Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1920 ggr
Naquita
0

Nyfångad hona söker stödhem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JIPPI ÄNTLIGEN har vi fått in en katthona som vi försökt lokalisera och fånga ett tag nu, ute på en camping utanför Ronneby.

HON SÖKER AKUT STÖDHEM

Hon har hållt till där i flera års tid.

sommaren 2008 tog jag emot en svart kattunge, TITUS, hans mamma var en svart förvildad sommarkatt som sprang vind för våg på Torkö Camping. Han satt övergiven under en sommarstugealtan och mamman var "försvunnen"

2009 stod det om hennes kattungar i tidningen och att
byggnadsarbetarna slutat mata dom då deras arbete var färdigt.
journalisten åkte ut och tog hand om kattungarna på eget bevåg och jag började luska lite i vart mamman fanns.

När all snö försvann i Mars 2010 sattes fälla ut på campingen när det gick.

En morgon såg vi katten sova i en förfallen lada, och denna helg har
fällan stått där. **IDAG satt hon i fällan=)
**Hon är en svart liten honkatt. ålder okänt, minst 3 år.

Väldigt lik sin son jag tog in 2008:

essut50
0

Bra jobbat. Hoppas nån kan ställa upp som stödhem åt henne.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

Åhhh..hon är ju sötare än en godisbit…puttar för ett stödhem som inte är lika kattefullt som vårt!

Naquita
0

Ville bara säga att hon är dräktigRynkar på näsan

Gullimat
0

Puttar för ett goshem till denna dräktiga hona som har haft turen att få komma in. Bra jobbat

lillmymlan
0

Putt upp för en dräktig hona!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Naquita
0

Ganska långt gången är hon nog med, det jag har sett. Är ganska kluven om jag ska stressa iväg henne till vetten eller låta henne vara.

Här är sötnosenKyss

Naquita
0
Gullimat
0

Du vet säkert bäst

Naquita
0

Här ser ni lilla magen lite om man kollar noga..dålig bild

Tiana
0

Men lilla fräsboll, kunde du inte knipit ihop lite i år?

Naquita
0

haha ja du Tanja..Fast det KAN ju faktiskt vara massvis med mask..Ska avmaska o se, försvinner magen blir de kastrering illa kvickt;)

Tiana
0

Ja, är hon fortfarande lika livlig som igår så förstår jag att det är svårt att se om det finns tuttar… Flört

persikahallon
0

Vad bra att du har fått in henne äntligen! Glad Skönt att hon slipper vara hemlös nu och föda en massa ungar ute. Kan man kastrera en dräktig hona oavsett hur långt gången hon är?

Hawknestgrove
0

upp till och med 7:e veckan. Det gjorde vår vet här. INga problem, lite större ärr bara.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nordann
0

Så skönt att hon kom in och fler kattungar slipper födas ute.Bor tyvärr alldeles för långt bort för att hjälpa till.

Naquita
0

Jag låter vet kastrera honor upp till 6e veckan, sedan tycker jag de är för långt gångna. Som jag alltid sagt, är honan i bra kondition i +7e veckan så är det grymt mot både hona och ungar att ta bort dom. De är nästan livsdugliga och honan har börjat få mjölk och känner sina ungar sedan länge. är övertygad om att även andra djur än vi (smarta människor?) kan känna moderskänslor.

nemeni
0

Hur har det gått? Vet du om hon är dräktig?

Naquita
0

nej jag vet inte det, jag får inte direkt pilla på henne:) Mage har hon dock, men inte jättestor. ska om allt går som det tänkt ta in henne och lilla Simona från vanvårdsärendet så får vet kastrera om hon inte är över 6e veckan.

Hon är så söt, hon har deffinitivt varit någons tamkatt för hon tittar så nyfiket på mig och gömmer sig aldrig utan håller sig där vi kan se varandra, helt öppet

Visst ser hon t.o.m lite busig ut?:)

Naquita
0

Ska jag få ny mat, vad gott. Jag är lite nyfiken ändå

Hawknestgrove
0

Ja, ska du till vet i det närmaste?

Naquita
0

Denna vecka fanns inga tider, blir måndag eller tisdag veckan som kommer.

Naquita
0

Antingen är jag inbillessjuk eller ska Tora föda inom den närmaste veckanFörvånad

Jag tycker mig se småvärkar och en massa bebissparkar, men svarta katter har lurat mig förr. så mycket enklare att se på flerfärgade katter.

Hon är iaf vääldiggt långt gången, magen putar och hänger ut mot marken när hon hukar eller ligger,

Tiana
0

Så pass? Förvånad Nog för att jag inte har erfarenhet av dräktiga kattor, men var hon så stor?

lillmymlan
0

putt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
0

Hur har jag kunnat missa den här tråden i flera dagar? Måste ha varit blind i veckan.

Så bra att den lilla mamman nu är infångad! :) Mindre bra att det var bebbar i magen förståss, men man får i alla fall vara glad att hon inte hann föda dem utomhus.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Nu är jag nästan helt säker på att det är bäbisar jag ser:) Har gjort en mysig bolåda med krypin som hon redan!! lagt sig tillrätta i:)

Tanja alla dräktiga honor blir inte ballonger, men ja, när hon stärckte ut sig när hon hade kommit hit såg man en ganska stor mage och en vecka har ju redan gått=)

Naquita
0
Tiana
0

Haha, ok. Jag har bara råkat ut för ballongvarianten Flört

Sidentass
0

Vilken tur att missen får vara inne i tryggheten…puttar upp för ett stödhem till henne, skönheten..

Hawknestgrove
0

jaha, hur gick det? Hos veten?

Hawknestgrove
0

Synd att du inte fick tid hos vet tidigare, då hade det ju gått att kastrera och abortera.

Naquita
0

#31 nej hon hade varit för långt gången. Jag kastrerar inte honor över 6 veckor gångna, utav många anledningar.

Tycker det är för grymt helt enkelt.

Gullimat
0

Tur hon kom in i tid, lilla svarta skönhet.Kyss

Naquita
0

Tora flyttar till stödhem ikvällSkrattande

Ankie
0

härligt :)

Silversemlan
0

Tora har funnit sig tillrätta i sitt rum bra efter bilresan igår och förhoppningsvis kommer hon trivas hos oss. Just nu finns inte så mycket att uppdatera men det blir nog en egen tråd senGlad

Hawknestgrove
0

så gott för henne!

anebit
0

Underbart!  Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Naquita
0

Tora alias Ester är högdräktig och ni kan läsa om henne och se underbara bilder här:

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=189052&start=200

Tiana
0

Suck, de drar ju ut på det alla tre kissemammorna… Väntar med spänning vid datorn på jobbet Oskyldig