Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 10346 ggr
[GunillaR]
0

Fin bild på en inte sliten katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tecknar gärna ett porträtt eller målar en målning av din katt.

Jag är helt ärlig i denna tråd och efterlyser katter som vill bli avbildade. Eller mattar/hussar som vill ha en bild på sin älskning.

Pris för teckning i A3 format = 400 kronor

Pris för oljemålning på duk ungefär samma format = 800 kronor.

Specialpris för medlemmar på Hittekatter.

Jag ämnar snart ha ännu ett lotteri på kattbilder, men denna gången tecknade sådana, 3 st. Mera info om lotteriet kommer om några dagar då alla tre bilderna är klara.

En bild släpper jag här lite i förskott…

Lena
0

Vilken fin bild du visar där i inlägget! Så trevligt att du erbjuder sig att göra teckningar av våra katter. Det vet jag har efterfrågats tidigare. Bra pris är det ju också!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[GunillaR]
0

Tack :-)

Ja den kommer ju till lotteriet  ;-)

[GunillaR]
0

Jag ändrar mig till att jag gärna avbildar alla katter oavsett om de är gamla, unga, slitna eller inte slitna.

Däremot så avbildar jag aldrig någon levande varelse med sår och elände. Jag vill göra det vackra av katten. Och förresten så är alla katter söta oavsett om de är unga pälsbollar eller gamla kämpar.

Debattia
0

Puttar upp för kissemodellerna !!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[GunillaR]
0

Det är kanske ingen idé att ha ett lotteri om ingen är intresserad av söta kattungar. Den ena bilden har ni sett och den andra är också en sök "välkammad" kattunge.

Den tredje bilden som jag håller på med är en liten kille som nu är två år, som är en hittekatt som haft ett tufft liv innan Akutgruppen i Stockholm tog hand om honom.

Men jag startat lotteriet i nästa vecka. Om inga lotter blir sålda så får jag sälja mina bilder på annat ställe än här på Hittekatter.

Lena
0

Dina tidigare konstverk har ju varit mycket uppskattade här på Hittekatter. Det talar väl sitt tydliga språk. Finns ingen anledning att tvivla på att det inte skulle finnas intresse. :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[GunillaR]
0

Min avsikt med denna tråd var inte att skaffa beställare till katter. Eftersom jag har lottat ut min konst tidigare så vet folk om detta och jag behöver inte saluföra mig i någon tråd.

Denna tråden var ett svar på den andra tråden, jag jag fick klara besked om att folk inte vill ha söta katter och att min konst är dålig.

Så vill du ta bort denna tråd får du gärna göra detta.

Lena
0

#7 Hittekatter iFokus har en bit över 2000 medlemmar. Medlemmar som har olika smak, tycke och preferenser. Alla tycker naturligtvis inte lika. När det kommer till konst är det likadant.

Förstår inte varför du tolkar det som att ingen vill ha avbildningar på söta katter eller att din konst är dålig? Det är inget som jag kan utläsa varken i tråden om "Fin sliten katt" i denna tråden eller av det stora gensvar ditt tidigare lotteri fick.

SofiaBlomberg
0

7#

*Denna tråden var ett svar på den andra tråden, jag jag fick klara besked om att folk inte vill ha söta katter och att min konst är dålig.*

Uch vad fel du har! Om jag ändå kunde rita lika snyggt som du så skulle jag vara superlycklig. Stå på dig , folk kanske helt enkelt inte har pengar just nu.

Ha en mysig alla hjärtans dag!

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

[GunillaR]
0

# 9 - Tack Sofia :-) Kyss

anebit
0

Sätter in detta här också som jag skrev i den andra konsttråden:

Alla konstnärer jobbar ju olika så varför ska inte ni två duktiga konstnärer göra det?

Jag tycker att vi ska vara tacksamma som har två duktiga konstnärer som medlemmar och som målar katter på olika vis.

Det vore tråkigt om ni målade likadana tavlor.

Nej  gör på erat eget vis då blir det bäst.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

[GunillaR]
0

# 11 - Jomenvisst är det så.

Lena
0

#11 Kloka ord! :)

destiny
0

Det ena utesluter väl inte det andra! Visst är det härligt att se konstverk på ärrade och slitna katter som äntligen fått det så som katter ska ha det. Men det är lika roligt att se konstverk på katter som haft  tur från början och får växa upp som trygga välmående katter. Alla är ju katter och alla är lika fina, var och en på sitt sätt.

[GunillaR]
0

# 14 - Precis!

Men om jag ska välja på att avbilda en katt med gapande sår och i all sin förnedring och bilden på samma katt som överlevt även om den är tilltufsad, så väljer jag klart bilden där katten har fått det bra.

Det finns så mycket elände i världen i dag. Krig, misshandel och annat. Dessa bilder ser vi i media, om det så är TV eller tidningar. Jag som konstnär väljer att skildra det vackra i världen, för det finns sådant också. Det finns kärlek och medkänsla och en mycket vacker natur. Jag väljer att avbilda det vackra.

Debattia
0

Bilder med skadade ,sjuka katter kan jag tänka mig att visa upp för politiker och ansvariga så dom ska förstå vad jag pratar om när jag vill hjälpa katterna.

Tar jag själv hand om en skadad,tilltufsad kissemiss. Och vill ha en målning ,bild,  som minne av katten.Är den då enögd eller har halva öron ,skulle jag i alla fall vilja ha bilden på just den katten.

Men jag skulle nog aldrig vilja köpa en tavla på en skadad katt, bara så där rakt över.På ett konstgalleri eller något liknande.

Det finns ju tavlor på skadade och döda människor, krigstavlor o.s.v. som gör vi blir påminda om historien….

Debattia

[GunillaR]
0

# 16 - Om vi talar lite om konstens historia i mycket korta drag;

Från början var det mest kyrkan som ville ha avbildat motiv från Bibeln.

Efter detta blev det de rika människorna och adeln som gjorde beställningar på porträtt av släkten och på sina gods och marker.

På 1800-talets slut så började konsten få en roll av att avbilda samtiden. Detta kom mycket från impressionisterna. Efter detta så har konsten haft en stor betydelse just att avbilda samtiden. Man började då att förmedla otäcka krigsscenarium.

I och med att fotografin fick sitt genombrott så fanns här nu ytterligare ett medium för att förmedla bilder från den råa vardagen.

Nu finns inte detta behov att förmedla krig och elände, eftersom vi dagligen blir matade av detta via TV och tidningar, för att inte tala om youtube.

Folk vill inte hänga upp blod och krig, sargade djur eller människor på väggarna i sina vardagsrum. Än så länge så drar bilderna till konstgallerier men nu har vi faktiskt gått över alla gränser av äckelpäckel som man kan visa inför publik.

För att återfå balansen så börjar nu en massa konstnärer att måla och förmedla andliga motiv, förmedla det vackra, kärleken, ljuset.

Det var den ena aspekten i denna debatt.

Nu ska jag försöka att sätta mig in i den andra aspekten, dvs att från era perspektiv se och framför allt känna den frustration som ni alla som arbetar med hemlösa och drabbade katter, måste känna.

Jag förstår att här finns en mycket stor frustration och att det var lite av denna frustration som kom fram nu i helgen.

Jag håller med dig Debattia med att politikerna och allmänheten måste bli varse om hur det förhåller sig i de utsatta katternas värld.

Frågan är bara hur man ska kunna påverka och framförallt upplysa människor om att katten INTE är ett vilt rovdjur som klarar sig själv.

Ja nu blev det mycket……………….

Debattia
0

Håller med om att vi inte längre behöver dessa krigstavlor och att media nu tagit över den rollen. Jag känner  om jag någon stund kan koppla av från alla hemlösingar så vill jag ha en lugn vrå där jag inte blir påmind om eländet .För att hämta nya krafter.

Målar själv lite i olja. En tavla jag målat med kniv skar jag  in en liten kissemiss,så där modernt.

Debattia

[GunillaR]
0

# 18 -Men du!!!

Du måste visa dina alster. Inte visste jag att du hade en konstnärlig ådra Flört

Och det stämmer att om vi ska få nya krafter att hantera den grå vardagen så måste vi hämta dessa krafter i ljuset, kärleken och skönheten Kyss

Debattia
0

Jag har bara en liten hobbyådra.Cool

Debattia

[GunillaR]
0

# 20 - Ähhh var inte blygsam nu Flört

[LucyInTheSky]
0

Jag skulle så vilja få mina katter målade, allihopa på samma bild.. Men jag har inte riktigt råd just nu..

Men du kanske vill måla dem sen när jag har pengarna?

[GunillaR]
0

# 22 - Hur många katter har du?

[LucyInTheSky]
0

4 pojkar har jag =) Hade varit så tufft med en målaf tavla av dem alla..

[GunillaR]
0

# 24 - Hade du tänkt enbart som fyra porträtt eller du vill ha alla fyra i helbild? I så fall kan man ju göra en trevlig bakgrund där katterna sitter, ligger eller står på olika saker. Till exempel en trädgård där någon ligger i gräset, en annan sitter på en stol osv……..

Då måste tavlan bli i minst format F10 (55x46 cm)

Den skulle kosta 1200 kronor men du får den för 800. Och du behöver inte betala allt på en gång. Det hade varit mycket trevligt att göra, så du kan ju tänka på saken!

[LucyInTheSky]
0

Låter helt underbart med den ideen att katterna är tillsammans i tex trädgård.. Gör olika saker fast på samma bild. Kan nog bli riktigt riktigt fint.

Tack för rabatten och att jag får dela på kostnaden =) Jag har som sagt inte råd denna månaden. Men nästa månad är bättre..

Men om jag ska förbereda hur vill du ha bilderna på dem? Många olika bilder på varje katt eller bara en på varje katt.. Framifrån, profil osv? För då kan jag börja fota dom och leta bra bilder.

[GunillaR]
0

Gärna många olika bilder på varje katt så att jag därigenom kan få fram en idé om hur de ska vara placerade.

Jag har beställningar som jag måste leverera inom några veckor så det är helt ok att vänta.

Du kan skicka in bilderna på mitt mail, så blir det lättare

ladymoon@onatima.se

Förresten jag kom att tänka på två katter som fick vara med på bild på gudinnan Freijas bild. Hon hade ju två katter som drog hennes vagn.

Sagolika
0

Den här stilige gossen skulle jag vilja ha ett porträtt av nån gång när jag blir rik :)

Sagolika
0

Den här tjejen också :)

[GunillaR]
0

Åhhh  så vackra de är! Hur ska jag kunna motstå dessa?

Format 35x35 cm, behöver inte bli dyrt. Jag har inga ramar hemma i den storleken (kilramar som man spänner duken kring) men vid nästa tur på stan kan jag handla. Duk har jag, färg har jag och inspiration har jag……….

Sagolika
0

Ja, de är fina mina älsklingar Kyss

Hur mkt. skulle 35x35 cm kosta? Önskar hett att man vore rik!

[GunillaR]
0

Normalt tar jag 400 kronor för en, men två för 500 ?

Druke
0

Vad kul, Morgaine, att du har fått några beställningar! Bilden på kattungen var jättesöt, Freijas bild var väldigt vacker.

Du är verkligen duktig på det du gör!

[GunillaR]
0

Tack så mycket :-)

Här är en målning som jag lottade ut

Sagolika
0

#32 Så fantastiskt snällt och generöst av dig. Skickar en "virtuell" kram till dig :) Jag är absolut intresserad av ditt generösa erbjudande. Vi kan väl prata mer om det via mail eller PM.

Kram Nina.

[GunillaR]
0

# 35 - ja det här måste vi ju komma fram till med så underbara tisar.

Jag har ett porträtt som jag ska göra först.

Sagolika
0

Det är lugnt! Det är ingen som helst brådska.

[GunillaR]
0

Det låter jättebra. Jag fungerar bäst när jag får ta det i min takt.

Sagolika
0

Här kommer någon bild ytterligare på dem :)

Sagolika
0

Bijou

Sagolika
0

Bijou

Sagolika
0

S*Sagolika Bijou Magnifique

Sagolika
0

Bijou

Sagolika
0

S*Golden Oracles Snoop Dogg (Noopen)

Sagolika
0

Snoopen

Sagolika
0

Noopen

Sagolika
0

Noopen

Sagolika
0

Noopen (han brukar ha mycker mer päls o krage, är urfälld på dessa bilder)

Sagolika
0

Trött Bijou ;)

[GunillaR]
0

Tack för bilderna! Nu har jag sparat dessa också. Jag hoppas kunna göra dessa vackra katter rättvisa.

Börjar skissa på dem idag Tungan ute

Sagolika
0

Tack! Ska bli jättespännande att se :)