Fyra gröna är mer än två röda
Efter otaliga diskussioner som förts både natt- som dagtid insåg vi, min särbo och jag att….Huliganer uppför sig inte som hans New Foundlandshundar.
Insåg, fast jag känt det en tid att: NU RENSAR VI LUFTEN. Hans hundar är döda och mina huliganer lever!!!! Verkligen LEVER!
Vilken styrka jag fick:) Tack Gunilla för Bill o Bull.
Efter åtta år, med man som nu är utan hundar insåg jag med lite lessenhet och kommande saknad att jag väljer mitt liv med Bill o Bull.
Djur går aldrig att värdera, inte ens jämföra.
Kan ju känna rent spontant att om hans hundar hade kommit på tanken att galoppera över mig en tidig morgon så hade jag inte suttit här och skrivit nu.
Men..å andra sidan. Hur många gånger har jag inte vaknat av en dräglande, polyptät hund hos honom? och hört hans: Duktig gubbe. VADÅ DUKTIG GUBBE???
Hos mig har han blivit väckt av två galopperande huliganer som inget hellre vill än att få kurra och slicka öron eller hår? Hans kurvor har också inbjudit till Titt-ut!
Enligt mig mysigt och jag har nog mumlat: Hej Pussgurkor.
Hans röda, trötta ögon fick mig att inse att ett liv utan oss tre blir bättre för oss alla.
Rannsakade mig själv och insåg att!: Jag involverade inte ens honom i mina planer att skaffa katt.
Ler och inser vad nyttigt det är att följa det man känner.
Har också lärt mig att om man släpper på kontrollen så e i-n-g-e-t- intressant för en huligan.
Sluta bädda-inget överkast att dra ihop.
Öppna dörren till vardagsrummet-vadådå?
Blommor utan tandcreme-inte kul
Akvariet-blött o farligt.
Balkongen- fullständigt livsfarlig
Toan e skitkul, en drar i ploppen, en dricker. Förmodligen med kill-i-magen men sååå himla rolig.
Ha nu en go helg allihopa. Vi skall mysa.
Kramar Eja, bill o Bull

Hej Eja
Har som vanligt väntat på ditt skrivande.
Du det här: jag väljer mitt liv med Bill o Bull.
Vill bara gratulera Bill o Bull och dig sjäjv till dessa vackra ord.
Hur skulle man bara nånsin välja bort odjuren????
Nalle
"Fyra gröna är mer än två röda"….. hihi intressant rubrik ;)
och
"Efter åtta år, med man som nu är utan hundar insåg jag med lite lessenhet och kommande saknad att jag väljer mitt liv med Bill o Bull.
…… Vilken styrka jag fick"
Tack Eja för ett läckert och härligt inlägg. Å grattis till ett, som jag tror, utmärkt beslut!
Ha en smarrig, mysig och god söndag önskar Eva och kissorna på kajkanten
HAha, tacka Camilla, vår suveräna kassör också!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....