Vad göra med skygg kattherre?
Min vännina och hennes familj har problem med en vildkatt som stryker omkring deras hus och på nätterna går den in genom kattluckan och äter upp maten, kissar på barnens kläder, bilstol och nu även på hallväggen så att de fått riva ner all tapet och även kanske ta bort en bit av golvet.
De låste luckan på nätterna och den slutade komma, så de öppnade den igen eftersom deras katter vill gå ut på natten oxå.
Nu har de ledsnat och vill bli av med katten. Hennes man vill skjuta katten och katthemmen i närheten tar inte emot det för de har fullt. Jag har själv fullt hemma och en problemkatt och kan inte ta den!
Därför undrar jag nu om någon vet vad man ska göra!?
Det är en okastrerad hankatt av okänd ålder och han är väldigt väldigt skygg!
Jag vill inte se katten skjuten så jag hör här om någon vet vad man kan göra! Jag kan sponsra lite för kastrering om någon tar den, men inte hela då jag studerar och inte har så mycket pengar…

Var i landet är detta? fint att du försöker hjälpa.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Varför inte fånga in kattherren, kastrera den och vaccinera och låter den gå igen? Men kolla om den är efterlyst eller är id-märkt.
Man kan matar den ute. Bättre än att skjuta av katten. Han kissar säkert bara inne för att han är okastrerad.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1 En bit utanför Uppsala! Ja jag tycker det är hemskt att folk inte kastrerar sina katter…. Eller lämnar sommarkatter o.s.v.. Jag har själv en "hittekatt" hemma. Min komis katter är kastrerade allihopa och öronmärkta o.s.v… Och hon är djurvän som jag. men jag förstår ju hur jobbigt det är när en katt som man inte bett att få ta hand om o.s.v kommer in och kissar överallt och äter upp deras katters mat!
Jag vet att hon egentligen inte vill skjuta katten, men hon har massa annat att tänka på just nu! Så jag tog mig an att försöka hitta på nåt sätt att få katten (gärna levande!) därifrån!
#2 Jag tror tyvärr inte att de vill lägga ner tid och pengar på sånt. De är nyblivna tvåbarnföräldrar och katten är för skygg för att fångas in enbart för att bara kolla om den är öronmärkt…
Se om din väninna kan tänka sig att bygga ett litet hus/bo till katten på sin tomt.
Om han kastreras så lär han inte kissa inne eller bråka med de andra katterna och om han får mat i ett eget hus håller han sig förhoppningsvis mest där.
Sen kan man ju oftast ställa in en kattlucka så att katterna kan gå ut men inte in.
Kan det inte vara värt en slant att rädda livet på dena kattkille..Stackarn vilsen, å utstött..han förstår ju inte att man inte markerar revir inomhus, det är ju inte hans fel…Tycker att tipsen här ovan är toppen, å kanske finns det nån vette som ger ett bra pris, för kastrering, så är allt frid å fröjd i huset…Han kan få sitt eget lilla bo på tomten, med mat å husrum…Det vore väl bra gulligt, eller??..

Ja..tänk om kissen kunde få fångas in..få kastering till ett bra pris…sen som Catfoot säger här ovan..få tillgång till en varm och ombonad koja..och egen mat vid den. Med alls säkerhet urinmarkerar katten eftersom han inte är kastrerad..puttar för den stackars missen..som egentligen inget hellre önskar än att få komma in till någon i värmen..
putt!
Som sagt tror jag inte att de har lust, tid eller pengar för att göra allt det här… Annars hade dom nog gjort det!
jag får hitta på något.. Jag kan tyvärr inte ta in en katt till i min lilla 2:a… annars hade jag gjort det….
har ni kollat med alla katthem i närheten? Det finns ju r'ätt många i Stockholms och Uppsalaområdet.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vad jag vet hade de hört med Samvetet och det var fullt där… Och jag vet inte om de hade rekomenderat något ställe om det hade funnits plats? Eller? Jag ska höra om de orkar ringa runt till fler…
#9 kan inte du ringa för att underlätta för de? Du verkar ju bry dig om katten så hör dig för du med 
#10 jo men jag har ingen telefon…. jag har bara mobilen och det blir dyrt att ringa från den! men jag ska göra så gott jag kan!
Fick höra nyss att de skulle kunna tänka sig att fånga och kastrera den, men mer vet dom inte…
Ja vi får iaf hoppas att kissen slipper bössan….