Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 461 ggr
gubben
0

Snacka om fördomar - och av en veterinär!

http://gt.se/index.jsp?a=650171

Man blir ju mörkrädd av att läsa vad den här veterinären säger. "katter är mer präglade av platser än av människor så vuxna katter som får nya hem kanske inte alls får det bra" Typ! Och att registrering av katter inte kan göras för att bönderna på landet skulle ändå inte bry sig!!! Sen när började man rätta lagarna efter de som skiter i lagarna? Och inte minst att katthemmen gör det värre i stället för bättre eftersom folk blir mer vårdslösa med sina katter för att de vet att det finns katthem.

Alexej
0

Artikeln var från augusti, hoppas han har ändrat sig lite. För det handlar inte bara om id-märkning utan framförallt om kastrering. Blir det lag (id-märkning), då är staten tvungen att anställer folk som kan kolla om lagen fölls. Det kommer att ta tid. Bönderna kommer att blir ett problem (kolla min insändare under :Hur ser kattannonserna ut..), men just där är det viktig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Djupa suck. Katter är väldigt präglade på människor. Hur skulle de annars sörja när någon dör, lämnar dem och så vidare. Det är snarare så att de som inte behandlar sina katter med kärlek, får katter som inte bryr sig om dem.  Så det är snarare de ägarnas inställning som är fel. Och veterinärens. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

gubben
0

§1 Men staten har väl i så fall redan folk anställda för det eftersom det är lag på att hundar ska vara id-märkta. Det är klart att det måste kunna gälla även katter.

Efvis
0

Vilket flane!…men hur kan en sådan människa bli veterinär?!!än värre är ju att karln är länsveterinär!!…..varför jobbar han överhuvudtaget med djur om han har sån krass inställning till dem?…många frågor men inga bra svar känns det som…

Hälsning Efvis

Lena
0

Jag kommer ihåg att vi hade en tråd om den där länsveterinärens uttalande tidigare här i Hittekatter. Han fick myckt kritik från olika håll och kanter minns jag. Jag skrev tom ett mail till honom och bad honom utveckla sina tankegånger lite mera. Naturligtvis kom det inget svar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Känner också igen artikeln. Vilken pajsare till veterinär. Den diskuterades, precis som Lena säger, väldigt flitigt när den dök upp för ett par månader sen.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis