Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: media
Läst 421 ggr
Lena
0

Ytterligare en katt funnen under Ölandsbron!

Idag står det att läsa i denna artikel http://www.barometern.se/article/1209487_103-102-0-0 om att ytterligare en kattunge har hittats under Ölandsbron. Allt tyder nu på att det var fler än två kattungar som dumpades på bron. Den här kattungen är nämligen inte samma kattunge som föll under räddningsförsöket men kommer sannolikt från samma kull. Kissen vilar nu ut på Kalmars katthem och kommer att adopteras av samma person som adopterat den första kissen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Men vad sjutton är de frågan om..har det gjorts som en kampanj att dumpa stackars missar där…usch o tvi säger jag bara!

Skönt dock, oerhört gott att veta att det redan ordnat sig för den här missen..nu kommer jag åter igen att tänka på den andra kraken som blev kvar..

Sidentass

modellflickan
0

Den/de som gjorde detta mot kattungarna önskar jag all lidande världen!!

Lena
0

Ofattbart att någon kan komma på en så befängd idé som att lämna katter åt sitt öde uppe på en bro. Vissa människor står på en oerhört låg nivå när det gäller civilisation och vanligt folkvett. Så himla synd att dylika individer befattar sig med djur över huvud taget. Varför kan de inte hålla sig borta från all kontakt med fyrfotingar?  

Eftersom många tydligen saknar insikt om vilken skada de vållar via sitt ansvarlösa beteende behövs det stränga lagar som ger djurförbud för all framtid.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

simzonites
0

Jag hade tänkt lägga in länken till artikeln nu när jag kom hem men - Lena men du var snabbare Skrattande

Här hade man ju hoppats att det var den katten som hoppade som man har hittat…..men det är väl inte sån tur kan jag tro.

Jag hade skrivit insändare till Barometern och Östran som var publicerade i onsdagens tidning - förhoppningsvis får några sig en tankeställare i alla fall.

Lotta

/Lotta

Lena
0

#4 Tyvärr verkar det inte vara den katten som föll från bron - den här såg tydligen annorlunda ut. De tror nu att det var flera katter i samma kull och att denne fallit från bron innan de andra två upptäcktes.

//Lena

emjon
0

Men herregud vad är det för fel på folk egentligen. Hur kan man bara göra en sådan sak mot värnlösa djur? Tror tyvärr att en del av dessa djurmisshandlare tycker det är OK att göra så p.g.a våra lagar som inte står på djurens sida. Blri så erhört ledsen för kissarnas behandling men glad att de blivit räddade och omhändertagna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

simzonites
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på katten som hittades igår

/Lotta

simzonites
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och här kommer en på den som räddades i lördags

/Lotta

modellflickan
0

#3 Jag instämmer helt.

#7 och #8 Vilka underbara småttingar

Puma77
0

Åh vill bara ha, de e ju så söta.

//Pia

Lena
0

Ofattbart att någon kan dumpa sådan ursöta katter! Och på en bro till råga på allt.

(Här skulle det ha suttit en kräkgrön Smilies med horn och vampyrtänder om det funnits en sådan. )

//Lena

simzonites
0

#11 Funkar det med den här?

/Lotta

Denna kommentar har tagits bort.
Engla
0

Men är de verkligen helt säkra på att det inte är samma katt som hoppade från bron när fick tag på den första?                Om det inte är samma, kommer de fortsätta att leta efter den tredje? Tragiskt när sådant här händer!

Är det ingen som läser Barometern som vet om någon har haft kattungar i denna färgen hemma, men som plötsligt har försvunnit?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#12 Du den där var inte dålig! Rätt färg, hornprydd och med huggtänder - vad man jag mera begära?

#14 Den kissen de hittat nu verkar ju vara långhårig. Han som skulle rädda den fallande kissen menade att den hade annan päls. Det verkar som folk fortsätter att leta på området. Många har engagerat sig i dessa stackars katters öde.

//Lena

vanessa
0

Djupa suck från mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
0

Gorilla Wushu Piercing No Devil 

Då det jag vill säga ändå skulle censureras så får dessa smilisar tala för vad jag tycker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars