångningar att göra. Men de tar emot honom som prio 1. Ägda katter får väntaFlört Som sköterskan sa;"han kan ju göra barn - och det kan vi inte tillåta" Flört

Tiana
0

Stavar som en kråka gör jag med. Det ska stå spekulationer och inte skpekultioner…

anebit
0

#198  Tack för uppdateringen om Sotis/Svarten. Ni är guld värda tjejer.  Nu håller vi tummar och tassar att han snart är inne i fällan.

#199  En sån bra veterinär och sköterska!

Gullimat
0

Dumt av mataren att ge honom mat.

Vi håller tummarna att han självmant går in

bymaruska
0

Tusen Tack, mison o tiana

Vilken dag…..

Skönt är iallafall att all min känsla ang Svarten Sotis stämmer, tanterna stämmer, området stämmer osv det är ju så himla svårt att veta hur det egentligen är när man sitter en massa mil bort.

Jag har försökt att lysna mellan radera på tanterna och därefter fått en bild och det stämmer faktiskt.

Att det ska vara så svårt att lura in en liten misse, men efter ett år här på hittis så vet jag att det tar tid. För mig ska allt helst ske igår men så enkelt är det inte alltid.

Skönt är att katten mår bra och att det är på G.

Väntar också på ett SMS…..

Simson
0

Ja att katter känner på sig är vi väl alla erfarna av…hur många gånger har jag inte kommit hem efter en helg o fått ställa tillbaka soffor o sängar på sina rätta ställen bara för att jag fått välta dem på kant för att få fram katterna o in i sina transportburar?! Skrattande

Eller som när man tänker på att ge dem medicin. Bara att tänka på den så drar katterna. Skrattande Det är synnerligen påtagligt här just nu. När jag tar fram medicintuben har jag två som kämpar för att komma fram o få sig en bit o en som sticker iväg. Gissa vem av dem som egentligen skall ha medicinen?! Jo just den som sticker. Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#198 Tack för uppdateringar!

Så dumt att den ena mataren varit framme och matat. Hur tänkte vederbörande där? Tyvärr inte allt för ovanligt det där att matarna inte riktigt samarbetar hela vägen. Det är inte första gången något liknande skett.

Vi får hoppas att han går in i fällan när mörkret faller på. Chanserna ökar nog när det blir lungt och tyst och sam vanligt igen. Som ni skriver är katterna duktiga på att känna på sig saker.

Hawknestgrove
0

och vi vet ju ine hur det blir med mison i morgon. Då åker hon ju hem… sen står vi där på ruta noll igen.

bymaruska
0

Det finns både plan B, C och D…..

så jag känner mig lugn

hairballs
0

Det känns ändå skönt att veta att Svarten inte lider någon nöd trots kylan, många kattdamer och många matdamer!

annebeate
0

Tack för uppdateringen och tack Mison och Tiana!

Nu har väl tanterna stränga order att inte mata honom annars kan det bli svårt att få in honom.

Väntar otåligt på positivt besked……..

maggan47
0

hoppas han går in i morgon i alla fallGlad

Maggan47

Ankie
0

åh jag blir så himla nervös….

men hoppas nu att han går i fällan… Svarten… gör nu det!!!!!!

Va ni är bra brudar som gör detta för killen Kyss

kattarina
0

Kan man inte byta ut maten imellan åt jag menar det är ju kallt ute,Hård kattmat tycker väl inga katter om

Myse missar

[sarasvati]
0

Härligt att Svarten mår bra i alla fall! Och tack för uppdateringar och ett hjältejobb idag Mison och Tiana!!

Viktigt nu är att fällan "avriggas" innan tanterna går till sängs. (Törs knappt säga det, för det fattar ju alla, ok.) Står den sedan öppen men origgad - gärna med lite fräsch mat som #212 föreslår - ökar väl chanserna att Svarten vågar gå in i (den då återigen riggade) fällan imorgon.

Hawknestgrove
0

jag hoppas att fällan är riggad. För vad jag förstått, så tas kisse omhand omedelbart. Mison väntar bara på telefonsamtal. För i morogn måste Mison troligen åka hem igen.

kattarina
0

Tanterna vad väl gamla? Kanske dom inte kan gå ut i denna halka som är nu så dom inte ramlar, Man kanske borde ha haft nån mer

granne som är ung som inte kan ramla och slå sig så lätt som gamla gör

Myse missar

[sarasvati]
0

#214 Jo jag fattar att Mison väntar på telefonsamtal men om tanterna går och lägger sig och sover, då kan det inget telsamtal bli, i vilket fall - och då vore det illa att Svarten satt i fällan hela kalla natten.

Det är så jag menar med att viktigt att fällan avriggas "innan tanterna går till sängs".

Hur som, detta sköter räddningspatrullen säkert på bästa sätt. Glad

kattarina
0

Går han i fällan nu inatt då får han väl sitta där hela natten?

Myse missar

Hawknestgrove
0

och i så fall är det inte hela världen. Mison har i så fall  gjort i ordning den så, att det inte är kallt och dragigt. rent lagligt sett, så får det gå 12 timmar mellan kontrollerna. nu blir det ju inte så. UTan det slamrar nog rätt bra, så den som bor  där fällan står vaknar nog i så fall. OCh ringer Mison, som är där inom två timmar.

Hawknestgrove
0

ok, nu har jag fått rapport från Mison:

Fällan står definitivt inte  obevakad eller utan skydd. Verkar som vi får smått skit för att så skulle vara fallet

Fällan står på damens (inte tantens.. tycker det låter illa, då damen nu hittat till hittis, tack var mig och tiana) "veranda" eller vad det ska kallas

Den står, med skydd från 3 håll och tak!! Och, damen, som för övrigt är en av de större djurvänner jag träffat, hon håller stenkoll. För hon värderar Sotis stort!! Jättestort!! Hon skulle aldrig låta honom lida!!

Hon väntar spänt på att han ska knata i fällan. Gör han det, har hon sin bod  där hon isåfall sätter fällan, med filtar och prat och omtanke, tills jag eller nån annan kommer.

I tråden framstår det nästan som att vi satt fällan på nåt dragigt gärde… Jag vet inte om jag missuppfattar, men så uppfattar jag det i alla fall.. Jag har i alla fall inte sett några andra hittis-människor förutom Marouschka göra nåt på plats för denna katt

tessa
0

Det låter finfint, keep up the good work ladies!!!

Jag är övertygad om att ni som är inblandade och har planerat denna insats, vet vad ni gör.. =)

kattarina
0

219 Fick hon denna informationen nu? Inte konstigt det blir fråger kring detta

Myse missar

lillmymlan
0

#221. Vad menar du?

*Nalle Puh*

kattarina
0

Den informationen som hon fick nyss,Ja att den är inte obevakad,Vem vaktar fällan i natt då?

222 Läs i tråden,Är det bara jag som inte förstår

Myse missar

hairballs
0

Hawknest fick informationen genom Mison som var där och försökte fånga in Svarten idag tillsammans med Tiana. Mison skriver inte själv här utan de har kontakt utanför hittekatter.

Hawknestgrove
0

är det så svårt att läsa innantill vad jag citerat från Mison? OCh jag betonar än en gång, enligt jordbruksverkets regler så får man trots att ingen gör det, lämna en fälla obevakad i 12 timmar. Nu är inte fällan obevakad……Läs mitt inlägg med Misons citat…..innan du säger något felaktigt.

kattarina
0

225 Jag har läst inlägget du skrev, Vad är det för felaktigt jag har sagt menar du? Man undrar eller har frågor

Myse missar

Lena
0

Nu får ni gå och lägger er gott folk och hålla tummarna i sömnen för att Sotis ska gå i fällan. Ni behöver inte oroa er för fällans placering etc. Det är proffs som hjälper till med detta och som har varit med förut.

Josefa
0

Heja Svarten/Sotis nu. Hopp in i fällan!

Camillhe
0

Mison och Tiana och mattanterna tror jag gör ett jättejobb, och tvivlar inte en sekund på deras kompetens. Jag tycker vi ska låta bli att lägga oss i och bara hålla tummarna för att svarten går in i fällan.

Det finns absolut ingen anledning att tro att de skulle utsätta Svarten för någonting dåligt, tvärtom är de enormt måna om honom och lägger tid och är beredda att skjutsa honom en bra bit för att han ska få komma in i värmen.

Att Mison än en gång ställer upp är helt otroligt och jag är så imponerad av denna person enorma hjärta.

tessa
0

#229: word!

Rent generellt så upplever jag bland forumsfolk att det är väldigt lätt att ha åsikter, men när det kommer till kritan att faktiskt göra något - som innebär en förbättring för katten - så är det tyst,

Självklart ska man tycka och tipsa på ett forum, oavsett vad man har för möjlighet till insats, - men kanske ska man ta sig en liten funderare över vad som är realistiskt i det aktuella fallet och vad som gynnar katten bäst, innan man tjoar för mycket.

Tummarna blånar snart…, heja heja! =)

maggan47
0

mina tummar är redan blåa, och det vore väl bra om Svarten får in i fällan i dag, då blir hans födelsedag 4 januari, och då är han i gott sällskap, med andra födelsedags"barn"Kyss

Maggan47

kattassen
0

#231 Det hade varit den bästa födelsedagspresenten kan jag säga om jag fått ett "paket" med en bur i dagFlört Eller åtminstone en signal om att projektet är i hamn.

Hoppas hoppas att det under natten har blivit en katt i fällan. Mobilen har nyladdat batteri och nu ger jag mig iväg till jobbet. Jag väntar med spänning på denna sändning.

Även jag har under gårdagen haft tät kontakt med alla inblandade såväl på plats som distans och det råder ingen som helst tvivel om att alla har gjort vad som stått i sin makt. Men sotis-gubben är en lurig och inte alltför svältfödd gosse är jag rädd - det håller honom vaksam.

Josefa
0

OK. Grattis Maggan, Kattassen, Gunilla, Gulliver och alla andra här inne som fyller år idag.

Hoppas nu kissen är i fällan

Ankie
0

men nu tänker vi så att står som tjosan i fällan att Svarten ska gå in i den….. å därmed basta

jag litar fullständigt på att de som är där vet vad de gör, hejar på er

heja heja!!!!!!!

lillmymlan
0

Håller tummarna och tänker in Svarten i misons fälla…. *tänkatänkatänka*

*Nalle Puh*

bymaruska
0

Sabla katt! hoppa in i fällan försjutton….. men jag är säker på att den här missen är listig rackare.

Alla bara väntar o väntar eller hur?

vilda-hilda
0

Japp vi väntar och försöker oxå tänka in honom. Kattatassen vill ju ha sin födelsedagspresent idag helst.

Nalle

kattassen
0

#237 Hehe jo det hade ju suttit fint! Jag kan dock även tänka mig en försenad leverans ex. i morgon - det är helt ok ocksåFlört

De underbara veterinärerna flyttar hela tiden fram vår bokade tid och kan hjälpa oss hela eftermiddagen i morgon också. Deras öppettider är 12-21 i morgon så vi får leverera fram till. 16-tiden ungefär för att kunna hämta ut honom samma kväll. Det är vår nya plan.

Sedan blir det inget knips förrän fredag tidigast iom Trettondagshelg.

Men jag tar emot Svarten när som helst - det må bära eller brista - han skall hit!!Flört

bymaruska
0

Liten uppdatering:

Mison har lämnat Skåne och är på väg hem. Misons fälla står kvar hos Siv "tant 1". Fortsättningsvis säger vi Siv! 

Fällan kommer inte vara laddad under natten.

Nalle med make står beredda att köra så fort Svarten går i fällan hela veckan ut, kattassen är tar emot så snart han kommer och Hairballs bara väntar på sin stödkisse.

Inget kan gå fel hela kedjan är komplett men vi saknar kungen af Norje i fällan! 

Marie-Helene

Ankie
0

heja heja tvivlar inte på en sekund att Svarten kommer att gå in i fällan snart….absolut att det blir så…..

bymaruska
0

Vill nämna att Siv med make har nu läst alla trådar om Svarten här, och inte kunde dom ana att Sotis var en sådan rikskändis……

M-H

Hawknestgrove
0

men vad kul!!!!! och så bra att det finns chans för den lille att komma vidare…..

Simson
0

Heja Siv!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#241 He, he det blir lite som med honkatten som rymde från djursjukhuset i Kalmar i höstas. :)

Det låter ju fina fisken med den planen som ligger nu. Det är som sagt bara Svarten själv som ska in i fällan.

Hawknestgrove
0

Ja stor ära åt Mison, som åkte fram och tillbaka från Örkelljunga två dagar för detta…. OCh till Tiana och alla andra som varit delaktiga….nu får vi hoppas att det kommer att gå vägen….Vem kör efter att veckan tagit slut i så fall?

bymaruska
0

Jag tror och hoppas att Nalle med make kan köra efter denna vecka också. Men så länge ska inte Kungen af Norje vara kvar!

Annars kör vi plan C osv

Lena
0

Vad sägs om att starta på ny kula igen med ny tråd? Ser att den här tråden också börjar bli överfull.

bymaruska
0

Jag gör det!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer