Akut vit hemlös katt Ängelholm.
Min kompis skickade sms till mig när hon var i Ängelholm idag på McDonalds då hon såg en vit tillgiven katt. Hon pratade med petsonalen som berättade att det var en familjs katt som varit på semester här och tappat sin katt. Familjen har ringt McDonalds och frågat efter katten. Men då hade dem inte sett den och familjen lämnade inget nummer. Så nu springer katten runt McDonalds och letar efter sin familj. Är där någon i Ängelholm som kan köra dit och titta efter katten eller ringa och höra med personalen. Den lär ju inte överleva där. Jag jobbar tyvärr hela dagen så jag har ingen möjlighet att ta tag i det. Så jag vädjar ifall någon annan kan det???
Oj vad tragiskt! Jätteviktigt att kissen blir infångad och får komma in i säkerheten tills familjen hittas. Hoppas familjen har ringt polisen och allt det där.
Ändrade lite på rubriken för att den skulle bli tydligare, samt satte tråden under kategorin/bortsprungna upphittade katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja det är hemskt. Det ända hoppet är att familjen ringer igen. Dem bodde inte i Sverige sa min kompis. Men jag hoppas någon kan kolla upp detta. Katten har halsband men min kompis hann inte se om där var något nr på det. Katten har varit där i någon dag nu. Synd inte McDonalds gör något för den utan bara låter den vara :(
#2 Lite tyspiskt McDonalds verkar det som. Vi har haft liknade situationer tidigare runt McDonaldsrestauranger.
Det viktigaste är att kissen kommer in temporärt innan det händer honom något. Om familjen bor utomlands blir det naturligtvis lite knivigare. Vita kissar brukar dock vara populära och snart få nya hem. Särskilt en så pass tam katt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja jag hoppas någon annan i närheten av Ängelholm kan ta tag i detta fall och hjälpa katten som behöver akut hjälp
Puttar upp!!!

Mc Donalds kommer med största sannolikhet inte att göra ett dyft åt kattens situation. Med insyn i verksamheten då dottern jobbar på "firman" kan jag säga att om någon skulle bry sig vore det i såfall någon ur personalen (rent privat då). Företaget ser knappt till sina anställdas bästa…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nej det är synd. Puttar upp tråden. Ingen som kan hjälpa kissen????
AKUT AKUT AKUT AKUT
SNÄLLA HJÄLP DEN BORTTAPPADE VITA KATTEN VID MC DONALD´S I ÄNGELHOLM INNAN DEN FÖROLYCKAS!
HOPPAS DET FINNS NÅGON SOM BOR INOM RIMLIGT AVSTÅND SOM SKULLE KUNNA HJÄLPA TILL.
DET BRÅDSKAR VERKLIGEN!
MC DONALD´S FINNS PÅ KLIPPANVÄGEN 14 I ÄNGELHOLM. ÄR VÄL DET ENDA?
Kan inte adressen. Men tror det är den nära maxi. Det är den ända jag känner till. Snälla någon som kan hjälpa katten om den nu är kvar.. Eller om någon har tid att ringa och prata med personalen och höra om katten!!!
Jag har ringt till Mc´Donald´s. Jag har bl.a talat med den kvinnliga chefen där. Man hade gjort en hel del, bland annat kontaktat polisen och katthem. Polisen ansåg man inte kunde ställa upp men katthemmet Tassebo gjorde det. Så katten är hämtad.
Tyvärr lämnade familjen från utlandet inget telnr. Katten har ett färstinghalsband men inget annat, vad de vet, som gör att katten kan identifieras.

#10 O tack för din insats! Det gläder mig att de faktiskt hade agerat och inte bara tänkt på sina intressen. Det inger hopp om mänskligheten!
Då får vi hoppas att familjen gör ett nytt försök att kontakta restaurangen så får de ju ett besked om var katten finns i allafall. Sedan kan väl inte Tassebo ha den kvar så länge men då finns väl förhoppningen om att katten får ett nytt hem.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Enligt TS är katten tillgiven så man bör kunna hitta ett hem åt den om ägaren inte hör av sig igen till Mc Donalds.
Helt underbart att höra :). Blev så glad att dem räddat stackars katten. Ja min kompis sa den var tillgiven. Hoppas ägarna ringer igen. Dem mår säker jätte dåligt och undrar var deras katt ät och om den lever eller inte. Hemskt läge. Men underbart att katten är räddad :). Stort tack till dig annebeate som ringde dem :)
#10. 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Vet man inget om familjen?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus