Sol Angelica =( Jätte dålig..
Lilla söta Sol, min bästa väns katt ligger just nu på operationsbordet och om det är som veterinären befarar kommer kisse få somna in där. =(
Lilla kisse försvan hemifrån en dag och matte letade och letad då kisse inte brukade vara borta. När hon hittade kisse var Sol aldelles apatisk i en snödriva. Kall, uttorkad, nyste var och svarade knappt på att hon blev rörd.. =(
Min vän ringde mig och var hysterisk. Det var söndag och enda djursjukhuset som hade jour var Läckeby (det värsta stället på jorden..) Så jag gjorde något jag inte brukar, jag ringde vår veterinär som inte jobbar söndagar och hoppades att hon inte skulle ta illa upp.. Och Sol fick komma dit med en gång.
Kisse var så uttorkad att inte ens blodprov kunde tas =( Så nu har hon blivit uppvätskad och övervakad en dag och nu skulle de operera och se vad felet är. Vilket dom tror är en elak tumör i kisses mage.. =( Jag håller alla tummar och tår att det är något som går att fixa så kisse blir bra..
Kisse är 13 år gammal och när hon var liten dog hennes mamma så min vän har fött upp kisse med nappflaska..
Så snälla alla ni kattvänner håll era tummar, tår och tassar för att stumpan ska klara sig.. Jag sitter på nålar här hemma och bara väntar på besked från min vän.. Lilla kisse, du kan bli många år till.. =(
Stackars lilla kisse! Vi håller allt vi har i form av tassar, svansar och tummar för henne.
Tur trots allt att du finns där för din väninna och kunde hjälpa till med en bra veterinär. Heder åt veterinären som hjälpte till på sin fritid.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Vi håller alla tummar vi har, för att kissen skall bli återställd.
Visst håller vi tummarna att det ska gå att åtgärda kissen.
oj….. hur som helst, vilken tur att lilla kissen hittades….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tänker på din väns lilla kisse och hoppas de ska få många år till.

Ja..jag säger som Hawknest..vilken innerlig tur att missen hittades…nu håller ja hårt, hårt i tummar o tassar för att det inte ska behöva vara det värsta…
Fått uppdatering. Kisse hade svalt en plaspåse bit =( Den hade stoppat igen tarmarna.. Lilla kisse =(
Men det positiva är att det gick att fixa så om kisse nu bara återhämtar sig från narkosen och piggnar till så kommer hon bli bra igen!
Satu på skogsby kliniken är en ÄNGEL som tog i mot kisse i går fast hon inte jobbade!
Åh underbara Satu. Hoppas att Sol nu piggnar till och kommer ha många år till i livet.
//Pia

Oh ja fantastiska Satu. Lilla Sol kunde inte varit i bättre händer. Håller alla tummar och tassar (det blir ofantligt många) här för att det går vägen för Sol så att matte får behålla sin älskling i många år till.
Det börjar låta hoppfullt.Där ser man också hur viktigt det är att inte skräpa ner.
Kan namnet Sol Angelica komma från isfolket kanske?Hon var ju en person med mycket krafter bakom sig ,det hoppas jag att katten Sol också har
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Vad skönt. Dumma katt som tuggade på plast:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Oj vilken dramatik! Det där med främmande föremål i mag-tarmkanalen kan sluta illa. Det blir stopp i tarmarna vilket leder till tarmvred. Nu håller vi tummarna att kissen kan återhämta sig.
Som ni andra skriver var det tur att kissen hittades.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lilla kissen, krya på dig!
Plastpåsar är ett satyg för katter.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Japp, Sols matte älskar isfolket böckerna och tyckte att kisse var lik Sol Angelica =) Så därför blev det detta namn.

Härlig läsning Lucy.
Har ju oxå hört Innan att Satu är en ängel. det bevisade hon nu en gång till.
Grattis till Sol o Matte och till dig för du är garanterat lika glad.
Nalle
Satu är verkligen värd all beröm.. Hon är en riktig djurvän =) Hon har två katter som är vaktmästare och bor på kliniken. De blev inlämnade för avlivning på grund av dumma ursäkter och hon ville inte avliva friska katter. Så dom fick stanna. Så de patrullerar korridorerna och hälsar kunderna välkomna.
Står en stor skylt på dörren att man inte får släppa ut katten =)
va mysigt!!!!! underbar SOLskenshistoria!
Vilken otroligt underbar och engagerande veterinär. Skönt att hon kunde rädda Sol och även de andra två kissarna
.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ny update: Sol har piggnat till lite, är dock fortfarande hängig men hon har fått i sig mat av egen kraft och inte fått upp den igen.
Hon är hos veterinären och jag håller fortfarande alla tummar och tår för att hon ska bli helt frisk igen. Saker kan fortfarande gå fel då hon var så uttorkad och dålig stackarn men det går åt helt rätt håll!
då hoppas vi!!!! puss på lilla nosen

Lilla gumman! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Håller tummarna för lilla kissen att hon ska bli helt bra.
Nu efter nästan 2 veckors veterinär vård är sol hemma hos matte igen! =) Bästa julklappen ever hälsar matte och familj!
Det blev väldigt dyrt men så länge Sol blev bra gjorde det inget. Katten var ju inte försäkrad heller. =( 10 000kr blev räkningen.
De hämtade hem Sol i dag på morgonen.. Skönt att det var just på morgonen.. Nu är det klass 2 varning på ön, bussarna går inte och fåken river över vägarna.. =( Snöstorm, yepp yepp. ser ut som om man får fira jul hemma i år.
Vad glad man blir, när man får läsa om en kisse som har varit så pass illa däran och blivit bra igen. Perfekt tid också för honom att få komma hem till jul.
Vilken tur……..
Ja är jätte skönt. Kisse är ganska mager men pigg. Leker och är glad över att vara hemma med kompisarna igen. Så nu ska hon bara komma upp i vikt igen.