Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 2383 ggr
katterna
0

Blir så irriterad på okunniga människor!!

Blir så irriterad på varför inte människor kan förstå att det är viktigt för en kattunge att få bo kvar tills dem är tolv veckor. Har pratat med en kvinna på mail angående en kattunge på Blocket som bara var nio veckor gammal och hittekatt. Och nu idag ska kattungen till ett nytt hem pågrund av att hon inte ville hennes barn skulle fästa sig för mycket och för att hon redan hade katt. Och hennes åsikt var att kattungen inte far illa ut för att den flyttar när den är nio veckor. Hon har haft katt hela livet och vet att det inte är någon fara för bondkatter att de flyttar tidigare. Raskatter däremot utvecklas långsammare och är därför omognare än huskatter att flytta vid nio, tio veckor. Jag bad henne googla på varför dem inte skulle flytta innan tolv veckor. Och jag hoppas hon gör det. Stackars kattunge som hon räddat!!!

Jourhemmet
0

Ja usch vad tråkigt. Jag tog emot en kattunge igår som ett par hade köpt dagen innan och det var sagt att den var tolv veckor. Det funkade inte med deras hund så därför skulle den avlivas. När jag fick se den så visade det sig att den bara är ca:7-8 veckor :(

Josefa
0

Tala om för kvinnan att det hon gör är förbjudet och hota med en anmälan.

katterna
0

Hon blev jätte förbannad på mig. Hennes annons finns på Blocket. Helsingborg. Upphittad kattunge vill hitta hem. Jag mailade först henne för att se hur det gått med kattungens syskon så svarade hon ju och skrev att denna kattungen var nio veckor. På Blocket står det tolv veckor. Men det ljuger hon om i annonsen. Har försökt maila henne igen. Men funkar inte nu. Vet inte varför. Kan någon annan göra det och förklara för henne.

katterna
0

Har försökt maila nu fyra gånger. Men funkar inte :(.

Josefa
0

Har du bara mailat eller har du pratat också? Om du mailat så måste du ju ha hennes svarsmail. Funkar det inte att svara på det?

Ring och säg att du vill titta på kissen, och åk och hämta den.

katterna
0

Nej jag har svarat på hennes svars mail. Men kattungen hade redan fått ett nytt hem och skulle dit idag.

katterna
0

Står bara att ett fel har uppstått när jag ska maila det. Kattungen skulle komma till bondgård med andra kattungar och katter.

Josefa
0

Man får väl hoppas på att det är sant som hon säger. Men tvivlar på att bönder som redan har katter och kattungar svarar på annonser om kattungar på Blocket.

kattassen
0

Det som smärtar mig lite är ju hur det gick till om de tog hand om en av den upphittade kullen kattungar på 8 veckor…? Var var mamma katt??

Mycket som verkar märkligt. Trist också att man inte ger ungen en chans att vara kvar. 2 katter i lägenhet = för många…Förvånad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

katterna
0

Ja det står i annonsen att dem hittade kattungen förra veckan och syskonen men tog bara in denna. Någon annan hade tagit in två av dem andra kattungarna. Mammakatt visste hon inget om men skrev att hon andra säker matar den om hon andra hittat mammakatt. Jag skrev att dem måste ta in mammakatt och sterilisera innan det blir kattkoloni. Men tror hon lyssnar på det döva örat eller något. Hon blev skit sur att jag la mig i och brydde mig

Hawknestgrove
0

Du kan anmäla annonsen till blocket, då åker den bort.

JAg ska  lägga in en skärmdump här och ringa in var du hittar det

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om du skrollar ner till slutet på annonsens sida så hittar ni! har ringat in det snyggt på bilden….

katterna
0

Såg nu på Blocket att annonsen redan är borta nu. Så förmodligen är kattungen i det nya hemmet nu.

Hawknestgrove
0

Ok,men spara min dump om det är så att ni vill anmäla till Blocket. För det är längst ner på annonssidan man hittar länken att klicka på. OCh det fungerar!

katterna
0

Ja det ska jag komma ihåg :)