Fick en ny liten kisse igår
Jag och Mojje fick en ny kisse som ska ha oss som akuthem ett tag framöver.
En liten kattfröken som e så söt och otroligt kelig när man plockar upp henne. Hon e lite skygg och ligger och gömmer sig under sängen eller badkaret. Och Mojje har stenkoll på vad hon gör, han fräser en hel del *s* men det tsr ju ett tag innan dom blir polare *L* Hon e väldigt liten svårt att säga hur gammal hon e men någonstans mellan 9 månader och 1 år.
Nu ska jag iväg till jobbet i 2 timmar så vi får hoppas att dom inte river lägenheten medan jag e borta *s*
Men det ska nog gå bra.
Hon har ätit och gått på lådan så hon e inte jätterädd undrar nog mest vart hon är *L* och sen vem den fräsiga hanen är ;-)
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Puss på dig och Mojje som alltid ställer upp på de svaga katterna. Jag tror att det kommer att gå riktigt fort för Mojje att bli föräälskad i skönheten :-). Men han vill ju inte verka lättfångad, måste tänka på sin image..
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad underbart av er att ställa upp.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Lycka till med den lilla akutkissen! Fint av dig och Mojje att ställa upp för katter i nöd på det här fina sättet. En stor blomma till er!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Grattis till er.
Ett foto kanske.
Kram Jenna
Blir också så glad för varje kisse som blir omhändertagen. Rosor till dig och Moje och lycka till med lillkissen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ett fång guldtassar till dej från oss i Linköping!
Sidentass
Hälsningar och rosor från Smilla och mej!
Tack va snälla ni e allihopa…Mojje fräser och har sig men han e nyfiken helt klart *s* och hon e väldigt söt. och så himla kelig vill bli klappad och kliad så fort man petar på henne *s*
Ska ta en kort på henne så fort som hon börjar komma fram lite mer.
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
#8 Ser fram emot att få se den lilla damen på foto! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Helt otroligt att du kan redan gosa med henne
De andra katterna därifrån har visserligen varit snälla med så här fort har det inte gått.
Nu kan man gosa länge med Pierce & grabbarna men tjejerna Maud och Britt är fortfarande lite mer avvaktande. (Alla finns på presenterade på katthemmets hemsida.)
#10 Vilket skönt Bond gäng. Den här lilla fröken fick namnet Mai-Ling efter en gammal bond brud ;-)
Hon e så kelig igår så låg hon i min famn och vart kelad med i nästan en timme när jag kollade på TV…jättemysigt.
Mojje fräser fortfarande men är väldigt nyfiken och luktar på henne hela tiden *s* så det blir nog bra om ett par dagar.
Har lyckats ta ett par kort oxå.
Tassar från Eva & Mojje
ett till kort

Så söt hon är. Tycker minsann att hon liknar Mojje lite grann. Kanske ett nytt kärlekspar? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jättesöt kisse! Och visst liknar hon Mojje lite också eller tom ganska mycket! :)
Det brukar vara lite fräs och morr de första dagarna. Men redan inom en vecka lägger det sig i regel. Ja det där vet du ju redan för du har ju mer erfarenhet än undertecknad av att ta hand om hittekatter. :)
Många kattkramar både till min idol Mojje och Mai Ling!
//Lena

Hon är hur söt som helst. En bukett rosor till dej för ditt engagemang.
Tack för alla fina hälsningar.Och visst är dom lika varandra *L*. Och hon e ju så docksöt *L* och kramig.
Idag så är det Mojje som varit den duktiga. han har låtit Mai-Ling få äta ut hans matskål under han överseende. Sen satt dom mitt emot varndra med bara en 10 cm emellan och tittade på varandra och nosade lite i luften runt om, i säkert 10 minuter. Sen traskade dom tillsammans in till badrummet där Mai-Ling försvann under badkaret och Mojje gick och la sig hos mig i vardagsrummet :-)
Tassar från Eva & Mojje

Ohh, hon var jättesöt. Vad roligt det är att höra att det går så bra frammåt för er.
Skickar massor med kramar och blommor till dig och Mojje.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#16 Det artar sig ju riktigt bra det här! De blir nog snart riktigt goda vänner! :)
//Lena

Nä, Lena. Jag tror faktiskt att du har fel där! De kommer ju helt klart att bli ett kärlekspar! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#19 Ja det kan det nog också bli! :)
//Lena
va söta dem är tillsammans!!! kommer det inte bli svårt att lämna henne sen…:)
Oj va fina dom e Mojje och Mei-Ling igår så låg hon i min famn och sov i flera timmar först i soffan och sen i sängen. Och sen så fick jag ett totalt perfekt kodakmoment när dom båda sitter på köksbordet och va händer inge batteri i mobilkameran :-(
Men hur som helst när jag vaknade imorse så låg Mojje i ena hörnet av soffan och Mei-Ling i andra
så himla söta ihop och ja e lite stolt över Mojje för han e så duktig *L*
Ja de kan nog bli svårt att lämna ifrån sig henne *s*
Tassar från Eva & Mojje
Hej tänkte bara berätta om helgen.
Och det började med att vi fick besök av 2 katter som tillhör en kompis till mig, hon var tvungen att åka till Finland över helgen och hade ingenstans att lämna katterna.
Så hit kom do, Mojje mötte i dörren och fräste lite lätt men det struntade lilla Nova en 13 veckor gammal abessinier utan hoppade glatt ut och undresökte omgivningen. och Runa 2 år bara jamade och nosade lite på honom och gick sen och la sig *s*.
Så Mojje struntade i dom oxå och gick och la sig. Mei-Ling gick runt och tittade på Nova när hon busade runt men sen så ledsnade hon oxå och gick och la sig i fönstret *s*.
Så det har varit lite lek och stoj men inga bråk utan lungt och sansat e lite förvånad själv.
Och Mei-Ling har blivit en riktigt duktig liten Prinssesa hon hänger mest runt Mojje och mig men leker och stojar som bara den. Och naturligtvis så ska hon ju kelas med mycket för det gillar hon :-)
Sen har jag faktiskt idag fått klippa hennes klor och hon var jätte duktig satt alldeles stilla och lät mig hållas.
Ha de bra
Eva & Mojje
Kort på katten Nova
kort på Runa
kort på Mojje och Nova
Börjar inse att Mojje är en rätt stor kisse *s*
#26 Vilka söta kattgäster ni haft i helgen! Kul att höra att det går så bra med Mei-Ling och Mojje! :)
//Lena
Våra helg gäster har nu åkt hem.
Så nu ligger Mojje och Mei-ling och sover i soffan så söta *L*

Längtar efter ett foto nu på det söta fästmansparet tillsammans… =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
jobbar på det *L* men det är som om dom känner på sig när jag kommer smygandes med kameran, för vips så ligger det inga katter kvar *s*.
tror att dom har en "hemlig" love story
och håller sig borta från dessa fruktade kattpaparazzin ;-)
#30 Det där känner jag igen allt för väl med våra katter! :)
//Lena

fina bilder…. blev störtförtjust i Nova då jag håller abessinier (o birma o alla andra såklart) lite högre….vill ha en en abbis så ös över alla abbisar hit va?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Det är som mina två grabbar. De är "inte" kompisar och tycker det är "äckligt" att ligga bredvid varandra. Sånt gör två grabbar bara inte!! Kanske högst en nosning…på avstånd. …MEN inne i garderoben bakom de stora lådorna som skymmer skohyllan, under alla kläder…DÄR har jag kommit på att de ligger omslingrade och snarkar så kläderna dallrar!!! HA!!! Jag VISSTE att de var bästa vänner!! Men tydligen är det inte tufft nog att visa det! 
#31 #33 ja det är onekligen inte lätt att få med dom på samma bild *s* Mei-Ling är jätteduktig och framåt när jag e ensam hemma men så fort någon kommer så försvinner hon och sen så kommer hon inte fram förrän jag varit ensam ett par timmar igen. samma sak när jag går ut när jag kommer hem igen så måste jag vara hemma ett par timmar innan hon kommer fram. Så det är tur att hon inte behövde vara på katthemmet tror inte hon hade mått så bra där. Hon behöver tid på sig helt klart. Men när hon e framma och vi kramas så e hon så go *L*
Och nu på morgonen var första gången som hon kom fram alldels själv till mig *L* Blev så lycklig
Ha de bra
Eva & Mojje
Kopierar in det jag skrev i min blogg idag om lilla Mei-Ling
**
Mojjes skygga lilla kompis Mei-Ling
Idag så kom Mei-Ling fram till mig frivilligt för första gången , vart så himla glad. Hon är forfarande väldigt rädd när det kommer folk hit kommer inte fram alls då och sen så tar det flera timmar efter att dom gått innan hon kommer fram igen. Och då kryper hon längs väggarna och vid minsta ljud så är det remmen in under sängen igen. Samma sak när jag varit ute och kommer hem igen, hon håller sig borta i flera timmar, ja om inte jag plockar fram henne och det brukar jag göra så hon känner att det bara e jag och så sitter jag och klappar henne och pratar lite med henne men hon drar rätt fort under sängen. Men på kvälls kvisten så plockar jag fram henne så sitter vi i soffan och kramas och kelar och då kan hon ligga i mitt knä i flera timmar *s*. Och sen så börjar hon leka och stoja med Mojje och det brukar hålla i sig till jag går till jobbet morgonen efter och då e det bara att börja om igen. Så det är små framsteg men dom är värdefulla *L* och det tar lite tid men det är det värt, hon e en sån söt kisse som kommer att bli mindre rädd med tiden. Och Mojje och Mei-Ling gillar verkligen varandra och Mojje e s¨himla snäll emot henne *L* så ja e lite stolt över min fina kisse. För det är ju inte bara jag som e akutmatte det är ju han oxå fast akuthusse då förstås. Men det e ju tur att hon e här och inte på Stockholms Katthem tror att hon hade mått väldigt dåligt då. Hon behöver lugn och ro och det får hon ju här *L*. Ha de bra Eva & Mojje & Mei-Ling

Mei-Ling
**
Åhhhman blir ju liksom förälskad… så söt. Vistt är det väl helt underbart vilken tillit dom får till människan fast dom blivit typ illa behandlade
#37 ja jag blev så glad när hon kom fram till mig *L* och nu ligger hon precis brevid sängen på golvet med Mojje bara några cm bort 
Hon är så söööööt. krama henne från mig när hon kommit till ro :)
#35 Hon är så söt lilla MeiLing och Mojje är en sådan bra pappa katt till henne. Som du skriver är det skönt att hon får vara i hemmiljö hemma hos er och i lugn och ro komma sig iordning.
//Lena
Mei-Ling har en förmåga att försöka gräva sig ner till Kina när hon går på lådan och trots att jag har hus med lucka så lyckas hon strö sand över hela badrums golvet *s*. Hon har dessutom upptäckt att man kan bli belönad med katt godis om man gör något bra ;-)
Mycket smart katt =))
Har varit hemma större delen av helgen och det märks på Mei-Ling, hon har varit ute och stojat och lekt mycket mer i lägenheten. Och hon och Mojje är så goa mot varandra. Fast Mojje har fått en ny favoritsyssla och det är att stå på en högre höjd och smyga på Mei-Ling för att sen hoppa ner på henne *s* måste säga att det ser rätt kul ut när lilla Mei-Ling blir alldeles platt under stora Mojje *s*. Har satt upp en lapp på dörren nu att folk inte ska ringa på dörren för att det finns en rädd kisse här. Sen så får alla mina vänner prata på en lägre nivå, så hon förhoppningsvis känner sig lite mer säker även när det är folk här. Och sen har hon och Mojje börjat att sova närmare varandra nu *L* så gulliga.
Ha de bra
Eva & Mojje & Mei-Ling
och så ett på Mei-Ling
och ett på Mojje
#44 Vad bra det går! Och så söta de är när de sover nära varandra. Det där är ett riktigt radarpar var så säker! :)
//Lena
Jaha då var det slut på friden, verkar som om Mei-Ling har börjat löpa *s* och hon är väldigt verbal ;-)
Mojje fattar ingenting han har ju aldrig varit med om något liknande och fattar inte riktigt varför hon rullar runt framför honom och jamar i högan sky *s* tur att han e kastrerad ;-)
Hoppas trots detta på att få en godnatts sömn *L*
Ha de bra
Eva & Mojje & Mei-Ling
#46: Optimist =) Du kommer ha en råmande katt hela natten *urk* Stackars Mojjegubben
Själv har jag en katt som krälade efter våran hund Skorpan. Skorpan hade inte en aning varför hennes kompis helt plötsligt började bete sig konstigt ;)
#46 Får önska dig god natt och hoppas du har öronproppar hemma! :) Det där är inte det fagraste skönsången man kan höra precis.
//Lena
#47 #48 Jaha det känns ju betryggande *s*
Helt otroligt vilka läten det kan komma från en sån liten kisse. Och nu har Mojje börjat följa efter mig och jama uppfodrande (låter som han vill att jag ska hjälpa honom *s*) Och Mei-Ling som travar efter honom och jamar ännu mer uppfodrande *s*
Ja det blir nog en livlig natt
Ha de bra
Eva & Mojje & Mei-Ling
Det är med andra ord dags att kastrera :)
Jenna
Ja det skulle man kunna säga *s* det var en livlig kakafoni av läten inatt. Men nu e det lugnt, dom sover *s* och ja e vaken 
Sen så frågar folk om jag ska behålla Mei-Ling och även om jag e frestad för hon och Mojje e så goa mot varandra. Så kommer verkligeheten ikapp och jag har inte möjlighet att ha en egen katt till just nu. Men jag e väldigt sugen det måste jag säga. Men jag får pyssla om henne nu istället och se till att hon mår bra och känner sig ompysslad.
Ha de bra
Eva & Mojje & Mei-Ling
oki ropade hej för tidigt …ja tog några värktabletter och tänkte knoppa lite men då började Mojje & Mei-Ling igen med att jama och kuttra ja precis kuttra för jag har kommit på vad det låter som när Mei-Ling sätter igång och det låter som det där kuttrande ljudet som duvor ger ifrån sig *s*.
Ja får väl sätta i öronproppar för det verkar ju inte sluta inom den närmaste tiden ;-)
Ha de bra
Eva & Mojje & Mei-Ling
Hej Tänkte ge en liten uppdatering på min ursöta akut kisse Mei-Ling. Hon och Mojje har haft väldigt kul tillsammans och dom tvättar varandra och sover nästan brevid varandra (bara en 20 cm mellanrum) och sen leker dom så det står härligt till, hårbollarna har flygit tätt *s*.
I måndags så vart Mei-Ling vaccinerad av Annica som är djurskötare på Stockholms Katthem och hon har varit kär i Mei-Ling ända sen hon kom *s* och nu har hon tydligen övertalat sin man och dom ska adoptera Mei-Ling *L*. Hade det på känn *s*.
Så på måndag kväll så kommer hon och hämtar Mei-Ling och tar henne till hennes nya hem. Och på tisdag blir det kastrering för Mei-Lings del inte så kul kanske men sen efter det så är det bara för henne att börja njuta av sitt nya hem 
Och Mojje kommer nog att sakna henne för dom har gillat varandra men snart kommer det någon ny akutkisse som han kan få pyssla med.
Ha de bra
Eva & Mojje & Mei-Ling
Och ännu ett ursött kort på Mei-Ling
#54 Det rör sig om en riktigt näpen liten fröken! Så söt så! De är ett riktigt radarpar som sagt Mojje & Mei-Ling!
//Lena
#55 ja det är dom verkligen han kommer att sakna henne tror jag . ja det kommer jag med för den delen *L*

#56 ja..det måste vara svårt att skiljas från en sånhär ursöt näpen kattfröken..fast man vet ju också den glädje man känner när det ordnar sig på bästa sätt för missarna…
Sidentass

Hon är ju för söt!!! De är så söta tillsammans också!! HUR ska ni klara av att adoptera bort henne?! Tur att det är till någon som du känner så du kan fortsätta ha kontakt med! Kram till dig för allt du gjort för Mei-ling! Ja det kommer garanterat fler katter att hjälpa. Tur att det finns hem och människor som du!! Ni får ha en sista skön helg tillsammans och njuta. Vad härligt att hon får ett permanent hem nu!!
När jag skulle gå och fixa frukost till missarna i morse så gick dom så nära varandra att deras sidor nuddade varandra och precis bakom mig oxå sen satt dom fint precis bakom mina fötter medan jag la upp maten. Dom e för söta helt enkelt, det är bra att Mei-Ling verkligen börjar att visa framtassarna *L* nästan synd att hon flyttar på måndag
men det är ju den utvecklingen man vill ha att dom ska få en ny matte/husse som kommer att överösa dom med kärlek och omvårdnad resten av deras liv. Och hon kommer att få det bra hos Annica.
Tog några kort när dom åt lite godis *L*
#53 Förstår att det blir tomt när Mei-Ling flyttar. Men nu kommer hon ju till att superbra hem där du dessutom kan besöka henne. Det är även proffesionellt av dig att se det som du gör. Som akuthem gör ju du och Mojje enormt stor nytta för många kissar. Och Mojje är ju som klippt och skuren för rollen som akutpappa till kissar som haft det svårt. Tack båda för det fina jobb ni gör! :)
//Lena
och ett till :-) Det är ju en viss skillnad i storlek på dom *s*
Tack för alla snälla ord och du har rätt Lena, Mojje är en väldigt bra akuthusse han är så mild och snäll och sen så gör han verkligen sitt med att visa vad dom ska göra med låda osv. han e jätte duktig *L*
Vart väckt imorse av 2 missar som stod och trampade på min mage och jamade uppfodrande - Det är maaatdaags. Så det var ju bara att pallra sig upp trots pannknack efter gårdagens schlageryra - där rätt låt vann och nu har vi faktiskt all chans i världen att plocka hem hela tävlingen :-)
Men nu ligger jag iallafall i soffan medan Mojje & Mei-Ling gör någon form av katt marathon över golvet *s*
Eva & Mojje & Mei-Ling
det är ju snart dax att säga hejdå till Mei-Ling så då måste jag ju sätta in några kort på henne och Mojje
och igen :-)
#63 Här är det väckning varje morgon kl. 06:00. Först kommer Linus, sedan Saga och därefter Tristan. Men det är mest sambon som står för frukostserveringen här. :)
//Lena
och så en riktig närbild :-)
vilken tur du har Lena…för dom är ju envisa dom små liven ger sig inte förrän man gör som dom vill s*s*
#68 Katterna har helt enkelt listat ut vem som är mest lättvikt av oss. :)
//Lena
*s* #69 ja dom e ju inte dumma den saken e säker *L* men trots att dom fick upp mig så tidigt så kan man ju inte bli sur för dom e så söta när dom travar runt lägenheten tillsammans *L*
Nu har MeiLing flyttat till sitt nya hem och det vart lite tomt hemma men hon kommer att få det kalas bra *L*
Mojje gick runt lite och kollade igår men sen så har det varit som vanligt. Vi har oxå varit ute i det vackra vårvädret och gått så jag tror att han e lite nöjd med att ha sin matte för sig själv *s*
Men vi önskar MeiLing all lycka i världen och hoppas att hon kmmer att trivas i sitt nya hem.
Ha de bra
Eva & Mojje