Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: katthemsevenemang
Läst 1389 ggr
Pelusa
0

Är det viktigt med konsert för katter?

Margot Nyström arrangerar idag, måndag, en protestkonsert i Jacobs kyrka i Stockholm kl 19.

Protesten riktar sig mot jordbruksministern och jägaren Eskil Erlandsson som vill se över djurskyddslagen så att det kan bli lättare att skjuta hemlösa katter. Jägarförbundet får en massa pengar av staten medan katthemmen inte får ett öre. Djurskyddet är en politisk grej, regeringen är passiv och många kattvänner är förtvivlade.

Sveries kulturråd i London, Carl Otto Werkelid, är en stor djurvän och kommer hem enbart för det här. Andra som medverkar är bl a skådespelare Samuel Fröler och Jan-Olof Strandberg, sångare som Martina Dike, Mariella Karle och Katarina Lindblad m fl.

(Utdrag ur en notis i DN idag)

Hawknestgrove
0

JA den konserten är viktig. Bra att det uppmärksammas! MAn kanske inte får prata politik, men ett regeringskifte ger ju en annan jordbruksminister, med kanske andra åsikter?????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Pelusa
0

Javisst är det viktigt! Antar att regeringen har lite bråttom nu att hinna få igenom sina lagförändringar med tanke på att det är valår och att framtiden därmed är lite oviss för en och annan minister. All medial uppmärksamhet om föreslagna försämringar är därför en nåd att stilla bedja om.

Respekt till goa' Margot Nyströms initiativ. Kattvänner i Stockholm med omnejd, slut upp bakom henne och visa vad ni tycker om Eskilssons genorisitet när det gäller jägarförbundet. För när det gäller jakt och prickskjutning så verkar det ju plötsligt inte vara någon brist på pengar. /Pelusa

Lena
0

Jag tycker det är superbra med den här konserten! Jordbruksministern glömde nog bort att det finns 1,6 miljoner kattägare i landet. Det borde han nog ha tänkt på när det nu är valår och allt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Mycket, mycket viktigt för djurens skull!

Lena
0

Hoppas det blev fullsatt på konserten igår kväll!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Marga
0

Jag var där! Det var massor med folk, kyrkan var minst halvfull (och den är rätt stor). Johan Beck-Friis (vetrinär som är sakkunnig i utredningen om djurskydd)) berättade väldigt bra om gällande lagstiftning som rör katter och även om djurskyddsutredningen.

Och själva konserten var det väldigt hög klass på, dom hade fått ihop väldigt duktiga musiker, sångare och skådespelare och höll på i ca två timmar. Bra valuta för 200 kronor som ju dessutom gick till hemlösa katter! Kul att det finns så många kattvänner som ställer upp på en sån konsert tycker jag.Glad

maggan47
0

Hade gärna gått, om jag inte varit sjuk, var på den förra konserten som anordnades av Margot och den var väldigt fin också, bra att den uppmärksammades

Maggan47

Lena
0

#6 Tack för rapporten! Så bra att det kom så mycket folk! Måste har varit en härlig känsla att ha varit där! :)

Gunlog
0

Heja på!

Detta MÅSTE föras vidare till andra städer! Malmö som har så många hemlösa katter…

Herregud, vilken energi den tanken ger en! (Oj, nu var jag vitsig utan att tänka på det! Skäms)

Några som känner sig träffade? Då kan man ha dem samma dag, på sk. Kattens Dag, eller något liknande!

Så, nu skenar tankarna iväg igen…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.