Veckans OT Vecka 32
Tänkte att vi skulle börja med veckan OT-tråd igen. En gamla kär tradition sedan tidigare som kommit av sig sista tiden. Här kan vi skriva om precis vad vi vill. Det behöver således inte ha med katter att göra.
Jag tjyvstartar lite med det som får bli Vecka 32´s OT tråd.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har precis haft min andra semestervecka av fyra. Det är bara att konstatera att det fina sommarvädret kom av sig helt och hållet när jag började min semester. Regnskurarna har avlöst varandra.
Som vanligt tillbringar vi semestern på hemmaplan. Det blir så när man har 9 katter. Då är det skönast och bäst att vara vid hemmets lungna vrå. Vädret har dock satt P för de utomhusprojekt som vi planerat. Hoppas det blir bättre nästa vecka.
Har varit ganska trött och lat då det varit en tuff vår och sommar både på jobbet och privat. (Sons sjukdom). Har istället pysslat med mina foton och börjar göra en hemsida om Venedig. Här är länken om någon vill titta.
I måndags var vi en sväng till Dals Ed när det var uppehåll. Bifogar en bild över sjön Stora Le, som ser ut som en Norsk Fjord.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ha ha Lena rena Tankeöveföringen. Jag letade i OT trådarna för nån timme sedan efter inlägget om kostomläggning för att slippa kattallergi och såg då våra OT- trådar och tänkte av vi ska kanske ta upp dom igen.
Vi bor på landet hela sommaren. I dag sol och uppehåll. Katterrna stortrivs med att få vara ute i sele och lina om dagarn, dom går ut och in som dom vill.
Bifogar en bild på gammlingen som tänker dyka ner i poolen som bara har 4 cm vatten.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja det var nog telepati med i spelet för jag kom helt plötsligt att tänka på våra OT-trådar.
En badande katt, det var ovanligt! :)

#3 Nääää, han badar inte bara dricker vatten i poolen. Men det ser ut som om han tänker dyka i.
#4 Ja det såg ut som om han tog sats riktigt ordentligt där.

Min Indy åkte faktiskt rutschbanan idag på vår dagliga promis! Trodde jag inte. Jag brukar gunga med han
men nu klev han ut och åkte ner själv! Haha!! Knäppgöken!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag har semester i 1.5 vecka men sitter hemma med dubbelsidig lunginflammation. Tillbringade natten igår på akuten pga andningsbesvär, hade varit på vårdcentralen tidigare på dagen men fick där veta att det bara var en förkylning orsakad av virus och andningen troligtvis berodde på ångest.
Härlig läkare. Men nu har jag fått antibiotika och massa kortison så nu ska det väl bli bra. Men jag är ganska sur, man får inte bli sjuk på sommaren liksom
Jag har jobbat min andra semestervecka nu och kommit in i lunken. Nu i helgen har jag besök av en av mina närmaste vänner och hennes sambo som bor i Kristianstad och sen är det Swedish Floorball Open 2010 här i stan så hela dagen igår efter jobbet stod jag och fotograferade innebandy. Både sån som jag själv spelat med och sen landslagspelare. Lite annorlunda att se det spelas unde klarblå himmel och sol. Fick mig en bränd näsa men en del hade ju solglasögonen kvar när de tagit av sig dem. ;) Idag ska jag ner och fortsätta fotografera och senare under dagen så går fiinalerna. Våra westervikslag har vunnit allt än så länge så det är lite spännande.
Köpte mig ju en systemkamera i veckan så jag tar ju en massa kort och tycker åter igen att det är jättekul, mina katter tycker väl att det är ok ändå.
//Pia

Vädret har minst sagt slagit om. Jag har en helledig helg och sitter hos särbon som självklart har en massa jobb att göra. Vi är dåliga på att synka oss 
Ska snart ut och försöka fånga ett par kattungar på bild. Hoppas de vågar komma fram den här gången.
Idag är det äntligen lite bättre väder här i Dalsland. Vi har varit på en gameldags marknad här på förmiddagen. Sunnanå Marknad. Köpte där lite olika plantor till trädgården. Nu ska jag ge mig ut i blomsterlandet och rensa ogräs.
#7 Vad jobbigt att du har blivit sjuk på din semester. Dåligt av läkaren att ställa så fel diagnos. Nej det är sannerligen inte lätt att bli sjuk i Sverige.

Vad trevligt med denna tråd igen..! Hade den i tankarna för några dagarna sen..men kom aldrig så långt att jag tog tag i det..!
Jag gillar inte denna månad. Och har aldrig gjort. Tycker att sommaren förstörs den här tiden med allt och mycket som ska startas på en gång, känner mej faktiskt mer tillfreds i september då hysterin har lagt sig. Vädret är inte det allra roligaste här, mulet o regnigt, de är inte utan att man åter längtar efter sol o värme en vända till..Missarna mår gott..men fick mej en "glad" överraskning av Lucia här idag. hon skulle gå på den lilla extralådan i vardagsrummet, men den var inte nytömd..varpå hon gick vid mina ben o gav ifrån sig en stråle! -Tack för den..sa jag..o gick in o duschade foten!
Vilken trevlig tråd!
Jag är hundvakt till min kompis schäfer som just nu går på antibiotika. Och jag kunde inte låta bli att skratta när jag skulle ge vovven kvällsdosen och tänkte på hur det skulle ha gått till om det varit nån av mina katter istället…Jag stoppade in tre halvor antibiotika i vardera tre köttbullar, satte ner dem framför vovven och sa "Varsegod", och slufs så var de borta! Tänk så lätt hundägare har det! 
Lägger in en helt nytagen bild från vår trädgård. I våras anlade vi en rabatt med växter som skulle locka till sig humlor och fjärilar. Och det fungerade verkligen. I bild en fjärilsbudleja.
Här går det i sina vanliga fotspår. Dagarna tillbringar jag på min praktikplats, efter det dyker jag i garnlådan, kollar givetvis här inne och har då och då djupa diskusioner med katten shiba över ifall garnnystarna är hans eller mina. Han gillar skarpt sin nya plats på en filt på arbetsbordet brevid datorn. Men surar lite då och då när han inte får använda laptopen som huvudkudde.
Vädret är uruselt så det blir att hålla sig innomhus. Vill helst sitta på utsidan med virkningen vilket ger mig mer inspiration. Och får ha mina grejer mer i fred. Ibland verkar det som jag har hela huset fullt av katter ha ha ha
Planerar även in tiden så jag hinner jaga jobb/ny praktikplats då jag inte trivs där jag är och letar runt i nästan hela Svergie. Kanske inte konstigt att man är väck i skallen i mellanåt 
Shiba har hittat sitt favoritgodis. Banankaka som jag var korkad nog att låta honom smaka. Trodde aldrig att han skulle gilla det men han satt och tiggde så jag gav en liten bit för att få lugn på honom. Bananen var godast och han blev som GALEN efter mer och jättesur när han inte fick.

Nyss hemkommen från vänner som bor i husvagn hela sommaren. Varit där hela em. och kvällen. Grillning, fika, prat och canastaspel. Kom allt lite regn när vi skulle äta så det var bara att knalla in i förtältet.
kommer just hem från semestern.. så nu letar jag efter en liten hittekatt att ta hand om.. anmälde mig i kks för några veckor sedan..
man märker att det har blivit kallare på nätterna och mer regn, iallafall i sthlmsområdet.
Idag är det lite sämre väder. Mulet och det ska bli regn. Än så länge håller det dock uppe. Har suttit för mycket framför datorn och får nu ta mig i kragen. Här finns hur mycker som helst att göra.

På tisdag åker vi öbor in till sverige och ska över till andra sidan kusten.. =)
Göteborg here we come..

Vi har urtrist väder och har haft för länge! Nu vet jag att min inte bör gnälla på sådana småsaker..men märker hur sånna saker kan påverka sinnet. Missarna ligger o slöar, hela vardagsrummet är fullbesatt, så vill man sätta sig där finns golvet till förfogande;-)
Det här vädret är verkligen inte kul! Var tog sommaren vägen? Är den över nu? 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Jag har varit 6 dagar på Gotland och så länge har jag inte varit bort på år och dag. Det var en upplevelse, så vackert där. På ett år har jag mist 4 av mina kissar p.g.a. sjukdom/ålderdom så det blev lite enklare för kattvakten. När jag kom hem övertog jag två persrar en på 4 år och en på 6.5 år som mist sitt ena öga p.g.a av olyckshändelse. Inskolning pågår, fast jag har hjälp av min stora perserhane som är exemplarisk och hjälper till på alla sätt.

Sommaren är här idag! 
I götebrog regnar det i dag =)
Har ätit god hotel-frukost och är nu tillbaka på vår pyttelilla bostadsyta i timmerbyn.
Snart på med regnjackan och upp i Balder XD yey..
Här är det oxå sommarväder idag.
Ska storstäda övervåningen idag, jag ligger lite efter med renhållningen känns det som.
Har börjat att räkna ner dagarna nu till en av mina honor ska få
EN bebis, det är dag 63 och jag känner en olust inför denna kattförlossning eftersom hon bara har en liten liten "knöl" till mage.
Hoppas hoppas att hon inte blir värksvag, det är hennes första kull.
En frisk pigg kattflicka vill jag ha som får stanna i katteriet.
Vädret är tillbaka till regn och rusk efter en dag med lite sol och värme. Har varit och hälsat på min son i två dagar. Ska idag försöka ta mig och kragen och börja såpskura trägolven i vårt gamla hus.
#22 Gotland är fint! Har varit där ganska mycket bakåt i tiden. Bodde mitt i Visby under några veckor i september flera år i rad. Det var fint när alla turister åkat hem och det fortfarande var bra väder.
#24 Kul att ni är min gamla hemstad Göteborg och hälsar på.
#25 Håller tummarna för förlossningen.
Äntligen lite sol, kanske kan jag börja måla skåpluckorna utomhus som jag tänkt mig i flera veckor. Vad lite sol kan göra mig glad 

Önskar jag vore ledig idag, vill så gärna ut och let abär och svamp eller något. Istället får jag snällt sitta här på kontoret…

Skall snart till jobbet. Har haft en underbart fin och solig semester. Vi har varit i Göteborg och tittat på Mamman till vår framtida vovve en "Berger des Pyreneér" Fass Rass och samtidigt varit chaufför till två kisar till Borås. Passade på att gå på Liseberg och titta på Lotta Engberg och trodde man skulle skymta i TV men, men.
Passat på att träffa alla vänner och släkt som man inte riktigt hinner med nu med allt kisejobb.
Vi har också jobbat i trädgården, målat, lagt nytt uterums tak.
Har också haft fint besök av Tiger som hälsar på oss ibland

Bilden ovan är på Mamman till vår framtida vovve
#30 Det var mig en trevlig vovve! :)
Vädret började med regn men har nu klarnat upp lite. Ska fortsätta såpskura trägolven här hemma. Bor ju i ett gamalt hus med obehandlade trägolv vilka ska såpskuras med gulsåpa 1-2 ggr per år. Det är ganska jobbigt men det är en härlig känsla när det väl är gjort.
Igår gav jag mig på biblioteket. Idag ska jag fortsätta med arbetsrummet mm. Som ni ser på bilden (om ni tittar noga) fick jag hjälp av Cornelius och Tristan. Katterna gillar det gamalmodiga sättet att städa mycket bättre än dammsugare och syntetiska rengörningsmedel.
Har varit på praktikplatsen i dag sen på hemslöjdscafet här i byn och virkat. Har inte gjort mer faktiskt. Har inte funkat efter att jag var i skogen i går och plockade blåbär. Tantens rygg pallade inte 2 timmar ha ha ha
Det enda jag har gjort sen var att jag tydligen lyckades göra mig osams med herr shiba här. Han kunde inte förstå varför han inte fick ligga på mattes laptop. Han hon ville skriva var vel inte så viktigt. Och filten som ligger på arbetsbordet brevid var vel inget kul. Den fick han ju ha. Så när jag tog bort honom bet han mig det lilla "skrället" vände ryggen till och la sig på filten och surade.
Äntligen hemma… Göteborg var kul men sååå förbaskat skönt att vara hemma.
Fick med mig en liten kisse på färden hem med. =) Stålgrå söting. Hans nya matte hämtar honom på lördag.

Kom hem till lägenheten i Eskilstuna i kväll. Gubben ska till ögonläkaren och jag ska tillsammans med min dotter sälja kaffe och bullar på dottersonens fotbollsmatch på lördag.
Å-festen har börjat i kväll här, så det spelas för fullt ute än och så kommer det att vara ända till söndagmorgon. Basen känns i hela kroppen fast jag är inomhus. ,:-))

Var ute på kattjakt igår kväll, och fick med mig en liten svat dam hem. Gott om humör i den lilla, fräser inte men skäller ut mig var gång jag går in i köket där hon huserar. Egen tråd kommer så småningom.
Fångade också in en svartpadda. Blev matad minst i 5-6 år av en gammal tant. Hade 2 ungar som dog.
Nu dog tanten också och huset ska säljas. Katten sitter bakom nätdörr i mitt sovrum, fräser åt mig och kissar överallt. tror inte att hon har sett en kattlåda nångång.
Jobbigt det här med hemlösa katter:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#34 Borta bra mn hemma bäst brukar det ju heta. Vad bra att du kunde ta en katt med på färden. :)
#36 Ser fram emot tråden och bilder!
#37 Inte lätt när det blir på det sättet. Den kanske kan bli TNR katt sedan efter kastreringen? Svartpaddor är ju så himla fina.
Jag har haft en hektisk vecka
nattjobb i måndags
städnig av nedervåning ca 5 tim även lite trädgårdsarbete, tvättning o målning av ett fönster på tisdagen
nattjobb i onsdags
infångande av kattmamma med 2 ungar i Höör i torsdags
sambon varit o kört turistbuss han kom hem i fredags
lördag Höör igen för att hämta kattfällan som inte fick plats i bilen i torsdags,det blev även en tur på marknaden när vi ändå va i Höör.
idag söndag blir det middag hos grannen o inget annat.
naturligtvis har katterna fått omvårdnad o kärlek hela veckan oxå
#39 Det var en händelserik vecka du haft Barbro! :) Det var ju himla bra att ni kunde fångat in kattmamman med ungarna i Höör. Varma applåder till er!
För min del har ytterligare en semestervecka gått till historien. Nu har jag bara en vecka kvar. Vädret fortsätter dock att trilskas med mer regn än solsken. I fredags fick vi riktiga regnskyar så att det tom blev översvämning i källaren. Då är det inte alls kul.

Jobbat hela helgen. Fick köra långa omvägar igårkväll i Malmö p.g.a. det myckna regnandet. Det kom 60mm.
Nu är det dags att börja en ny tråd för nu är det ny vecka.
Länkt till OT Vecka 33