Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 7492 ggr
Hawknestgrove
0

Pysselkatter i fokus 5

Till er som virkar och stickar till Traderas auktioner….

En enkel grej att kolla vad som behövs, är att gå in på Tradera och leta bland mina auktioner. Då ser ni vad som det är panik på. Är det bud på en grej, virka den! Så har vi alltid lite framförhållning!

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1267342

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Ok trevlig och lyckosam helg för er nu. Md kissefångst och allt. Nu väntar garnerna och vinet!

Skål ta mig f*n, som JAkob Dahlin sa!

Hawknestgrove
0

Putt! Ingen som vill hjälpa Kompis genom att bjuda på tärningarna? De som ligger på Tradera, alltså…..

essut50
0

Redan gjort, alltså bjudit på tärningarna.Flört

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JA gulle dig.  OCh du har vunit en omgång hjärtan!

Ni andra, kolla in de söta hjärtana som Tiana har virkat!

essut50
0

#4 Tyckte dom var så söta…Önskar att jag kunde virka..

Hawknestgrove
0

hihi de blå finns det fler av. Sen finns det ju fler färger…..Flört

essut50
0

Min älsklingsfärg oxå?? (Lila)

Hawknestgrove
0

Nä…….Rynkar på näsan. tyvärr…. Bara de färgerna som finns ute nu. Än så länge. Alltså blå, rödvit, röd, gulbrun och gröna.

Tiana
0

(Lilamelerade är på gång, kommer med nästa sändning Flört)

Hawknestgrove
0

hihi! De är jättesöta allihopa! jag tyckte det var så kul att välja texten i samma färg som hjärtana också!

Puma77
0

Gunilla, jag har fått hem 6 st helt underbart vackra datamöss. Tänkte ta kort på dem sen så du kan få till just dem. det är Silke som gjort dem, vi sålde ju möss till förmån till kompis av det hon gjort innan med.

Bara jag får ordning på allt annat nu så tar jag itu med det. har ju en hel drös med tradera paket här hemma. Undrar om det går ner i väskanObestämd

//Pia

Hawknestgrove
0

Funderar på att göra en inventeringslista i Excel….Så man slipper såna tavlor som jag gjorde i dag……

Puma77
0

Men den tavlan var ju även mitt fel.

//Pia

Hawknestgrove
0

Skämsåt oss båda

Tiana
0

Mina 12veckors ungar hjälper gärna till att virka hjärtan Kyss Det blir bara lite svårare för mig!

Simson
0

#15 Har de annan uppfattning om vart garnet skall vara?! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Ja jag trodde ju att jag hade kvar. Fick en beställning på salutorget precis innan på en sån med men jag hade en kvar av en liknande och frågade om det gick bra att ta den istället så det löste sig i alla fall. Det har ju varit så lungt med just den varianten ett tag. Den med hunden och katten är ju också slut i stort sett såg jag. Den med vi är……stycken.

//Pia

Tiana
0

# 16 O, ja! De tycker dem passar bättre på golvet, och allra helst under soffan. Men där får ju inte jag plats!

Simson
0

#18 Jag stickar o virkar ytterst lite numera när det hänger katter i andra änden. En klänning jag stickade fick jag skarva tråden så många gånger att tråden inte räckte… Skrattande

Puma77
0

Men Tiana det ser ut som om kattungarna har samma uppfattning som min Thindra. Två dar i rad har jag möts av nystan i hela lägenheten efter jobbet och hur hon fått upp dem ur den ordentligt ihopknutna påsen, ja det vet bara hon men mycket av påsen är det inte längre;)

//Pia

Tiana
0

Stickar gör jag inte just nu alls. Virkgarnet får jag i alla fall nästan ha i fred Glad

mymlanbus
0

Puma… gör ni kattungeleksakspaket? :) Behöver i sådana fall köpa 8 stycken i slutet av månaden :) *hoppas och håller tummarna*

Puma77
0

Mymlan vad är det då som är av intresse. Kan säkert komma överens om något ;) bara jag vet vad som du vill ha så att jag kan se till att det finns.

Kan säkert fixa färger också då om du skulle vilja ha typ hone/hane paket eller liknande;)

//Pia

mymlanbus
0

Har ju 5 honor och 3 hanar :) skulle vara roligt med tjej/killpaket. 800:- ska paketen kosta (inte frakten inräknat), 100:- / kissemiss :) är min tanke.

Du får göra 8 paket hur som helst och jag betalar in på ditt konto när lönen kommer den 25:e, när pengarna kommit in så kan du skicka dem.

Litar på din smak Puma :) alla sakerna är himla fina!

Puma77
0

Det blir en del i varje paket;) Men vi löser det. antar att det kommer vara mycket rosa  *fniss*Flört

//Pia

mymlanbus
0

Skrattande här hemma gillar vi rosa Tyst övervägande tjejer här!

Puma77
0

det gillar vi fast här hos mig har vi jämnat ut det lite men det är ju vi brudar som bestämmer i alla fall.

//Pia

mymlanbus
0

Såklart, var det någon som trodde nåt annat? *stort smile*

essut50
0

Nu har mina gröna och röda hjärtan kommit. Helt underbara är dom..

Tack Gunilla för kattmyntan oxå…Kyss

Så jag tycker ni ska bjuda på dom på tradera… Flört

Hawknestgrove
0

JA pust…. jag brukar ju virka lördagsgodispåsar, men de är ju väldigt tidsödande. då har jag ju 8 olika leksaker i. Rackarns jag hinner inte…..

Essut kul att du gillade de söta hjärtana! och kattmyntan….

PUma du ska få din beskärda del du med!

Tiana
0

Nu blir det en liten paus i hjärtevirkandet. Min mormor har bett mig avsluta en korsstygnstavla som hon inte klarar av längre. Det kan jag förstå, mormor är 85 år och tavlan har 47 färger!

Hawknestgrove
0

Ja självklart! Då får du att bita i!

Tiana
0

Måste säga att mormor ändå gjort ett bra jobb, nästan halva är klar nämligen. Bild kommer när jag är klar Glad

Puma77
0

Lite annat pyssel men jag måste ju visa kortet som Tudor skickade till Onikan. Onikan var ju den som ställde upp och lånade ut sitt badrum till familjen och sen hade Tudor en extra vecka tills han kunde komma till mig.

På baksidan av kortet så var det en liten text också givetvis till henne från honom;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh PUma dina verk är otroligt fina. Du tog aldrig kort på Inas studentbok? Det var det vackraste jag sett i den vägen…..

Puma77
0

Nej jag hann inte ta kort på den tyvärr. Var lite stressad och ville skicka den så fort jag kunde så den skulle hinna fram.

//Pia

Hawknestgrove
0

haha ja där gick et undan!

Simson
0

Lilla Tudor! Vilket fint kort du skickat Onikan! Vad fint gjort av dig!! Det är hon värd!

amlis
0

Fyra lyxråttor till klar för posten, avvaktar dock lite för att fylla upp till viktgränsen, verkar ju inte bråttom än :-)

Något annat ni behöver härnäst som kan med i samma paket?

Hawknestgrove
0

hum…..humlor går ju alltid åt!

Tiana
0

Fick precis reda på att en garnbutik ska öppna på andra sidan väggen från kontoret sett. Farligt, farligt…

Hawknestgrove
0

Tigg garner av alla ni känner! Det gör jag!

amlis
0

#40 Hade bara garn till 4 humlor kvar märkte jag för sent, fyllde på med några valar nu också. Får bli en ny omgång snart… Har postat alltihop nu idag.

#42 Jo, det gör jag med, men även om jag har en massa olika garner så sknas det ändå alltid "just det" man kunde behöva bäst :-) så det blir en del inköp ändå.. Får kanske anpassa tillverklingen mer efter vilket garns som finns…

Tiana
0

Tigger gör jag med. Har tömt min mors restgarner, och vi får se vad hon har med sig från mormor i Finland. Jag lade in en beställning innan de åkte på semester Flört

Hawknestgrove
0

Ni  som vill ha en rivlapp i wordformat att sätta upp på anslastavlor och sånt, PMa mig er epostadress. Här går det ju inte att skicka wordfiler som bilagor

Tiana
0

Jag har i alla fall fått tag i tjockt, brunt garn i form av en avlagd stickad tröja. Tänkte det kunde bli fina bautaråttor av den :)

Tiana
0

Nu tänker jag ge upp mina försök att virka fästingar. Att virka på frihand är tydligen inte min grej. Har virkat och repat, virkat och repat i all oändliget känns det som… Någon vill ha "modellen" skickad till sig? Om nu inte katterna äter upp den innan dess…

Istället tänkte jag ge mig på att sticka små 8cm möss, sompassar mina händer mycket bättre… Obestämd

Hawknestgrove
0

haha! MEn du kan ju virka bautaråttan! Principen är ju samma! Avsmalnande för halsen? Hihi…..MEn jättebra att du har tjockt garn till bautisar. Har börjat med en påse lördagsgodis nu….

Simson har lyckats med fästingarna! KONTAKTA HENNE!

Simson
0

Jag kan bara virka på frihand. Klarar inte av att förstå mönster så jag är hopplös åt andra hållet… Skäms

Puma77
0

du är hopplös åt alla håll SimsonKyss

//Pia

Simson
0

#50 Fast ut-o-in är jag inte…än…

Fast bak-o-fram har jag varit påklädd flera gånger…

Hawknestgrove
0

Ja du är helt hopllös på pengar också…. Alldeles för mycket! Men Dettta går åt KKs, för det är KKS Traderakassa, som fick ligga ute med 512,74 för mynta! Så nu är snart allt betalt!

Simson
0

#52 Fast jag kom igår på att jag varit ut-o-in en gång också! Kunde inte förstå varför jag inte klarade av att knäppa upp bh'n…den var på avigan…

Bättre det än när jag hade den bakofram?!

Fast i sommar när jag öppnade för grannen såg jag senare att jag satt linnet bak-o-fram o ut-o-in…kanske det var därför han återkom??

Puma77
0

Eller när du glömde stoppa in………….. i bhn ha ha

//Pia

Hawknestgrove
0

Vadär det för plagg? ÄGer inte ens en sån hahaha!

Druke
0

Det här är nog lite OT, men jag har en reflexsele för hund som jag gärna skänker så att den kan auktioneras ut på Tradera.

Är det intressant?

Hawknestgrove
0

OCh ja! JAg har sålt många selar denna sommar! Inte för så otroliga pengar, men ändå!

Mison
0

#53 öppnade du bh:n för grannen??

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Simson
0

#58 Knappast! =)

Druke
0

#57 Många bäckar små…

Vill du PM:a mig din adress så kan jag skicka den? Glad

Mison
0

#59 hihi tänkte väl det, men man vet aldrig….Flört

Hawknestgrove
0

hahaha! Tänke först, ska du skicka mig en BH!!!!!! Sen kopplade jag…. Tröghjärnan Gunilla PMar dig…

Simson
0

#62 Vi kan köpa en bh på Tradera åt dig, Gunilla!! Flört

Mison
0

hahaha, jag kanske kan sticka en bh nu, jag har blivit ett proffs Oskyldig

MariannE11
0

#53 jag kör med samma knep.. fast i avskräckande syfte… såg när jag var på hemväg från svampskogen att tröjan var in o ut…. inga älgar som kommer kutandes när man inte är riktigt klädd…Flört

vill se din stickade bh mison…såklart du är ett proffs… hur många kissar har det  blivit i helgen?… jag fick klar en här mot kvällen som jag skänkte till katten dit vi skulle… o kattern LUKTADE knappt ens på mitt konstverk… tänkte nästan ta hem min randiga katt….Gråter… blev dödligt sårad…Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mison
0

hihi, det har faktiskt blivit 6 missar, fast inte helt ihopsatta än, väntar på myntan jag beställde från gunilla

men, i morrn åker jag och hämtar symaskinen jag får låna och då jä********ar ska det sys här ute i buschen

MariannE11
0

det jobbigaste tycker jag nu är att sätta ihop dom… hoppas jag får in snitsen efter hand..

i morrn redan?.. jaaaa…. har du ställt upp att baxa byrå så ska du ha utdelning…. fast du kanske är trött o orkar inte börja förrän tisdag….

jag väntar på symaskins-smatter…Skrattande

Mison
0

nej, jag har ju en sjukdom, så jag går bara på halvfart. så efter en byråflytt och maskinhämtning 10 mil t.o.r så är jag nog rätt knäckt i morrn kväll… men på tisdag då jäklar!!!!

fast allt orkar jag in här i morrn kväll o tjöta lite, det brukar man ju göra…(rättelse,,, man kan inte låta bli…)

Hawknestgrove
0

Amerikanska myggbett/vändstekta ägg behöver ingen behå…..

Mison
0

hahaha, men kanske som prydnad i alla fall…. jag ska tamej-sjutton googla efter ett mönster…

Druke
0

#62 Hahaha! Tungan ute

Tiana
0

Har virkat huvudet nu på min första bautaråtta. Tycker den påminner mer om en gris, men det jämnar väl ut sig…

MariannE11
0

tiana det är säkert ett konstverk du gjort…. håller just på med en enkel kudde för att muta min Bruno.. han blev sur när jag testade min randiga kisse på honom o slet den ur tassarna på den när den verkade godkänd…. tror han är putt på mej…

*väntar på mison*..

Simson
0

#69 Syster brukar säga att hon använder sina som knäskydd…hon är lika byggd… Cool

Simson
0

#64 Virkad bh!! Tungan ute

Hawknestgrove
0

haha! Nä har haft några såna plagg förut och hatar dem. Känner mig instängd. OCh som sagt när man har så små tuttisar som jag då är det skönt att slippa

Tiana
0

Måste nästan prova mönstret i #75! Hihihi

Nu är jag klar med min första gris, en knorr blev det också på den!

Puma77
0

Jätteläcker "gris" ;)

Ni som syr, kanske vore detta något också, tänkte på alla de som har kattungar eller katter som har opererats och behöver värme. Borde inte vara så svårt med en modell.

Denna är ju 20X20

//Pia

Tiana
0

Dessa bautaråttor var riktigt roliga att göra! Nr 2 är klar sånär som på svansen, och jag har garn som räcker till 6-7 st till.

Sen får jag ta mig i kragen och göra klart alla dessa halvfärdiga möss, godisar och andra saker som jag har liggande här. Stort paket på väg om ett tag alltså! Glad

Puma77
0

#79 UnderbartFlört

//Pia

Mison
0

vem kan något om symaskiner??? det fanns ingen manual med till den jag fick hem. jag fattar ingenting. vet inte om jag har gjort fel eller rätt med att trä tråden på den.

ibland får jag den att mata på i ca 1 cm, men sen kärvar allt ihop sig därnere vid undertråden och allt blir trassel

är det mig eller maskinen det är fel på?? jag kanske inte ens gör rätt.. annars får jag väl åka 10 mil igen, för att se om morsan kan få till det…

Puma77
0

Vet du vad det är för maskin då kanske du kan höra inne på textilhantverk eller något. Någon därinne kanske har en likadan maskin.

//Pia

MariannE11
0

vilken tur för dej mison… JAG är här…Flört

vad sa du att symaskinen hette?…inget av värde du hittat på nätet om den?…

absolut maskinen det är fel på…Skäms

trassel gillar vi INTE…

Mison
0

ja, bra idé. jag går in där så får dom chansen till ett gott skratt åt en pucko blondin Glad vem vet, kanske finns det hjälp att få också…

MariannE11
0

huskystar heter min pärla…. minns inte var du skrev märket på maskinen?…. är det många rattar på den?…. inget som din duktiga mamma kan hjälpa per telefon utan att få en föreläsning…

MariannE11
0

hjälp att få med symaskinen eller åt att du är en puckad blondin?…Obestämd.. det lättaste är att få hjälp med puckningen… för den finns inte…resten vågar jag inte uttala mej om…

Mison
0

haha, den har fler rattar än mig i alla fall…

jag la in frågan på textil så får vi se.. men jag ville ju börja sy nu!!!! har sett fram emot det

jag lägger in bilden på maskinen här med, så kanske någon skrattar åt det gamla skräpet (kan ju alltid glädja någon) eller så kanske någon tänker "ja!! en sån har jag, och den kan jag ALLT om!!!"

MariannE11
0

det är ju ett märke iaf…min låter ju som en hundstjärna…undrar om det var Singer som min mamma hade när jag växte upp?….stora ratten måste väl iaf vara sysätt?… o den med vredet är storleken på stygn….är den längst ner bara för prydnad…. o den där borta vid tråden?…. hur gammal är maskinen?… den kanske är för ung för att vara som min mammas gamla… där satte man nämligen in spolrullen med "handtaget" till höger…. för idag ska den ju vara längst upp va?….

alla är imponerade av mej va?….Flört

Mison
0

haha jätteimponerad är jag…

trådrullen sitter uppe, typ bakom, till höger på maskinen

jag har ingen aning om hur gammal den är, men jag tippar på att mormor köpte den på 80-talet

Puma77
0

Du kan inte kontakta HUsqvarna och se om de har något sparat? Man vet aldrig;)

//Pia

Mison
1

jo, jag tänkte det, men då går det nog fortare att få igång syfabriken om jag ändå åker till mor i morrn kväll….men jag vill ju sy nu!!!!! har ju material till bumbis-bäddar som bara väntar på att bli ihopsydda

och nej, tålamod är inte min starka sida Flört

MariannE11
0

vad är det för siffror där borta till höger…modellen på maskinen alltså… ser att det är siffror…. men inte så mycket mer….näää…. jag är INTE i behov av glasögon….Flört

ska jag komma in på andra forumet o visa mina talanger?…Skrattande

min mammas var nog minst 60-tal iaf… har alltid sett den…. ooops…. men så gammal är då inte jag alltså…Skäms…*blir lite smånervös*…

MariannE11
0

mison är du vädur?…. ser misstänkta tecken på det….

Tiana
0

Skulle tippa på att vredet borta vid tråden är till för att justera hur hårt tråden är spänd eller nåt liknande. Om under eller övertråden "drar" när den är sydd är det den man justerar det med.

Puma77
0

Står det modell 2760 eller?

//Pia

MariannE11
0

vad bra Puma att du är mina ögon…..tror det stämmer…. ser iaf att det börjar med en 2a…..nu googlar vi alla i grupp….Skrattande

ksofia
0

Har inte Husqvarna, men jag tror du har trätt tråden fel, när det trasslar sig. så brukar det vara när det trasslar sig för mig. Prova trä den på annat sätt? "Vänd" på undertråden (Undertråden sätter man ju i en hylsa och när man drar i tråden ska den rulla som klockan, så är det på Bernina i alla fall. ) Är det begripligt det jag skriver???

MariannE11
0

bra med tips sofia….. nu mison vill vi ha närbild på hur tråden är trädd…

sökte på modell 2760….utan framgång…. kanske för att det inte är den hippaste modellen….men du kanske kan ringa dom ändå mison o kolla om dom kan tipsa om det finns något av värde på nätet om den….

Tiana
0

Själv hittar jag bara motorsågar när jag söker… Obestämd

MariannE11
0

jag hittar frysar… tror jag…..mison är det 2760 det står?…. skulle underlätta att veta….hittat flera bruksanvisningsställen iaf…

Mison
0

haha, ja det står 2760 och jag hittar också bara motorsågar och frysar

jag tror också på nåt sätt att jag trär fel.. har ju så sopig kamera så bilderna blir bara ****

rulla som en klocka? alltså medurs? men det beror ju på åt vilket håll man håller hylsan… hihi, jag ska se om jag kanske kan ta en bättre bild med mobilen…

MariannE11
0

bättre bild vill vi se… brukar behöva kolla på min bruksanvisning när jag trär min tråd….men du… första bilden var ju bra….

låter datorn stå på medans jag klär på mej…..

MariannE11
0

eller så får du rita…..Flört

MariannE11
0

eller så får du rita…..Flört

Mison
0

nu har jag tagit bilder på själva hylsan, dock med mobilen…

den här bilden är vad jag kallar "bakifrån" alltså där man sätter in rullen, och tittar man från detta håll så rullar rullen medsols

Mison
0

och detta är "framifrån"

Mison
0

och detta är när rullen sitter i maskinen

Mison
0

Tiana, vet inte vilket vred du syftade på, men nu har jag vridit på allihop för säkerhets skull Obestämd men enda gången det rörde sig "därnere" var när alltihopa rörde sig. nål och allting…

ksofia
0

Verkar som att du har undertråden på rätt håll i alla fall.

Mison
0

haha, då har jag gjort NÅT rätt…. pust…. jag börjar tro att det är nåt fel på maskinen…. för det kan ju ALDRIG vara fel på mig

Tiana
0

# 108 Den längst till vänster där du trär tråden Glad Övertråden alltså. Skillnaden här märks först när du har sytt nånting (visst är jag duktig som minns något från syslöjden!)

MariannE11
0

vilka smarta tjejer det finns här… får man vara med i gänget?… ser ut att vara fina spolar mison…..se till att funka nu maskinhel-vetet.. genast….*ser lagom arg ut*….

Mison
0

du är jätteduktig Tiana. Jag har suttit och svurit min syslöjdlärares namn hela dan….Flört

va gulliga ni är allihopa som försöker hjälpa mig,

men nu kan jag meddela

MAMMA!!!!!!!! hon e´ allt bra ibland!!!! hon har med hjälp av bilderna som ni fick, (hon fick dom också, så nu kan hon msnFlört) hon har fixat det… och!!! DET FUNKAR!!!!!!!

nu jäklar ser ni nog inte mig mer här ikväll!!! jag ska sy sy sy sy sy!!!!!!!!

puss på er alla vänliga själar som ställde upp..

/ en JÄTTEGLAD MISON!!!!!

Hawknestgrove
0

Puss på dig!

hahaha motorsågar ja du var ine på väg att köpa en sån och köra lite massaker? JAg kan hjälpa dig, gått kurs i motorsågning…..

Mison
0

ja, va roligt, gunilla, tänk va tuff man skulle vara med en riktig killer-motorsåg….. (jag har sett motorsågsmassakern , vettni)

MariannE11
0

vad bra att du har en smart mamma… synd att du ska brås på pappa…*duckar*..

vad var det som var fel?….hurra!… kan tänka mej att du är upptagen en bra stund nu….

Mison
0

haha, det var både inställningar, en gammal dålig nål, felträdd tråd, alltså allmänt SBS

Tiana
0

Här hemma behöver man inte ens fylla leksakerna. Jag maskade precis av en liten leksak och den försvann lika fort som jag han n lägga den ifrån mig.

Tror jag ska ta det som en komplimang Oskyldig

Puma77
0

håller på med inventering här hemma och har börjat med skyltarna. Har inte kommit längre heller. Utan det är en hel del att fixa, dessa ska lamineras och jag har inhandlat 200 lamineringsfickor. Tyvärr fanns det bara i A5 format så det får duga så länge.

//Pia

Hawknestgrove
0

OJ! MEn du, laminera bara allt eftersom vi får sålt! Onödigt att ligga på dyra pengar till lamineringen i onödan! OCh snälla virkare och stickare! Hjälp oss! Vi hinner inte!

Puma77
0

Nja fast jag vill gärna ha dem laminerade då har jag bättre koll och de går att förvara lättare, annars blir de så sköra.

//Pia

Martina747
0

jag sitter här och väntar på att tradera konto ska kunna öppnas för jag skrev fel lösenord, men jag vill inte och budda NU..

Hawknestgrove
0

OK……MArtina, retsamt sånt där! Du får vänta, det är bara så!

Puma, sen när vi får ordning på skrivare hos dig, så kan man ju vänta med att både skriva ut och laminera tills auktionen är vunnen….

Puma77
0

Ingen fara Gunilla det där löser vi. Har kollat in en skrivare så vi får se sen om det blir den. Vill gärna köpa den på mitt kort då jag har lite rabatter där.

//Pia

Martina747
0

jag hade nämligen tänk att jag måste ha nya bäddar, och leksaker till mina godingar, och så fick jag se den här sidan som jag missat totalt.

Hawknestgrove
0

Puma, jag fick reda på en sak här i veckan. Visa skrivare blir helt obrukbara även om man bara går tom på en färg. OCh är skrivaren  under garantitid, så får man nog snällt hålla sig till originalpatroner. Tacka vet jag laser…..

Tiana
0

Jag har stickat en massa delar till långhåriga missar, men vilket jobba att sy ihop dem… Det är svårt!!! Men de kommer så snart jag är klar Skrattande

Mison
0

jag har också flera delar klara, men bangar också lite för att sy ihop dom… det blir liksom inget bra…

puma, får jag fråga en sak?? hur gör du när du laminerar skyltar så det blir former?? laminaten man köper är ju raka.. men jag såg på din bild att du har trianglar och sånt… laminerar du typ a4 och sen skär?? eller finns det såna former att köpa??

Puma77
0

Jag klipper ut skyltarna i pappret sen laminerar jag dem så många som får plats i fickorna. sen klipper jag lite utanför skyltarna i plasten så de håller ihop och är täta. Jag brukar köpa på öb. 100 fickor för 139 kr i A4 men de har varit slut de senaste gångerna så jag har fått köpa 100 st i A5 för 99 kr istället.

Det är lite att göra och jag är lite öm i handleden idag. har räknat ihop dagens arbete och det blev 304 skyltar. har nog lika många kvar att laminera och klippa skulle jag tro.

//Pia

Mison
0

Men, så jättekalas!! Att man kan göra så alltså… Jag har alltid trott, att klipper man i laminatet så förstör man alltihop… Då måste jag prova det…

För tillfället har jag bara en urusel Brother-maskin!!! Fy fasen sånt trams… Men det var en nödlösning…

med lite tur får vi en annan maskin innan jul… då kanske jag kan hjälpa till…

Just nu kan jag bara skriva ut i svart/vitt… färgen har man ju inte råd med… den förbrukar alldeles för mycket..

Jag har kört igenom många skrivare genom åren, och tänker alltid hävda, att Canon har dom bästa… Puss på Canon!!!! Hoppas jag får en ny!!! Jag slet ut den förra också…

Puma77
0

Jag har haft canon rakt igenom och är supernöjd med program och utskrift men sliter ju ut dem som smör.

Tänk bara när du klipper ut i laminaten att klippa lite utanför skylten, du ser ju var plasten smält ihop om du tittar. Mina klipper jag ca 4-5 mm utanför skyltenm så det blir som en liten genomskinlig ram.

Sen en sak till, på de skyltar som är kantiga så rundar jag hörnen lite grann så de inte blir så vassa. Behövs inte mycket men en liten avrundning bara.

Sen har man svart vit skrivare kan man börja med att skriva ut på färgat papper med svart text med.

//Pia

Mison
0

jättebra tips… kul att kunna göra annat med laminaten… tänk att jag aldrig har provat det själv…

ja, canon… jag skulle kunna göra hur mycket reklam som helst för dom… skitbra maskiner.. och jag tycker bläcket är dryg och räcker mycket längre än andra maskiner..

hoppas hoppas jag får en ny maskin snart… behöver verkligen det i gubbens företag… och så kan man använda den till annat ocksåFlört

Hawknestgrove
0

Samsung…….. Laser……. Svartvit. I just loooove it……

ksofia
0

Hawknest, det är på väg ett paket till dig med stickade katter, några virkade möss och bäddar. Det är min mamma som stickat katterna, hon gjorde lite olika varianter, om du vill att hon ska sticka fler, så kom gärna med kritik och säg gärna vilken storlek som är bäst.

Min kisse Emil kunde inte hålla sig när jag höll på med bäddarna, utan skulle prova redan innan de var helt klara. Använd gärna bilden till marknadsföringen av bäddarna.

ksofia
0

Åh, så mysigt, tycker Emil.

ksofia
0

Godnatt!

ksofia
0

Två timmar senare:

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Hawknestgrove
0

Så kul!!!!Väntar med spänning!

MariannE11
0

#127 o #128 vad jag blir glad över att fler tycker som jag….känns trist o jobbigt att sy ihop verken….

är för lat för att kolla upp vad det är för mått eller vikt på de stickade kissarna… tror jag äntligen snart är på rätt väg med storleken…. men det vore ju bra att veta om det är godtagbart…

MewTwo
0

Gunilla, har gjort reklam för ditt tradera igen på Wikki-bloggen, hoppas det höjer buden lite!

Kram Mew2

essut50
0

Tiara, Marianne, Mison..

Det kommer att bli lättare sen när man vet hur man gör, då går det som en dans.

Vilka härliga bäddar du har gjort ksofia…

Hawknestgrove
0

Tack söta er! Så himla snällt! OCh fler som virkar, snälla! Mymlanbollar börjar tryta och jag och Puma hinner inte virka ikapp!

Mison
0

håhååå en sån dans alltså???

amlis
0

Vad är Mymlanbollar?

Ja, nu är jag tillbaka i landet.. och beredd att låta nålerna gå varm igen :-) Har precis stickad min första lussekatt - men garnet var för tunnt tyvärr, gick sönder efter några tyggförsök - eller så har jag en väääldig hårdbitande katt här… Få bli en ny försök så fort jag få tag i lämpligare garn… men uppskattad var den.. tänkte att det vore roligt sen i juletider…

Annat som saknas akut?

lillmymlan
0

Kommer Mymlanbollar så småningom :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Toppen Mymlan! Suck, allt saknas akut….Humlor, datormöss,, 5pack kksmöss, fästingar tusenfotingar…..Ok, jag kan göra en del under helgen, men hinner inte allt!

MariannE11
0

jämförde min kisse med prototypen som jag fick leta efter TROTS att jag hade städat HELA huset…. rätt lika storleksmässigt är dom…ska bredda på ansiktet lite…har lagt ner garnnystanet i väskan så jag kan sticka dubbelt i morron till o från jobbet…Flört… har hittat toppenbussar som gör att jag kan sitta ostörd o sticka ända in till storstaden….Glad

Hawknestgrove
0

toppen1 För u vet jag inte ens om jag vågar lägga ut några kissar alls…..

lillmymlan
0

Hej amlis… välkommen hem till Sverige igen :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

MariannE11
0

ska baske mej skärpa till mej o ge järnet på det jag kan åstakomma… om jag stickar bitarna på bussen så kan jag svettas med nålen hemma sen…Foten i munnen

Puma77
0

Gunilla, ligger det några katter ute alls eller blivit sålda nyligen? Lättare att då säga hur många jag har.

//Pia

Hawknestgrove
0

Vet inte…..ska kolla

Hawknestgrove
0

Nej. vare sig långhåriga, korthåriga med eller utan mynta ligger ute nu

Puma77
0

Då får du siffrorna på de som ligger på hyllan här.

Korthåriga med mynta 12

Långhåriga 2

Korthåriga utan mynta 2

//Pia

Hawknestgrove
0

Tack. Snällt. Ok, humlor behövs nu, Puma och jag skickar iväg de sista idag!

amlis
0

OK Gunilla då vet jag, humlor och datamöss nästa, lussekatterna får vänta lite till Glad  Få se hur mycket jag hinner med, har inga färdiga kvar och barnkalas imorgon :-) Men ska försöka posta under veckan.

#149 Thx lillmymlan, jag hör av mig, har redan varit fullt upp här igen..

cala01
0

Jag skickar ner skylten till dig på måndag Gunilla. Det har varit lite dålig fart på eleverna och det återstår lite justeringar på den, kanterna ska filas till.

MariannE11
0

med fara för mitt eget liv så syr jag ihop kissar här…Kakan är så blodtörstig av myntalukten o hon ska ju absolut ligga i knäet när jag håller på… så inte går det snabbt kan jag berätta…

chigak
0

Jag försökte mig på att sy en bädd ikväll. Vad tycker ni om den? Skulle ni kunna sälja den?

Helhetsbild…

chigak
0

Baksidan…

Jag är inte riktigt nöjd med hur det ser ut på baksidan så violl höra er andras åsikt om det duger.

Hawknestgrove
0

Åh…….Chigakbädd DE LUXe! URsnygg!

essut50
0

Wow vilken läcker bädd,,tycker den är jätte fin…

chigak
0

Tack Gunilla! Jag kan göra ett gäng som ni kan sälja. Har lite olika färger och mönster.

Hawknestgrove
0

OJojoj! Hetsa bara inte. JAg har fortfarande 4 misonbäddar kvar…..

MariannE11
0

tjusig tjusig…Glad

Simson
0

Chigak: Underbart snygg!! Att du är så händig också!! Vilken lycka att du hittade hit in till oss på Hittekatter!! Vad mycket du gör för katter ute i Sverige! Du är guld värd!! Hoppas du förstår hur uppskattad du är! Och maken!

MewTwo
0

Men wow vad fräckt knep med rosetten!

Bumbis titta vad häftigt dina bäddar utvecklats, det är ju helt otroligt!

Stora tassapplåder till er allihopa som är så händiga!

amlis
0

"Juliga" datamöss? Glad ..kunde inte låta bli.. hoppas någon mer än Lillan kommer tycka om de. Postade första paret samt några få humlor & valar idag.

MariannE11
0

varning puma….. töm din brevlåda… OFTA… Flört….kan hända att det dyker upp en hel julklappssäck… i väldigt litet format…

chigak
0

Jag har för första gången lyckats ta mig igenom mönstret på lyxmusen. GladTungan uteEnligt mönstret ska det vara bomullsgarn men jag har gjort den i akrylgarn, är det ok?

Tycker ni den ser ok ut?

Hawknestgrove
0

JA!!!!!!!!! OCh ju grövre garn du har desto större blir de. Så kör du grovt garn, och virknål 4 så har du bautaråttor! De ska bli nånstnas mellan 14-16 cm plus svans så där ungefär!

chigak
0

Så bra=) till denna har jag använt virknål 3,5. Jag har riktigt tjockt garn ska testa med det och se hur stor den blir=)

Hawknestgrove
0

ja jag kör mina utan mönster numera. så de kan bli lite olika. MEn håll med om att de går fort att virka!

chigak
0

Ja nu har jag hunnit göra en till i en annan färg. Blir lättare och lättare nu när jag fått kläm på mönstret. Men jag undrar hur jag lyckades få de olika stora med samma tjocklek på garnet och samma virknål…SkrattandeTungan ute

Det dumma med att sätta sig och virka är att det är svårt att sluta. Tur jag är ledig till på onsdag… Glad

Hawknestgrove
0

haha!

MariannE11
0

vilken fin jåtta…..duktigt…

Puma77
0

Underbar wåtta som vi säger här Flört

//Pia

Hawknestgrove
0

OCh jag har gjort en bautaklöskudde idag. lite finjusteringar kvar bara. Monsimaterialförstås! nästan allt!

Hawknestgrove
0

vad gillar ni denna?

chigak
0

Nu har jag gjort en meegaråtta. Den är ca 22cm utan svansen. Den kanske är för stor?Obestämd Vad tycker ni?

Hawknestgrove
0

bild från annat håll

chigak
0

Gunilla den är jättefin!

Hawknestgrove
0

Gud så tuff! Du får väl testa den på dina kissar!

chigak
0

Det ska jag göra. Så får de bedöma om den är ok att busa medSkrattande

Hawknestgrove
0

ja utgångspris 40 kr den saken är säker!

chigak
0

Sigge hälsar att meegaråttan är jättekul att busa medGlad

Det såg så kul ut när lilla lilla Sigge på knappt 3kg busade med den, den är ju nästan lika stor som han…Skrattande

MariannE11
0

gav bort 13 kissar till katthemmet idag…. äntligen kommit in på rusta-garnet…. känns som det är MYCKET bättre….så när halsdukar börjar bli klara ska nya kissar stickas….

Hawknestgrove
0

haha! Ja nu är de långhåriga kissarna slut.

Hawknestgrove
0

Apropå ingenting, så har jag några nystan kvar av pälsgarnet. Finns turkos, MExican och confetti

MariannE11
0

kanske ska testa om jag får ihop en långhårig åxå…försök 1 är VÄLDIGT personlig….Obestämd

Puma77
0

Ja de långhåriga är ju lite bökigare dock. Funkar det inte så är det helt ok, vi är bara glada om vi har kattungar över huvud taget att sälja.

//Pia

Tiana
0

Vart tar tiden vägen? Jag har ju ett gäng halvfärdiga i garderoben… Lite svårt att hinna med när jag som denna vecka jobbar 6,5 dagar Obestämd Tur det är tillfälligt iaf!

Hawknestgrove
0

ja nu gick de sista två långhåriga bort i dag.Den fick jag väldans fina vanliga kattungar av Ksofia. Så vanliga med mynta är det ingen panik med. Bara alla på en gång!Skrattande

Tiana
0

Har lyckats förlägga mönstret till de söta stickade valarna Skäms. Någon som kan hjälpa mig?

Puma77
0

Här finns sidan med valarna

//Pia

Tiana
0

Tack Pia! Igår på julmarknaden jag och naquita var på fick jag ju tillfälle att se alla myntaleksakerna live, och det började klia i fingrarna igen.

Puma77
0

Ha ha härligt Tiana, Emma hade skvallrat om att du skulle hjälpa henne;) Ja nu fick du se lite av det jag gör med och hur det ser ut och visst börjar det klia i fingrarna:)

Hörde att ni fått ihop en liten slant i alla fall, det är kanon och behövs verkligen.

//Pia

Puma77
0

Nu har jag lite problem:S

Djur/katt/hundägarkorten som KKS säljer har ju olika färger men vilken är vad? Finns det någon som kan hjälpa mig så att jag kan skriva ut på rätt färgat papper.

//Pia

Hawknestgrove
0

putt!

Vill uppmärksamma er på Rustas billiga plädar nu!!

http://www.rusta.se/overkast_och_pladar_textil_c218_sc218.html

chigak
0

Jag har precis varit och hämtat ut paketet med kattmynta jag köpt av Gunilla. Tiara hälsar att den är suuupeeer!!!Tungan ute Hon kom rusandes när jag packade upp påsarna och gnider sig som en tok mot påsarna. Hon dreglar så det blir alldeles blööt i soffan… hihihihi

Hawknestgrove
0

ja och än en gång, ni som är inne på fokus. PMa mig i stället här om ni vill ha. Gäller även kragarna.Då får ni köpa för det jag ger, dvs 60 kr plus porto och kragarna 100 kr inklusive porto.. För går man via Tradera, så ska de ha sin provision också.

Vem vill virka humlor och datormöss?Kyss

MewTwo
0

Vill ni ha hjälpa att skriva ut texter till skyltar i färg? Jag kan nog hjälpa skriva ut skyltar - ni kanske har sett dem jag gjort åt bl a Örebro katthem tidigare på Wikkibloggen? (däremot är min inplastningsmaskin kaputt och på service)

Om ni gör era önskade skyltar i de modeller och storlekar ni vill ha dem - och i färg, så kan jag skriva ut och posta till vem det nu är som sköter inplastandet! Är de bara skrivna i Word eller nåt "vanligt" program så kan jag trycka upp allt möjligt!

Mailadressen är bloggkatten@hotmail.com

Ja och tala om hur många ex ni vill ha av varje så försöker jag att leverera så gott det går i allmän kollision med jul och sånt… Oskyldig

Puma77
0

Låter kanon, just nu har jag inte riktigt i wordformat men ska försöka ordna så bäst jag kan.

//Pia

MewTwo
0

Vad kör du för format och program då? Kan kanske skriva ut det, har något skumt "tar det mesta"format i Corel

Jag kan nog leta reda på och skriva ut svart på färgade papper också.

Puma77
0

Jag har dem i stora format i jpg men min skrivare har ett program saå jag kan välja vilken storlek jag vill ha det utskrivet på pappret oavsett hur stora filerna är.

//Pia

Sidentass
0

Du milde så mycket fina skapelser i den här tråden, jul-datornössen..vilken skojig idé!!

Nu blir jag sugen på att återuppta mitt virkande.får bli efter örebro-vistelsen i jul:-)

amlis
0

#206 Flört tror inte Gunilla har lagt upp de än

Postar en till omgång imorgon samt några lussekatter som Lillan godkände…

Puma77
0

De juliga datamössen såldes nyligen så de ska få nya ägare.

Ser fram emot lussekatterna.Flört

//Pia

Hawknestgrove
0

Bra lägger ut dem så fort jag vet att de är hos PUma!

MariannE11
0

jättefina ju… ingår Lillan?… jaaaa……Glad

Hawknestgrove
0

MArianne du planerar tydligen kidnappning av allas kissar?

essut50
0

Marianne är galen hon vill ha alla kissar som vi har…Tungan ute Så håll hårt i kissarna innan hon kommer på sin cykel..Flört

MariannE11
0

jag vill INTE uttala mej……Cool

essut50
0

Förstår det Marianne…Skrattande

MariannE11
0

*tittar lystet på essuts kissar i smyyyyyyyg*…

Hawknestgrove
0

Vilka då+ de stickade?

MariannE11
0

*visslar oskyldigt*…

chigak
0

Jag har sytt en kattbädd/kattgömma och vill gärna höra vad ni tycker om den? Skäms

Tror ni det skulle gå att sälja?

chigak
0

En till bild

MariannE11
0

å vad skön den ser ut…… ser ut som JAG får se till att få mycket mer fantasti….Skäms….. ser kul ut för små kattungar…Glad

chigak
0

Tack Marianne. Denna är som sagt lagom till en kattunge eller liten katt. Min tanke är att göra de i olika storlekar om det verkar fungera att sälja de.

MariannE11
0

har du gjort någon specialare som ser till att den är öppen?… har en riktig här bredvid mej men den är så fånigt superplatt så dom kissar som använder den använder den som liggplats ovanpå….Rynkar på näsan

russin
0

Åh, den där sovpåsen skulle min Lo-katt älskaSkrattande

chigak
0

Jag har bara stoppat ringen runt öppningen hårt så den håller sig uppe av sig själv.

Jag ska göra i fler storlekar idag. Sen tänkte jag höra med Gunilla och Puma om de kan försöka sälja de på tradera till förmån för KKS? Vad tror ni om det, kan ni lägga ut de där?

MariannE11
0

putt för frågan…

själv stickar jag så fort armarna orkar….såg idag att jag har 18 färdiga kissar… stickat sex nya som jag hoppas få ihop i morron… har kommit på ett bättre system som funkar bra för mej som verkligen HATAR att sy ihop dom… men nu går det betydligt bättre o fortare….

karins
0

Min Hjärtmus…stickad och lite virkad…

Hawknestgrove
0

så, denna månad var det inte så mycket till KKs. Puma och jag måste ha lite andrum också och tyvärr, de fina skyltarna går inte så bra…. MEn detta är vad som överförts när allt är betalt. Hälften till nävragölskissarna och hälften till Kissen, så vi kan knapra bort hans faktura så smått! Tillgängligt belopp 0,00
De senaste transaktionerna
Bokföringsdatum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning. Trans.datum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning. Kontohändelse Klicka på pilen för att sortera listan efter kontohändelse i bokstavsordning. Belopp Klicka på pilen för att sortera listan i beloppsordning. Saldo
10-01-15 10-01-15 nävragöl och kis -184,50 0,00
10-01-15 10-01-15 traderafaktura -96,00 184,50

Puma77
0

Däremot så var det ju mer som kom in trill kompis. Har du någon sammanställning på hur mycket det blev totalt Gunilla? Nyfis;)

//Pia

Hawknestgrove
0

OJOOJ…… Puma har inte gjort någon sammanställning, då Kompis grejer går in på mitt privata konto. MEn den som är intresserad, kan kolla på avslutade auktioner som jag har och räkna samman, sen får ni dra bort ca 10-11 procent som försvinner till Tradera. OCh Puma, du har ju mitt användarnamn och lösen till Tradera, så du kan se allting!"Skrattande

Puma77
0

Ok, bara jag o matte är inga polare och har aldrig varit och kommer aldrig bli.Skäms

//Pia

Hawknestgrove
0

haha, Puma! Då får du höra med Kompis! Föresten du har ju Excel, så du kan ju leka lite där! För in alla summorna i en kolumn och begär autosummering! Ett enkelt sätt att räkna netto till Kompis är annars att ta summan som auktionen har blivt klar med och multiplicera med 0,89.

chigak
0

Pia och Gunilla vad tror ni om min kattgömma? Vill ni ha sådana att sälja?

Hawknestgrove
0

JA den är nog lätt att sälja! HAr ju något liknande här, som Mee har använt, som jag köpt för länge sen på Rusta, men din är finare! OCh självklart bestämmer du vart pengarna ska gå!

chigak
0

Men då gör jag några stycken i olika storlekar och färger så får du gärna lägga ut de sen. Jag PMar dig sen när de är klara.

Hawknestgrove
0

Bra! Den lilla jag har, är liten och kostade tror jag, 70 kr….

chigak
0

Denna har större öppning så även en stor kisse kan komma in…

chigak
0

…

chigak
0

Denna är i samma storlek som den ljusblå…

chigak
0

…

Sen har jag två till på gång, en ljusblå som är mellan dessa i storlek och en randig även den i mellan storlek.

Tiana
0

Här ska jag våga mig på att fylla leksaker (valar) med vadd och mynta och sy ihop dem ikväll. Tror ni jag får några hjälpredor? Flört

Hawknestgrove
0

Men jisses, så snygga!!!!! Vi läggerut dem, men jag vill ha dem till mig först. Så får du portokostnaderna av mig när de har kommit fram! Drar det av försäljningen sen, så inge blir ekonomiskt drabbad!

chigak
0

ja den risken är nog stor. De brukar vara väldigt hjälpsamma när man tar fram kattmyntan…

Hawknestgrove
0

Tiana, tänk så bra jag har det…… Mina struntar i kattmyntan totalt!

chigak
0

Jag kommer göra de klara idag och sen har jag en annan liten idé jag ska pyssla med imorgon så skickar jag med även det till dig så du kan lägga ut det… Passar även på att skicka med det jag har hunnit virka. Gunilla du kan väl PMa din adress. =)

Hawknestgrove
0

japp!!!!

Tiana
0

Det var verkligen tur Gunilla. Här är det 2 av 3 som blir galna när jag tar fram påsen!

Hawknestgrove
0

Ja intresse 0. Så det är därför jag blir så glad åt bra bilder med katter och leksaker

Tiana
0

Då kommer det en bild på poseidon som godkände en av valarna. Och rev sönder den på köpet! Skrikandes

Hawknestgrove
0

Åh så söt!!!!! Den tar jag och sparar!

Tiana
0

Gör så Glad Och om du vill PMa mig Pia-Pumas adress som jag inte hittar någonstans igen… Skäms

Puma77
0

Försökte pma dig Tiana men det var strul så jag kunde inte :(

//Pia

Hawknestgrove
0

ja  pmfunktionen är lite knas just nu…..men jag fick tilld et!

Tiana
0

Jodå, jag har fått den av både dig och gunilla, totalt 9 gånger! Skrattande

Hawknestgrove
0

hahahaha

chigak
0

Så här ser den randiga gömman ut…

chigak
0

Och denna puffen gjorde jag av de bitar som blev över… Det är den jag skickar med också Gunilla.

Framsidan…

chigak
0

Baksidan….

Hawknestgrove
0

Attan så gulligt! Ska till och kolla upp det jag fått av Monsi nu, ska försöka trixa till några myskorgar……

Hawknestgrove
0

#226 KArin, din lilla hjärtesöta hjärtmus är ju för söt! Den tror jag kan vara lättsåld!

Puma77
0

Tack Tiana för valarna;)

Gunilla; jag har i min ägo 3 st hjärtemöss från Karin som ska läggas ut, sen har jag lite mer bl.a ett spöke men det får du bilder av mig sen på det. Hjärtemössen först.

Sen ska jag i helgen fixa med kompisarmbanden jag fick av Karin med som ska ut.

//Pia

Tiana
0

Det var så lite ;) Jag har som sagt flera på gång när mitt finger är fullständigt återställt.

MariannE11
0

dags för tråd nr 6 tycker min dator…Glad

Hawknestgrove
0

Puttar upp för de mysiga gömmorna, som ligger inne på Tradera nu. De är superfina!

essut50
0

Verkligen fina har en hemma nu som är populär..

Gunilla, när ska du göra en till klösbräda???Den jag har hemma är bara Pontus egen. Han älskar att ligga på den ja även att vässa klorna förståss.

Menar den här.

Hawknestgrove
0

haha1 Var den så poppis! Men essut, gör så här. Hör med Monsi, för själva dynan är från hennes lager. Sen köper du en  sån där billig dörrmatta, som jag har klätt den med och så limmar du fast den med kontaktlim. Som du ser, så är kortändarna klädda med gamla jeans, det räcker. Det söta fuskpälsgrejset är ju lite överkurs….

Puma77
0

Karin: vem ville du att hjärtemösspengarna skulle gå till?

//Pia

Hawknestgrove
0

Puttar än en gång för KKS fina kattgömmor! Denna månaden ut är det ju dessutom billig frakt på Schenker!

karins
0

# 266  Till Katthemmet Kompis.

Puma77
0

Bra karin då vet vi;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Putt för sakerna som är ute nu. OCh vi behöver hjälp med virkning! Datormöss behövs och jag hinner inte med!

karins
0

Här en bild på Mozze och kompishjärtan…samma mönster som Hjärtmössen, men grövre garn.

Gunlog
0

Alltså, SÅ roligt ni har det!

Jag skäms!

Jag fick, i julas, en säck av kära, rara monsi. Jag fixade en sovgömma som jag skickade upp till Kompishemmet. Jag fortsatte med andra saker, MEN…

Jag är heltidsarbetande mamma till 4-årig pojke. Jag har en drös med halvfärdiga saker, som ligger och väntar på att bli hela.

Jag kan inte virka eller sticka, MEN jag vet i alla fall hur min symaskin fungerar… Hihi!!!

Jag har många idéer på saker, men jag vet inte hur jag ska få tid till det.

När jag nu kan få det klart, kan jag då istället skicka det till dig Gunilla, så att du kan ta hand om allt med pengar och annat? För ju fler kockar…

Jag står själv för portokostnaden, såklart…

Jag måste ta mig i kragen och göra mina saker färdiga…

Jag har bla lovat monsi att göra en hängmatta, så den ska skickas direkt till Kompis när den är färdig. Bara det att jag måste sy den för hand…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Puma77
0

Kanonbild Kaein den tar vi;)

Gunilla; jag har två kompishjärtan här hemma med använd Karins bild till dem. Jag hade ingen bild med modell men det slapp jag fixa nu;)

//Pia

Puma77
0

Kanonbild Kaein den tar vi;)

Gunilla; jag har två kompishjärtan här hemma med använd Karins bild till dem. Jag hade ingen bild med modell men det slapp jag fixa nu;)

//Pia

karins
0

Vad bra Pia att ni kan använda bilden Glad

Hawknestgrove
0

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.