Katta behöver ett hem om c:a 1 vecka
Jag tog hand om en katta och hennes ungar i mitten av maj och alla fyra ungarna är tingade. Nu börjar de att flytta om en vecka och då behöver också mamma katt ett helst permanent hem.
Hos mig har denna kattfamilj fått turas om med mina katter att vara i större delen av huset för det går inte att ha mamma katt ihop med mina andra katter. (Jag har ett rejält ärr på min vänstra arm från en sådan konfrontation.)
Utan ungar kan jag inte halva tiden stänga in henne ensam i det rum som hon och ungarna har haft som sitt.
Jag behöver alltså hjälp med att placera mamma katt ganska omgående någonstans där hon får mer sällskap än vad jag erbjuda henne. Kanske går hon ihop med andra katter när hon inte har ungar men den variaten är nog redan körd hos mig för hon har råkat i delo med flera av mina när jag missat att någon av mina varit kvar i t ex vardagsrummet.
Känner ni någon som antingen kan ta hand om henne ett tag eller permanent.
Men…. putt för en så fin liten mamma!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tack för era puttar! Jag har annons på Blocket och hon finns på Livlinans hemsida. Tyvärr är det inte så många som vill ha en vuxen katta.
NEj, suck…. vi provar igen… OCh nu är det ju hopplösa tider även för kattungar…..

Det behöver inte vara kört hos dig även om hon bråkat med dina katter när hon hade ungar. Jag hade en stödis som jag trodde skulle mer eller mindre mörda mina katter när hon hade ungar. Sen flyttade ungarna och hon lugnade ner sig. Det hände inte över en natt men hon är numera en i flocken här.
När ungarna flyttat bodde hon i ett rum nätdörr. En dag (eller natt var det faktiskt) hade någon släppt ut henne till dom andra. Inte ett ljud hade jag hört från någon katt och sen dess är hon tillsammans med dom andra.

antar att hon ska kastreras nu när bäbisarna flyttar , och då får de lättare att komma överens, men förstår att du hellst vill att hon ska ha ett egte hem, självklart,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag kan inte ha henne kvar här för det är redan några av mina katter som det finns konflikter mellan och det skulle späs på med en katt till speciellt som mina katter nu ser henne som en argbigga. Hon är mycket kelig och tillgiven med människor. Så jag ber er att tänka igenom bekantskapskretsen m fl om det inte är någon som vill ha en katta.
Putt för lilla kattflickan!!!!!!
Kattan har fortfarande inte hittat något hem

Har du annonserat?
Annonsera på alla möjliga sajter och katthemshemsidor. Skriv mycket om hur underbar mamman är och vad för slags hem hon söker och passar i: Ensamkatt/kattsällskap, lugnt/aktivt hem, barnfamilj, familj med hund, innekatt/utekatt, osv…
Skriv på ett så positivt sätt som möjligt så att folk blir intresserade!
Jag förstår din situation, och all creds till dig för att du tog hand om familjen efter många funderingar och övertalningar av sambon, men tyvärr tro jag inte du lär hitta någon intressent på katten med en sådan text. Den måste vara mycket mer positivt beskrivande om kissen, och som sags vad för slags hem hon kan passa i. Och bildbomba gärna annonserna, den som är intresserad blir lätt mer och mer förälskad ju fler bilder det finns att titta på!
Lycka till!

Kissen är ju så fin…puttar för skönheten!
# 10 Jag tror att du skrivit på fel tråd! Vilken text talar du om? Inget av det som du skriver stämmer i detta kattfall så tagga ner lite.

#12 Hmm, blandar jag ihop 2 personer nu kanske? Ber om ursäkt i så fall!
Hur som helst så var det inte det jag ville poängtera, utan jag undrade mest om annonseringen.
# 13 Och vad vet du om var och hur jag annonserat om denna katta? Undrar var den där sambon du skriver om finns? Är det månne någon ande som driver omkring i mitt hus när jag inte är hemma?
hmmm…vi skulle kunna få plats med en katt till hos oss, tror vi. Vi bor i en tvåa på 63 kvm med två innekatter. En hona, ca 3 år, en hane lite över ett år. Båda kastrerade. De kommer från katthem och vi har haft dem ca 7 månader.
Men det beror ju på hur kattmamman är. Vi har ju inte så stort så det behöver ju vara en katt som går ihop med våra.
Våra är nyfikna och gosiga. tycker om när man möblerar om och när det händer saker. Katterna tycker om att sova tillsammans och leka, men honan är lite lugnare än hanen, som gärna skulle vilja ha en lekkompis till tror vi, ngn som vill leka lika mkt som honom :) Hanen är ganska framfusig och inte direkt tillbakadragen, vilket vår hona klarar av eftersom hon är så lugn och "snäll", men en annan katt skulle nog kunna bli irriterad och kanske skrämd? Båda våra katter är väldigt snälla ändå, har aldrig bitits eller rivits.
Men det är svårt att veta utifrån det du skriver om katten kan trivas här. vet inte ens var katten finns ngnstanns? Vi bor i sydöstra sverige :)
Den här kattan vil nog bo så att hon kan gå ut när hon så vill. Hur hon fungerar med barn ingen för de som hade henne från början ville inte ha henne kvar när de blev med barn.
Kattan finns i Dalarna så det är väl i längsta laget att fixa transport. Men tack för att ni frågade.
Ah ok. Ja det är ju lite långt…:/ Hoppas att ni hittar ett bra hem till henne! :)

#14 Men jag skriver ju att jag kanske blandat ihop dig med någon annan.
Och om du läser mitt första inlägg så FRÅGADE jag om du annonserat, och ifall du inte gjort det så gav jag tips. Bli inte så vass bara för att man frågar något och vill hjälpa till för kattens skull, herregud……………..