Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 2048 ggr
Therese87
0

Kärlekskranka till katt - stress symptom?

Jag har en katt här hemma vid namn Sixten som är en riktig kärlekskranka. Varje kväll när han kommer upp i soffan och spinner och vill bli klappad och kliad försöker han nästan alltid inleda en kärlekrelation med min arm (han försöker alltså jucka mot den) och det kan även hända att han försöker med ens ben om natten.

Kan detta vara ett stress symptom?

Katten är kastrerad, äter, dricker, är framme, går på lådan och leker med sina kattkompisar. Vi har barn i hemmet, men inget han verkar reagera negativt på.

siberlina
0

han katter  är    oftast   väldigt  kärlekskranka   .. dom har ett   stort  behov  av  bekräftelse    precis   som  vårt   manliga   släkte  om du  förstår  vad jag menar,honor   är ofta  mer skälvständiga,  så   ge    honom mycket  kärlek ,men  det där      med dina  ben   är ju lite  konstigt…

xray
1

Man tar vad man har…..Flört

Josefa
0

Jag har också en pojk som brukar försöka "uppvakta" mina ben när jag går och lägger migFörvånad. Han står mest och trampar på dem, så det är inte så mycket juckande. Men helt klart "snuskinviter".

Det är inte alldeles ovanligt att kastrerade hankatter gör såhär.

siberlina
0

jag tror   inte man  behöver oroa  sig,hanar har  ofta  en större sexualdrift   än honor,,så  då   får dom väl  hålla  på   på matte      om det går för  sig….fast   det får  ju inte gå till överdrift

Therese87
0

#4 ne, jag har ju mannen också som man ska orka med ;)

Gullimat
0

Ja, det kan ju bli för mycket av det godaFlört

siberlina
0

therses  du verkar  var   väldigt  uppvaktad   av  dina   herrar…

Therese87
0

#5 och #7

Haha ja verkligen!!