Vad göra med skygg kattherre?
Min vännina och hennes familj har problem med en vildkatt som stryker omkring deras hus och på nätterna går den in genom kattluckan och äter upp maten, kissar på barnens kläder, bilstol och nu även på hallväggen så att de fått riva ner all tapet och även kanske ta bort en bit av golvet.
De låste luckan på nätterna och den slutade komma, så de öppnade den igen eftersom deras katter vill gå ut på natten oxå.
Nu har de ledsnat och vill bli av med katten. Hennes man vill skjuta katten och katthemmen i närheten tar inte emot det för de har fullt. Jag har själv fullt hemma och en problemkatt och kan inte ta den!
Därför undrar jag nu om någon vet vad man ska göra!?
Det är en okastrerad hankatt av okänd ålder och han är väldigt väldigt skygg!
Jag vill inte se katten skjuten så jag hör här om någon vet vad man kan göra! Jag kan sponsra lite för kastrering om någon tar den, men inte hela då jag studerar och inte har så mycket pengar…

Var i landet är detta? fint att du försöker hjälpa.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Varför inte fånga in kattherren, kastrera den och vaccinera och låter den gå igen? Men kolla om den är efterlyst eller är id-märkt.
Man kan matar den ute. Bättre än att skjuta av katten. Han kissar säkert bara inne för att han är okastrerad.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1 En bit utanför Uppsala! Ja jag tycker det är hemskt att folk inte kastrerar sina katter…. Eller lämnar sommarkatter o.s.v.. Jag har själv en "hittekatt" hemma. Min komis katter är kastrerade allihopa och öronmärkta o.s.v… Och hon är djurvän som jag. men jag förstår ju hur jobbigt det är när en katt som man inte bett att få ta hand om o.s.v kommer in och kissar överallt och äter upp deras katters mat!