Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 1488 ggr
Rafflan
0

Solskens historia, lämnad 2 gånger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1992, min pappa var ute å cyklade längst en ganska trafikerad väg, det var skog på båda sidorna och mellan skogen och vägen var det gräs och ett dike.
Pappa hörde ett svagt jamande, stannade till och där i gräset låg en liten kattunge, den hade päls och öppnat ögonen pytte lite. Den lilla kracken fick följa med honom hem och var så liten att den rymdes i hans hand.

Väl hemma växte hon upp till en go och glad tös, blev kastrerad och blev ute katt som levde livet på landet, och fick namnet Stina.

När min pappa skilde sig fick "hon" båda katterna, men när hon flyttade till annan ort valde hon att lämna kvar Stina, någon åkte ditt å gav mat och vatten varje dag, men det var allt.
Pappas ladugård låg dock på gården och Stina var ofta där och fick då gos av oss ungar eller pappa, när jag fick veta att Stina var kvar lämnad (jag var 10 år) började jag tjata om att hon skulle följa med oss hem, och en helg när jag kom till pappa var hon där :')

Min älskade goa Stina var hemma igen<3

Dock fick vi bara 5 år ihop, sen blev hon hastigt sjuk, och jätte dålig och fick somna in, endast 13 år gammal<3

Lena
0

Så bra att ni hittade Stina igen! Inte lätt att bli lämnad 2 ggr så där. Då känns det desto bättre att hon fick några bra år ihop med dig.

Hon ser jättefin ur Stina där på kortet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rafflan
0

Tack, kortet är dåligt men tyvärr det ända jag har på henne, dock är minnerna starka :)

annebeate
0

Stina så söt, påminner om en av mina katter.Kyss Så skönt att hon hade er och ni henne.

Sidentass
0

Så sorgligt att Stina blev så pass dålig..men så skönt att hon fick känna sig älskad och att hon fick ett så fint liv tack vare er..