Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utsatta-djur
Läst 1731 ggr
Gunlog
0

Nytt uppdagande här i Skåne

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Hawknestgrove
0

Upprörande…. usch!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag pysslar med varken jakt eller fåglar men ursäkta hur svårt kan det vara att fylla på mat och vatten och se till att skålarna står så stabilt som möjligt? Tänker på nedan citat ur artikeln

"Det är alltså folk med begränsad erfarenhet som tar hand om fällorna och då brister det, framförallt i tillsyn, berättar Staffan Åkeby."

Än en gång skammens Sverige, det beklagliga djurskydd som finns…på pappret möjligen för absolut då inte i verkligheten

Hawknestgrove
0

Ja och jag förstår inte, för att se till att djur har en dräglig tillvaro i burar, sk aman väl inte behöva speciella kundskaper för… Bara lite empati… MEn det är kanske det som inte finns?

Gunlog
0

Tror inte det är problem med empatin. Tror att de som har hand om dessa, är nog morsgrisar allihopa, dvs de har inte hällt upp mjölk i sitt glas eller lagt mat på egen tallrik. De bor nog hemma fortfarande och blir serverade av sin mor. Inte konstigt då att de inte kan ha ansvar för fångarnas burar, f´låt stavfel, fåglarna skulle det vara, eller hur var det nu…?

Gronstedt
0

Att fylla på en vattenskål och en matskål är ju inte precis rymdteknik, duvskit är ganska lätt att se i botten på en bur och föreskrivet tillsynsintervall kan man lätt läsa innantill i reglementet för jakt med lockfågel. Godsherrskapet får väl skicka ut tjänstefolket att ordna saken! Fasanjakten kan ju gå om intet om lockfåglarna inte sköter sig, och hur skulle det se ut?

*OBS! Ironi!*

gulliver
0

Läste också detta igår. Stackars arma djur.

Hawknestgrove
0

10 poäng till dig Gronstedt!

Gunlog
0

Hittade ytterligare vanvård. Nej, jag letar inte efter dem, de poppar upp hos mig.

Skrev ett nytt inlägg om Simrishamn.