Hittekattungar behöver ett hem
Har hittat ett ställe där en kattfamilj bor….två vuxna och två kattungar. Jag lyckades fånga en av kattungarna igår. Den sitter nu i mitt kök…rädd. Inget konstigt. Ska försöka fånga den andra kattungen också. Någon som är intresserad av att ge ett hem till de?
På bilden är den ena och den andra som är fortfarande i buskarna är helt svart
Försök få in hela familjen om plats där finnes ,det som händer nu är att mammakatt parar om sej fort som attan, speciellt nu när hon mister sina ungar. Kastrering av de vuxna är viktigt, sen försöka att placera ut dem till lämpliga hem. Kanske du själv kan behålla ungarna ? eller de vuxna katterna
Du kommer att få många svar här av de riktiga profsen. hur du ska gå till väga för att hjälpa denna familj.
En kattunge borde vara med mamman och syskon tills den är 12 veckor.
Har du inte plats att ha hela familjen? Kanske skyddat ute där du kan mata de? Men bäst vore inne. Föräldrarna måste kastreras så snabbt som möjligt.
Hur tänkte du göra? Har du möjligheter att hjälpa, plats, råd att kastrera? Hur tama är de vuxna? Har du tagit kontakt till ett katthem? var bor du?
Många frågor:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag har bestämt mig att behålla kattungen själv. Dessutom ska jag försöka fånga den andra också. Lyckas jag så får det bli två. Så de har roligt.
Tror nog att de är runt ca 12 veckor. Har kastat rå köttbitar och de äter så det är ingen fara med det. Dessutom är det någon som matar de katterna…va där imorse och så fanns det ett skål med mjölk där.
Jag bor på ett rätt så lugn område, men där kattungarna finns är 2 meter från en busshållplats. (i en buske) Kan tänka mig att det är rätt så farligt.
Mamman är värst att få tag på. Hon bara sitter och glor och kommer inte fram. Försiktig som satan. Väldigt fina och uttrycksfulla ögon ha hon. Den fjärde katten kan jag inte säga mycket om. Har bara sett den nån minut sen försvann den. Men har inte plats till hela familjen ändå. Jag skulle vilja fånga de all så det inte ska bli fler, men svårt är det. Kan man inte kontakta nån som sysslar med att fånga hemlösa katter? Eller måste man göra det själv?
Var bor du?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja ta kontakt med något av de katthem som finns i LÄNKAR här. För mamma katt kan du inte fånga utan fälla, det är nog det troligaste.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....