Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 4978 ggr
pia-app
0

Hot om att skjuta Pussi !!!

Nu fick jag ett förtvivlat brev från Ann som matar katten Pussi som jag skrivit om i en annan tråd. Nu har grannen hotat med att skjuta katten och även om hon vet att han inte får göra det så är hon jätterädd att katten bara kommer att "försvinna". Hon har en vecka på sig. Finns det ingen som kan ge Pussi ett tillfälligt hem, vi står för mat,sand och veterinärkostnadet.

Pussi finns i Sjöbo men vi kanske kan hjälpas åt med transport om det är en bit bort.

Snälla !!!

Hawknestgrove
0

Oj      snälla nån i trakterna kan ni hjälpa, så att Pussi slipper skjutas???? Här spelar det inte någon roll att prata om anmälningar, ord står mot ord och de döda talar inte……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Usch vad jobbigt med dessa avskjutningshot. Hittekatterna lever riktigt farligt därute och nu verkar det värre än vanligt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattarina
0

usch va hemskt..hoppas nu att nån kan hjälpa denna kisse..

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Ankie
0

ja verkligen, finns det någon för denna misse……

pia-app
0

Ja det är hemskt och hon känner sig så orolig för vad som kan hända katten att hittar vi inget hem så får hon själv ta den till veterinären och låta den somna in. Men det är ju så sorgligt om det ska behöva bli så.

Hawknestgrove
0

ja fy men har man hjärta i kroppen så väljer man av två onda ting det minst onda….

Ankie
0

puttar denna med hopp om hjälp för kissen…..

pia-app
0

Det är extra sorgligt då hon precis har börjat visa mer förtroende och för första gången hoppat upp i knät.

Hawknestgrove
0

fy fasen så hårt!!!!! Putt för kära Pussi!!!!!

pia-app
0

Snälla,någon i hela vårt avlånga land kanske kan hjälpa till. Transporten måste vi kunna ordna på något sätt.

Hawknestgrove
0

pussi behöver hjälp nu, snälla?????????

kattarina
0

stackars kisse..vart finns kissen?

Myse missar

Ankie
0

puttar för kissen….

pia-app
0

#12 Katten finns i Sjöbo,Skåne

annebeate
0

Hem måste ordnas under veckan om Pussi ska kunna räddas. Snälla nån som kan öppna sin dörr för henne innan det är försent.

pia-app har du någon bild på Pussi att lägga in i tråden? Alltid bra eftersom hon  då blir mera påtaglig för läsaren. Vet du hennes ålder?

pia-app
0

Jag ska kolla om det finns någon bild och ¨så ska jag kolla upp ålder.

pia-app
0

Här är berättelsen om >Pussi igen. Något kort finns inte men man får väl titta på Pussiburken så vet man hur hon ser ut. Katten är ca 3 år gamma.

Pussi kom till mig för 2 år sedan. Hon var så liten och mager så jag trodde hon var kattunge på 4/5 månader. Jag lade ut henne på nätet som sådan på olika kattsajter och blocket. Den första veckan hade jag henne i garaget där hon fick vila och äta upp sig. Sedan lärde jag henne att använda kattluckan så hon kom och gick som hon ville. Men hon trivs inte med andra katter. Så hon var bara inne i gäststugan när det var som kallast. I år fungerar det överhuvudtaget inte att ta in henne där. Numera verka hon också vara rädd för andra katter. Ger jag henne mat i trädgården och det kommer en annan katt försvinner hon. Så för att hon skall få i sig något släpper jag in henne i farstun. Tyvärr kom hon bara varannan var tredje dag för att äta. Hon var mager som en sticka. Det var då jag började skriva till dig. Nu kommer hon lite oftare så hon har åtminstone lagt på sig lite hull. Hon äter en enorm portion där jag ger henne ca 300 gr burkmat toppat med en näve full torrfoder. Så får hon en matsked grädde blandat med en halv dl vatten. När hon har ätit färdig brukar jag ta upp henne i knät men hon är inte precis social så hon hoppar ner ganska fort. När hon kommer visar hon att hon är glad att se mig, hon stryker huvudet mot min hand och svansen åker upp Hon är jättesnäll. Trots att jag stoppar in avmaskningspiller i gapet på henne, letar fästingar och rengör ögonen har hon aldrig rivit mig, inte heller när jag lyfter upp henne. Däremot är hon väldigt högljudd. Hon låter som hon tänker flyga på en när som helst. Och det är väl det och att hon inte är social som gör att det är svårt att hitta någon som vill ta hand om henne. Det krävs kattkunnande, stor tålamod och mycket kärlek för att få henne att bli en trygg katt. Jag tror att hon måste bli innekatt för annars försvinner hon och då hittar hon ju inte tillbaka. När jag kastrerade Pussi sade veterinären att hon hade fött ungar, så hon var minst ett år äldre än jag trodde från början. Jag vet inte om hon är rumsren. Hon ser ut som Pussikatten i reklamen. Tyvärr har jag ingen kamera så jag kan inte ta en bild av henne

annebeate
0

Så rörande att läsa om kära Pussi. Nu vet vi precis hur hon ser ut och  att läsa "hon är glad att se mig,hon stryker huvudet mot min hand och svansen åker upp"" gör mig alldeles tårögd. Hon förtjänar verkligen kärlek och omtanke och inte minst ett fortsatt liv.

Någonstans måste det finnas någon som skulle kunna ta emot Pussi och ge henne allt det som behövs för att göra henne till en trygg liten katt.

kattarina
0

finns de ingen här som kan hjälpa kissen

Myse missar

annebeate
0

Lilla Pussi måste räddas och hjälp måste komma denna veckan. Kan bara hålla med pia-app att det skulle vara så sorgligt om hon ska behöva dö denna lilla kattflicka som nu börjat visa förtroende och för första gången hoppat upp i knäet.

Snälla du som skulle kunna hjälpa lilla Pussi till fortsatt liv, hör av dig!

Sidentass
0

Åhhh..snälla nån så bedrövligt, så jobbigt…snälla någon…som inte har lika fullt på katter som vi har…!

PUTT!!!!!

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

putt för lilla Pussi i Sjöbo!!!! så hä'r ser alltså kisse ut!!!!

Ankie
0

puttar för Pussi….

pia-app
0

¨Lås er inte vid att det är i Sjöbo. Eftersom vi i 9Liv ska stå som ägare till att börja med och söker stödhem så är det ju egentligen bara bra om katten kommer närmre Norrköping. Men var ni än finns i landet så borde vi tillsammans kunna lösa det med transport det har ju fungerat förut här på hittekatter.

pia-app
0

I dag kom det här från Ann som är den som matar Pussi och som vädjar om hjälp. Jag hade bett henne om en beskrivning av katten.

Pussi är troligen född våren 2007 (enl veterinären). Hon är kastrerad men fick bara en spruta mot kattpest/kattsnuva i samband med det. (Har inte råd med vaccination för alla katter) Nej jag har ingen bild på henne för jag ha ingen kamera. Men hon ser ut som katten på kattmaten Pussi (därav hennes namn). Hon är svart upptill och har en svart "hätta" som går ner under ögonen. Nosen är till hälften svart och den andra halvan är vit.  Det vita på benen är olika lång på alla 4 ben och bröstet är vit och det vita går upp på båda sidor på halsen och under hela magen. Pälsen glänser och hon är inte så mager längre. Hoppas beskrivningen räcker. Igår satt hon länge i mitt knä och myste utan sitt vanliga högljudda sätt. Det kom först när jag var tvungen att släppa ut henne. Tack för ditt engagemang. Jag kan inte säga det tillräcklig ofta

Hawknestgrove
0

nej att lilla Pussi är i Sjöbo är ju bara att ha något att utgå ifrån…..

martdat
0

finns ingen kamera att låna? vore ju bra att söka både ev ägare o när man anonserar,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

pia-app
0

Katten har ju gått hos henne i två år och ingen ägare har hört av sig.

Jag tycker att vi fått en bra föreställning om hur katten ser ut och just nu är det inte det som är det viktiga utan att vi hittar ett stödhem åt Pussi inom några dagar.

annebeate
0

Det är ju inte säkert att lilla Pussi har någon ägare. Man har redan förgäves sökt efter ägare, se¤#17.

Så rörande att läsa att hon blir alltmer tillgiven och visade på sitt sätt att hon inte ville förpassas ut i kylan.

Nu måste vi med samlade krafter ordna ett stödhem se #24 Vi har bara några dagar på oss. Inte ska lilla Pussi gå samma öde till mötes som katten Pelle.Gråter

Transport kan vi alltid lösa. Själv kan jag ställa upp med transport en del av sträckan.

Hawknestgrove
0

jättegullligt av dig annebeate!! putt för stödhem åt vackra pussi

Ankie
0

ja men hur och vart ska vi finna någon…står detta nån annanstans mer än här?

annebeate
0

Det finns även en tråd på SKS Hittekattsakuten men som sagt det brådskar verkligen om vi ska kunna rädda Pussi.

Lilla Pussi behöver komma till ett tillfälligt hem så att Pussi inte ska behöva dö. Inga kostnader för mat, sand och veterinärkostnader, se #1

kattarina
0

ojoj stackars kisse

Myse missar

Ankie
0

ja fasiken hur det ska vara att vara katt…

kattarina
0

usch säger ja..

Myse missar

Hawknestgrove
0

Putt för PUssi allt ingår ju!!!!

Ankie
0

putt för Pussi putt för Pussi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kattarina
0

stackars kisse

Myse missar

pia-app
0

Var är alla som var härinne förut och som med förenade krafter oftast hittade någon som kunde ta en katt. Även om man inte kunde själv så hade man kanske någon bekant. Det verkar så mycket svårare och trögare nu än när jag upptäckte det här forumet.

kattarina
0

en del har kanske fullt..

Myse missar

pia-app
0

Jo det förstår jag men jag menar bara att jag tycker att det har skett en förändring. Men det behöver ju inte vara så det är bara min upplevelse.

kattarina
0

vadå menar du

Myse missar

hairballs
0

Tillfälligt hem kan jag ställa upp på, men kan tyvärr inte ta in någon katt en längre period. Jag vet ju heller aldrig när Svarten får för sig att det är dags att flytta in i värmen.

kattarina
0

åh va bra..ja den lilla svarten vet man aldrig när han går in i fällan.

Myse missar

Hawknestgrove
0

hairballs? snälla? en respit för Pussi? så letar vi här inne så  det ryker!!!!!

Hawknestgrove
0

putt för lilla Pussi?????

annebeate
0

Hairballs hade du kunnt ta lilla Pussi tillfälligt så hade det varit underbart eftersom det är sådan kris rent tidsmässigt. Naurligtvis är det Svarten du väntar på men det är så osäkert när han kommer in men in ska han.

Hawknestgrove
0

ja  bara så lilla tjejen kommer därifrån…….

Ankie
0

ja men kanske bra att ha en plan utifall Svarten går in i fällan för det kan ju gå fort och på en dag, vad händer då med Pussi? Det måste ni ju veta när Svarten sitter i fällan….

pia-app
0

Jo jag funderar på det också men jag har skickat pm till Hairballs med dom funderingarna. Vi ska försöka få telefonkontakt under dagen.

Men självklart vore det bra om någon som kan ha henne en längre tid kunde skriva här

Pia

9Liv

hairballs
0

Som jag sa kan jag ställa upp tillfälligt, bara för att ge Pussi en respit. Om Svarten går i fällan snart så är det ju inte så att han eller Pussi inte får bo här. Jag vill bara vara säker på att det fortsätter att arbetas aktivt för att Pussi ska få ett eget hem med en egen familj. Det som är kruxet med båda dessa katter är ju att ingen av dem verkar komma sådär jättebra överens med andra katter så båda behöver väl med största sannolikhet eget rum även efter "karatän" tiden.

pia-app
0

Jag tycker att det verkar som om dom andra katterna blir rädda för Pussi för att hon låter så mycket och det kan ju mycket väl försvinna när hon har blivit tryggare inomhus. Det har ju tydligen blivit tystare nu när hon sitter i knät

Kna du skicka pm med ditt telenr till mig så kan vi kanske ha kontkat via telefon också.

Självklart fortsätter vi att arbeta för att hitta ett hem åt henne

Pia

pia-app
0

Hairballs jag har skickat pm till dig

pia-app
0

Pussi kommer att flytta till Hairballs som kommer att vara stödhem åt oss i 9Liv. Vi kommer att fortsätta att skriva här inne om Pussi för att söka ett permanent hem och hoppas på er hjälp.

Nu skulle vi behöva hjälp med transport. Pussi bor som sagt i Sjöbo och ska till Göteborg. Nuvarande matte kan köra till Ängelhom ung.och Annebeate kunde också ta en bit. Finns det någon mer som kan hjälpa till.

Pia

9Liv

Hawknestgrove
0

men vad läser jag för underbart????? Hur långt kan Annebeate köra då?

kattarina
0

ja ska till gbg den 2 december…med tåg

Myse missar

hairballs
0

Den 2:a Decemeber är jag uppbokad. Då ska söta Lilly, vår första jourhemskatt träffa Glimåker för en liten operation med tillhörande kläm och bök. Kollade själv på möjligheter att ta tåget men ju närmare hit Pussi kan komma desto bättre. Känns inte helt 100 att ta en skygg katt på tåg men det är ju bättre än att elaka grannar får tag på henne.

Hawknestgrove
0

ja det vore ju toppen!!!! Där kan du ju verkligen ställa ujpp! Så då behövs det alltså frakt totalt till Varberg, elelr hur?

kattarina
0

ja.åh ja kommer åka vid middags tid den 2 dec..

Myse missar

kattarina
0

hoppas de löser sig för er på annat vis..

Myse missar

Hawknestgrove
0

hoppas också att någon kan ta henne fortare!!!!

kattarina
0

57..när kan du ta mot kissen?

Myse missar

hairballs
0

När som helst, bara inte den 2:a. Eller egentligen vilken dag som helst men inte vilken tid som helst. Har viktiga föreläsningar jag inte vill missa men det ordnar sig säkert.

Hawknestgrove
0

Putt för Pussis resa och för att vi fortsätter leta permanent hem åt Pussi!!!!

kattarina
0

63..så du kan inte alls den 2 a dec?ja inte ska du behöva missa föreläsningarna

Myse missar

hairballs
0

Nej, den andra december kan jag inte alls. Ska bara in till Göteborg med Lilly på morgonen och vill inte lämna henne ensam när hon kommit hem.             2 transport burar på buss är heller inte att tänka på samt att jag vill att Lilly ska få lugn och ro den dagen.

kattarina
0

66..ok de förstår ja…hur e de den 3 dec för dig?

Myse missar

hairballs
0

Då har jag föreläsning mellan 10-12 efter det är jag fri. Men vi får väl vänta och se om någon kan köra till Varberg också och vilka dagar som passar transportörerna. Men tack för att du som alltid är villig att hjälpa till!

kattarina
0

ja ok..den 3 åker ja hem igen till varberg så du vet..

Myse missar

Hawknestgrove
0

men det är inte så lågt mellan Varberg och Göteborg,tidsmässigt kansdke du skulle kunna ta vilken dag som helst och åka fram och tillbaka? Ok då var vi där med ersättningen…Du hade inget konto…..

kattarina
0

ja ska in till stan nu i veckan åh lösa de så ja har ett konto.

Myse missar

Hawknestgrove
0

toppen. för ersättning för resa  får du ju från Daisys reskassa.

kattarina
0

jojo..bara nu att kolla me dom som ska köra när dom kan

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja det vore ju toppen om Annebeate kunde köra honom till Varbergs station så kan du åka vidare med tåget därifrån. Det är ju raka spåret.

kattarina
0

ja visst…man får ha kontakt så man får kolla tåg tider åh så.även vilken dag de blir så man kan

Myse missar

kattarina
0

68.kan ja hjälpa så gör ja de..

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja nu får du i så fall hänga på Piaapp och Annebeate, så de vet . Annebeate är väldigt rar, har faktiskt pratat ett par gånger i telefon med henne för ett par år sen…

kattarina
0

ja ska pma båda..

Myse missar

kattarina
0

de gick inte pm Annebeate..ja har pmat Piaapp.

Myse missar

annebeate
0

#77 Tack!GladFlört

Är det till självaste Göteborg Pussi skall slutligen? Vet inte riktigt var Hairballs bor.Jag har erbjudit skjuts uppåt men det måste vara  lördag-söndag eftersom jag arbetar i veckorna.

Hawknestgrove
0

se där!!!! spinn nu vidare så det funkar.. lilla Pussis liv rinner väl snart ut om det är som det var sagt i början?

hairballs
0

Jag bor i Hällingsjö, en liten by utanför Göteborg. Ligger någonstans mellan Kinna/Skene och Landvetter/Göteborg.

Är hemma hela helgen så går det åka med henne då hade det varit kanon!

Hawknestgrove
0

tänk om det hade funkat!!!!!!!

kattarina
0

går de inga tåg till hällingsjö?

Myse missar

pia-app
0

Jag har skickat pm till dig Annebeate. Hoppas att det går att lösa i helgen.Vi hörs av.

Tack Kattarina för ditt engagemang ,hör av mig till dig också om det inte löser sig i helgen

Pia

9Liv

annebeate
0

Jag tror det löser sig på lördag. Jag har skickat Pm till dig Pia.

hairballs
0

Vad bra om det kan lösa sig så, passar mig perfekt också! Glad

Gullimat
0

Underbar läsning, att hairballs kan ta in Pussi och körning verkar vara löst.

man blir glad för varenda kise som kommer in i värmen.

annebeate
0

Hairballs, jag har skickat Pm till dig.

Hawknestgrove
0

får jag bara veta, att det går i lås, så bidrar jag med en extra hundring i Daisys ReskassA!

hairballs
0

Allt verkar vara klart för Pussis resa hit, hon är inomhus väntandes på transport. Annebeate den ängeln, kommer att köra hit Pussi från skåne på lördag. Så om inget oförutsett händer så är hon här lördag eftermiddag.

Hawknestgrove
0

Då kan ni vara säkra på, att på söndag så sätter jag in en extra hundring och hoppas verkligen att annebeate får ersättning för körningen av Daisys reskassa! I alla fall min hundring ska hon ha!

annebeate
0

Det stämmer att jag och min man gör "en utflykt" till Göteborg på lördag. Vi vill inget ha för bensinkostnaderna utan får bli vårt bidrag men skänk gärna till Daisys reskassa så den är välfylld. GladVi vet aldrig hur många transporter som kan behövas denna vinter. 

Har vi tur kan vi  i Göteborg ta med en kattunge tillbaks till Malmö där ett  permanenthem väntar Glad jag  såg en tråd om transporthjälp  som kom in nyss som jag svarat på.

Sidentass
0

Men detta är så underbart…så innerligt glad jag blir..tack alla ni inblandade!!! Pussi kommer få ett så fint kattliv - det är jag säker på nu!

Hawknestgrove
0

Jättekram till dig, Annebeate!!!!!!! OCh dig Hairballs. på söndg kväll, när jag läser att allt är kalppat och klart, så sätter jag in en extra slant på kaasan och jag uppmanar gärna folk att skänka en liten liten slant!!!

pia-app
0

Tack alla fär hjälpen ! Känns jättebra att vi med förenade krafter kan ordna det för Pussi som nu blir vår stödhemskisse i Göteborg. Vem vet vi kanske hittar ett permanent hem i Göteborg.

Nu ska vi fortsätta med att leta stödhem till Mysan ,11-årig kattjej ,Moa en liten hittekatt ifrån Linköping ,6 st 8 månaders kattungar……… Det tar aldrig slut.

Pia

9Liv

Hawknestgrove
0

usch ja… ska ni kanske ha någon julmarknad, där ni kanske kan prata för era små?

tuska
0

Min jul gåva går till Gunillas djurkonton, om det går till någon kastrering eller till reskassan spelar ingen roll, det kommer att hamna rätt det vet jag.

Hawknestgrove
0

Åh…….. då vet jag….. då tar jag  hälften till varje när det kommer……

kattassen
0

Var tvugen att läsa igenom denna tråd i vilken jag missat totalt den spännande upplösningen!!Skrattande

Underbart att detta löste sig.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Gullimat
0

Finns en ny och aktuell tråd om Pussi

kattassen
0

#101 Jo det var den jag såg och lurade lite på vilket ärende det gällde. Men nu vet jag!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.