Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 835 ggr
offsides
0

Någon som hört något om detta?

Hej

Jag har en fråga, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

En bekant till oss driver en Zoobutik och har hjälpt Katthemmet Kompis efter branden. Hon fick häromdagen ett mail från en person som skrev om ett katthem på västkusten som brunnit ned och de bad om hjälp med saker och pengar.

Är det någon som vet något om detta?

Jag misstänker att någon försöker lura till sig pengar och prylar genom att uppge att ännu ett katthem brunnit ned.

Är det någon som känner till detta eller vet om fler blivit kontaktade?

Mvh/Johan

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

majvi
0

Man kan misstänka att det är något lurt med det.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Misan
0

Jag tycker att hon ska kräva att få veta vilket katthem m.m. att de ska begära att få veta lite mer och är det någon som rider på vågen så ska det polisanmälas. Annars är risken att någon snäll person går på det.

Puma77
0

Ja man brukar ju hänvisa till stället som brunnit ner också så folk kan läsa om det, låter lite misstänkt tycker jag med och jag har inte hört något.

//Pia

kattassen
0

#0 Det är väl bara att avkräva en komplett rapport om detta katthem. Jag hade inte betalat in krona på något så löst.

Kan inte vederbörande presentera något mer konkret får man väl betrakta det som oseriöst.

Jag har inte alls hört talas om något sådant här på Västkusten.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

brutt
0

Inget hört eller läst om något katthem på västkusten som brunnit ned.Klart som korvspad att det måste styrkas med bevis att så varkligen är fallet.

Wikipedia
0

Har inte hört något och skulle absolut inte skänka pengar till ngt så vagt. Det ska finnas mail telefon etc, konkreta uppgifter.

Fy katten för snyltare!

offsides
0

Hej

Precis som ni så misstänker vi att det är någon form av bedrägeriförsök, men jag ville bara kolla här inne med er så att det verkligen inte var så att något mer katthem brunnit.

Det är väl så att någon tror de kan lura till sig saker och pengar på detta sätt.

Jag ska försöka kolla upp om det går att få fram några mer uppgifter om detta.

Tack för svaren

mvh

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Sidentass
0

Detta låter inte seriöst..blev själv utsatt för internetbedrägeri i jullovet..så nog finns det rötägg allt..

chigak
0

Men fy så hemskt om det är någon som försöker lura till sig saker och det verkar ju verkligen misstänkt

Lena
0

Tyvärr finns det människor som inte drar sig för något i sin jakt på pengar. Att något katthem brunnit ned på Västkusten utan att vi som bor i Västsverige skulle veta om det är ganska osannolikt. Det finns dessutom inte heller så värst många katthem i den delen av landet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"