Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 2597 ggr
eja4
0

Jodå , Bill o Bull hälsar:)

Var börjar jag? Vem e skyldig? Vaffö gör di på dette vise?

Vilken soppa! Har väl aldrig varit känd för att bli desperat men nu…

Vilken katt bet sönder internetanvändaren? Vem orsakade besök av brandkåren o.s.v.. Listan e sååå lång o just nu e jag sååå trött på dessa huliganer.

OM jag hade vetat vad som väntade mig…ungefär som att vara gravid och inte veta. Man väljer inte, man älskar villkorslöst.Första blicken föder kärlek.

Bäst att skriva det först för annars ligger jag illa till.

Dessa två…"raringar" lyckades demolera min dator och tuggade sönder internetuppkopplingen. Hur förklarar man kattspyor d.v.s. kattgräs, hårstrå, garn, plastbitar o.s.v. inför försäkringsbolaget?

Nåja, jag fick rätt och in kom NYA datorn. TVÅ DAGAR fick jag ha den och sen…. Samma visa.

Jag grät, förbannade, hotade. Insåg att på huliganer hjälper inte mänsklig ilska. Vem f-n kan va arg o grina när två, i mitt tycke idioter, gillar salta tårar.

NU har jag ny dator och inser att min historia blir görlång. Har inte berättat om brandkåren ännu.  Den kommer snart. Får skynda mig innan batterierna tar slut. Här finns numera inga sladdar.

Kosterkissarna hälsar

Hawknestgrove
0

asch!men hur kunde de sabba själva datorn? KAblar Ok men router och dator? tänk, de var ju hur snälla som helst när de var små…Du får pensla kablarna med tabasco. Eller sån där besk smörja som  finns på apoteket, stoppväx, för folk som biter på naglar…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunlog
0

…eller gör som Icejossan har föreslagit på andra trådar: sätt tandborstar med tandkräm på, där inte katterna är välkomna… Jag tycker det är en jättesmart idé! Kanske något som du ska göra på vissa ställen? Tex akvariumet…?

Nåja, du är min idol här inne, Eja…

Så, kram på dig!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

eja4
0

Hej!

Om man har en bärbar e det himla lätt och "alla har vi varit små":) Bara att spy på tangenterna, gräva lite för att "bara kolla". Här kör jag med allt från citron till stark chili.

Det gäller nog att "umgås" utan elektriska kontakter. Rätt mysigt OM MAN FÅR EN LITEN STUND FÖR SIG SJÄLV.

Hawknestgrove
0

uj….Ja, vi hade besök här av bekanta med en väldans klåfingrig tvåårs liten tjej. Min laptop låg nerpackad i sin väska på tyvärr lagom höjd för tjejen. Så hon tog ut den ur väskan och tog ut laptopen och den gick i golvet…. Puh… den klarade sig…..Annars å är  det lilla Programmet Paw Sense superbra. När man har datorn på. Funkar bra även på småbarn…..

http://www.bitboost.com/pawsense/

eja4
0

Gunlog Hej!

Jag HAR provat Icejossans knep och vackrare och starkare tänder än Bill o Bulls finns inte! Det slickas och smackas och jag ger mig den på att de sköljer tänderna efteråt. Åtminstone minskar vattnet betydligt i skålen. Dessvärre ser min stolta Yuccapalm inte ut att trivas av varken Huliganer eller tandcreme. Har haft denna blomma i 27 år!!! och NU ser den deprimerad ut.

Hawknestgrove
0

Hm… klä in den i snyggt kycklingnät elelr adoptera bort den!Skrattande

Gunlog
0

Amen, kycklingnät var väl en bra idé? Då kan man ju sätta ljus i den till julen, lite rött glitter och sedan på med nätet igen. Då kan ju där ju inte komma en enda huligan och förstöra din fina julgran…(…eller…)

Konstigt att de går i närheten av tandkräm… Kanske strö ut lite vitpeppar i jorden? Det tar palmen åt sig och börjar faktiskt "dofta" vitpeppar… Jag vet inte om det går med en yucca, men det gick med någon blomma som jag hade… Jag blev väldigt förvånad, faktiskt…

Hawknestgrove
0

Ja fantasin har inga gränser. Jo, en lösning till! Smyg ut i skydd av mörkret och knipsa gran-eller enris! Stick ner i krukan. Snyggt, dessutom. Bytes när det börjar barra.

Gunlog
0

Hmmm… Ska kanske inte ha en traditionell gran kommande jul…? Tål att funderas på…