Vad anser ni om ID-märkning av katter?
Jag har haft en liten diskussuin med en läsare om kastrering, vaccinering, ID-märkning och avmaskning… och ja, alla har ju olika åsikter. 
Nu vill Katthemmet Kompis blogg höra era argument för ID-märkning. Skriv era inlägg till blogginlägget. 
Jag kommer sedan att sammanställa era åsikter i bloggen.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag är inte så kunnig på katter alls, och förstår absolut inte vad folk har för olika åsikter? Det är väl en självklarhet att man vaccinerar, idmärker och avmaskar sin katt?
Är det människor som har innekatter som inte är så intresserade av vaccinering och kastrering? Eller vad handlar debatten om?

# 1 För alla är det inte självklart att kastrera, vaccinera och ID-märka sin katt. Tyvärr. Jag fick en fråga på bloggen som du kan läsa längst bland kommentarerna här.
Jag svarade henne då så här:
Svar: Hej!
Tack för att du kikar in på vår blogg!
Du kan ta fram lådan redan nu för ungarna lär sig relativt snabbt att gå på lådan. Ett tips är att sätta en och en i lådan en timme efter att de har ätit. Jag rekommenderar icke klumpbildande sand eftersom de kan börja äta av det…
Mamman var väldigt ung då hon fick sina ungar, vilket kan bidra till att inte inte har utvecklat sin mammaroll, dvs hur hon ska uppfostra sina ungar.
På vårt katthem förespråkar vi kastrering av alla huskatter för att det inte ska födas några oönskade kattungar och/eller fler hemlösa katter. Jag vill råda dig att inte släppa ut kattungarna förrän de är kastrerade eftersom de börjar bli könsmogna efter ett par månader. Och jag rekommenderar dig att kastrera mamman. Det kan mycket väl vara så att hon redan är dräktig (igen) eftersom hon får gå ut. Berätta gärna hur det går! Önskar dig lycka till! /Jenny, Katthemmet Kompis
Debatten fortsatte sedan i detta inlägg. Jag har dock hela tiden svarat henne i hennes blogg. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis