Kärlekskranka till katt - stress symptom?
Jag har en katt här hemma vid namn Sixten som är en riktig kärlekskranka. Varje kväll när han kommer upp i soffan och spinner och vill bli klappad och kliad försöker han nästan alltid inleda en kärlekrelation med min arm (han försöker alltså jucka mot den) och det kan även hända att han försöker med ens ben om natten.
Kan detta vara ett stress symptom?
Katten är kastrerad, äter, dricker, är framme, går på lådan och leker med sina kattkompisar. Vi har barn i hemmet, men inget han verkar reagera negativt på.

han katter är oftast väldigt kärlekskranka .. dom har ett stort behov av bekräftelse precis som vårt manliga släkte om du förstår vad jag menar,honor är ofta mer skälvständiga, så ge honom mycket kärlek ,men det där med dina ben är ju lite konstigt…

Man tar vad man har…..
Jag har också en pojk som brukar försöka "uppvakta" mina ben när jag går och lägger mig
. Han står mest och trampar på dem, så det är inte så mycket juckande. Men helt klart "snuskinviter".
Det är inte alldeles ovanligt att kastrerade hankatter gör såhär.

jag tror inte man behöver oroa sig,hanar har ofta en större sexualdrift än honor,,så då får dom väl hålla på på matte om det går för sig….fast det får ju inte gå till överdrift

#4 ne, jag har ju mannen också som man ska orka med ;)

Ja, det kan ju bli för mycket av det goda

therses du verkar var väldigt uppvaktad av dina herrar…

#5 och #7
Haha ja verkligen!!