Grodor om katter i Massmedia
Tyvärr förekommer det många dumma uttalanden i massmedia när det kommer till katter. Uttalanden som har sin grund i seglivade myter om hur katter är eller inte är.
Jag tänkte att vi i denna tråd skulle samla ihop "grodor" som gjorts i massmedia. Vi kunde sedan göra en artikel om det hela.
Först ut kommer en groda gjord av LRF Västs regionchef Robert Larsson: "Katter är inte intresserade av mänskliga kontakter. De är ensamdjur"
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag slog på Bernt Ekelund eftersom det ju borde vara ett säkert kort och fick upp detta ur dagens tidning. Han säger alltså att han inte alls gasar ihjäl några katter, det är bara elakt förtal.
Han erkänner däremot att han har sagt att han gasar ihjäl katter. - Det är en policy vi har som jag inte vill gå in på. Vi tjänar på uppmärksamheten, säger Berndt Ekelund. Han säger att motsvarande annonsering i tidningen skulle kosta mycket pengar. - På det här sättet får vi kontakt med nya föreningar. Berndt Ekelund säger att han inte fått några negativa kommentarer efter artiklarna. Tvärtom har flera personer lämnat in katter hos honom. - En jägare i Ystad erbjöd sig till och med att komma hit och skjuta katterna för mig, säger han glatt.
Lägger särskilt märke till det sista ordet. Den här gubben har ju inte alla hemma den saken är klar.
Kanske ingen groda, men ovanligt: - En stor drog bland ungdomar i dag är faktiskt avmaskningsmedel för katter som tillverkas i Asien, huvudsakligen i Kina. (Blekinge Läns Tidning)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1 Ja den mannen har nog producerat en och annan "kattgroda" för mycket! Du kan säkert hitta mera om du söker vidare. :)
#2 Låter ju som en myt det också faktiskt! Festa loss på maskmedel! Jo ja tackar ja hur kul kan det vara?
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

§3 ja kan man bli våldsam av sömnmedel så…..själv brukar jag somna av det.

#3 Festa loss på maskmedel! Jo jag tackar hur kul kan det vara?
Jag fick mig ett gott skratt! Kan det verkligen vara sant?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Puttar upp i förhoppningen om att flera grodor ska komma med.:)
//Lena