Alla 50-öringar till hittekatterna!
Uppmaning till Er Alla!
Våra 50-öringar kommer att upphöra i oktober 2010.
Många insamligar pågår till förmån för olika ändamål.
Min idé är att vi alla tillsammans börjar samla 50-öringar och behållningen går till kontot Daisys resekassa.
Många gånger finns det stödhem för en behövande katt men resekostnaden blir många gånger för hög och allt går i stöpet.
Bra bössor finns att hämta på Swedbanks kontor, varje bössa rymmer ca 250 kr när den är full. Det är möjligt att det finns på övriga banker med. Annars gör du en egen bössa.
Uppmana nu alla Du känner att skänka sina 50-öringar till hittekatterna.
Jag har en bössa på vår receptionsdisk med text: Alla 50-öringar till hittekatterna! " plus att jag har bössa hemma där alla som kommer får tömma sin börs i.
Många bäckar små…..
Marie-Helene
Norrköping
Ett mycket bra initiativ! Daisys resekassa har varit till god hjälp för många hittekatter på vägen till sitt nya hem. Den behöver dessutom fyllas på nu.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jättebra.
Skall börja gräva direkt.
Nalle
Bra idé, ska börja spara dem i fortsättningen.
Åh sån bra ide!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Bra ide, har redan börjat spara femtioöringar för länge sen. Har dom i en burk här hemma, likaså har jag enkronor som jag spar oxå.
Det blir så tungt i portomän om man har alla dessa pengar liggandes där.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
JA Mison räknade ut, att hon får köra ca 97 mil….. Så hjälp till! JAg lägger en extra 50-lapp till Daisykassan nu!
Omgående Daisys re… 5690 354 595-6 gunilla.h 50,00
Puttar upp 50-öringarna!

Vilken toppeníde!! Ska redan börja att spara undan mina 50-öringar:-)!

spar mina i rör då =) och när det är dags sätter jag in summan

Nu har jag räknat mina `fula´pengar. Faktiskt 85 kr.
Fortsätter att skramla på marknaderna tillsammans med mina andra 2 Bössor. En för KKS o en för katthemmet Kompis.
Nalle
Putt upp igen!
Jättebra med flera alternativ att sätta in 50-öringarna till Bara vi alla tänker på missarna.
Trevlig helg ALLA
//M-H
Putt! För just nu så behöver Daisys kassa ett bra tillskott för två jätteresor!
Jag har lämnat ett bidrag:
För lite mer än ett år sedan var jag en ensam liten luffare på gatan. Jag bodde i en skortbil i flera månader. Ibland smög det om kring en ruskig tjej runt min bil det gillande inte jag, jag hoppade ut med en rasande fart och gick inte tillbaka först det blev mörkt.
En dag kom det upp en meny på bilen…. nya rätter varje dag. Det kändes rätt bra med den här goda maten och mitt liv blev lite enklare när jag slapp vara hungrig hela tiden.
Hon som smög omkring fick efter ett tag en trevlig röst, men hon hade fel på ögonen som hon blinkade o blinkande när jag tittade på henne.
Blink tjejen flyttade in en massa bråte i min bil, efter ett tag kom jag på att det var ganska varmt och skönt att sova i den där kojan med allt bråte.
En dag när det var riktigt ruskigt väder regn, blåst och kallt hörde hur blink tjejen prata med ännu en ruskigare kille om att det är för kallt för katten i bilen och att dom var tvungna att hitta på något!
Hitta på något en konstig pryl som lät och kom värme ifrån joo det var väl att hitta på men varmt och skönt blev det i all bråte.
Jag hade det ganska bra, varmt och skönt och väldigt god mat. Men det var väldigt ensamt så jag tog mod och började kolla in tjejen lite närmare och efter ett par veckor fick hon till och med en liten knä kel. Snacka om att jag var modig just då. Det var ju inte så faligt med blink tjejen så jag började kela med henne varje dag.
En dag när vi kelade lyfte hon upp mig och jag fick följa med in!
Vad som hände sen är bara kaos men jag hängde bara på. Jag skulle bli en huskatt? den där första veckan som huskatt var ingen höjdare.
Tänk Er ett bad plus att dom gjorde om det två gånger, blev in stoppad i en liten bur och helt plötsligt blev jag av med kulorna plus masken i magen och fick några stick, konstig grön färg i örat. Blink tjejen sa att jag varit på hel renovering.
Allt det här hände för lite mer än ett år sedan och nu känner jag mig som en riktig huskatt. Jag har eget hem två kompisar som kallas hundar psst jag är lite chef över dom.
Jag får inte gå ut själv längre men det funkar rätt bra att var inne, stora fönster och mycket att titta på. När det är fint väder får jag gå ut med blink tjejen i något som kallas sele. Ärligt talat är jag inte så intresserad av utelivet längre.
Igår gjorde jag nog en dunder tappe. Det satt en liten flug skit på lampan och jag kastade mig över den HERRE GUD allt rasade flugan flög och 1000 bitar glas överallt, jag drog självklart!
Jag hörde hur blink tjejen sa att det inte gjorde någonting, huvundsaken var att jag inte blev skadad. Vad är en äkta kristall lampa från 1910 värd mot Wille! husse och matte städade hela kvällen och jag tog en tupplur.
Så snälla ni hjälp till med ett litet bidrag till resekassan så fler små luffare som mig kan få ett eget hem och en helrenovering…..
Wille
Åh så snällt!!!!!!Vilken härlig historia!

Tårar trillar.
Såna så sötisar som får mig att gråta länge o mycket.
Tänk om alla små kissar kunde få träffa såna´små blinktjejjer.
Gör vad vi kan för att skramla till så många och få ihop så mycket vi kan.
Massor av nospussar.
Nalle

50-öringar har man ju en del av
Då var det avslut för samlandet av 50-öringar!
Jag har verkligen samlat varit på alla vänner, bössa på jobbet osv
Så idag har jag satt in 1723 kr på kontot till Daisys Resekassa.
När jag hittade Wille var han en väldigt rädd och ensam katt med låg attityd. Efter en månad i vårt hem fick han det högsta svansföring man kan tänka sig. Wille blev en jätte stolt katt med eget hem och det visade han alla.
Så nu hoppas jag att 50-öringarna kommer många missar tillgodo som behöver resa runt i Sverige till tryggheten och ett eget hem för det är alla katter värda.
Marie-Helene
Himla bra samlat Marie-Helene
snyggt jobbat!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Men ååå det är ju helt fantastiskt!! "Daisy" bockar och tackar 

Nu lär det finnas en slant för Eskilstunakatter och andra som behöver resa någonstans för att få ett nytt gott hem!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus