Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 2991 ggr
chiiiicka
0

*Hemma*Stor Svart/Vit Skogis/Teckomatorp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Nu är vår älskade dotters katt spårlöst försvunnen igen =/

Sist vart han stulen o vi fick hem honom till slut men nu e han väck igen =/

Han försvann för några dagar sedan i Teckomatorp, Plåtslagaregatan 4.

Han e väldigt stor,gosig o social.

Är både öronmärkt och har ett orangt halsband på sig med mitt telefon nr i.

Någon som sett honom eller vet vart han är?

Är väldigt orolig här nu igen =/

Mail:Chiiiicka@hotmail.com

Nr:0707-271620

//Jenny & Julia.

Ankie
0

han är inte stulen igen då?

chiiiicka
0

de e de alla i byn oxo tror, men tror dock ej de e samma människa som tagit honom igen…isåfall vore dom ju riktigt korkade, dom fick polisanmälan på sig när dom tagit honom sist så.

Hawknestgrove
0

Stackars er, förstår att ni är oroliga.Vore nog klokast att inte släppa ut kissen igen……Håller tummarna för er!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

chiiiicka
0

tyvärr går denna katten inte o ha inne.

han var innekatt som liten men total förstörde allt tapeter o pissade inne trots kastrering för att han ville ut, så han kan man ej ha inne =/

hittar ja han vid liv vilket jag tror att han e får ja sälja honom till någon på landet. där ingen kan sno honom, har fått många bud på denna katt då han har en såna egenskaper som ja aldrig varit med om att en katt har.

Trist man ska behöva sälja sina djur men vad ska man göra lixom =/

Hawknestgrove
0

ja, ibland så blr det så. MEn trastgård? Inte fundrat på det? Det lugnar ner de flesta katter som gillar att vara ute!

chiiiicka
0

hm har ju trädgård nu dock ej så stort men kan ju alltid bygga nått så han har balkongen och en bit ut på gräset .

Lätt värt att fundera på OM  ja får hem honom igen.

Eller får de bli koppel men den dagen man får jobb kanske de blir svårare att hinna med både honom och dottern och allt annat runt om.

Men ja lösningar finns , just nu hoppas ja bara att någon ska höra av sig så man vet lixom. Han e dock en smart katt som aldrig e ute på vägarna och så, ja brukar hålla koll på honom , han brukar mest stryka runt bland folken här och så, ja gissar på att någon velat ha honom och tagit honom helt enkelt.

Sidentass
0

Håller tummarna för att missen snart är hemma, att han bara är ut på lite vandring och känner av den begynnande våren. Jag hade inte vågat släppa ut katten i och med att den tidigare blivit stulen, samtidigt som jag förstår problemen med att han så tydligt visar sin otrivsel som innekatt. En rymlig rastgård på tomten vore kanske lösningen, har jag själv i planerna att ordna för mina katter..

chiiiicka
0

han kommer alltid in en 4-5 gånger om dagen och är även med mig o dottern så fort vi e ute , så han håller sig alltid i närheten och så.

Ja blev tvungen att släppa ut honom eftersom ja bodde på andra våningen och precis flyttat till lya med uteplats så kommer han tillbaka blir de koppel tills ja fixat något ute i trädgården till honom eller hittat ett hem till honom ute på landet.

chiiiicka
0

Kissen e hemma :)

var en granne som tagit in honom i tron att ja flyttat långt ifrån. fast de bara var några meter =)

så nu e han hemma :)

Hawknestgrove
0

Oj… ja du, rastgård  och tills dess koppelpromenader. Lille buse!

kattassen
0

#9 Trevlig läsning!! Jag ändrar genast i rubriken.

Ja hoppas han kan vänja sig vid att rastas under kontrollerade former. Vi har en hittekatt som kom till oss - utevan - men nu sedan 5 år tillbaka är han innekatt med koppelpromenader. Han vande sig vid det ganska snabbt. En löplina under uppsikt på sommaren är också poppis.

Lycka till!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

Så bra att kissen har kommit tillrätta igen! Jättekul!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

skön läsning, kissen inne igen

Maggan47

annebeate
0

Ännu en glad nyhet denna dag!Glad

lottamattis
0

Hej o grattis att han kom tillbaka!Skrattande

När du gjorde en polisanmälan,brydde sig polisen då?

Undrar för jag har varit i samma situation (stulen katt i göteborg)

och polisen hade inte tid,kände mig maktlös,kontaktade kronofogden och nu har det gått så långt som till tingsrättenRynkar på näsan

Han är i trygghet nuSkrattande tack gode gud, jag höll på att dö av saknad!

Hawknestgrove
0

ja trots vad alla regler säger, så är faktiskt löplina under kontrollerade former bra. IBland så är vissa regler väldigt enfaldigt utformade.

Jag fick ju vårt tillstånd nu och hade representanter från LST här hemma. Där betonade de, hur viktigt det var, att kattmamma skulle  absolut ges möjlighet att komma ifrån sina små kattungar  om hon ville det. Jag stod som ett frågetecken. Det gör väl hon som hon vill? Sen fick jag förklaringen, att har man katt med ungar, så MÅSTE hon ha en plats, där hon kan vara ifred från dem. OCh i ett normalt hem så finns det ju automatiskt. Vad de menar, är väl om man har dem i bur, så får dt inte bara vara grejer på golvet, utan  man måste ha typ en stol, dit de små inte når.

anebit
0

Underbart att han är hemma igen!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

chiiiicka
0

Lottamattis: Ja gjorde en anmälan via nätet istället då ja vet hur polisen e när man ringer o anmäler sin katt försvunnen.

Dom e skit otrevliga o får en o känna sig som en idiot så blev via nätet istället, de går ju lika bra =)

Ja de e hemskt när ens djur försvinner asså, man tror alltid de värsta. (påkörd)

Ska fundera hur ja ska göra med kissen, tror ju ingen tar honom ifrån mig efter den senaste gången när alla i byn hjälpte mig :)

Men koppel ska ja testa oxo kan vara bra för mig med lite motion hehe o dottern skulle ju tycka de vore suveränt kul :P

Alla vet att han e min dotters katt nu så o att ja ej ger upp hehe :)

Dessa djur asså :) sjukt vad dom kan betyda för en :)