Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1918 ggr
Litenida
0

Tam katt med två nyfödda ungar

Hej!

En tam honkatt med två 5-dagarsungar behöver brådskande ett stödhem. Mammakatt är troligtvis inte så gammal, ca 8-10 månader, men tar väl hand om sina små. Mamman är tam, mycket kelen och spinner för jämnan.

Det är kattkommando Syd som har ansvaret för den lilla familjen som just nu finns i nordöstra skåne.

Mamman är väldigt vacker, svartsköldpaddstabby med vitt. Den lille gossen är svart med mycket vitt och lilltösen är svartsköldpaddstigré med vitt.

Om någon har plats över för denna familj får ni gärna maila mig på litenida_86@hotmail.com, så vidarebefodrar jag jag mailet till KKS.

Ankie
0

men snälla nån va ung hon var då….. endast 8 -10 månader

Litenida
0

Ja, hon är nog inte äldre än så. Mycket liten och nätt.

Ingen som känner att dem har plats för denna goa katt och hennes två små bebisar?

Sidentass
0

har ju fullt med en hel septett här hemma..men jag önskar av hela mitt hjärta att den lille familjen får komma in snart, i ett hem som inte är lika fullt på katter som vårt..

putt!

Litenida
0

puttar upp då det är viktigt att dem mycket snart får ett stödhem/permanent hem!

Ligonskrutt
0

Nu har vi ju redan åtagit oss två olika fall, och vilket av dem det blir som vi blir stödhem åt får vi se, det beror på ifall det dyker upp andra hem till katterna, så förhoppningsvis behöver ingen av dem komma till oss!

Men det vet vi inte ännu. den ena kissen kommer isf tidigast till oss om en och en halv vecka.

Vi bor i kalmar, utan körkort och med två katter som vi haft i 7 månader. Så vi har ingen lång erfarenhet av katter, och har aldrig tagit hand om små kattungar förr.

hur ser katternas situation ut just nu?

Litenida
0

Med lite trixande kanske det går ordna transport, om inte någon av de andra katterna kommer till dig.

Den lilla familjen bor just nu i mitt badrum, funkar sålänge kattungarna är så små och inte rör på sig. Nu är de 1½ vecka, så snart kommer de behöver större utrymme. Mamma Nisa visar också att hon gärna skulle vilja komma ut i resten av lägenhetenheten, men det funkar tyvärr inte.