Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1489 ggr
pia-app
0

Blivande kattmamma med dålig mage

Nu är det dags för magfrågor igen. Vi har fått in en jätterar hona från ett stall som är högdräktig, troligen ungar inom en vecka (9Livs första mamma och ungar)

Hon kom för en vecka sedan och var gansk a orolig första dagarna och hon vill hålla sig under säng, soffamm men då är hon jättekelig. I dag kom hon fram och stod bredvid sängen och buffade och spann så det är inga problem men man får absolut inte lyfta henne.

Vi har tagit flera katter från det här stallet och alla har varit dåliga i magen. Den här honan har rinnande avföring men bajsar oftast bara en gång om dagen . Men det blir lite kluttar här och var där hon är.

Vi har avmaskat, gett kokt fisk och kyckling med Trevis men jag vet inte hur mycket man kan hålla på för samtidigt behöver hon ju ordentligt med mat. Hon har blivit lite tjockare över ryggen sen hon kom in så hon tar väl ändå upp näring.

Hon verkar inte dålig för övrigt och äter med god aptit.

Några erfarenheter och tips som ni kan dela med er av ?

Pia

pia-app
0

Vad bra jag är som får till ett syftningsfel i första meningen.det är katten som är dräktig inte stallet

tervmatte
0

Jag skulle råda Er att testa katterna mot Gardia. Den är smittsam och alla katter som haft kontakt med dessa katter måste också behandlas.

majvi
0

Kokta norötter är bra.Jag har blandat mosade kokta morötter och rå köttfärs och det har fungerat bra.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Amm0
0

Kan detta vara missen som jag eventuellt skulle få hjälpa?
Hur som helst så vill jag höra hur allt går när missetissarna kommer! :)

Hoppas magen blir bättre! :(

IceJossan
0

Det finns ett kosttillskott för katter (och hundar) som är rena rama dunderkuren mot dåliga magar: Stomax

tervmatte
0

Fast jag vill nog fortvarande stå vid mitt råd: testa en eller två utav katterna för Gardia.

Att alla är dåliga i magen lutar just mot någon smittsam orsak tyvärr, och Gardia är ganska vanlig och jättesmittsam.

Så har någon av katterna ni testat Gardia så har förmodligen alla andra det med.

Hur som helst, lycka till med missarna :)

pia-app
0

I kväll var det nästan korvar i lådan,hurra ! Har telefontid hos vet i morgon för att kolla om vi ska ta något prov.

tervmatte
0

Vad bra att det verkar vända :-)