Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1769 ggr
madebyinferno
0

Vad göra med ett par hemlösa??

Har varit i kontakt med en tjej som berättade att hon har utanför sitt jobb två hemlösa magra katter. Jobbar på en vägkrog så miljön för dessa är inte den bästa på långa vägar. Tjejen har försökt fånga dem men tror det kommer behövas en fälla, vilket säkert skulle gå att ordna. Frågan blir väl sen vad man ska göra med dem för ta in dem kan jag tyvärr inte göra i detta läge ;-(

Har kontaktat kks och väntar på svar men någon här kanske har något råd eller tips sålänge!?

ChanelBM
0

Ange var geografiskt som katterna finns så får du kanske kontakt med nån här som kan hjälpa till eller har en fälla att låna ut

madebyinferno
0

De finns i Varberg/Halland!

Lena
0

Hoppas någon i närheten kan hjälpa dig med fälla. Det finns medlemmar i Skåne som har tillgång till fälla. Är dock lite osäker hur läget är runt Halmstad/Varberg.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Lägger in länkar till två katthem som finns i Halland. Du kan även höra med dem om de kan låna ut en fälla.

Hallands län

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Håller hårt i tummarna för att det ska ordna sig med en fälla och att katterna snart kan fångas in..precis som du skriver, är det ju en livsfarlig miljö för stackarna att leva i..

madebyinferno
0

Enligt tjejen som jobbar i närheten så verkar det vara ett par kattungar men som är väldigt vilda…

Ska se om jag kan åka förbi i helgen och se om jag ser dem och kan skapa mig en egen uppfattning om läget!

Men funderar på vad det är för mening med att fånga in dem om de ändå inte har någonstans att ta vägen!?

Chimney
0

Jag åker väldigt ofta mellan skåne och halmstad så jag hade kunnat hjälpa med att transportera upp en fälla om någon lånar ut..

#6 ändå bättre att ta in dom, förhoppningsvis kan ett katthem hjälpa dig. Kattungar är nog lättare att omplacera..