Årets Kattguld har utdelats till......
Kim på Djurskyddet Hitta Katten i Enköping.
Grattis!
Kim Lindbom Carlsson är en av vinnarna av årets Kattguld. Priset delas varje år ut till eldsjälar som arbetar med att hjälpa hemlösa katter.
Utmärkelsen delas ut av tidningen Kattliv i samarbete med Doggy och Folksam. Prissumman består av 25 000 kr som delas lika mellan två vinnare.
Prisets andra del går till veterinären Ann-Marie Nilsson som arbetar på Regiondjursjukhuset Bagarmossen.
Läs mer på:
Grattis!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
grattis verkligen!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Åh Kim som jag har träffat på ett möte i Nässjö för länge sen.
Så kul att hon fick det priset.
Ann-Marie Nilsson är en bra veterinär…Grattis till henne oxå.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Grattis! Alltid roligt när eldsjälar får vinsten..Kim känner jag inte till, men däremot har jag hört på forumet här för länge sedan att Ann-Marie ska vara en mycket kunnig och sympatisk veterinär..
Ann.Marie Nilsson är verkligen guld värd, hade henne till Lucas krämpor, när ingen annan veterinär ville undersöka honom, och hans tovor, perserpäls, för att han hade astma, fel på njurarna, och tovor i hela pälsen, som han var jävligt rädd om, slogs och bet, vilt omkring sig, så ingen vågade söva honom för att klippa bort tovor, och raka honom, 18 år gammal dessutom, men Ann-Marie som då jobbade i Södertälje sa, när jag ringde, kom hit, och jag åkte dit, allt gjorde hon, rakade, klippte undersökte, sövde försiktigt, för en gammal katt måste tas varligt sa hon,, glömmer aldrig henne, och så hade jag henne dom 2 sista åren av Lucas liv, han blev 20 år
så skönt tyckte han det var att bli klippt
Kul att kattguldet gick till Ann-Marie! har förstått att hon är en mycket bra veterinär med sina specialkunskaper om katt. Grattis till både henne och Kim!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"