Katt orsakade Keso-Kaos på E-20!
Den 15 mars blev det fullt kaos på E-20 nära Skara. En lastbil fullastad med Keso väjde för en utspringande katt. Katten verkar ha klarat sig undan med blotta förskräckelsen, men lasten föll genom förarens livräddande manöver ut på vägen. 900 kg Keso orsakade an massiv vit sörja på vägen som polisen fick röjja upp.
Om detta kan du läsa på TV4´s hemsida: http://tv4.se/nyheter/534474.html
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hehe, Keson kom från Skövde mejeri. Det är en av få saker vi är "stolta" över här :)

Jag tycker att chaffören gjorde helt rätt som vejde för att rädda katten. Keson var ju förmodligen försäkrad… 
#1 Ni är storproducenter av Mejeriproduketer har jag förstått! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Stort tack till chauffören
Jenna

Heder åt denna chaufför!! o Keso är gott:-)
Sidentass
Det är väl nästan så att detta fungerar som rena rama marknadsföringen för Keso hos oss kattälskare! :)
//Lena

Keso chauffören borde få ett katträddar diplom. 7Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#7 Ja absolut! :)
//Lena

#7, Jaaaa absolut!
Sidentass
Händer direkt där jag bor. Trafiken var avstängt och jag gick dit för att kolla, vad som har hänt. Tur att mina katter var hemma, men de brukar inte går åt det hållet. Men det bor ett äldre par där med katter. Men jag funderade framförallt hur det är med försäkringsfrågan, om de hittar ägaren till katten, vad händer då?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
# 10 Även om de skulle hitta kattägaren så är det chauffören som har det fulla ansvaret för det som hände. Man får inte veja undan för katter (och andra djur) Det fick i alla fall jag lära mig på trafikskolan. Även om det är mer än 25 år sedan så betvivlar jag att den regeln skulle ha ändrats. Det var ju tur för chauffören att inte det hände något värre, dvs att någon blev skadad.
/Carola