Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1976 ggr
almira
0

Kan ta emot en kattunge !

Hej på er alla kattälskare! Jag äger en kattunge (4 måner hona) och bor i en lägenhet i Stockholm. jag undrar om det finns någon som behöver ett permanenthem för sin kattunge! Jag kan hellre ta emot EN kattunge så att det inte blir kaos hemma! Min katt har alla utrustningar det behövs så ni får vara säkera om kattens hälsa och stimulans!

Krav: En HONA kattunge då min katt är okastarerad (Är ej könsmogen än)

[LucyInTheSky]
0

Jag har ju söta lilla Ebony hos mig men bor långt bort, tror att du kan hitta en kattunge närmre som behöver ett hem.

almira
0

Det finns ju måga katter som har det svårt där ute! jag skulle bli glad om jag ger en schans till en liten kattunge.

almira
0

Ni kan kontakta mig via email h.ab88@yahoo.com

Josefa
0

Jag har en hel del kattungar som behöver hem. Fast bor i Helsingborg. Men har du vägarna förbi så får du gärna komma och kika på dem.

Naquita
0

#1 transport finns ju till sthlm:)

[LucyInTheSky]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du är intresserad av en svart liten skönhet så bor stödhems katten Ebony hos mig. Hon är runt 4-5månader gammal.

Hon kommer från Ronneby och bliv omhändetagen av KKS av en djursamlare du kan läsa om detta i ett par trådar här på forumet om du vill. (vill du länka till trådarna Emma, då jag inte vet hur man gör)

När hon kom till mig tillsammans med sin mamma var hon väldigt skygg och rädd. Fräste och morrade mest på oss. Men hon är en helt annan katt nu. Hon är nyfiken, busig och leker mycket gärna med mina katter här hemma och älskar att leka med snören och laser pekaren med mig.. Tår är också roliga. =)

Hon sover i min säng och kan slappna av runt oss människor men hon är fortfarande skygg för händer. Hon vill gärna inte kela. Men jag tror att med en redan social katt och inte sin mamma att gömma sig bakom kommer hon bli en riktigt mysig knä katt tillslut. För hon har ändrat sig så mycket på den lilla tiden hon bott hos mig.

Hon är som sagt väldigt nyfiken och följer gärna med mig och kollar vad jag gör =)

Jag har inga som helst tvivel på att hon kommer bli en gosig katt i rätt hem.

Och transport fanns ju till stockholm =)

Ankie
0

#6 men så fin å svarta missar som är så fina

almira
0

Men hur ska man ta reda på transporthjälp då? Obestämd

almira
0

Men hur ska man ta reda på transporthjälp då? Obestämd

Naquita
0

#9 en Medarbetare i kattkommando syd jobbar i stockholm och kan ta med ebony upp:)

du kan läsa om det fasansfulla vanvårdsärendet på min blogg

(början september 2009)

www.ronnebyshittekatter.blogg.se

[LucyInTheSky]
0

Naquita hade någon som åkte åt det hållet lät det som. Det är även hon som är min/Ebonys kontakt person på Kattkommando syd.

[LucyInTheSky]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En väldigt söt Ebony bild, tillsammans med mina pojkar

Ankie
0

men lilla pluttan då så söt hon är :)

chigak
0

almira hur går det med kattunge letandet? =)

almira
0

Idaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag har kommit en kattunge till ossSkrattande

chigak
0

Grattis, du får gärna berätta om din nya kisse och visa bilder=)

almira
0

Åh! påmin ej mig snälla! den ena katten fräser åt den lilla plutten :( jkväll kmr att bli blodbad i lägenhetan

chigak
0

Den ena katten? Hade du inte bara en katt innan? Sen att de fräser åt varandra är helt normalt, de måste ju göra upp rangordningen. Så länge de inte ryker ihop på allvar så är det bäst att låta de hållas. Om du har möjlighet så låt de vara i varsitt rum och det allra bästa är om du kan sätta galler så de kan lära känna varandra utan risk för slagsmål. Men oftast så går det bra bara de får göra upp utan inblandning från oss människor.

almira
0

Jo! Jag sa ju att jag har en kattunge på Ca 4-5 månader! A så länge jag är hemma så bevakar jag de annars är jag ju tvungen att sätta den andra (12 veckors kattunge) i toa! (Va pinsamt)!

Jag vet ej hur det blir! jag har skrivit ett nytt inlägg angående detta problem!

http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b5004e7b-1485-4346-aee9-a65936f7a374&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Jag gjorde din länk klickbar / Kattassen -medarbetare

kattassen
0

#19 En Feliway-adapter att sätta i vägguttaget är en bra uppfinning. Man kan också köpa Feliway-spray och spruta lite här och där där de båda är.

Ha dessutom tålamod! Det ordnar sig inte över en dag eller ens en vecka.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sidentass
0

Som sagt..det brukar ta sin tid att få dom att bli vänner..just nu pågår säkert en kamp om rangordningen katterna emellan..det är också nya dofter som missen fört med sig som måste accepteras..och det kan ta sin tid..tror säkert att det kommer att bli betydligt lugnare när de vant sig vid varandra, och varandras dofter!