Skyggisarna och mina pojkar
Har inte uppdaterat vad som händer hos mig på ett tag. Har haft en massa annat att ta tag i här hemma.
Men mina skyggisar blir tuffare och tuffare!
Lilla söta Ebony som haft många intresserade som skrivit och även hälsat på men inget mer har det blivit.. =( Har snart gett upp hoppet.. Hon är så söt! Och en riktig liten tuffing hon vet precis hur hon vill ha det och blir det inte så så pratar och klagar hon =) Som när man är för slö med maten eller när en annan katt tagit bästa platsen i klösträdet.. Då jäklar! =) Hon ger sig inte förens hon fått favorit platsen.. Envis liten pälskling är det. Men hon slåss inte för att få den hon lägger sig på den stackaren som redan ligger där och väntar ut honom =)
Hon sover alltid i min säng och jag och min sambo har nu lärt oss att bädda ner tårna ordentligt när man ska sova för det är jätte kul att bitas i viftande tår.
Men att klappa och kela är fortfarande läskigt.. Man kan lyfta henne utan problem men hon slappnar inte av i famnen.
På onsdga ger vi oss av till veterinären lilla stumpan och jag, då är det kastrerings dags.
Mamma katt har inte varit så pigg. Hon har mått illa och kräkts väldigt mycket och vi har fått ge henne skonmat och haft henne i eget rum.. Men nu är det bättre.
Har alltid oroat mig så för hennes ögon. Alla skyggisarnas ögon var så ledsna och rädda i början men bådde Ebony och Sigge har fått tillbaka livsgnistan i sina. Men Mamma katt har alltid haft ledsna ögon och rädd blick.. Men härom dagen kunde vi till och med leka =) Det kändes skönt! Fjäder vippan var jätte rolig att jaga. Så det har säkert bara varit jobbigt att vara sjuk. Nu är hon mycket piggare.
Och hon börjar bli lite rund om magen =)
Sen Rasmus lilla Älskling =)
Hans nya namn som jag döpt honom till (Rasmus samtycker inte) är: Siggelito Dalek Tardis Lindberg.. Fint eller hur? Jag fick inte för Rasmus skriva det på ägaranmälnings lappen till SKK.. Han är tråkig min sambo..
Den här killen är en stor rund Nalle.. Men man får inte kela.. Jag har klappat honom ett par gånger och hans päls är så mjuk och go. Vill bara stoppa ner näsan och gosa in mig i magen. Tror inte jag kommer ha någon näsa kvar om jag gör det dock..
Men härom kvällen var han och sov i min säng.. Så vi är inte sååå läskiga längre.
Siggelito, Nemo och Melvin är bästisar.. Dom gör det mesta jäkelskap tillsammans.. =/ Och Nemo har lärt Sigge en riktigt bra grej.. enligt dom =) Om man sätter sig på soffbordet och stirrar på matte tills hon blir galen så kommer hon tillsllut resa sig ur soffan och gå ut och fylla på maten.. I går kväll satt 4 katter på soffbordet och glodde på mig..

Så fina missar. Speciellt Ebony och mammakatt, älskar svarta katter. 

Så roligt att höra om alla sötisarna!!
Så kul1 Hur har det gått hittat nya hem åt de små?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Går väldigt sakta med nya hem.. Har haft folk här och tittat till och med men ingen nappar..