Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 4525 ggr
Debattia
0

*Låst* Akut !!!Behöver all hjälp !!!!

Ett par har köpt ett hus av kronofogden.Dom flyttar inte in förrän i april.Dom har varit vid huset och tittat.Där hittade dom 5 st katter,en mamma och hennes ungar i två kullar.Dom är från 8-9 mån till 1.5 år tror dom.Dom kan inte ta hand om dem för dom har katter själva och ska ringa veterinär för avlivning av dessa 5 ,Dom skulle ringa i morgon ,måndag eller på tisdag.Jag har bett dem vänta med att ringa och lovat försöka ordna något för katterna.Dom går att klappa.

SNÄLLA FINNS HÄR NÅGON SOM KAN STÄLLA UPP OCH HJÄLPA TILL !!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Glömde skriva att katterna finns i Helsingborg…

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för jag har kanske bara en dag på mig att hitta något till dessa stackare.Gråter

Debattia

martdat
0

men då måsste ju förra ägarna troligen äga katterna,,, är ju nära till hands i allfall,, nedrans om de lämnat,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gunlog
0

Debattia, jag puttar för att putta igen… Ska gå in imorgon bitti, om jag kan och putta allt vad jag kan…

Finns det ingen som kan hjälpa?!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kattassen
0

Finns där någon på Blocket som kan vara intresserad?  (Köpes menar jag)

Lägg ut även på SKS akut. Kanske ett kattpensionat någon vecka. De nya ägarna kanske kan vara behjälpliga med något ekonomiskt bistånd till pensionat. Avlivning är ju inte heller gratis…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Mymlan
0

#5 Jo det är det om de går till en jägare som kan skjuta katterna.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Debattia
0

Dom har ringt till vetten en gång redan men vetten har bett dem vänta ett par dagar och satt upp info om katterna på kliniken också.

Tjejen som meddelat mig har själv tagit hand om katter från KKS så hon har fullt. Han som flyttat därifrån är polisanmäld för han lämnat katterna. Jag ska ringa dem i morgon igen och be dem vänta…

Det bästa hade varit ifall det funnits någon runt Helsingborg så hade jag kunnat ta dem till vår veterinär där vi har konto och kastrerat dem där. Men alla ställen i Sverige är ju bättre än att de ska behöva avlivas när dom är unga och friska… Ska höra ifall de som köpt huset kan hjälpa till med någon betalning också för som någon skrev här så kostar ju även avlivningen.

Debattia

Lena
0

Stackars katter som blivit lämnade vind för våg. Så besvärligt det blir. Om huset sålts på exekutiv auktion finns det väl inte något hopp om att den som ägde katterna kan fås att betala något heller. Men som sagt de nya husägarna kan ju kanske bistå med något. Varför kastrerar inte folk sina katter?

Som sagt Blocket och Katter.nu är värt att pröva. Där når man ju många människor.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mymlan
0

#7 Kan du ej be dem ta bilder på dem, alltid enklare då folk ser bild på katterna.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

emjon
0

Stackar katter som blivit lämnade så ansvarslöst gjort av förre ägaren. Om de nya ägarna inte flyttar in förrän i April så kan de väl för sjutton ge er en chans att hjälpa katterna.

Om de nu vet att de får hjälp med "problemet" så hoppas jag att de tänker om och låter kissarna få behålla livet. Det här går ju inte att lösa på en kafferast men om ni får lite tid på er så går det nog att lösa.

Håller med om att vill de lägga pengar på avlivning så kan de väl bistå er som hjälper kissarna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Debattia
0

Har nu pratat med hon som matar dem en gång om dagen. Mannen har lämnat huset den 22 dec.Sen har katterna varit ensamma utan mat o.s.v. Dom verkar tama.Det är två grå och två svart och vita.Jag ska få kort i kväll.Hon har nu lovat mata ett tag till. Har meddelat henne att vi är flera som söker hjälp för katterna.

Har även varit inne på Blocket,katter nu.Men hur gör man för att sätta in en annons där.Det blir att jag har fått ett mail hem till mig men där kommer inget mail.

Har en i Gävle som kanske kan hjälpa någon katt,men hur ska den kunna komma dit????? Känner någon till fler sidor så hjälp mig gärna att sätta in. Måste nu åka och jobba.

Debattia

Hennum
0

transport brukar ju gå att fixa! det måste gå nu med.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sidentass
0

Puttar för de stackars missarna…så bra att veterinären hade den inställningen att vilja vänta!

putt!!

tervmatte
0

Debattia

Som ni vet som kan min man hjälpa med transporten en bit iaf. Från Helsingborg till Hultsfred i Kalmar län.

Hennum
0

då behövs det hjälp från hultsfred och uppåt till gävle! Finns det någon här som vill hjälpa till *puttar allt vad jag kan*

kattassen
0

#11 Jag kan hjälpa dig att annonsera på Blocket om du vill. Skriv ihop en liten annons fort så den kommer in snabbt. Jag kan betala annonskostnaden också (20 kronor tror jag)Glad PMa mig det som skall vara med. Går det att få med ett foto så är det jättebra!

Praxis
0

Testa att kolla om det finns någon på blocket som vill köpa en katt också! Vet inte hur tama/skygga katterna är men om de är klappbara borde iaf ungarna nog bli tama snabbt.

Gunlog
0

Kunde ni fixa foto, eller?

Har ni satt in på Blocket än?

Jag KANSKE har någon… KANSKE…

(Och då blir det möjligtvis 2 st…)

Jag finns i närheten av detta par…

Ankie
0

puttar

Imasy
0

Blocket kostar 50 kr numer ;)

Debattia
0

Tack alla ni snälla djurvänner!!! Väntade på kort i går men där har inte kommit några ännu. Vet inte 100 procent om Gävle kan ta dem ännu så det är säkrare söka andra hem till dem. Så fort jag får kort sätter jag in dem.

Debattia

Debattia
0

Nu i kväll tisdag ,kl 8,45.Har blivit lovad kort om en halvtimme. En av katterna har förmodligen blivit sparkad i ansiktet.MAN BLIR SÅSkrikandes

Debattia

Marga
0

Puttar!

[Thiah]
0

Puttar även jag upp för dessa stackars katter

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer katt nr 1. Har fått namnet Lilleman.

Debattia

Debattia
0

Katt nr 2.Kallas Tiger

Debattia

Debattia
0

Katt nr 3.Tror det är en hona.Har fått namnet. Misty.

Debattia

[Thiah]
0

åååhhh Lilleman är ju super söt och  Tiger ser verkligen ut som en tuffing

Debattia
0

Katt nr 4.kallas Bläsan.

Debattia

Debattia
0

Katt nr 5.  Kallas Timmy..

Debattia

Ankie
0

men varför har de sparkat katten i ansiktet? Jättefina katter ju, hoppas de får fortsätta leva…..

Debattia
0

Katt nr 6. Kallas Lillen. Dom tror katterna är mellan 10 mån t.o.m. 3 år. Kön är också osäkert. Här kan någon pojke visa sig vara en flicka.

Debattia

kattassen
0

#30 Är där två Timmy eller skall vi sätta ett annat namn på ex. den grå/vitaObestämd

Debattia
0

Tack för att du var observant. Jag har ändrat .

Debattia

Gullimat
0

Stackare som blivit övergivna.

Tack du själv för att du är en sann djurvän.

kattassen
0

#34 Då lägger jag in en annons på Blocket. Jag använder texten du PM-ade. Men vilka kontaktuppgifter skall jag ange?

PM-a namn och telefonnummer till den som skall stå i annonsen.

Så här blir samlingsbilden:

Debattia
0

Innan mannen flyttat hade han blivit tillfrågad hur det skulle bli med katterna. Fråga dem ,hade han svarat…

Debattia

tervmatte
0

Jag vet inte riktigt om jag ska föreslå det… Bli tveksam..

Mina grannar letar efter en katt. Det ska vara en gosig hane, gärna lite äldre, runt 1-3 år….

Men…. De bor precis bredvid en 50 väg här i byn. Visst är det inte jättetrafik här med ändå. De hade två katter innan men den ena försvann och den andra avlivades då den blev anfallen av något djur och släppade sig hem med sina sista krafter.

Det verkar som att de älskade sina katter men jag kan ändå inte låta bli att tvivla på den på något sätt. Jag menar, vem släpper ut sin katt om man bor intill en väg? Bakom huset finns det ett några hundra meter brett och några km långt bälte med skog och sedan löpper en landsväg med 90km hastighetsgräns.

De kastrerar alltid sina katter och försäkrar dem, men det hjälper väl inte katten den blir träffad av en hård bil?

Så jag sitter här och funderar om hur jag ska göra. Pojken i familjen (17 år gammal med ADHD, jättesnäll och älskade sina katter) frågade mig om vi vet någon katt som söker hem. Jag lovade att titta runt men jag vet inte… Katter är så mjuka och bilar så hårda..

Det känns som att man skulle sätta en dödsdom på katten och jag vet inte om jag vill vara delaktig i det…

kattassen
0

Debattia - skall jag skriva Pälsbollarnas kontaktuppgifter enligt hemsidan? Pris måste anges ??

Jag är på väg att lägga in annonsen nu med en gång sedan måste jag i bingen för det är tidig jobbardag i morgonFlört

Debattia
0

Tervmatte ! Kan du inte fråga dem om dom inte funderar på att ha innekatter nästa gång så det inte händer samma sak igen med nästa katt ?

Kattassen, du får gärna hänvisa till hemsidan..Tack för att du vill hjälpa till..

Debattia

kattassen
0

#40 Vilket pris skall jag ange i annonsen?

Debattia
0

41. Tycker det är jättesvårt,dom är ju inte kastrerade eller någonting? Måste ha akuta hem. Vad gör man ??Hur mycket hade ni tagit i en sån här situation ???

Debattia

kattassen
0

#42 Man måste ju ange minst 100 kronor på Blocket och då skriver jag ex. 200 kronor och så anger jag i annonsen Pris mellan 200-500 kronor och att pengarna går till att hjälpa hemlösa katter.

?

Debattia
0

Ja,det låter logiskt.Skriv 200 kr.

Debattia

kattassen
0

Japp då fixar jag iväg annonsen. Går ju att ändra i morgon om något känns felFlört

tervmatte
0

Debattia

Om du bara visste… Jag har tjatat mig grön om det där men innekatt. Men det är som att kasta en boll mot en vägg…

De har inte ens någon kattlucka. Kommer ihåg att för några år sedan när den första katten var liten så brukade de släppa ut den tidigt på morgonen på vintern och den fick inte komma in förrän de kom hem igen på eftermiddagen. Åkte de iväg några dagar så ställde de bara ut torrfoderskålen ute och lät stackaren frysa där ute. De vill inte ha en kattlucka för att det drar kallt genom den… Denna stackars katt var mera inne hos oss än hos dem.. Den stått ute vid vår terrasdörr och jamade och ville in…

Och ändå så vet jag att de älskade sina katter på sitt sätt. Men det är nog den gamla mentaliteten och vanan, så som det brukar vara i små, gamla byar - att katten klarar sig alltid…

Jag kan verkligen inte få ihop det. Jag VET att de älskar sina katter och samtidigt så utsätter de den för faran och eventuella obehag..

Människor kan vara bra knepiga…

Debattia
0

46.Vissa människor lär man sig aldrig  förstå????

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för hjälp !!!!

Kattassen ! Får jag ta de bilderna som du satt samman , sätta in på hemsidan samt i annonser o.s.v.???

Debattia

Tizzla
0

Lillen var ju bara för söt! Lite lik en av mina…som i somras vaktade mina hallon Flört

kattassen
0

Nu har jag lagt in annonsen. Gjorde ett försök redan sent i går kväll men den blev inte godkänd då jag missat att man måste särskilt ange Blockets egen mening om "Enligt Sveraks och bla bla rekommendationer får ingen katt säljas under 12 veckors ålder" Trodde det räckte att man angivit åldern på katterna i annonsen…. Nåväl nu är den utlagd!

Hoppas på många fina svar!

Debattia
0

Tizzia.det varen fin kisse,hoppas att denna också får ett eget litet ställa att sitta på.Tack så mycket kattassen!!!Får jag ta korten som du har fixat till och skicka vidare????

Debattia

kattassen
0

#51 Absolut! Det är ju "dina" kissarFlört och även bilderna. Jag har bara gjort ett bildkollage för att det var lättare i annonsen.

Hoppas verkligen det kan bli något napp!

Tizzla
0

Debattia: vet du vilka katter som har vilken ungefärliga ålder?

Debattia
0

Tror dom är ungefär 10 månader OCH upp till 3 år.Att det är en mamma och två kullar.

Jag verkar ha fått ett stödhem till tre av dem.Dom kan åka dit redan måndag nästa vecka.

Tänker försökaa få dem till veterinär så dom blir klara för placering till nya hem från stödhemmet för hon kan inte betala det och jag har heller just nu ingen möjlighet betala för alla 6 katterna.

Därför är jag så fräck och tigger h'är pengar till vårt konto.

Det är Din veterinär.Ekvändan 2 .Helsingborg.B:g. 5142-4976Märk talongen med pälsbollarna.Annars går pengarna bara till kliniken.

Går detta i hamn är där tre katter kvar som behöver hjälp att få komma in !!!!!!

Debattia

Debattia
0

Glömde skriva om att jag även söker transport till Ljungby. En tanke jag har är att kunna lämna in dem på måndagmorgon hos veterinären för kastrering o.s.v. och sen att någon kan hämta dem och köra dem till Ljungby.

Jag kan nu inte gå in här mer idag utan återkommer i kväll.Puttar !!!!

Debattia

Elegantangel
0

Behöver du transport från HBG till Ljungby i småland?

Elegantangel
0

Jag kommer att åka till Ljungby i småland på torsdag eller fredag em. tar gärna med mig lite fyrbeningar i bilen om de sitter i ordentliga transportburar har varit med om en katt som rymde ur sin bur i bilen, var mitt på E6 an så det var bara att stanna och stoppa in honom i buren igen. det var min egen katt så vi behövde inte slåss om var han skulle vara någonstans.

Elegantangel
0

Såg att jag inte läste så nogaSkäms…ev kommer jag att åka till Ljungby nästa tor el fredag också. har bara vinterdäck på en bil och min sambo jobbar i Ljungby så jag hämtar honom där i slutet av varje vecka…

Hawknestgrove
0

ett tips, som vi kör med hos oss, om vi säljer okastrerade katter… Om de visar upp inim den viss tidsgräns,  ä'r det gäller kattungar, för 8 månadrs ålder, för vuxna katter kanske inom 1-2 månader, så tar vi ut för katten 400, och 150 kr betalas igen när katten är kastrerad! Bra morot, som funkar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hennum
0

vilka vackra katter! Hoppas ni lyckas hitta hem åt dem allihop snabbt! *håller tummarna för att rätt personer går in på blocket snart*

kattassen
0

Debattia du har mail och PM

Debattia
0

TACK !!! kATTASSEN !!!!! Du har fixat ett permanent hem till Lilleman.

Elegantang !! Detta låter ju också helt fantastiskt..Jag pm:ar dig men hon kunde inte ta emot förrän på måndag så nästa vecka låter ju jättebra.

Går det som nu verkar planerat i lås så är där bara två katter kvar som behöver komma in någonstans.

Gunilla ! Det handlar också om att hon inte har råd betala kastreringar och undersökningar av tre katter.Hon har hjärtat men inte någon tjock plånbok.

Debattia

kattassen
0

#62 Nej men å vad fint att hon kunde ta hand om Lilleman! Det kändes fint!

Hoppas det blir fler nappGlad

Hawknestgrove
0

jo, jag menar att om de sätts ut på Blocket, så kan man ha den moroten med i annonsen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunlog
0

Min väninna söker ev efter en kompis till sin kasterade hona som har börjat kissa överallt. Jag ska be henne gå in på Blocket då istället. Kan ni lägga länken här eller pm:a mig? Problemet är att hon inte har tillgång till bil… Vi kan inte köra pga att min sambo är allergisk… Bor i Arlöv.

kattassen
0

#65 Gunlog du har PM

Debattia
0

Gunlog ! Du kan gå in på vår hemsida och kolla om du vill och informera din väninna.

Tror hon honan slutar kissa om hon får en kompis då???Hon kanske behöver ett veterinärbesök ??

Debattia

Debattia
0

Okey Gunilla!Poletten har faktiskt trillat ner nu.Tungan ute

Debattia

Gunlog
0

Nej, veterinärbesök är nog uteslutet. Jag kan förklara för er, så förstår ni bättre. Med tanke på hela beteende-"cykeln" eller vad man ska kalla det för, så är hon "sur". När hon var en unge (katten då alltså Flört ), så hade hon en kompis som var ca 2 år äldre. Han hittades död i kiss-lådan en morgon för ett år sedan. Han var en mycket pigg och glad kissemiss. Hon reagerade lite på det, letade efter honom och så, men sedan verkade hon "glömma" bort honom. Hon blev könsmogen, kissade lite här och lite där. Hon blev kastrerad, och allting verkade bra, hon slutade kissa. Hon var helt kiss-fri i lite mer än ett halvår, men så har det börjat igen. Min väninnas son leker väldigt mycket med henne, men han har varit hemmaifrån ganska mycket den senaste tiden pga jobb och annat. Det stämmer in i tiden då hon började kissa igen. Både jag och min väninna trodde det var dags att skaffa en låda till till damen, eller byta sand. Beteendeförändring hos kastrerad flicka Obestämd. Först kissades det bl.a. på altanen och på en matta, men nu kissar hon bara på hans dofter, dvs i hans säng, på hans kläder och i hans skor. De hade haft något nattbesök en natt, så då låg han på annat ställe i lägenheten och då kissade hon där istället dagen efter. Jag frågade om hon blivit kastrerad eller steriliserad, så det kollades upp. Det var kastrering. Med tanke på detta beteendet, är jag säker på att hon känner sig ensam. Hon kissar på hans saker för att hon är "sur" på honom… Hon kissar inte på andra ställen längre, bara på hans saker.

Rätta mig gärna om jag har fel, men detta kisseriet är psykiskt i mina ögon… Hon säger ifrån, helt enkelt…

Ni vet ju hur vi tjejer kan bli sura om inte pojken vi är kära i, uppmärksammar oss… Flört

Gullimat
0

Så bra att kattassen kunde ordna ett permanent hem till söte och som det verkar nyfikne LillemanKyss, och stödhem till tre, bra jobbat. Sätter nu in ett bidrag till er.

kattassen
0

#70 Hm ordnat och ordnatFlört Det var ett svar på Blocket-annonsen som bar frukt genast! Mycket glädjande.Skrattande

Gullimat
0

Glad ocksåSkrattande

Hennum
0

då borde hon bli glad åt en annan pojke hon kanske kan bli kär i. ^^

Debattia
0

Puttar upp för hjälp åt de två katter som fortfarande inte fått någon plats …

Debattia

kattassen
0

#74 Vilka är det som är "över" ?

[GunillaR]
0

Jag undar också vilka som är kvar då jag måste uppdatera hemsidan Flört

Debattia
0

Har beställt tid för tre hos vetten i nästa vecka,de som åker till stödhemmet.Timmy visar sig vara en hona så det får bli Timmi.Henne ska dom ta in,det är hon som fått en spark.Sen tror dom det är hanar .så det blir även två till, men vilka kan jag inte säga så här rakt ut innan dom är inplockade och någon kan ju hinna få ett hem under tiden kanske????

Debattia

Ankie
0

puttar för stödhem till de 2 som är kvar

[GunillaR]
0

# 77 - Jag ändrar namnet till Timmi så länge och inväntar nya fakta.

Debattia
0

Tack för det !!! Jag puttar upp tråden och hoppas här har kommit in någon djurvän som är beredd ta hand om de två som är kvar i kväll när jag kommer in och kollar igen..

Debattia

Ankie
0

puttar

Lillan7704
0

Vilka två är det som är kvar Debattia? Är det mamman och en av ungarna eller är det två av ungarna?

Pälsbollarna i Höganäs

Tizzla
0

*putt*

Debattia
0

82. Lilleman är den som fått permanent hem.De övriga  är ju kvar fortfarande  och där finns ingen som är bestämd att den och den ska till stödhemmet.

Mest logiskt är kanske  ta honor i första hand så där inte blir fler .Har man tur kan det dyka upp några permanenta hem till dem.

Debattia

Gunlog
0

Jag har mailat länkar till min väninna… Hon kan ingenting om en dator mer än att man vevar igång den, så hennes ena son ska hjälpa henne… Vi får hoppas på det bästa nu. Dumt nog så har hon problem med körning, men det löser sig kanske. Vi kan INTE köra, då min sambo är allergisk… Annars hade vi gjort det.

Debattia
0

Okey! Då får vi se om hon kommer in och kollar då.

Dom som köpt huset känner sig lugnare nu när dom märker att vi försöker hjälpa katterna .

Debattia

[chouwa]
0

Jag hade ställt upp som stödhem om katterna varit hundvana!
Jag hoppas och håller tummarna för de små!

Debattia
0

Jag vet inte om dom är hundvana men jag kan fråga ifall hon som matar vet eller kan ta reda på det..

Debattia

Lillan7704
0

Men jag förstår inte det här… Du skrev i #80 att du hoppades att nån skulle vilja ta hand om dom två som är kvar… Vilka är dessa två???

Pälsbollarna i Höganäs

Gullimat
0

Uppfattade det som att en vald katt har fått permanent hem. Tre av katterna har ett stödhem och två har inget. Dom tre som har stödhem är inte utvalda, utan bara tre av dom.

kattassen
0

#90 Ja så har jag fattat det också. De som skall till stödhem är till antalet tre men blir de tre som är i störst behov. Då är där ju två kvar men vilka de två blir är beroende av vilka tre som går till stödhemmet. En specifik katt (Lilleman) har dock fått ett hem.

Debattia
0

90.91.Så är det.Det är endast antalet som är bestämt.3 katter kan tas emot i stödhemmet .Vi vet ännu inte vilka av de 5 som det blir.

Men alla 5 är öppna för ett permanent hem om det dyker upp något så finns det 5 katter att välja på….

Debattia

Lillan7704
0

Okej, då förstår jag..

Ringde dig innan Debattia men jag antar att du jobbar..

Vi kan eventuellt ta två katter tills permanenta hem har hittats. Vi behöver ha sällskap till Sam och dessa behöver ett jourhem så… Men då får det nog bli två ungar i så fall.

Pälsbollarna i Höganäs

essut50
0

puttar upp

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tervmatte
0

#87 Alla de katter jag tog in har vant sig vid hunden efter ett par dagar. Så länge man har ply på sin hund så är det aldrig några problem. Jag tror att det är gamla fördomar om att hundar och katter hatar varandra.

Här brukar det ibland ta längre stund för alla katter att komma överrens än vad det är för hund och katt.

Lillan7704
0

Här är det heller aldrig några problem med hunden. Alice hon är så snäll och lugn och bryr sig inte så mycket om dom. Hon älskar att kela med dom, men hon låter dom komma och tränger sig aldrig på.. En ren vanesak..

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jag håller med och tror också att det är en vanesak mellan katt och hund.Dom brukar vänja sig,i alla fall de katter jag har plockat in,t.o.m. kattungen börjar bli riktigt tuff mot hunden nu.

Lillan! Menar du att du skulle kunna ta någon av de katterna i den här tråden ? Jag såg du hade ringt när jag slutade jobba.Jag skulle ringa 133 och lyssna på meddelande.Jag hörde bara någon som gick och gick och några röster långt borta.

Debattia

Lillan7704
0

Ja Debattia. Vi kan ta två som sällskap till Sam som vi har här. Han sitter ensam för tillfället för dom andra katterna accepterade honom inte.

Men det är ju fortfarande era katter, Pälsbollarna Helsingborgs då alltså, så kastrering osv får ni fixa. Vi blir alltså stödhem åt dom.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Lillan !Du är en pärla!!!! Då uppfattar jag det som att ni kan ta två av dessa för vi har inga mindre nu förutom två som redan är i stödhem och som jag har ute på annons. Klart vi ställer upp och hjälper till med kastrering o.s.v. men då måste det bli hos vår veterinär för vi har inga kontanter…Kan du då meddela namnen på de du kan ta emot.Kolla korten.Lilleman har ju fått ett hem så det gäller de andra. Ska vi komma hem till dig med dem eller kan ni hämta dem själva???

Debattia

Lillan7704
0

Oj ska jag välja..? Det går ju bra med vilken som av dom som är lite mindre… Men…ehh… Hur gamla tror du att Misty och Timmy är?

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Ska prata med Xray och se angående hämtning.. Vi jobbar ju båda två.. Återkommer om det.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Timmy har visat sig vara Timmi.Tror det är hon som är mamman till ungarna.

Debattia

Debattia
0

Dom tror dom är mellan 10 mån.1 år upp till 3 år??I så fall måste mamman vara äldst.

Debattia

maggan47
0

puttar för hem

Maggan47

Lillan7704
0

Bara ge oss två, det spelar ingen roll vilka. När måste dom hämtas? Har du fått nån tid av dom som har köpt huset, då dom måste vara borta?

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jättebra! Då kontaktar jag hon som matar dem . Dom skulle ju ha varit avlivade för ett par dagar sen men eftersom dom sett att vi har hållt på och hjälpt dem och hittat lite till katterna så ställer dom upp och hjälper till i stället med infångning och ev transporter.Så det är bara att tacka att det ordnar sig för kissarna.Går nu allt detta i lås så har det lösat sig för dem alla.Helt fantastiskt….Jag ringer i morgon….

Debattia

Gullimat
0

Underbart bra jobbatGlad

Lillan7704
0

Låter bra!

Pälsbollarna i Höganäs

essut50
0

Bra jobbat alla som är inblandade. Ni är verkligen kattvänner.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Debattia
0

Lilleman har åkt till sitt nya permanenta hem. Misty får stanna kvar hos de nya ägarna.

Lillan jag har gett henne ditt tel :nr så hon ringer dig….

Dessa är då kvar: Tiger. Timmi,Bläsen och Lillen.

Dom som bodde i huset innan hade en liten hund och de nya ägarna har också hund.Dom går inte till attack på hunden och verkar inte rädd för den.

Debattia

Lillan7704
0

Men skulle inte 3 av dom till ett jourhem i Ljungby? Eller har jag blandat ihop det nu…?

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Tänkte på en sak… Våran Sam är ju inte kastrerad än så det är nog en bra idé att kastrera dom katter vi nu tar.. Dom är ju könsmogna allihop… Och några bebisar vill vi ju inte ha..

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

En till har fått permanent hem så tar ni två blir där två kvar till Ljungby. Klart vi ställer upp med kastrering,vaccinering och öronmärkning av dem. Ska jag ringa vetten och beställa tid  i morgon till dem ???? Det är ju beroende på när dom kan komma inomhus.

Debattia

kattassen
0

Å det verkar röra på sig lite i tråden! Glad Skönt att åtminstone två har fått permanent hem. Är det någon mer som svarat på annonsen?

Debattia
0

tyvärr ingen mer som hört av sig ang annonsen men det kanske kommer än?? Den tjejen som svarade och som nu har Lillen hemma hos sig verkade vara en trevlig tjej och en stor djurvän.Hon hade fler katter där hemma med ungefär lika öden som Lillen har.Så Lillen tackar dig det allra varmaste för han fick komma in i värmen.Absolut sa han så fast han jamade…

Debattia

chigak
0

Så underbart att de är på väg in i värmen allihop!

kattassen
0

#115 Haha jag det var ju skönt att höra. Vi kan ju göra så att vi kan kosta på annonsen en "putt" sisådär om en vecka. Då kommer den först upp igen ifall någon har missat denFlört

Lillan7704
0

Är dom helt tama så vi bara kan åka dit och hämta dom eller måste vi fånga in dom? Vi kan bara köra dit kvällstid eftersom vi jobbar båda två och inte är hemma dagtid..

Har du någon som kan hämta dom här och köra dom till vetten? Varken jag eller Xray har möjlighet att köra själva för tillfället i och med att vi jobbar som vi gör.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Vilken tid på kvällarna kan ni hämta i så fall ? Tror inte ni behöver fånga in dem för dom är rätt tama…Låter i så fall enklare om de får komma till vetten först och sen till dig.

Debattia

Lillan7704
0

Ja, du vet ju hur min man jobbar, så jag kan tyvärr inte säga någon exakt tid, jag har ju barnen med.. Men det blir ju efter 18 i alla fall, så mycket kan jag säga.. Beror mycket på om han har långkörning eller är här hemma i krokarna och kör..

Ja, det kanske är det bästa.. Att dom åker till vetten först…

Hmm…. Då kanske ni kan komma hit med dom istället..? Jag kan kanske åka ifrån jobbet en stund så jag kan vara hemma och ta emot dom i så fall… Obestämd

Vill ju att det blir så fort som möjligt, det är ju svinkallt ute nu!!

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jag ringer vetten i morgon och hoppas på tid tisdag eller onsdag.Så kommer vi med katterna på ena eller andra sättet.vet inte ännu vem som kör???

Debattia

Lillan7704
0

Gör det och ring mig i morgonkväll!

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Tid är bokad på onsdag hos vetten för två katter .Transport är ordnad både till vetten och hem till dig på onsdagkväll.

Debattia

Lillan7704
0

Kanon!! =)

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

putt

anebit
0

Å en sån underbar tråd att läsa. Det har ordnat sig för alla katterna, så att dom får komma in i värmen.

Ni är la för goa!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankie
0

ja ibland kan jag fundera vad och hur jag läser på för vis. Jag fattade som att det var katter kvar därför puttade jag, Glad

men gud så underbart att det har ordnat sig

Elegantangel
0

#123 Jag kör Till Ljungby på fredag, tar gärna med mig kattern PMa mig var jag skall hämta och lämna dem

/Linda

kattassen
0

Det ser ju ut som det ordnat sig åtminstone tillfälligt för samtliga! Jag föreslår ändå att vi låter annonsen ligga kvar ett tag för det behövs väl permanenta lösningar.

Debattia
0

129.Håller med dig ,absolut !! Det är bara två som fått permanenta hem.de andra får ju bara stödhem…

Tiger är en som ska till stödhem.

Debattia

chigak
0

Så fin!Kyss

Debattia
0

Bläsan ska till stödhem.

Debattia

Debattia
0

Timmi ska till stöd hem.

Debattia

Debattia
0

Lillen ska till stödhem. Helt klart är det bästa om dom får permanenta hem direkt..

Veterinären berättade i dag att dom har också lappen uppe om att dessa katter söker hem.Det var ju dom som tyckte dom skulle gå ut och söka hem till dem i första hand i stället för avlivning. Det tycker jag är bra !

Debattia

Lillan7704
0

Vi väntar med spänning på "våra" katter! Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Simson
0

Angående att vänja katt vid hund kan man se Saga's "färd" från skyggis på katthem till kelis med hund och katter i tråden om henne…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

xray
0

Som Lillan sa, vi väntar med spänning på "våra"kissar. Ska bli så kul…

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

xray !! Det blir två snygga killar. Tiger och Lillen.Dom har blivit veterinärundersökta i dag.Var friska ,ingen skabb i öronen eller något sånt.Har blivit kastrerade,vaccinerade och öronmärkta.Dom är tama och det går lyfta dom utan problem,hittills lugna och fina…Tyvärr var det inte väder för att lämna dom i kväll så det blir väl i morgon då..

I morgon ska de två andra också  till vetten. De nya husägarna hjälper til loch betalar kastrering o.s.v. för en katt också samt kastrerar den som får stanna kvar..

På fredag bär det iväg till Ljungby.Transport och allt är ordnat.

Så nu är inte detta något akutfall längre,tack och lov för katternas skull…Nu gäller bara hitta permanenta hem till 4 st. Det är inte så bara…..

Debattia

xray
0

#138 Killarna är verkligen välkommna. Ska bli spännande att träffa dom.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

139. Dom kommer i kväll.

I dag kastreras,vaccineras ,märks och undersöks resten av gänget ,alltså 3 st. Det har visat sig att mamman inte är så tam som övriga gänget,lite underligt??Men det var hon som var skadad ,om det kan ha någon betydelse?Hon ville inte gå in i buren,så hon kanske blir kvar där ett tag till? Hade bitit hon rejält som försökte få in henne,fär se om hon får uppsöka lasarettet i dag??

Jag kan förstå att husägarna funderade och förhörde sig hos vetten om avlivning.Dom har själv egna djur och hade ringt runt till alla djur och kattföreningar men ingen hade velat ställt upp och hjälpa dem.

Nu när dom fått hjälp ställer dom också upp till 100 procent för att hjälpa katterna…

Debattia

Ankie
0

#140 ja helt underbart att det finns sånt folk som verkligen ställer upp när det gäller Kyss

Debattia
0

Ja nu ska Tiger och Lillen ha kommit fram till Höganäs.

Tror ni inte att mamma katt vägrade gå in i buren så det blev ingen kastrering av henne inte. Hon är kvar vid huset.En katt som åker till Ljungby i morgon och den får ett permanent hem där.

Här har det blivit bra för alla utom för mamman. Det måste ordna sig för henne också ,men det får nog  bli infångning med fälla då.

Har försökt få dit de andra akuta katterna till Ljungby med det var inte lika lyckat eftersom dom är skyggisar…

Debattia

Gullimat
0

Är det Timmi som är Mamman?

kattassen
0

Jag undrade också vem som är mamma katt.

Debattia
0

Det måste vara Timmi som är mamman för hon var den enda honan eller så finns inte mamman där.Men Timmi är den som är räddast .Det var hon som dom också trodde hade blivit sparkad.

Debattia

xray
0

Tiger och Lillen har kommit hit, och har inatt sovit i Lillans dotters sovrum. Vilka fina killar!! Lillen var hur social som helst. Vi satt på golvet allihopa och pratade, och mellan oss låg Lillen och kollade läget.Skrattande Med killarna hade tjejerna även tagit med sig kattmat, och självklart tog vi emot det med glädje. TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!

Nu ska vi lära känna killarna, och göra så att dom känner sig trygga här. Det ska nog gå bra.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Underbart! Så har dom kommit in i värmen !!!

Bläsen och Missi åker till Ljungby i dag och båda ska få permanenta hem däruppe. (Om det n ugår som planerat)))

Hon som fångade in katterna fick åka och lägga in sig akut på lasarettet. Hon blev biten och dom ska öppna det och spola..Sicken otur….

Honan är kvar för henne har dom inte fått in och det var hon som bet…

Debattia

Debattia
0

Det har nu löst sig för alla katter utom en . Tack alla ni som ställt upp och stöttat.Hjälpt till och sökt hem , puttat,ställt upp med transport o.s.v. Med andra ord TACK ALLA KATTÄNGLAR !!!

kAN NU STÄNGA DEN HÄR TRÅDEN DÅ DET INTE ÄR SÅ AKUT LÄNGRE !

Kommer redovisa fortsättningen i den här tråden.

Pälsbollarna i Helsingborg !

Debattia

Hennum
0

Men den sista katten då? Fast det får vi väl läsa i din andra tråd antar ja. Hoppas hon lyckas hitta ett hem hon med. Lycka till!

kattassen
0

Men så skönt att det värsta är över med detta lilla katt-gäng. Fint att det ordnat sig så bra för de flesta. Lilla mammakatt verkar vara lite tuffare att överlista. Hoppas det blir bra med den bitne ocksåRynkar på näsan Lurigt med kattbett, inget att leka med.

Jag låser tråden här så fortsätter som sagt uppdateringen i Debattias ordinarie tråd Pälsbollarna i Helsingborg

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer