Bernt Ekelund avsatt som vice ordförande i RO!!!!!
Ekelund är med omedelbar verkan
avsatt som vice ordförande i RO med rösterna 13
mot 3.
Riksorganisationen har ingen direkt makt över Göteborgsföreningen, men de närvaranden på mötet har gett RO i uppgift att officiellt varna Göteborgsföreningens styrelse att om de inte omedelbart avsätter Bernt ifrån styrelsen i Göteborgsföreningen så kommer hela föreningen att uteslutas.
/Miranda
Tack Miranda för informationen… dagen börjar bra med mycket goda nyheter! *Tummen upp*
Jättebra jobbat! /Pelusa
Toppen va glad jag blir
Mojje och jag ska genast blogga om detta 
Massor med tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Jag antar att RO betyder riksorganisationen Djurens vänner ? så jag bloggar rätt?
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Det var underbara nyheter att höra! Alltid ett steg i rätt riktning och ett resultat av GT´s artiklar. Hoppas tidningen följer upp med en artikel om detta.
#3 Helt riktigt det betyder Djurens Vänners Riksorganisation. Ekelund satt ju som vice ordf. där vilket gjorde det hela ändå värre.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fantastiskt bra jobbat. Alla so varit inblandade i arbetet som nu lett till att han fick avgå är värda all respekt.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Yesssssss! En ros till dig i detta ärende, Miranda!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
KOLLA IN MITT FINA MONTAGE ;-))
#7 Talande bild! :) Nu hoppas vi bara att Göteborgsföreningen handlar snabbt och kvickt.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

En glad nyhet,tack för den!
Vilka härliga nyheter
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Nu har jag & Mojje bloggat om detta, gå gärna in på våran blogg och läs 
Tassar i massor från Eva & Mojje

Vi ska inte glömma att Bernt fortfarande sitter kvar som ordförande för göteborgsföreningen…..
RO har nu som uppgift att upplysa styrelsen i gbgföreningen att de ska avsätta bernt som ordförande. Frågan är om de har ett fungerande styrelse överhuvudtaget, eller om det är bara bernt som styr, i så fall bestämmer han ju att han få sitta kvar.
Även om han avsätts som ordförande är detta ingen garanti att han slutar gasa ihjäl katter…..
Men vi kämpar vidare vänner!
/Miranda
BRA!!! Man kunde hoppas att det blir straffpåföljder för hans agerande…
Helen
Dagens goda nyhet
Tack för den
Jenna
# 12 ok har nu ändrat så det stämmer med uppgifterna jag fått här :-)

Underbart! En tjej som var med i DV i Skövde, tror jag att det var skrev till mej via namninsamlingen och talade om att det bara är gbg-avdelningen som gör så. Jag svarade henne att det visste jag ju, och sedan menade jag att det borde ställas misstroendevotum i riksorganisationen, så att han åtminstone kom därifrån. Årsmötena brukar ju inte vara förrän i mars, så jag antar att trycket har blivit väldigt stort på RO.
Även om Ekelund försvinner från Gbg-avdelningen, så kommer han i alla fall att bli åtalad, för det han har gjort (hoppas jag i alla fall).
Skönt att det i alla fall har hänt NÅGOT. Nu är det bara att hoppas att medlemmarna i Gbg ser till att han försvinner, om inte annat så vid årsmötet (om det finns några medlemmar och om de blir kallade till årsmöte)
Vad glad jag är! Det är bud på kullerbyttor, men det kan jag tyvärr inte längre. Firar med en extra kopp kaffe.
Mettan

Hip hipp HURRA!! Vad jag är gla'!! 
Äntligen en utveckling i rätt riktning!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

UNDERBART!

Vad glad jag blev..

Mkt bra nyhet!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Detta var helt underbart att läsa. Jag gör vågen till dig Miranda och de andra som engagerat sig. Nu hoppas jag att djurens ovänner kollar alla sina föreningar i landet, för det finns fler idioter där. Tyvärr.
Stor, stor kram från mig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

De tre som fortfarande tror på honom, borde också avsättas om de anser att det han gör är rätt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vilken toppennyhet! Snabbt o bra jobbat!
Sidentass
En något tidig Alla hjärtans dags present, jag förmodar att alla kissar i Göteborgsområdet bugar och tackar, så gör vi tvåbeningar också.
Var inne på Djruens vänners riksorganisations hemsida nyss. Ännu så länge står Ekelund kvar som vice ordförande. Nog bra om en skyndsam uppdatering blir gjord!
//Lena

tror de uppdaterar hemsidan var tionde år