Vilka idioter det finns
Nu kvart i 9 ringde en kvinna från en ort ca 30 km härifrån. Hon hade fångad in en kattunge i hennes dotters garage. Om jag kunde hämta den?
När jag frågade lite mer…mamman är född i garaget för 2 år sedan. Dotterna matade ibland. Fick 2 kattungar (första gång???) för 10 veckor sedan.
När jag förklarade att det inte finns plats och att sånt måste planeras fick jag höra att jag? kunde vara glad att kattungen är infångad.
Ingen där kunde ta in kattungen ( de har redan 2 innekatter och ingen plats
) och mamman är ändå inget att ha, bara en mager vildkatt. Kastreringen var inte deras sak. Hon blev sur när jag frågade varför de inte hade gjort något innan, när ungarna var yngre. Och när jag sa att jag inte kan komma nu och hämta kattungen och att hon ska släppa ut den igen.
Jag sa att jag fundera här lite och hör av mig igen och att jag inte bara ta ungarna om mamman inte också kommer in och blir kastrerad. Måste hitta en plats först.
De sitter där i sina villor med innekatter och vill bli av med vildkatterna i garaget.
Det är de vi har största problemet med. Alla dessa jävla Svenssons som inte fattar att en katt måste kastreras och som bara kräver att man sent på kvällen kommer när de roper. Men att ta in en kattunge själva, det kan de inte…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

håller med, finns gott om idioter,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
dessa människor tror att ni är statligt anställda för att ta mot katter.
Vad trött man blir! Vilken syn!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Stackars katter, usch vad arg man blir, jag tycker vi borde ha en riktig "Djurpolis " i detta land, nu när det är så många som inte sköter om sina djur. De skulle åka runt och "läxa upp" folk, ge dom ordentliga böter, förbud att ha djur mm , ja det borde göras mycket mera för de stackars hjälplösa djuren…..
Vad som retar mig utöver deras attityd är att ungarna är 10 veckor redan. 2, 5 månader. Nu blir det mycket svårare att få de och mamman tama. Det hade varit mycket lättare med nyfödda ungar.
Och att de är vi som kommer att betala allt. Bensin, veterinären. De skulle aldrig kommer på tanken att de har ett medansvar genom att de matade mamman i två år.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Okunniga människor. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Mycket trist och fyrkantig syn…usch…
Nä och samtal i den här stilen…
Riiiing….
JA, Kattkedjan, *******..
Ja vi har tagit hand om en kattunge……
JAha, ni har tagit hand om en kattunge….(jamen, då har de ju tagit hand om en kattunge, va?)
KAn ni komma och hämta den? Annars så får vi ta bort den….
Precis som om det vore en finne man ska klämma ut……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....